Kirjoittaja Aihe: Mikä tekee sadomasokistin?  (Luettu 6995 kertaa)

SSturmer

  • Vieras
Mikä tekee sadomasokistin?
« : 19.05.2013, 01:36 »
En tiedä oliko aihe jo olemassa. Olen miettinyt, mikä sadomasokistista tekee sadomasokistin. Itselläni on jo lapsena ollut sadistisia fantasioita. Mutta en tiedä miksi ja mistä kyseiset fantasiat kumpuaa. Ja miksi nahka ja kumi kiihottaa lähes kaikkia, muitakin kuin sadomasokisteja. Mikä siinä tekee sen?

SSturmer

  • Vieras
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #1 : 19.05.2013, 01:40 »
Mistä mahtaa esimerkiksi asfyksofilia juontaa juurensa?

RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #2 : 19.05.2013, 02:49 »
Miksi joku tykkää maksalaatikosta toinen urheiluautoista. Siihen on kovin vaikea antaa selitystä, mistä ihmisen mielihalut kumpuavat. Tulevatko ne geenien mukana
vai ympäristön vaikutuksesta. Kaikkien elävien organismien toimintojen on jotakin kautta tuettava lajin säilymistä. Vai onko tapahtunut geeneissä mutaatio joka
saa joissakin yksilöissä aikaan sen että kivun saamisesta tai antamisesta tai molemmista saa nautintoa. Mutaatio ei ole kuitenkaan heikentänyt sitä kantavien yksilöiden
kilpailukykyä eloonjäämisen taistelussa mutta ei ole edesauttanutkaan. Ominaisuus on säilynyt koska siitä ei ole ollut haittaa.
Monilla eläinlajeilla on havaittu sadomasokistisia taipumuksia vaikkapa parittelun aikana toisiaan pureskelevat kissaeläimet. Tätä kautta voisi ajatella, että
siitä on jopa hyötyä.
Minä ajattelen asian niin että me kannamme mukanamme edeltävien sukupolvien ja lajien perimään varastoitunutta tietoa ja SM on jollakin tapaa auttanut lajeja
eloonjäämisen taistelussa. Millä tavalla, niin se onkin vaikeampi juttu.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #3 : 19.05.2013, 10:46 »
Ainakin fetissien kohdalla vaikutta siltä, että niitä voi kehittyä uusia koko elämän ajan. Muistan, että eräs emetofiili kertoi löytäneenä emetofiliansa vasta päälle 60-vuotiaana kun hän oli joutunut hoivaamaan vakavasti sairastunutta aviopuolisoaan.

Voi toki kysyä, onko jollakin henkilöllä, joka löytää jonkun fetissinsä iäkkäämpänä, ollut kyseinen fetissi jo aiemminkin, mutta niin vähemmän tärkeänä, ettei se nouse selkeästi esille (muut mieltymykset syrjäyttävät sen). Jossakin elämänvaiheessa sitten fetissi onkin sitten vain muuttunut tärkeämmäksi.

Lisäksi myös kaikki he, joilla on fobia ja fetissi samaan asiaan ovat aina mielenkiintoisia tapauksia. Osalla heistä fobia on muuttunut fetissiksi. On harmi, ettei tästä ole tullut yhtään tieteellistä tutkimusta vastaan.

Osa kinkyistä on arvellut että omat seksuaaliset mieltymykset ovat peräisin lapsuudesta. Joku asia lapsuudessa tai teini-iässä on aiheuttanut voimakkaita tunteita (positiivisia tai negatiivisia), ja niitä asioita haluaa sitten aikuisena käsitellä seksileikkien kautta turvallisesti. Muistan, että jotkut piiskaukseen mieltyneet ovat esimerkiksi kertoneet saaneensa lapsena vanhemmiltaan piiskaa.

kide

  • Vieras
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #4 : 19.05.2013, 11:22 »
Eipä ole minulla vastausta aloittajan kysymykseen - varsinkaan biologiselta/geneettiseltä kannalta.

Onhan tätä pohdittu maailmallakin ja joidenkin tutkijoiden johtopäätös on ollut, että lapsen kurittamisella piiskaamalla voi olla vaikutusta aikuisuuden seksuaalikäyttäytymiseen. Esim. Shere Hiten teoksessa: "The Hite report on the family : growing up under patriarchy". En ole lukenut kirjaa enkä perehtynyt asiaan. Varmasti löytyy parempia ja tuoreempiakin lähteitä ja voipa olla että foorumilaisissakin on asiaan enemmän syventyneitä?

Kirjan sisällöstä:
Lainaus
- 2. Violent physical intimacy -- The construction of sexuality and eroticism through spanking and physical punishment -- Love-hate for parents -- Punishment, discipline and the definition of love -- Spanking and sado-masochism -- The influence of spanking and beating on fantasies -- The hierarchical psyche ; Spanking and sexuality

Lainaus Nospank-sivustolta:
http://www.nospank.net/hite.htm

Lainaus

SPANKING AND A RUSH OF BLOOD - THE ROOTS OF SADO-MASOCHISM?
The Hite Report, Shere Hite
Sydney Morning Herald - Publication date: 1-3-1994

How exactly are the connections made in the child's mind between the parents' power, the private violent invasion of the body, the "rule" that the child cannot resist or fight back - and possible simultaneous sexual stimulation?

When a child is hit on the buttocks, blood rushes to the area, causing a tingling in the genitals. Girls, according to this research, seem slightly more likely to be hit on the buttocks, while boys are hit on the back, or backs of the legs. More of girls' sexual anatomy is exposed in the bent-over position than boys'; although the scrotum is vulnerable in such a position, the penis remains in the front of the body, while the vaginal opening, more towards the back of the vulva, is nearer the buttocks, and nearer the blood-flow brought on by the blows.

This kind of violent touch can be sexualised in the child's mind not only because of a real flow of blood into the genitalia, but also because of a longing for intimacy with the parent: if painful physical touch is the only fulfilment of that longing, then this can "feel good".

Tästähän joku innokas tekisi näppärästi äänestyksen  ;D
Esimerkki:
http://www.edenfantasys.com/sex-forum/bdsm/bdsm-fun-and-safety/childhood-corporal/

Fetisseihin liittyen: muistelen, että jossakin fetisseihin liittyvässä keskustelussa (en muista millä kinkyfoorumilla), jotkut kertoivat muistavansa, mihin lapsuuden tai nuoruuden tapahtumaan heidän aikuisiän fetissi juontaa.

Mistä mahtaa esimerkiksi asfyksofilia juontaa juurensa?

Tähänkään en osaa vastata syventävästi. Mutta ainakin omalla kohdallani se korostaa alistumisen tunnetta, Toisella on valta vaikuttaa jopa tällaiseen toimintaan, joka on ihmiselle elintärkeä. Valta ja luottamus käyvät käsi kädessä. Toinen asia on se, että hapen saannin rajoittaminen voimistaa (ainakin osalla) valtavasti orgasmia, joten ei ole ihmekään, että siihen voi jäädä koukkuun.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2013, 12:05 kirjoittanut kide »

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #5 : 19.05.2013, 11:53 »
Ihmisen reaktiot kun hän on sadistin käsiteltävänä. Luulisin, että tätä etsii moni.
Näkee oman kätensä ja työnsä jäljen erilaisina kehon reaktioina alkaen huudoista, lihasten värähtelyistä, voihkaisuista, kasvojen ilmeiden tuskaisuudesta...

Tiedän ihmisiä - sadisteja -, ketkä elävät masokistin kivun kautta oman kykenemättömyytensä tietynlaisiin tunteisiin.
Jotain on jäänyt vaille joskus ja kehittyminen ihmisenä psyykeen siltä puolelta vajavainen - ehkä estyneisyyttä, piilossa olevia tunteita, halua mutta ei uskallusta, avautumattomuutta jne.
Näihin pääsee käsiksi osittain kun toteuttaa omaa sadismiaan ja masokistin kivun kautta pääsee lähelle oman itsensä salattuja alueita. Joita tietää olevan olemassa mutta niitä ei ole päässyt vapauttamaan.

Lieneekö joillakin masokisteilla myös samankaltaisia motiiveja, varmaankin näitä on olemassa.

Tämä toisen ihmisen kautta eläminen on yksi motiivi ja tarve olla jotain tai tehdä jotain.


Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #6 : 19.05.2013, 12:12 »
Lieneekö joillakin masokisteilla myös samankaltaisia motiiveja, varmaankin näitä on olemassa.

Uskoisin että on. Masokismin kautta pystyy turvallisesti kokemaan negatiivisia tunteita; itkua, pettymystä, kipua, epätoivoa. Turvallisesti siksi, koska sessiossa ikävän tunteen pystyy lopettamaan turvasanalla, tai voi myös ylittää itsensä kestämällä sen, ja saada onnistumisen elämyksen siitä. Voi tuntea olevansa kontrollissa omista negatiivisista tunteistaan, vaikka sen kontrollin välillisesti siirtääkin toiselle osapuolelle. Uskon että jotkut ihmiset eivät näitä negatiivisia tunteita pysty käsittelemään muuta kun antautumalla kuritettavaksi, ja elämällä niitä sitä kautta. No, motiivinsa kullakin, mutta kyllä mä luulen että masokisti elää tunteitaan sadistin kautta ihan siinä missä sadistikin omia tunteitaan masokistin kautta.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #7 : 19.05.2013, 12:16 »

Wholesome

  • Vieras
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #8 : 19.05.2013, 12:28 »
Kuten useimmat, olen pohtinut tätä paljon vuosien varrella. Lapsudesta voisi löytää jotain oikein kuvittelemalla ja kaivamalla. Toisaalta, jos niistä kokemuksista tulisi kinkyksi, puolet miehistä etsisi alistavaa naista, kuten minä. (Ja hmm, katsoessani ympärilleni marketeissa ja huoltoasemilla mietin, että jospa ne ovatkin etsineet jä löytäneet, niin alistunut katse usemmilla on >:D )

Olen tunnistanut itsestäni taipumuksen ajatella toisin jo hyvin nuorena. Ajatteluni kulkee luonnostaan niin, että epäilen kaikkea yleisesti hyväksyttyjä ja vallitsevia totuuksia, arvoja ja normeja. Elän silti enimmäkseen niiden mukaan, koska epäilyni kautta olen päätynyt omaksumaan useimmat niistä. Minua on aina kiinnostanut etsiä toisenlaisia ratkaisuja, olen ollut utelias ja valmis kokeilemaan. Kaksi viimemainittua taitavat olla aika yleisiä piirteitä kinkyjen keskuudessa?

Enimmäkseen kaikesta tuosta edellämainitusta on ymmärtääkseni seurannut elämässä enemmän hyvää kuin pahaa. Alistumisen arvoisen naisenkin uskon vielä löytäväni.

Muita syytä seksuaalisiin taipumuksiini, fetisseihini, tai alistuvuuteeni en ole keksinyt, ajattelen asioiden olevan enimmäkseen sattumaa. Joskus mietin mikä merkitys on sillä, että kotitaustassani minua ei koskaan erityisesti sosiaalistettu mihinkään tiettyyn normiin, eikä tolkutettu mitään tiettyä maailmankuvaa tai -katsomusta. Sain kasvaa aika lailla omillani. Ehkä sillä on jotain yhteyttä siihen, että omakotitalo Nurmijärvellä, labradorinnoutaja ja Lionsklubin varapuheenjohtajuus eivät koskaan ole olleet varsinaisesti minun juttuni.

SSturmer

  • Vieras
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #9 : 19.05.2013, 13:09 »
En usko teoriaan, jonka mukaan sadomasokistiset mieltymykset kumpuaisi lapsuuden ajan traumoista. Sadomasokisteja on kuitenkin sen verran paljon (plus henkiöitä, joilla on lievempiä sadomasokistisia piirteitä) joten olisi outoa, että kaikkia olisi kuritettu lapsena.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #10 : 19.05.2013, 13:26 »
S Sturmer, ei välttämättä liitykään siihen, että lapsuudessa olisi kuritettu ja siksi hakee sitä myös aikuisena.
Yhtymäkohtia voi löytyä vaikka siihen kohtaan historiassa jolloin olisi halunnut olla jotain mutta se on estetty. Esim. estetty näyttämästä tunteita ja varsinkin itkua tai negatiivisia tunteita.

Kotikuripiireissä olen liikkunut pitkään, oikeastaan se on elämäni ensimmäinen rakkaus kinkyssä.
Siellä huomannut joissakin masokisteissa sellaista asennetta, että he haluavat etsiä ihmisen hyväksyntää rangaistusten ja kivun kautta. Ehkä ne rajat ovat puuttuneet lapsena ja niitä etsitään aikuisena toiveissa saada rangaistus. Etsivät kontrollia elämäänsä jonkun kautta ja jonkun valvomana ja siitä seuraten kipua ja rangaistuksia.

Muistan aina sen ihmisen joka sanoi minulle:"Saanko ottaa tänään kolme kaljaa vaikka kaksi on sallittua.
Minkälaisen rangaistuksen annat jos juon enemmän kuin saisin."

Joskus melkein tunnen D:nä kipua ja piiskaa haluavan masokistin edessä hänen sanomattomat ajatukset: Rakasta minua tällä tavalla.

SSturmer

  • Vieras
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #11 : 19.05.2013, 14:18 »
Mikä kumissa, nahkassa, PVCssä jne kiihottaa? Itsekin olen nahkafetisisti.

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #12 : 19.05.2013, 14:34 »
Mikä kumissa, nahkassa, PVCssä jne kiihottaa? Itsekin olen nahkafetisisti.

Tämä menee vähän ot:ksi mun mielestä otsikon kannalta, ehkä näistä voisi turista enempi fetissiketjuissa eikä liittää sitä sadomasokismiin?

Mitä sadomasokismiin tulee niin en oikein osaa sanoa mistä se sadisti minussa on syntynyt. Siviilissä olen mielestäni erittäin kiltti, lempeä ja hyväntahtoinen kun taas sessiotilanteessa tahdon satuttaa, raastaa, piiskata, raapia, purra, potkia, läpsiä, neuloa jne jne ja katsella miten "uhrini" kärsii ja vääntelehtii ja tärisee ja reagoi kaikkeen. Saan subin/mason reaktioista suunnatonta mielihyvää, rakastan sitä että hän on antanut minulle vallan satuttaa itseään, antaa kehonsa mun käyttööni ja samalla toki mielensä koska eihän se muuten toimisi, pelkkä kidutus ilman henkistä läsnäoloa. Tämä satuttamisen tarve on minussa vain osa-aikainen, normaaliarjessa se uinuu jossain syvällä kunnes jotkin mekanismit ja ärsykkeet saavat sen vaiston heräämään.
Dominoimisen ja kontrollinhalu on minussa myös vain ajoittaista, siinä tosin nälkä kasvaa syödessä, jos saan pikkusormen, tahdon viedä koko käden.
Eli sekin puoli on itselleni vähän hämärän peitossa ja siksi en miellä itseäni D:ksi koska jotenkin koen sen ominaisuutena joka joko on tai ei ole.
Switchiä tai subia en itsestäni löydä ,masokismia voisi ehkä joskus, jotenkin, jossain tilanteessa harkita, ehkä.  >:D

Khyanna

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 630
  • Alien
  • Galleria
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #13 : 19.05.2013, 18:26 »
Itsellä on ollut lempeät vanhemmat, kuritusta ei ollut ollenkaan. Olinkin aina kiltti lapsi. O:-) En keksi mitään syitä sille, miksi jo pienenä oli alistumisfantasioita, ja myöhemmin tajusin että välillä mulla oli fantasioita myös siitä, että halusin satuttaa ja kiduttaa, vaikken mitään sellaista koskaan tehnyt... ennenkuin nyt. >:D

Myös kauhu ja kaikenlaiset pelottavat asiat kiehtoivat jo pienenä. Myöhemmin löysin metallimusan, esim. blackmetallin, samaan aikaan kuvaan astui vampyyrit, jne jne. 8) Kukaan lähipiirissä ei vaikuttanut näihin, mä vaan törmäsin ja rakastuin niihin samantien. Ei siis löydy mitään suoraa selitystä sille, miks musta tuli tällanen. :o

 :love:

klipklop

  • Vieras
Vs: Mikä tekee sadomasokistin?
« Vastaus #14 : 19.05.2013, 18:46 »
Itsellä on ollut lempeät vanhemmat, kuritusta ei ollut ollenkaan. Olinkin aina kiltti lapsi. O:-) En keksi mitään syitä sille, miksi jo pienenä oli alistumisfantasioita, ja myöhemmin tajusin että välillä mulla oli fantasioita myös siitä, että halusin satuttaa ja kiduttaa, vaikken mitään sellaista koskaan tehnyt... ennenkuin nyt. >:D

Myös kauhu ja kaikenlaiset pelottavat asiat kiehtoivat jo pienenä. Myöhemmin löysin metallimusan, esim. blackmetallin, samaan aikaan kuvaan astui vampyyrit, jne jne. 8) Kukaan lähipiirissä ei vaikuttanut näihin, mä vaan törmäsin ja rakastuin niihin samantien. Ei siis löydy mitään suoraa selitystä sille, miks musta tuli tällanen. :o


Tässäpä aika pitkälti oma tarinani, sillä erotuksella että fantasioin itseni aluksi vain dominoivaan rooliin, alistuminen on tullut kuvioihin nyt myöhemmällä iällä.