Kirjoittaja Aihe: Älykkyys  (Luettu 25747 kertaa)

Kettu vinossa

  • Vieras
Älykkyys
« : 27.06.2013, 21:51 »
Tällä foorumilla on usein näkynyt mielipiteitä, jossa kehutaan älykkäitä ihmisiä (ja vihataan tyhmiä ihmisiä). Jotkut myös kehuvat itseään älykkääksi tai etsivät seuraa älykkäistä ihmisistä. Koska harva selittää tarkemmin mitä hän tarkoittaa älykkäällä tai tyhmällä ihmisellä, päätin avata uuden ketjun aiheesta.

Luovuutta on joskus pidetty älykkyyden merkkinä, joskus taas kirjaviisauden ulkoa osaamista. Joskus taas käytännöllisyyttä on pidetty älykkyytenä; esimerkiksi sitä että jos ei tiedä tai muista jotain asiaa, sen tarkistaa heti luotettavasta tietolähteestä sen sijaan, että levittäisi mitä tahansa lööperiä pelkän oman muistinsa varassa. Mensan jäsenyys ja/tai suoritettu yliopistotutkinto ovat klassisia esimerkkejä siitä, millainen monen mielestä on älykäs ihminen.

Pohdittavaksi:
* Millainen ihminen on mielestäsi älykäs?
* Oletko itse mielestäsi älykäs? Perustele!
* Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? Kerro missä asiayhteydessä!
* Onko sinulla fetissiä älykkäisiin ihmisiin?
* Millainen olisi kinkysessio, jossa älykkyys olisi yksi tärkeä elementti?
* Voiko seurustelusuhde toimia jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)?
* Onko sinulla muita ajatuksia älykkyydestä?



***

Itse en pidä itseäni älykkäänä, enkä ole tarpeeksi älykäs kertoakseni, mitä älykkyys mielestäni on. Minua on muutama henkilö kehunut älykkääksi lähinnä siksi, että olen ollut kiinnostunut samoista asioista kuin he, tai tiedän samoja juttuja kuin he. Monella tuntuu olevan määritelmänä se, että älykäs ihminen on ajatuksiltaan mahdollisimman samankaltainen kuin mitä hän itse on.

Näen lähes päivittäin netissä ihmisiä, jotka ovat mielestäni tyhmiä, mutta enpä silti voi itseänikään kehua yhtään älykkäämmäksi, koska jollain toisella elämänalueella olen ihan yhtä tyhmä. Joku osuvasti hyvin totesikin, että olemme kaikki idiootteja, mutta vain eri elämänalueilla. Voihan tämän kääntää toisinkin, että olemme kaikki älykkäitä, mutta vain eri elämänalueilla.

Useimmat varmasti tietävät kaikki nippelitiedotkin omasta harrastuksestaan tai kiinnostuksen kohteestaan, mutta kun pitäisi pohtia jotain vähemmän kiinnostavaa asiaa, varmasti tulee esiin tilanne, että on ihan tyhmä; jos ei omasta mielestään, niin varmasti jonkun toisen mielestä. 8)

Piiskazion

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 417
  • Galleria
Vs: Älykkyys
« Vastaus #1 : 27.06.2013, 22:31 »
Älykkyys on yliarvostettua. Viisaus on parempaa. Viisautta on se, että tiedostaa omat vahvuutensa ja heikkoutensa, ja osaa elää niiden kanssa. Elämäntaidosta on siis kyse. Älykkyydestä on siinä apua, mutta se ei takaa mitään.

latexbun

  • Vieras
Vs: Älykkyys
« Vastaus #2 : 27.06.2013, 23:19 »
Millainen ihminen on mielestäsi älykäs?
Älykäs ihminen osaa ratkaista pulmia ja keksiä uusia pulmia. Älykkäällä ihmisellä on myös hyvä huumorintaju. Huumorin täytyy olla sellaista, että minäkin ymmärrän.

Oletko itse mielestäsi älykäs? Perustele!
Olen riittävän älykäs näkemään erilaisia vaihtoehtoja arjen pikku pulmatilanteissa, enkä jää odottamaan että joku toinen ratkaisee ongelman puolestani. Osaan suhtautua kriittisesti siihen, mitä kuulen, näen tai luen. Yleissivistykseni on mielestäni heikolla mallilla.

Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? Kerro missä asiayhteydessä!
Esimies jossakin kehityskeskustelussa joskus vuosia sitten. Toisinaan (aika harvoin) saan täällä yksäreitä, joissa minua on arveltu älykkääksi.
 
Onko sinulla fetissiä älykkäisiin ihmisiin?
Ei ole.

Millainen olisi kinkysessio, jossa älykkyys olisi yksi tärkeä elementti?
Pistetään nyrkki perseeseen ja fistattava ratkomaan Pirunnyrkkiä. 

Voiko seurustelusuhde toimia jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)?

Toki. Olen seurustellut useimmiten itseäni älykkäämpien ihmisten kanssa. Seurustelusuhteiden päättyminen ei johtunut tyhmyydestäni.

Onko sinulla muita ajatuksia älykkyydestä?
Joo.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Älykkyys
« Vastaus #3 : 27.06.2013, 23:23 »
Älykäs selviää siitä, mihin viisas ei joudu.

Lilith

  • Vieras
Vs: Älykkyys
« Vastaus #4 : 28.06.2013, 00:13 »
* Millainen ihminen on mielestäsi älykäs?
Määrittelin tämän tuolla inhousketjussa käänteisesti näin:
Minä vihaan yli kaiken typeriä ihmisiä. Heillä ei ole kykyä meta-ajatteluun. Mielipiteet muodostetaan omien kokemusten, ei riippumattomien tietolähteiden perusteella. Faktat eivät muuta omaa ajattelua. Ajattelu on kankeaa ja jähmeää, ei alttiutta muutokseen. Ei kykyä johtaa "mielipiteestään" yleisiä lainalaisuuksia tai vaikka pohtia onko ajatus yhteiskunnallisesti kestävällä pohjalla.

Eli älykäs ihminen on mielestäni sellainen, joka kykenee ensisijaisesti soveltamaan tietoa; ja toki myös hankkimaan sitä ennakkoluulottomasti ja lähdekriittisesti. Älykäs ihminen ajattelee omaa nenäänsä pitemmälle. Hän kykenee erottamaan makuasiat niistä, joilla on merkitystä. Hän on valmis muuttamaan näkemyksiään jos perustelu tai faktat ovat tarpeeksi vakuuttavat. Hän käyttää toiminnassaan harkittuja eettisiä/ moraalisia prinsiippejä ja pyrkii kohti eettistä elämää.

* Oletko itse mielestäsi älykäs? Perustele!
On elämän osa-alueita joilla olen mielestäni älykäs. Olen utelias ja hankin aina lisää tietoa ja pyrin ajattelemaan asiat pitemmälle kuin "musta vaan tuntuu tältä" -tasolle. Pohdin toimieni ja näkemyksieni kestävyyttä erilaisten moraaliprinsiippien ja yhteiskunnallisten kontekstien suhteen.

Sitten on elämänalueita, kuten vaikka ihmissuhteet, joiden kanssa en pidä itseäni älykkäänä. Teen jatkuvasti samoja virheitä.

* Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? Kerro missä asiayhteydessä!
Viime vuosina näin on tapahtunut aika usein ja se on aina tosi hämmentävää. Ystävä saattaa sanoa että haluaa kuulla mitä minä jostakin asiasta ajattelen koska olen älykäs. Toinen saattaa kertoa ihailleensa minua "koska olet niin älykäs". Nämä ovat aina hämmentäviä, koska ihan samoin minä ajattelen läheisistäni.

* Onko sinulla fetissiä älykkäisiin ihmisiin?
Nuorempana paljon enemmän, silloin etsin aina mentoria, opettajaa, itseäni lahjakkaampaa ja älykkäämpää joka sparraisi minua oppimaan lisää. Nyt huomaan itse siirtyväni pikkuhiljaa mentoriksi useammalla elämän osa-alueella enkä tiedä mitä tästä nyt sitten pitäisi ajatella. Mutta kyllä minä sapioseksuaali olen, ehdottomasti. Älykkyys on hottia ja aivot seksikkäin ruumiinosa.

* Millainen olisi kinkysessio, jossa älykkyys olisi yksi tärkeä elementti?
Minun bdsm:ni ei operoi älyn vaan vaistojen ja viettien maailmassa. Toki älykkään leikkikumppanin kanssa on helpompi matkustaa, hän osaa antaa hienovaraisia vihjeitä session etenemiseksi; tai on vaikka tarpeeksi yleissivistynyt roolileikkiäkseen Ranskan vastarintaliikkeen sissiä Gestapon kuulustelussa  C:-)

* Voiko seurustelusuhde toimia jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)?
Voi toki, mutta helppoa se ei ole. Olen itse ajautunut kahdessa suhteessa umpikujaan siksi ettei yhteistä metatasoa löytynyt. Kun kaikki on hyvin, kaikki on hyvin. Mutta kun pitäisi ymmärtää omaa toimintaansa, reflektoida tai vaikkapa pohtia mitkä menneiden suhteiden valta-asetelmat nykysuhteessa resonoivat, ja toinen ei tähän pysty/suostu/halua, ollaan isoissa ongelmissa. Ja toki minä olen yhtä lailla ollut osa näitä ongelmia ikuisine analysointitarpeineni ja perinpohjinselvittämistarpeineni. Ei fiksua sekään, tiedän.

* Onko sinulla muita ajatuksia älykkyydestä?
Tämä oli varsin hieno proggis, kirjallisuuden helmiä ja orgasmeja:
http://www.criminalwisdom.com/hysterical-literature-the-orgasm-as-art/

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Älykkyys
« Vastaus #5 : 28.06.2013, 07:36 »
Itse pidä älykkyytenä sitä, että osaa muuttaa negatiivisen positiivisekis, kun on tutkinnut sitä ja havainnut että sietä ei olekaan kaikki negatiivista. Tämän jälkee pystyy viellä itse muutumaan käsitystään sen mukaiseksi, mikä on vanhan positiivisuuden muutos, kun siihe listää negatiiviselta puolelta tulevan positiivisuus.

Lilja

  • Vieras
Vs: Älykkyys
« Vastaus #6 : 28.06.2013, 09:54 »

Pohdittavaksi:
* Millainen ihminen on mielestäsi älykäs?
* Oletko itse mielestäsi älykäs? Perustele!
* Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? Kerro missä asiayhteydessä!
* Onko sinulla fetissiä älykkäisiin ihmisiin?
* Millainen olisi kinkysessio, jossa älykkyys olisi yksi tärkeä elementti?
* Voiko seurustelusuhde toimia jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)?
* Onko sinulla muita ajatuksia älykkyydestä?



* Sopivasti nokkela. En koe yliopistotutkintoja miksikään älykkyyden mittariksi. Enemmän pidän arvossa tunneälyä, sillä karttaa pahimmat mokat ihmissuhteissa.

* En. Kun vähän aikaa katselee tätä mun touhuani niin eihän tämä mitenkään järin älykästä ole.

* On. Hän/He eivät tainneet paremmasta tietää.

* Ei. Älykäskin ihminen voi olla rasittava.

* En osaa hahmottaa. Ehkä sessioihin kuuluisi hieman enemmän olennaisena kemiat. Ja voihan sitä toinen olla mimmoinen käpy tahansa jos vain hommansa osaa.

* Joo, aina voi olla hiljaa.

* Ei.

Instantime

  • Vieras
Vs: Älykkyys
« Vastaus #7 : 28.06.2013, 15:41 »

* Millainen ihminen on mielestäsi älykäs?
Älykäs ihminen oppii uusia asioita helposti ja pystyy yhdistämään ne aiempaan tietämykseensä. Ei siis vain opi ulkoa jotain litaniaa. Älykäs myös pystyy soveltamaan oppimaansa eri tilanteissa ja muuttamaan omaa toimintaansa uuden tiedon varassa. Älykäs myös ennakoi tulevaa opitun perusteella.

* Oletko itse mielestäsi älykäs? Perustele!
Mulla on kai aika normaali oppimiskyky eli älykkyys, opin koko ajan uusia asioita ja näen ne osana jatkumoa. Luokiossa tehtiin karkea Äo-testi ja tulos oli himpun yli korkean rajan, mutta en tiedä miten luotettava testi oli. Tosin olen huomannut, että tietoa, jota en esim. töissä tarvitse unohtuu nopeasti. Jos tieto yhdistyy johonkin tärkeään, niin opin sen nopeasti. En ole matemaattisesti lahjakas.

* Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? Kerro missä asiayhteydessä!
En kyllä muista että ainakaan suoraan sanalla älykäs. Fiksuksi on sanottu usein, tai joskus esim. työasioissa "tuo oli hyvä oivallus".

* Onko sinulla fetissiä älykkäisiin ihmisiin?
En sanoisi, ei ainakaan huippuälykkäisiin. Sellainen herättää enemmän ihailua kuin himoa.

* Millainen olisi kinkysessio, jossa älykkyys olisi yksi tärkeä elementti?
Eiköhän se älykkyys ole läsnä aina. En usko, että ÄO 45 -tyypin kanssa hommasta tulisi mitään.

* Voiko seurustelusuhde toimia jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)?
En ole kokeillut, mutta mielestäni ei. Jos ajattelukyvyt ja -tavat eroavat kovasti, niin päivittäisestä kanssakäymisestä, keskustelusta, erimielisyyksien ratkomisesta tulisi aika vaikeaa. Voi käydä niin, että älykäs pitää luentoja ja tyhmä turhautuu. Varmaan molemmat turhautuisi.

* Onko sinulla muita ajatuksia älykkyydestä?
Älykkyys ja viisaus ovat usein synonyymejä arkikielessä. Vaikeaa joskus erottaa nuo kaksi, mutta sanoisin, että älykkyys on teknisempi käsite, eli se oppimiskyky. Viisaus on sitten miten sen oppimiskyvyn ja opitun käyttää. Elämänkokemus on tietynlaista älykkyyttä ja viisautta sellaisena ominaisuutena, että pystyy näkemään omat vahvuutensa ja heikkoutensa, ja toimimaan niiden mukaan, muuttamaan käyttäytymistään. Vahvuuksien hyödyntäminen ja kehittäminen, heikkouksien vahvistaminen ja niistä johtuvien virheiden uusimisen välttäminen on varmasti älykkyyttä ja viisautta. Oppimiskykyä sekin, vaikka ei niinkään teoreettisen tiedon oppimista.

Tuhmakisu74

  • Vieras
Vs: Älykkyys
« Vastaus #8 : 29.06.2013, 02:12 »

* Millainen ihminen on mielestäsi älykäs?

Hmh, Lilith määritteli älykkyyden mielestäni sen verran kattavasti ja toimivasti ettei siihen juuri lisättävää. Erityisesti tuo Lilithin mainitsema kyky meta-ajatteluun minusta  tavoittaa älykkyyden ytimen. Tosin itse en kytkisi etiikkaa/moraalia älykkyyden määritelmään. Minusta ihminen voi olla huippuälykäs mutta silti moraaliton.

* Oletko itse mielestäsi älykäs? Perustele!

Itseäni pidän piirun verran keskivertoa älykkäämpänä mitä tulee juuri meta- ajatteluun/abstraktiin ajatteluun ja uuden oppimiseen niiltä ajattelun alueilta joita jo jonkin verran hallitsen. Monilla muilla alueilla (matikka, luonnontieteet...) taas olen ihan pösilö ja aiheutan sillä säännöllisesti hupia ja/tai epätoivoa itselleni ja muille. Olen huono ongelmanratkaisija enkä kovin luova.

* Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? Kerro missä asiayhteydessä!

Kyllä muistelisin että ihan suht usein olen saanut kuulla olevani älykäs, tosin useimmiten semmoista kai sanotaan tietyissä  tilanteissa, esim treffeillä/tuoreessa suhteessa.

* Onko sinulla fetissiä älykkäisiin ihmisiin?

Minusta seksi ja bdsm ovat antoisampia ihmisten kanssa jotka ovat kanssani samalla aaltopituudella, siihen liittyy älykkyys ainakin jossain määrin. Mitään fetissiä ei ole mutta sopiva älykkyys (ei friikkiyden tasolle asti menevä) ja sanavalmius kyllä ovat seksikkäitä.

* Millainen olisi kinkysessio, jossa älykkyys olisi yksi tärkeä elementti?

Voisin kuvitella että jotkin älylliset sanapelit tms. voisivat olla osa sessiota. Esim ennakkotehtävät/valmistelut joihin liittyy kääntämistä. :)

* Voiko seurustelusuhde toimia jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)?

Omalla kohdallani uskon tietäväni ettei suhde toimisi jos älykkyys hyvin erilaista tai eri tasolla. Esim huippuälykkään kanssa voisi minun olla vaikeaa löytää yhteistä aaltopituutta.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2013, 11:33 kirjoittanut Tuhmakisu74 »

cobalt

  • Vieras
Vs: Älykkyys
« Vastaus #9 : 29.06.2013, 03:45 »
* Millainen ihminen on mielestäsi älykäs?

Sellainen, joka ei käytä elämänsä kallisarvoisia tunteja esim. arkistoimalla leikattuja varpaankynsiään postimerkkimappeihin tai vastaamalla kinkysaittien älygalluppeihin.


* Oletko itse mielestäsi älykäs? Perustele!

Tuskinpa mielettömän. (Perustelu: ks. eka kys/vast.)


* Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? Kerro missä asiayhteydessä!

Kyllä on.  "Miten noin älykäs kaveri ylipäätään voi kuvitella rikastuvansa lähettämällä kymppitonnin jonkun nigerialaisen sähköpostittajan tilille?!"


* Onko sinulla fetissiä älykkäisiin ihmisiin?

Jos ihminen tykkää antaa itsestään muille mielikuvaa että on älykäs, niin se toimii lähinnä antifetissinä. Kemiat ne on jotka jyllää, ja silloin kun ne jyllää, niin yksi osatekijä on usein se, että kummankin ruuti on suurin piirtein yhtä kuivaa tai märkää ja sosiaaliset taidot ja koodit suurin piirtein samasta maailmasta. Älykkyys on kuin toisen pieni, erikoislaatuinen puhevika tai maneeri: se voi olla seksikäs - tai tehdä hulluksi..


* Millainen olisi kinkysessio, jossa älykkyys olisi yksi tärkeä elementti?

Esimerkiksi koulutus, jossa subia ehdollistetaan toimimaan niin, että useamman, suhteellisen viitteellisesti ilmaistun asian toteutuessa subin reaktio ja toiminta täytyy olla tietty. Ja nuo viitteelliset "käskyt" sitten luotaisiin vaikka musikin, kuvataiteen, ympäristön hienovaraisten yksityiskohtien tms. elementin kautta, niin että subi joutuisi olemaan herkkänä, vastaanottavaisena, ei saisi helppoa käskyä, vaan joutuisi etsimään ohjausta kaikilla aisteillaan, käyttämään älyään, musikaalisuuttaan, muistiaan...  ..Enkä tiedä, olisiko tuo oikeasti kiihottavaa, vai jäisikö kummajaiseksi sessioinnin taipaleella, mutta jotain piti vastata.


* Voiko seurustelusuhde toimia jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)?

Kyllä, ja sille on pari nimeäkin. Vaalit, demokratia.


* Onko sinulla muita ajatuksia älykkyydestä?

On. Viisi muuta on vielä.


-katy-

  • Vieras
Vs: Älykkyys
« Vastaus #10 : 29.06.2013, 04:22 »

Pohdittavaksi:

* Millainen ihminen on mielestäsi älykäs?

* Oletko itse mielestäsi älykäs? Perustele!

* Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? Kerro missä asiayhteydessä!

* Onko sinulla fetissiä älykkäisiin ihmisiin?

* Millainen olisi kinkysessio, jossa älykkyys olisi yksi tärkeä elementti?

* Voiko seurustelusuhde toimia jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)?

* Onko sinulla muita ajatuksia älykkyydestä?

Millainen..no semmoinen,joka pyrkii ajattelemaan itse kaikessa rauhassa ja osaa ajatella myös muiden kanssa kaikessa rauhassa- ei ala uhkailla esim. väkivallalla,jos ajatukset ei mene yksiin muiden kanssa tai hyväksyy sen, että on vähän "toisinajattelija"-kääntöpuolena voisi olla vaikka terrorismi tai yksilön piinaaminen,vainoaminen, uhkailu-

..en ole älykäs,koska en osaa hoitaa riittävän hyvin tätä omaa pikkupalstaani

..ei muistaakseni ole kukaan koskaan kehunut,varsinkaan älykkääksi

..ei ole

..varmaankin sellainen, missä minut viimein todettaisiin enemmän kuin vähä-älyiseksi

..enpä usko,jos jako on noin karkea

..ajattelin vastata tähän aiheeseen siksi, että en pohdi älykkyyttä oikeastaan koskaan arjessani. Verkossa sanoilla ja sanojen asettelulla on valtava merkitys ja tekemiset jääpi pakosti taka-alalle.
Äly ja viisaus ehkä tulee eniten esiin siinä, miten ihminen on läsnä, siellä missä elää, itsekenekin kanssa- (imho)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Älykkyys
« Vastaus #11 : 29.06.2013, 11:15 »
* Millainen olisi kinkysessio, jossa älykkyys olisi yksi tärkeä elementti?

Tuli juuri mieleen kaikki elokuvat ja televisiosarjat, joissa seksikohtauksen aluksi miehellä on valtavia vaikeuksia saada naisen rintaliivit auki. Onko tämä naisten keino kokeilla miehen älykkyyttä?
http://xkcd.com/457/

Tästä tuli mieleen se, kun erässä korsetti-aiheisessa nettikeskustelussa moni korsettia käyttävä myönsi ongelmakseen, että korsettia käyttävän ei ehkä kannata harrastaa yhden illan seksiseuran iskemistä baarista, koska ilman mitään hakasia tai vetoketjuja olevan korsetin nyörityksen avaaminen humalassa on todella hidasta ja vaikeaa, ja moni mies haluaisi nähdä naisen seksin aikana mielummin alasti kuin korsetissa. Tässä oli siis puhe niistä ihan oikeista korseteista joilla saa useita senttejä pois vyötäröltä, ei mistään heppoisista "korsettina" myytävistä alusvaatteista. 8)

Tuhmakisu74

  • Vieras
Vs: Älykkyys
« Vastaus #12 : 29.06.2013, 11:28 »
Tuli juuri mieleen kaikki elokuvat ja televisiosarjat, joissa seksikohtauksen aluksi miehellä on valtavia vaikeuksia saada naisen rintaliivit auki. Onko tämä naisten keino kokeilla miehen älykkyyttä?

:) Kröh, ei koske välttämättä pelkästään miehiä, itse olen reputtanut tämän älykkyystestin... Ihmettelin aina miten se hakasten räplääminen auki voi olla miehille niin kovin vaikeaa kunnes itse olin siinä tilanteessa että piti riisua toiselta naiselta liivit. Hitsi, eihän se meinannut onnistua alkuunkaan - ihan eri asia kuin omien liivien riisuminen!

Instantime

  • Vieras
Vs: Älykkyys
« Vastaus #13 : 29.06.2013, 12:05 »
Tuli juuri mieleen kaikki elokuvat ja televisiosarjat, joissa seksikohtauksen aluksi miehellä on valtavia vaikeuksia saada naisen rintaliivit auki. Onko tämä naisten keino kokeilla miehen älykkyyttä?

:) Kröh, ei koske välttämättä pelkästään miehiä, itse olen reputtanut tämän älykkyystestin... Ihmettelin aina miten se hakasten räplääminen auki voi olla miehille niin kovin vaikeaa kunnes itse olin siinä tilanteessa että piti riisua toiselta naiselta liivit. Hitsi, eihän se meinannut onnistua alkuunkaan - ihan eri asia kuin omien liivien riisuminen!

Yhdellä teiniaikojen kaverilla oli hämmästyttävä kyky avata rintaliivit. Koetan selittää sanallisesti: etu- ja keskisormi vietiin yhdessä selkärangan kohdalle, liivin hakasten alapuolelle. Sitten sormilla pyyhkäistiin rivakasti ylös, koko ajan painaen suhteellisen voimakkaasti. Tämä temppu toimi hienosti paidan alla olevien liivien aukaisuun. Tytöt eivät taitoa liiemmin arvostaneet  :-\

Sanottakoon nyt sitten innokkaimmille vielä, että hakaset olivat silloin enimmäkseen tätä mallia http://img1.gets.cn/110914/309/1315983766428874_309.jpg

Koo

  • Vieras
Vs: Älykkyys
« Vastaus #14 : 29.06.2013, 12:09 »
Sanottakoon nyt sitten innokkaimmille vielä, että hakaset olivat silloin enimmäkseen tätä mallia http://img1.gets.cn/110914/309/1315983766428874_309.jpg

Tuollaiset oli minun ihan ensimmäisissä teiniliiveissäni - niissä joihin ei liiemmin ollut täytettä  ;D Vuosi oli muistaakseni 1977 ja -78... Kaikissa muissa niiden jälkeen on ollut "oikeat" hakaset :)