Kirjoittaja Aihe: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit  (Luettu 17754 kertaa)

Purppura

Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #15 : 09.05.2013, 20:56 »
En kyllä ihan allekirjota kaikkea mitä linkissä sanottiin. 24/7 on sittne juttu erikseen mutta kyllä nyt D/s suhteessa pitää pystyä kommunikoimaan.

balthazar

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #16 : 09.05.2013, 21:01 »
Itse kannatan ehdottomasti naisverkoston tarvetta, sillä on hyvä että ihan kaikkea ei tarvitse naiselle opettaa, jos kanssasisaret ovat pikkuisen valistaneet. Ongelmaksi tulee naisverkoston feministisyys, jossa vallalla on topping-from-bottom ajattelumalli, josta voi tuolta kaydä katsomassa lisätietoa. http://www.submissiveguide.com/2009/01/5-ways-to-recognize-topping-from-the-bottom/.
Olen kyllä vahvasti samaa mieltä. Subien tulisi itseasiassa kouluttautua vertaistuen avulla valmiiseen subipooliin, josta Masterit voivat sitten käydä hakemassa haluamansa yksilön, ja tarvittaessa palauttaa, jos se ei toiminutkaan tai siitä oli patterit loppu. Onhan se nyt kohtuutonta että mies nimittää itseään Masteriksi, mutta silti pitää subitkin kouluttaa ihan itse. Kun ei välttämättä huvittaisi.

Leikki sikseen ja pylly pois tyynyltä.

Koo

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #17 : 09.05.2013, 21:03 »
Voi Balt, pakko antaa etärutistus kun muuhun ei kykene :)

kide

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #18 : 09.05.2013, 21:08 »
Itse kannatan ehdottomasti naisverkoston tarvetta, sillä on hyvä että ihan kaikkea ei tarvitse naiselle opettaa, jos kanssasisaret ovat pikkuisen valistaneet. Mutta ongelmaksi tulee naisverkoston feministisyys, jossa vallalla on topping from bottom ajattelu malli, josta voi tuolta kaydä kattomass lisä tietoa http://www.submissiveguide.com/2009/01/5-ways-to-recognize-topping-from-the-bottom/.

Mun mielestä naissubin feministisyydellä ei ole mitään yhteyttä siihen, onko hän esim.  "topping from bottom" -nautiskelijasubi vai hc-24/7 / D/s -suhdetta kannattava.

Guide-Master taitaa tykätä vähän provota ;)

Mutta miksi naissubien verkostot "subin tavoille oppimiseksi" olisi tuomittava tai huono idea? Itse asiassa sitä tapahtuukin koko ajan, subit keskustelevat keskenään, konsultoivat ongelmissa toisiaan ja saavat vertaistukea tarvittaessa.

my whim is your

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #19 : 09.05.2013, 21:13 »
Tässä vastikäisessä (uusien jäsenien esittely)ketjussa käy mielestäni esimerkillisesti ilmi, minkälaisia neuvoja on hyvä olla julkisesti tarjolla vasta-alkajille:

http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=5250.msg87323#msg87323

Minä ainakin seurasin mielissäni, kuinka hyvässä hengessä ja asiallisesti uutta jäsentä neuvottiin alkuun. Mielestäni tästä on "järjetön kiihko" kaukana. Ja miksi tällaiset neuvot ovat paikallaan, selitti lili kommentissaan perusteellisesti. Mitä suoranaisiin "Varo tätä skenessä liikkuvaa tyyppiä"-varoituksiin tulee, yksittäisestä varoituksesta pidättäisin oikeudet muodostaa oman mielipiteeni, mutta jos kenellekään ei ole mitään hyvää sanottavaa henkilöstä, on paikallaan miettiä, mistä se mahtaa johtua. Vastavuoroisesti, jos jollain ei ole mitään hyvää sanottavaa kenestäkään, vain pitkä lista varoituksia, on se myös epäilyttävää. Ja jos kyseessä on itse master, vaikuttaa käytös kilpapukareiden mustanmaalaamiselta ja oman edun tavoittelulta.


Käännetäänpä avauksen asetelma päälaelleen:  jos dominoivien tietoisuuteen tuodaan ensi käden tietoa siitä, kenen kanssa ei kannata tehdä lähempää tuttavuutta tai sessioida, ketä silloin hyysätään tai kenen arvostelukyky asetetaan kyseenalaiseksi? Tätäkin varmasti tapahtuu - ja tapahtukoon, sillä kuten ketjussa on mainittu, avoin kinky-tiedon jakaminen on arvokasta koko yhteisölle.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #20 : 09.05.2013, 21:19 »
Itse kannatan ehdottomasti naisverkoston tarvetta, sillä on hyvä että ihna kaikkea ei tarvitse naiselle opettaa, jos kanssa sisaret ovat pikkase valistaneet. Mutta ongelmaksi tulee naisverkoston feministisyys, jossa vallalla on topping from bottom ajattelu malli, josta voi tuolta kaydä kattomass lisä tietoa http://www.submissiveguide.com/2009/01/5-ways-to-recognize-topping-from-the-bottom/.

Meni hetkisen aikaa, ennen kuin ymmärsin millainen on tuo haettu ihannesub. Onneksi tuollaisiakin subeja löytyy:
http://media-social.s-msn.com/images/blogs/00100065-0000-0000-0000-000000000000_00000065-06d9-0000-0000-000000000000_20120829175855_female%20crash%20test%20dummy.jpg
Pitäisi kestää rajumpaakin käsittelyä. Alistuu täysin, ei huutele turhaan turvasanoja, eikä yritä "topping-from-bottom"-venkoilua. Jokaisen true-masterin unelma. Fleshlight-yritykseltä löytyy kattava valikoima lisävarusteita, joilla näppärä master tuunaa subiinsa halutut lisäominaisuudet.
http://www.fleshlight-international.eu/

Nemean

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 257
  • Varjoissa viihtyvä yksilö
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #21 : 09.05.2013, 21:29 »
Whimsin kanssa samoilla linjoilla..
Se että kokemattomalle, uudenlaiseen maailmaan astuvalle subille opastetaan ja neuvotaan asioita vilpittömässä hengessä, on mielestäni vastuullinen tapa kommunikoida. -Itse pidän jokseenkin kultaisena asiana sitä, ettei ihan kaikessa tarvitsisi aina oppia kantapään kautta, vaan ehkä joidenkin tienviittojen ansiosta kokemattoman subin tien alkutaipaleen voisi saada ihan asialliseksi.
-Kolikon kääntöpuolella tosin, itse hivenen karsastan sananmukaista holhousta ja rautalangasta vääntämistä, koska se ei välttämättä enää palvele alkuperäistä tarkoitustaan.

Voi olla että kirjoitan asiaa jonkun mielestä epäselvästi, mutta lopulta tarkoitan, että lämminhenkinen vilpitön opastaminen on kullanarvoinen kokemus ihmiselle joka on kahden vaiheilla astuakseen sitä ratkaisevaa askelta itselleen aikaisemmin tuntemattomaan maailmaan.

-Ainakin itse olen kokenut velvollisuudekseni ohjata ja opastaa omaa subiani omalla puhtaalla intentiollani, jotta tämä tuntisi alkutaipaleellaan olonsa turvalliseksi.

missfit

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #22 : 09.05.2013, 21:49 »
Tuoreen ja vielä kokemattoman subin (nyt niitä herutteluviestejä lisää ja sassiin ;) ) näkökulmasta jonkinlainen opastus on kyllä tarpeen ja varmasti verkostoituminen on järkevintä mitä voi tehdä. Toisaalta kun olen netissä lueskellut yhtä sun toista opastajaa niin välillä tuntuu että älynlahjoja aliarvioidaan.

Tietysti voi olla että ohjeet on tarkoitettu 16-vuotiaille henkilöille, jotka eivät ole harrastaneet myöskään nettideittailua aikaisemmin, sillä mielestäni samat periaatteet käyvät mihin tahansa nettituttavuuksien tapaamisiin ja ensimmäisiin kontakteihin. Tai ehkä omat kokemukseni ovat vielä niin rajalliset että ymmärrän oman parhaani myöhemmin.

Itse toki olen niin valikoiva ja varovainen että se ehkäisee melkein kaikki ikävyydet  :D

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #23 : 09.05.2013, 22:38 »
Mikä tekee heistä vähempiarvoisia ja liian typeriä ymmärtämään omaa parastaan? Esimerkkejä tulee vastaan jatkuvasti, ehkä silmäänpistävimpänä se järjetön kiihko jolla nuoria tyttösiä varoitellaan hirveistä Mastereista, jotka voivat vaikka antaa heille selkään tai panna perseeseen kysymättä! (Mutta onhan se hirveää!) Hyysääminen on tässäkin asiassa vain peiteltyä väheksyntää. "Kun ei ne ymmärrä itse niin pitää suojella."

Kyse on vallankäytöstä ja samalla yrityksestä nostaa itseä paremmaksi. Varsinkin kun kovaäänisimmät varoittelijat ovat itse ihmissuhde-epäonnistujia. Sokea taluttamassa rampaa.

IKRM


IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #24 : 09.05.2013, 22:54 »
Jos master ei saa vuorovaikutusta subinsa kanssa toimimaan niin häpeä on kyllä ihan vain hänen.

Se on vuorovaikutusta joten vastuu sen toimivuudesta/toimimattomuudesta on ihan molemmilla.

Juuri tuota asennetta vastaan SnadistiSadisti otti kantaa aloituksessa . Jos ei toimi niin Masterissahan se on vika eikä ikinä kiltissä lutusessa suloisessa pikkupikkusubissa, jota taas on kohdeltu huonosti ja siitä pitää pikimmiten tehdä iso juttu baarissa ja voidaan taas isolla porukalla päivitellä miten ne Masterit on kauheita.


IKRM

Vapaaelo

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 43
  • Suomi, se taitaa olla minulle historiaa.
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #25 : 09.05.2013, 23:20 »
Yleisesti ottaen tällaiset me too -vastaukset vältettäviä. Mutta joskus asia on sen verran kohdillaan, että tällainen vastaus on paikallaan.

Jos master ei saa vuorovaikutusta subinsa kanssa toimimaan niin häpeä on kyllä ihan vain hänen.

Se on vuorovaikutusta joten vastuu sen toimivuudesta/toimimattomuudesta on ihan molemmilla.

Juuri tuota asennetta vastaan SnadistiSadisti otti kantaa aloituksessa.

AMEN tuolle.

Ekana kun tulee ongelmaa, niin pitää etsiä ketä syytetään. Ei hyvää päivää, siltä tieltä se ratkaisu ei löydy. Ja seuraavana ei kannata ryhtyä kaivamaan tekosyitä sille, miksi asioiden nyt vaan on oltava niin kuin ne on. Tai otettava itseensä koko homma, hävettävä omaa virhettään tai pusketteva eteenpäin kun on pakko, vaikka ei halua.

Asioista voi ottaa vastuun myöntämällä että siinä paikalla on ne tahot, joilla on voima ja valta tehdä asialle jotain. Kissa pöydälle, ei toisen naamalle.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #26 : 10.05.2013, 06:42 »
Tuoreen ja vielä kokemattoman subin (nyt niitä herutteluviestejä lisää ja sassiin ;) ) näkökulmasta jonkinlainen opastus on kyllä tarpeen ja varmasti verkostoituminen on järkevintä mitä voi tehdä. Toisaalta kun olen netissä lueskellut yhtä sun toista opastajaa niin välillä tuntuu että älynlahjoja aliarvioidaan.

Tietysti voi olla että ohjeet on tarkoitettu 16-vuotiaille henkilöille, jotka eivät ole harrastaneet myöskään nettideittailua aikaisemmin, sillä mielestäni samat periaatteet käyvät mihin tahansa nettituttavuuksien tapaamisiin ja ensimmäisiin kontakteihin. Tai ehkä omat kokemukseni ovat vielä niin rajalliset että ymmärrän oman parhaani myöhemmin.

Itse toki olen niin valikoiva ja varovainen että se ehkäisee melkein kaikki ikävyydet  :D

Oma "varoitteluni" on kai lähinnä tuota jonkinlaista opastusta,EN väheksy kenenkään älynlahjoja mutta leikitellen

voisin miettiä jos olisin n 20v "kokematon" sub nainen,mielelläni kyllä kuuntelisin varoitukset tokihan jos "hraX"

varoituksista huolimatta,kuullostaa NIIN mielenkiintoiselle että haluaisin tavata saattaisin silti varmistaa ja sopia

1 trefiit vaikka alan bileisiin,,,, olenko ylisuojeleva ehkä itse kun on sen verran iso ja ruma ettei pelätä tarvitse  >:D

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #27 : 10.05.2013, 06:50 »
Yleisesti ottaen tällaiset me too -vastaukset vältettäviä. Mutta joskus asia on sen verran kohdillaan, että tällainen vastaus on paikallaan.

Jos master ei saa vuorovaikutusta subinsa kanssa toimimaan niin häpeä on kyllä ihan vain hänen.

Se on vuorovaikutusta joten vastuu sen toimivuudesta/toimimattomuudesta on ihan molemmilla.

Juuri tuota asennetta vastaan SnadistiSadisti otti kantaa aloituksessa.

AMEN tuolle.

Ekana kun tulee ongelmaa, niin pitää etsiä ketä syytetään. Ei hyvää päivää, siltä tieltä se ratkaisu ei löydy. Ja seuraavana ei kannata ryhtyä kaivamaan tekosyitä sille, miksi asioiden nyt vaan on oltava niin kuin ne on. Tai otettava itseensä koko homma, hävettävä omaa virhettään tai pusketteva eteenpäin kun on pakko, vaikka ei halua.

Asioista voi ottaa vastuun myöntämällä että siinä paikalla on ne tahot, joilla on voima ja valta tehdä asialle jotain. Kissa pöydälle, ei toisen naamalle.

No totta helvetissä se on molempien vastuulla. En tarkoittanut ettei subilla ole vastuuta kommunikoinnista, vaan sitä ettei se ole feminismin eikä naisverkostojen syy jos vuorovaikutus ei kahden suhteessa olevan ihmisen välillä toimi (minkä vaikutuksen sai siitä viestistä johon vastaukseni liittyi. Suom.huom.).

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #28 : 10.05.2013, 07:25 »
Tuntuu siltä, että subin pitää nykyisin olla ylivahva, kestää kaiken, ei saa koskaan kritisoida D:n toimintaa, ei saa koskaan valittaa, pitää ottaa vastaan mitä annetaan siitä huolimatta että se on joskus liikaa...jne.jne.

Itse muistan edelleen sen tilanteen jossa suhdetta taisi olla takana puolitoista vuotta tai enemmänkin.
Uskalsin kirjoittaa pienen kritiikki/kyselymeilin. Oli muistaakseni toinen sellainen.
Vastaan tuli jyrkkä ihmettely. "Mitä nyt taas? On se kumma kun esitän kritiikkiä jatkuvasti."

Juuri tämä kaiken hyväksyminen ja kaiken kestäminen, sitä vaaditaan subeilta.
Onko se sitten D:n puolelta etukäteen ennakoimista. Ne ketkä eivät kestä näitä vaatimuksia, he eivät ole oikeaa sub-aineistoa ja voidaan laittaa luokkaan Hylätty. Eli D:n silmin katsottuna näitä holhouksenalaisia subeja.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #29 : 10.05.2013, 07:52 »
Merkillinen kaksoisstandardi on tässäkin olemassa. Jos sub haluaa enemmän, rajumpaa ja äärimmäisempää, on hyvä ja hienoa että asiaa tuputetaan dominoivalle niin että korvista pursuaa. Siihen on hyvän domin sitten vain suostuttava ja jos ei ole valmis kehittymään suhteen mukana on syytä harkita vaihtoon pistämistä.

Vastaavasti jos dom haluaa enemmän ja rajumpaa mutta sub ei, on domin vain nieltävä se ja taivuttava subin tahtoon pysyä vaniljaisemmalla tiellä. Missään tapauksessa subia ei saa pistää vaihtoon moisesta syystä tai on sairas paska joka ei ymmärrä mitään sadomasokismista.

Mielestäni molemmilla pitää olla oikeus odottaa suhteelta sellaisia asioita joista itse nauttii ja jos yhteistä säveltä keskusteluista huolimatta löydetä, voi kumpi tahansa osapuoli päättää kuvion ja lähteä etsimään vihreämpää ruohoa vapailta laitumilta. Ei ole pakko kestää liikaa, mutta ei ole pakko kestää liian vähän. Molemmilla pitää olla hyvä olla. Tällä asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että subiin suhtauduttaisi kuin tämä olisi holhouksenalainen.