Kirjoittaja Aihe: rakkausketju  (Luettu 6725 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Vs: rakkausketju
« Vastaus #15 : 02.09.2014, 03:25 »
Lähinnä se,että ihminen on,vaikka ei ajattelisi,tekisi,puhuisi jne. tietyllä hetkellä yhtään mitään. Ihminen On siis yksinkin ja kaikenaikaa ja että tunteet ja ajatukset eivät ole se koko ihminen..

Mutta,allekirjoitan tuon,että mitään ei puutu. Mitään ei puutu silloinkaan kun ihminen viimeisen kerran sulkee silmänsä,teki sen sitten ypöyksin asunnossaan tmv tavalla.
Ihminen on ollut koko elämänsä oma täysi itsensä,mitään ei ole puuttunut,vaikka olisi luullut niin ja kokenut niin. Ihminen On.

Tuo on vaikea ilmaista sanoin mistä tuossa on kyse. Käytän itse tällaista vertauskuvaa usein kun selitän jollekkin tuota: "Minä olen ..." on aina kuin peilikuva, se mitä näkyy peilistä, sisältö vaihtuu ja muuttuu kaiken aikaa jne., "Minä" on peili. :)

Mutta menee off topic, zenin puolelle, joten ei siitä sen enempää. :)
Saattaa mennä,mutta laitan pari riviä.

Itse uskon,että zen saattaa olla myös yksi tapa suojella itseään. Arvostan kyllä pitkälle mietittyjä ja kantapään(tai sydämen) kautta opittuja asioita,mutta esim tuo zeniläisyys kai tarvitsee poistumisen muiden "tavisten" parista,erakoitumista-toisilla jopa askeettisiin luostariolosuhteisiin,joillain kemiallisiin aineisiin,tajunnanlaajentajiin. Lakkaako ihminen tuolla lailla haluamasta ts. kyse pitäisi olla vapaaehtoisuudesta,vilpittömästä halusta ja ilman kemikaaleja tai luonnotonta rääkkiä.
Niin kauan kuin pitää keksiä suojia ja selviytymiskeinoja minälleen,se ei mun mielestä ole zen. Zen ottaa kaiken vastaan niin raakana kuin se sitten tuleekin,-länsimainen psykologia muistaakseni puhuu jostain ihmismielen suojamekanismeista,kuten taantumisesta,kieltämisestä yms.
Meikä vois olla eniten lähinnä new age tai hippikulttuuria(siveellistä lohkoa)  :D

Sitten kun ihminen lakkaa haluamasta rakkautta,missään muodossa,sekin lienee zen.. Onhan se aika viehättävää,jos voi jotenkin hallita tätä kaaoottisuutta ja epävarmuutta

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: rakkausketju
« Vastaus #16 : 02.09.2014, 07:17 »

Sitten kun ihminen lakkaa haluamasta rakkautta,missään muodossa,sekin lienee zen.. 

Eikö ihmisellä ole jatkuva halu jonnekin tai jostain pois. Jotain lisää tai jotain vähemmän.
Luonnollista kehitystä ja tasapainon hakua.
Rakkaus kuulunee samaan joukkoon, sen monilla eri nimikkeillä. Pelkkä rakkaus...mitä se on?

Fixx

  • Vieras
Vs: rakkausketju
« Vastaus #17 : 02.09.2014, 12:00 »
Arvostan kyllä pitkälle mietittyjä ja kantapään(tai sydämen) kautta opittuja asioita,mutta esim tuo zeniläisyys kai tarvitsee poistumisen muiden "tavisten" parista,erakoitumista-toisilla jopa askeettisiin luostariolosuhteisiin,joillain kemiallisiin aineisiin,tajunnanlaajentajiin. Lakkaako ihminen tuolla lailla haluamasta ts. kyse pitäisi olla vapaaehtoisuudesta,vilpittömästä halusta ja ilman kemikaaleja tai luonnotonta rääkkiä.
Se mitään sellaista tarvitse. Kaikki mitä tarvitsee on ihmisellä mukana. Retriitit on opiskelua varten.

Niin kauan kuin pitää keksiä suojia ja selviytymiskeinoja minälleen,se ei mun mielestä ole zen. Zen ottaa kaiken vastaan niin raakana kuin se sitten tuleekin,-
Tämä on se.

Sitten kun ihminen lakkaa haluamasta rakkautta,missään muodossa,sekin lienee zen.. Onhan se aika viehättävää,jos voi jotenkin hallita tätä kaaoottisuutta ja epävarmuutta
Jossain sanottiin, että kun lakkaa haluamasta niin saa aivan riittävästi. Hallinnasta ei kuitenkaan ole kyse.

Dante79

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 378
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
Vs: rakkausketju
« Vastaus #18 : 02.09.2014, 12:20 »
Sanoisin että se on enempi niinpäin että kaikki zen, meditaatiot, joogat, tantrat ja mantrat sunmuut ovat pohjimmiltaan vitsejä, mutta vitsin tajuaminen vaatii joillaan ihmisillä hyvinkin vakavaa, rankkaa ja pitkäjänteistä itsensä henkistä rääkkäystä ja tutkiskelua. :) Jos joku väittää muuta, niin ei ole vielä vaan tajunnut vitsiä. :)

-katy-

  • Vieras
Vs: rakkausketju
« Vastaus #19 : 03.09.2014, 02:35 »
Hienoja ajatuksia teillä kaikilla ja tosiaan olen huomannut,ettei vaan jotain päälleliimattuja.
Mulla ei kyllä ole mitään vastauksia mihinkään, kysymyksiä pääasiassa edelleenkin,vaikka 45v ikää. Jos nyt tuohon itsensä ja kaiken kieltämiseen joku, niin en voi ymmärtää, että miksi ihminen joutuu esim. puuduttamaan itsensä keinolla millä hyvänsä todellisuutta vastaan..
miksi todellisuuden pitää olla sellaista,että moni ei sitä kestä-tästä kai pääsisi jouhevasti kärsimyksen ja pahuuden ongelmaan,mutta en kyllä siihen jaksa enää, olkoot prkl/perkeleet.
Isis, obama,räsänen ja hornetit suojelevat  :D

MaisteriX

  • Vieras
Vs: rakkausketju
« Vastaus #20 : 04.09.2014, 16:12 »
Kaiketi rakkaus (parisuhteessa) lienee täydellistä itsensä ja toisen hyväksymistä. Menettämisen pelko ruokkii rakkautta ja voi saada aikaan käänteisrakkaudellisiakin muotoja...

submit

  • Vieras
Vs: rakkausketju
« Vastaus #21 : 04.09.2014, 19:04 »
Rakkaus on henkinen syli, sen ympäröimänä elämä kevenee ja ilot kaksinkertaistuu.

Maapallo olis huomattavasti parempi paikka elää jos kaikki lapset olisivat saaneet nauttia rakastavista vanhemmista. Yksikin juonessa mukana oleva saattaa riittää.

Mr Glencairn

  • Vieras
Vs: rakkausketju
« Vastaus #22 : 08.09.2014, 00:32 »
Järki sanoo että tähän ei kannattaisi alkaa omia mielipiteitään latomaan mutta juuri sitä tekemästä itseni löydän.

Minä rakastan ja olen tunteellinen ihminen. Rakastan sitä naista jonka kanssa olen todella pitkään kulkenut mutta jonka kanssa olemme kasvaneet erilleen. Rakastan myös naista joka tekee minut hulluksi vihasta...ja onnesta. Rakastan kahta exääni joille toivoisin vain kaikkea hyvää mutta joille ei sitä ikäväkseni ole suotu. Olen huomannut että minä rakastun naisiin ja vain harvoin se loppuu siihen mihin suhde päättyy. Vaan haittaako tuo, kun rakastaa niin mieleen tulee ainakin itsellä yleensä vain ne hyvät yhdessä koetut asiat.

Se on vain abstrakti käsite mutta sillä on niin suuri merkitys. Sen vuoksi on sodittu ja tehty rauhoja. Se voi satuttaa mutta ilman sitä eläminen ei ole elämisen arvoista. Sitä ei koskaan voi saada liikaa. Minä sitä mielelläni jakelisin ympärilleni jos vain olisi sille kohde ;).

Nyt kun on tullut leperreltyä niin pehmoisia sanon lopuksi pienen mietelause tuolta edesmenneeltä runoilijaltamme joka on niin monta osuvaa ja hauskaakin pientä lorua kehitellyt.

"Jos on pidellyt kädessään meren silottamaa kiveä, tietää että jatkuvalla hyväilyllä on ihmeitä tekevä voima."
-Tommy Tabermann

Norja

  • Vieras
Vs: rakkausketju
« Vastaus #23 : 09.09.2014, 00:24 »
God is Love
Love is Rock
Rock is God

Mua rakastetaan niin että soi.  :love:
Mäkin rakastan :love:

Jos rakkaudesta vois olla kateellinen tai rakkaus minussa olisi niin vajaa että edes kadehtisin, olisin nyt itselleni tosi kade. Ansaitsemattoman armon määrä on suuri eikä vakio. On suuri lahja olla elämässä juuri nyt. Joku voi ajatella et kyl se tosta putoo vitun Norja mutta mä en tunne sitä. Se on sen omassa päässä. Ja mihin mä muka Jumalan kämmeneltä edes voin pudota. Jumalan yksi ominaisuus on se että se on kaikkea käsitettävissä olevaa suurempi. Edes kinkyn tekopalkinnon saanut Jarla ei voi repiä Jumalan suuruudesta mitään vakuuttavaa herjaa koska siltä loppuu tussi.  :love:

Rakastamaan ei voi oppia kuin rakastamalla lisää koska se ei kulu käyttämällä. :love:

ChickenRace

  • Vieras
Vs: rakkausketju
« Vastaus #24 : 10.09.2014, 12:25 »
 :love: on nartun kujeilevat silmät, erimielisyydestä lausuttu valivali, kyyneleet.
Nukkea puristavat köydet, suupallon ympäröimä kuola, kipeät varpaat.
Kotona vaasissa olevat ruusut, uunissa palanut patonki, yksinäinen juotu viinipullo parvekkella.
Lähes tunnottomaksi kiristetty uuma, jalkovälissä pakottavat tapit, yöllä annettu pakarahieronta.
Kahvin tuoksu ja tarjoiltu lämmin voileipä aamulla, lausutut sanat "huomenta rakas"  :love:

catzkiss

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 196
  • -suburban object-
  • Galleria
Vs: rakkausketju
« Vastaus #25 : 11.09.2014, 00:26 »
Rakkaus on ketju tekoja, jotka vahvistavat sidosta  :love:

Hra K

Vs: rakkausketju
« Vastaus #26 : 11.09.2014, 02:15 »
Hukkunut puristaa sitä tyhjässä kylmenneessä nyrkissään.

submit

  • Vieras
Vs: rakkausketju
« Vastaus #27 : 11.09.2014, 07:03 »
Hukkunut puristaa sitä tyhjässä kylmenneessä nyrkissään.

Tää on hyvä!