Kirjoittaja Aihe: Sosiaalipummeilu  (Luettu 54421 kertaa)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #15 : 20.04.2013, 14:22 »
Prisma Studiossa oli hyvä jakso siitä, miten kuka tahansa voi tehdä rahaa myymällä humpuukia:
http://areena.yle.fi/tv/1859766
Skepsiksen puheenjohtajakin pääsee myymään tuunattua Bonk-laitetta.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #16 : 20.04.2013, 15:40 »
Pakko kertoa omia kokemuksia miten härskejä jotkut ovat sillon kauan kauan sitten kun olin nuori ja komea

nyt enää komea  ;D tapasin erään deitin no tämä rupesi 5 min alkulämmittelyn jälkeen kaivamaan

"herbalife" tuotteita laukustaan,myyntipuheineen nää auttaa AIVAN KAIKKEEN kun vaan ostat tota ja tota,

mietin että "ihastunut" mies varmaankin ostelee aika paljon seuraavan tapaamisen toivossa jossa tietty myydään sit jo

enemmän,josko tuokin trefailee vaikka 1 tyypin illassa 2 parhaassa aina varmasti joku lankeaa ps minä en ostanut

mitään otin ilmaisen "laihdutus suklaa patukan" toki "kahvit" maksoin jostain syystä ei tavattu toista kertaa =)

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #17 : 20.04.2013, 18:00 »
Tämä ketju on karannut varmaan siitä mihin sitä alunperin kaipailtiin.Jossain kommenteissa esiintyy jo termi "myydään".Kyseinen termi ei kuulosta sosiaalipummi touhulta vaan yrittämiseltä.

Todelliset tämän kansan sosiaalipummit  nauttivat työttömyyskorvauksia,vailla mitään halua,kykyä,intoa työntekoon.Vedotaan mielenterveyteen tai muuhun terveydelliseen seikkaan
Monesti sanotaan että heti kun löytyy sopivaa ja minun terveydelle sopivaa...ja paskat.

Sama nämä ns ikuisuusopiskelijat,kirjaudutaan opiskelemaan jtn hilipali-juttua ja nostellaan opinto yms korvauksia kun tarkoituksena ei ole edes valmistautua koskaan.Välillä vaihdetaan koulua ja sama homma uudestaan.Olenkin aina ollut sitä mieltä että jos et valmistu opinahjostasi,eikun perintään koko sulle syydetty raha ja koulutukseen uponnu summa.Työelämässä olllaan monessa paikassa tulosvastuullisia,niin pitäisi olla myös ns peruskoulutuksen jälkeisessä opiskeluissa.

Ehkä joku sotatila,talouden totaalinen romahtaminen,vallankumous,yms voisi lopettaa tämän hyysäämisen.

submiesjns

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #18 : 20.04.2013, 18:06 »
 "jos et valmistu opinahjostasi,eikun perintään koko sulle syydetty raha"

Jos paneutuu asiaan hiukan...niin huomaa...ja saa tietää että, näinhän se jo on...

Monesti monessa asiassa me ihmiset herkästi luulemme...vasta kun perehdymme asiaan..myös tiedämme!! Ei pahalla :)

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #19 : 20.04.2013, 18:30 »
Kraah, yritän taas olla loukkaamatta ketään, mutta komppaan Nepoa aika lailla.
Mä olen aina yrittänyt ajatella että töitä pitää tehdä, työttömänä olen ollut vain lyhyitä hetkiä. Ja enkä ole sen kummempi kuin ylioppilas ja sen jälkeen yli 10v eri duuneissa kunnes hankin ammattitutkinnon ja sen jälkeen taas töissä. Kaikenlaista on tullut tehtyä siivoamisesta lähtien eli en ole koskaan nirsoillut.
En ole koskaan ymmärtänyt tyyppejä ketkä makaavat himassa liiton rahoilla kun ei ns. "paskaduunit" kelpaa, sellainen ei vain omaan mielenlaatuun käy.
Aika paljon, siis hyvin paljon on kiinni omasta asenteesta, innokkuudesta, tahdosta työntekoon. Myönnettävä on että ei tietenkään matalapalkka-alat houkuta, mutta parempi sekin kuin maata kotona. Mun mielestä.
1200 -1500 euroa kuussa- verot..töitä tekemällä, monet varmastikin saa himassa makaamalla liiton rahoilla+tuilla paljon enemmän kuukaudessa tai vähintään saman, mutta mitä himassa makoilu tekee psyykelle/terveydelle? Eikä moraalikaan anna periksi elää valtion kustannuksella ilman omaa vastiketta.  :-\

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #20 : 20.04.2013, 18:39 »
Tämä ketju on karannut varmaan siitä mihin sitä alunperin kaipailtiin.Jossain kommenteissa esiintyy jo termi "myydään".Kyseinen termi ei kuulosta sosiaalipummi touhulta vaan yrittämiseltä.

Todelliset tämän kansan sosiaalipummit  nauttivat työttömyyskorvauksia,vailla mitään halua,kykyä,intoa työntekoon.Vedotaan mielenterveyteen tai muuhun terveydelliseen seikkaan
Monesti sanotaan että heti kun löytyy sopivaa ja minun terveydelle sopivaa...ja paskat.

Sama nämä ns ikuisuusopiskelijat,kirjaudutaan opiskelemaan jtn hilipali-juttua ja nostellaan opinto yms korvauksia kun tarkoituksena ei ole edes valmistautua koskaan.Välillä vaihdetaan koulua ja sama homma uudestaan.Olenkin aina ollut sitä mieltä että jos et valmistu opinahjostasi,eikun perintään koko sulle syydetty raha ja koulutukseen uponnu summa.Työelämässä olllaan monessa paikassa tulosvastuullisia,niin pitäisi olla myös ns peruskoulutuksen jälkeisessä opiskeluissa.

Ehkä joku sotatila,talouden totaalinen romahtaminen,vallankumous,yms voisi lopettaa tämän hyysäämisen.

Todelliset tämän kansan sosiaalipummit  nauttivat työttömyyskorvauksia,vailla mitään halua,kykyä,intoa työntekoon.Vedotaan mielenterveyteen tai muuhun terveydelliseen seikkaan
Monesti sanotaan että heti kun löytyy sopivaa ja minun terveydelle sopivaa...ja paskat.

No tuleehan sitä mitä odotinkin kun vähän potkii =) Entäs jos tuhma lääkäri oikein KIELTÄÄ työnteon

minullakin periaateessa ollut yli 10v kielto nostaa 5kg enenpää  mutta mutta jos se olisikin ainut este

kivut välillä estää jopa wc käynnit muuten kuin seiniä myöten mennen ettei pyörry tms tai keuhkoahtauma

saa hengityksen katkeamaan minuutin rehkmisestä jne jne EN edes sano menen kun sopivaa löytyy

koska eihän semmoista OIKEASTI ole silti taas varmaankin ensivuonna yritetään jotain työntää

siihenasti on sairasloma jos ei jatku jo ennen sitä, mielenterveys puolelta kirjotetaan eniten eläke lausuntoja

taatusti uran loppupäässä oleva 60v, alkkis varmaankin helpopi pistää sillä pois kortistosta mutta noin

keskimäärin että saa edes mielenterveys lausunnon täytyy olla jo aika kovat perusteet,,

Koo

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #21 : 20.04.2013, 18:40 »
Tässä hiljan yksi lupaava säätö kaatui siihen, kun rupattelussa päästiin näihin henkilökohtaisia trivioita käsittelevään osioon, eli "mitäs teet, opiskelet vai oletko töissä?" ja kun vastauksena oli "En mä ole töissä, mä jäin pois siitä oravanpyörästä... säkin jäisit kun tajuaisit miten mätä koko järjestelmä on.... ihan turha rehkiä töissä ja ylläpitää systeemiä missä ei ole mitään järkeä, ajatteles nyt omilla aivoillas säkin".

Kysyin, että "niin, sulle sitten kuitenkin kelpaa se raha mitä mätä ja järjetön systeemi eli pieneltä osalta myös minä sulle säännöllisesti antaa?" - "Niin no tarviihan mun elää hei!"

 ::)  >:(

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #22 : 20.04.2013, 18:49 »
Kraah, yritän taas olla loukkaamatta ketään, mutta komppaan Nepoa aika lailla.
Mä olen aina yrittänyt ajatella että töitä pitää tehdä, työttömänä olen ollut vain lyhyitä hetkiä. Ja enkä ole sen kummempi kuin ylioppilas ja sen jälkeen yli 10v eri duuneissa kunnes hankin ammattitutkinnon ja sen jälkeen taas töissä. Kaikenlaista on tullut tehtyä siivoamisesta lähtien eli en ole koskaan nirsoillut.
En ole koskaan ymmärtänyt tyyppejä ketkä makaavat himassa liiton rahoilla kun ei ns. "paskaduunit" kelpaa, sellainen ei vain omaan mielenlaatuun käy.
Aika paljon, siis hyvin paljon on kiinni omasta asenteesta, innokkuudesta, tahdosta työntekoon. Myönnettävä on että ei tietenkään matalapalkka-alat houkuta, mutta parempi sekin kuin maata kotona. Mun mielestä.
1200 -1500 euroa kuussa- verot..töitä tekemällä, monet varmastikin saa himassa makaamalla liiton rahoilla+tuilla paljon enemmän kuukaudessa tai vähintään saman, mutta mitä himassa makoilu tekee psyykelle/terveydelle? Eikä moraalikaan anna periksi elää valtion kustannuksella ilman omaa vastiketta.  :-\

Mainitsemasi siivoja kuuluu siihen ryhmään että jos sinulla on +10v työkokemus taatusti saa sen 500 pv liiton


päivärahaa hiukan enemmän kuin menisi huonopalkkaseen työhön. meilläkin varastoon aikanaan haettiin 8h

tai tietenkin 7,5h siivoojaa ettei tarvitse antaa pekkasia siksi tuo kikkailu,nainen NAUROI kun kuuli palkan

se oli useanpia satasia pienepi kuin liiton raha. olisiko hänen pitänyt ottaa paikka ??

todennäköisesti sai kuitenkin parenpi palkkaisen 500 päivää kun alkoi loppua.








orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #23 : 20.04.2013, 18:52 »
Tässä hiljan yksi lupaava säätö kaatui siihen, kun rupattelussa päästiin näihin henkilökohtaisia trivioita käsittelevään osioon, eli "mitäs teet, opiskelet vai oletko töissä?" ja kun vastauksena oli "En mä ole töissä, mä jäin pois siitä oravanpyörästä... säkin jäisit kun tajuaisit miten mätä koko järjestelmä on.... ihan turha rehkiä töissä ja ylläpitää systeemiä missä ei ole mitään järkeä, ajatteles nyt omilla aivoillas säkin".

Kysyin, että "niin, sulle sitten kuitenkin kelpaa se raha mitä mätä ja järjetön systeemi eli pieneltä osalta myös minä sulle säännöllisesti antaa?" - "Niin no tarviihan mun elää hei!"

 ::)  >:(

Taas tämä tapaus kuuluu siihen marginaaliseen vähemmistöön,, noillekkin kuri löytyy pari kieltäytymistä niin tuet

niin pienet että PAKKO ottaa seuraava tarjottu homma/koulutus.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #24 : 20.04.2013, 18:52 »
Mainitsemasi siivoja kuuluu siihen ryhmään että jos sinulla on +10v työkokemus taatusti saa sen 500 pv liiton päivärahaa hiukan enemmän kuin menisi huonopalkkaseen työhön. meilläkin varastoon aikanaan haettiin 8h tai tietenkin 7,5h siivoojaa ettei tarvitse antaa pekkasia siksi tuo kikkailu,nainen NAUROI kun kuuli palkan se oli useanpia satasia pienepi kuin liiton raha. olisiko hänen pitänyt ottaa paikka ?? todennäköisesti sai kuitenkin parenpi palkkaisen 500 päivää kun alkoi loppua.
Yhteiskunnan peruspelisääntöihin pitäisi edelleen kuulua, että jos työstä kieltäytyy niin pätkäistään tuet helvettiin. Alkaa se sitten taas kiinnostaa.

submiesjns

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #25 : 20.04.2013, 18:53 »
Totta on että, näitä "työnlaistajia" on...siitä en käy vastaan väittämään yhtään. Elämänkokemus on vain opettanut että, aina ei asiat ole ihan niinkuin ulospäin näyttää. Itse kuitenkin vielä uskon että, nämä työnkiertäjät ovat erittäin pieni vähemmistöryhmä suomessakin. Karrikoiden sanoen voisi verrata esm. jokakeväiseen koiranpaskakeskusteluun paikallislehtien sivuilla. Muutama "aktiivi" valittaa montakertaa...ja tulos suhteetoman suuri meteli, jos verrataan yleiseen tasoon, mitä se ihmisiä haittaa. Ääripäät asiassa jos toisessa helposti pilaavat monenmuunkin maineen. Kyllä valtaosa motoristeistakin on kunnonporukkaa...sattuu vain olemaan muutama tyypi jotka sen maineen pilaa. Totta on myös se..pääkaupunki seudulla on työtilanne toinen kuin isossa osassa suomea. Mitä tuohon mielenterveyteen tulee...siinä olen samaa mieltä..ei se kotona olemalla ja eristäytymällä parane. Olisi muuten mielenkiintoista nähdä joskus telkkarista dokumentti näistä ihmisistä jotka tekee montaa pätkätyötä...ja ovat ahkeria veronmaksajia..arjensankareita mutta, palkka on vieläkin matala. Taitaa vain olla niin että, se ei saisi niin suurta katselijamäärää kuin nämä harvat työnkiertäjät. Taatusti se ei ainakaan aamulla puhuttaisi työpaikoilla niin...Nehän ne monesti ovat ne suurimmat sankarit ken istuu "varmalla" työjakkaralla...Eivät vain huomaa...ovat itse istuneet ja valittaneet jo ehkä 20v..."vittu ku tympäsee, vittu ku tää on huonotyöpaikka, vittu ku tää homma ei toimi täällä" Miksi eivät siis tee jotain asialle?? Siksi ehkä...se muu..se on kovin epävarmaa!! Harva-asia on musta-valkoinen :) Nyt vaikenen tästä asiasta ;)

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #26 : 20.04.2013, 19:10 »
Kraah, yritän taas olla loukkaamatta ketään, mutta komppaan Nepoa aika lailla.
Mä olen aina yrittänyt ajatella että töitä pitää tehdä, työttömänä olen ollut vain lyhyitä hetkiä. Ja enkä ole sen kummempi kuin ylioppilas ja sen jälkeen yli 10v eri duuneissa kunnes hankin ammattitutkinnon ja sen jälkeen taas töissä. Kaikenlaista on tullut tehtyä siivoamisesta lähtien eli en ole koskaan nirsoillut.
En ole koskaan ymmärtänyt tyyppejä ketkä makaavat himassa liiton rahoilla kun ei ns. "paskaduunit" kelpaa, sellainen ei vain omaan mielenlaatuun käy.
Aika paljon, siis hyvin paljon on kiinni omasta asenteesta, innokkuudesta, tahdosta työntekoon. Myönnettävä on että ei tietenkään matalapalkka-alat houkuta, mutta parempi sekin kuin maata kotona. Mun mielestä.
1200 -1500 euroa kuussa- verot..töitä tekemällä, monet varmastikin saa himassa makaamalla liiton rahoilla+tuilla paljon enemmän kuukaudessa tai vähintään saman, mutta mitä himassa makoilu tekee psyykelle/terveydelle? Eikä moraalikaan anna periksi elää valtion kustannuksella ilman omaa vastiketta.  :-\


Mainitsemasi siivoja kuuluu siihen ryhmään että jos sinulla on +10v työkokemus taatusti saa sen 500 pv liiton


päivärahaa hiukan enemmän kuin menisi huonopalkkaseen työhön. meilläkin varastoon aikanaan haettiin 8h

tai tietenkin 7,5h siivoojaa ettei tarvitse antaa pekkasia siksi tuo kikkailu,nainen NAUROI kun kuuli palkan

se oli useanpia satasia pienepi kuin liiton raha. olisiko hänen pitänyt ottaa paikka ??

todennäköisesti sai kuitenkin parenpi palkkaisen 500 päivää kun alkoi loppua.

Mun mielestä olisi pitänyt ottaa paikka, vaikka saisi liitosta tekemättä mitään saman.Oman ammattitaidon ja työkykyisyyden ylläpidonkin takia jo, ettei passivoidu ja unohda miten töitä tehdään.
 Sille kyllä pitäisi tehdä jotain että matalapalkka-alat nousisi sen verran että töihin meno olisi aina kannattavampaa kuin kotiin jääminen. Suomessa himassa makaamisesta maksetaan liikaa. Ja ehdottomasti tuet pois ellei ole todella työkyvytön ja/tai terveenä kieltäytyy työpaikasta.
Suomessa on myös liikaa näitä liibalaaba-koulutuksia kuten joku media-ala missä on ihan liikaa opiskelupaikkoja verrattuna alan työpaikkoihin ja suurin osa koulutetuista jää työttömäksi. Mistäköhän muusta voisin vielä volista.. *jää miettimään*

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #27 : 20.04.2013, 20:40 »
Tosiaan noita tyfyn mainitsemia 0 koulutuksia on todella PALJON, mediaala on ollut yli 10v "mediaseksikäs" kun itse

olin tuossa vaiheessa eli koulutuksia tarjottiin, AINUT mikä oli täyteenbuukattu oli tuo media koulutus mietin montakohan

tuonkin on suomessa käynyt vaikka ton 10v sisään,ainakin tuhansia jos ei kymmeniätuhansia ja työn "alalta"

yleensä jonkuntyyppistä juontaja hommaa tms on saanut yhden käden sormilla laskettava määrä no toki

siellä "sika kapitalisti" kurssin järjestäjä lihottaa viikossa rahapussiaan varmaan tusinan siivojan palkan verran.

ja vastaavia juttuja on varmasti vaikka kuinka ja paljon...

oddartist

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 175
  • Uusia polkuja tallaamassa
  • Galleria
    • Oddartists odditities
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #28 : 20.04.2013, 21:23 »
Olisikin asia niin yksinkertainen, että joko olet töissäkäyvä tai sitten sosiaalipummi. Ihan kun katsotaan tilastoja niin avoimia työpaikkoja on aika pahuksen paljon vähemmän kuin työttömiä, eli yksinkertaisesti kaikille ei vain ole töitä halusi tai ei. Omalla yrittämisellä ja aloitteellisuudella on varmasti vaikutusta, työllistyinhän itsekin, vaikkei minulla ole mitään ammatillista koulutusta, mutta sekin riittänee vain tiettyyn pisteeseen ja kaikilla ei henkinen kantti sitä kestä. Mielenterveysongelmia olen sen verran paljon nähnyt läheltä että tiedän ettei siinä noin vain töihin pysty, vaikka kuinka potkittaisiin. Tässä nyt tulee yleensä sitä sormenheristelyä ja sitä pystyinhän minäkin vaikka meni miten-juttua, mutta koettakaa nyt ihmiset tajuta sekin että me olemme kaikki erilaisia yksilöitä eikä kaikilla käy munkki samalla lailla. Jollemme nyt sitten sairaita tai muuten toivottomassa tilanteessa olevia halua alkaa kärräämään keskitysleirille tai saunan taakse niin pakko on olla jokin järjestelmä missä heille ihmisarvoinen elämä taataan.

Sitten on vähemmistö ihmisiä, jotka käyttävät järjestelmää hyväkseen, mikä tietenkin on valitettavaa ja olisi hyvä jos heidät voitaisiin jotenkin karsia. Mutta mieluummin siedän tuota pientä porukkaa kuin alkaisin vaatia systeemiä jossa maamme huono-osaisimmat pantaisiin vielä tiukemmalle ja vainon kohteeksi.

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #29 : 20.04.2013, 21:34 »
Ihan pienenä piikkinä ja provona vielä pistäisin, että ei varmasti missään muualla kuin Suomessa tehdä yhtä paljon masennus-saikkuja. Täällä on ihan liian helppoa mennä lääkäriin kun väsyttää eikä jaksa eikä huvita niin saadaan saikkua viikko pari ja napit kouraan.  Ties kuinka moni välttyy vastaanottamasta töitä samalla "diagnoosilla".
Ja ei, tarkoitus ei ole loukata oikeasti mielenterveysongelmaisia. Mutta vakavasti sellaisia ei ole taatusti läheskään niin paljon kuin löperökonstein kuvitellaan. Kuka hyvänsä voi ankean ja väsyneen rupeaman jälkeen saada depressio-"diagnoosin" millä hyvänsä nettitestillä. Noin esimerkkinä.