Kirjoittaja Aihe: Sitojan+sidottavan vastuualueet  (Luettu 4380 kertaa)

Milla

  • Vieras
Sitojan+sidottavan vastuualueet
« : 13.05.2011, 01:34 »
Rauhoitan tarkoituksella KalvinK:n artikkelin kommentointi-osion, ja aloitan tällä puolella erikseen aiheeseen liittyvistä vastuualueista.

Ravinnon saannin tärkeys sekä sidottavalle, että sitojalle ennen sidontaa on itsestään selvyys, samoin kuin: sidontapaikan sopiva lämpötila; tarkoitukseen sopivat köydet; molemmin puolinen päihteettömyys; turvasakset tai muut leikkurit; pitkäkestoisen sidonnan välipalat; sidottavan verenkierron jms esteetön toimiminen; ja kaikki muu ihan maalaisjärjelläkin ajateltavissa oleva.

Tällä viikolla on ollut tosi monen kanssa juttua sitomiseen liittyvästä turvallisuudesta ja vastuualueista, ja varsinkin itseäni kaihertavasta aiheesta tilanteessa missä sidottava on kahden sitojan kanssa, ja sidonta on sellainen mistä ei omin avuin pääsisi irti.

Itse olen tehnyt kaikki sidonnat niin, että ellei paikalla ole kolmatta osapuolta, sidottavalla on hätätapauksessa mahdollisuus vapaututa itse köysistä. Galleriassa olevista "Studio Milla" kuvista kerron tarvittaessa mielelläni miten olen ratkaissut kolmannen osapuolen paikalta puttumisen.

Itseäni hirvittää jutut missä sidottava on ollut kahden sitojan kanssa, ja sidonta on ollut sellainen mistä vapautuakseen tarvitsisi toista osapuolta

-> Sitoja on vastuussa sidottavastaan jos tätä alkaa esim pyörryttää, mutta entäs jos sitoja pyörtyy?? Kompastuu sidottavansa nilkkoihin?? Kenen on vastuu jos sidottavalle sillä välillä tulee paniikki-/rytmi-/tms häiriö/paha paikkojen puutuminen tms. Sidottavan. Veteen piirrettyä viivaa vastaavaa lähes sulaa hulluutta sidottavan puolelta antaa lupa sitojalle pakata kokovartalonippun ilman sitä kolmatta osapuolta. En myöskään itse suostu sidottavaksi sellaiseen niputukseen mistä en hätätapauksessa pääse omin neuvoin pois, ellei paikalla ole yhtä käsiparia lisää.
(todennäköisyysmatematiikalla laskien lienee erittäin epätodennäköistä, että molemmat, sekä sitoja, että kolmas pyörä pyörtyisivät yhtaikaa)

Yksi ystäväni on ratkaissut asian ilmoittamalla kaverille X sidontasession alkamis- ja päättymis ajankohdan. Ellei viestiä tule klo aikaan Y, kaveri tulee vara-avaimilla sisään. On edes pieni turvaportti jätetty auki. Miten muut ovat ratkaisseet asian? Vai olenko vain vainoharhainen?

I-me

  • Vieras
Vs: Sitojan+sidottavan vastuualueet
« Vastaus #1 : 13.05.2011, 07:46 »
Minulle sidottavana ja/tai sitojana ajatus siitä että sitojalle tapahtuu jotain menee samaan kategoriaan sen kanssa että kun kävelee kadulla voi jäädä auton alle... Eli mahdollista muttei niin todennäköistä että vaatisi erityistoimia. Tietysti aina jos on kyse ripustuksista on paikalla aina kolmas henkilö.

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Sitojan+sidottavan vastuualueet
« Vastaus #2 : 13.05.2011, 08:48 »
Ohuet seinät. Naapuri kuulee avunhuudot.

Hra K

Vs: Sitojan+sidottavan vastuualueet
« Vastaus #3 : 13.05.2011, 11:59 »
Yksi harvemmin arkisesti mieleen tullut huolen aihe on poistumistiemääräykset, jotka kokevat siis etupäässä tulipaloa, jolloin ulos voi tulla yllättävän kova kiire. Ovi ulos ei paljoa auta jos on käsiraudoilla patterin tolpassa kiinni tai sidottuna sängyn päällä. Tällä tapaa kuoli muistaakseni melko reippaasti väkeä Thaimaassa jossakin hotellipalossa. Avuttomuus ja tulipalo on aina huono yhdistelmä.

Nämä on niitä harvinaisempia tapahtumia mutta täysin mahdollisia ja jotenkin noloja tapoja lähteä.

 K

submit

  • Vieras
Vs: Sitojan+sidottavan vastuualueet
« Vastaus #4 : 13.05.2011, 13:27 »
Itsekin olen neuroottinen ko. asiassa. Suosittelen ja käytän itsekin jos joskus satun tarvitsemaan, tarkistussoittoa sovittuna aikana sidontatapahtuman jälkeen ystävän kanssa. Jos soittoani ei kuuluu, frendi soittelee ja kyselee kuulumisia. Tarvittaessa osoite hätäkeskukselle...


Hra K

Vs: Sitojan+sidottavan vastuualueet
« Vastaus #5 : 17.05.2011, 00:29 »
Vaarapohdiskelua voi viedä aika pitkälle ja I-me:n kommentti kuolemasta sm-leikieissä "mahdollista muttei niin todennäköistä että vaatisi erityistoimia" on minusta aika hyvä palautus. Ei elämästä selviä riskittömästi mutta toisaalta taas turhat riskit kannattaa ehdottomasti napsia pois. Automatka sessiopaikalle on mutu-tuntumalta paljon isompi risiki loukkaantua tai peräti kuolla kuin itse sessio eikä autoilusta kukaan jaksa friikata vaikka lehdet on pullollaan uutisia ihmisten järkyttävistä kohtaloista liikenteessä.

Keskustelua on siis hyvä käydä kaikesta mahdollisesta mutta pidetään mielessä samalla, että todennäköisyyksillä ja käytännöillä on suuria eroja. Tarkoitus ei ole pelotella arkoja vasta-alkajia tai kokeneempiakin sadomasoja takaisin kaapin perukoille kun kaikki johtaa lopulta kuitenkin katastrofiin.

Ehkäpä SM-leikkien turvatoimista voisi tehdä jonkun oman keskustelun? Hyvistä käytännön vinkeistä voisi olla oikeasti jotain hyötyä lukijoille.

 K

Simone

  • Vieras
Vs: Sitojan+sidottavan vastuualueet
« Vastaus #6 : 17.05.2011, 00:50 »
Minulle sidottavana ja/tai sitojana ajatus siitä että sitojalle tapahtuu jotain menee samaan kategoriaan sen kanssa että kun kävelee kadulla voi jäädä auton alle... Eli mahdollista muttei niin todennäköistä että vaatisi erityistoimia. Tietysti aina jos on kyse ripustuksista on paikalla aina kolmas henkilö.

Mahdottomalta tuntuvakin on joillekin ihan totta.
Joskus kauan sitten, siellä edellisessä elämässäni, koitin laskea vakuutusmaksut mahdollisimman pieniksi.
Lehdistä sitä joskus aina lukee tulipaloista ja muista sellaisista jutuista jota mulle ei koskaan satu.
Paitsi sitten kun sattuu. Juuri remontoitu rintamamiestalo paloi täysin maan tasalle. Vakuutukset eivät kattaneet mitään.
Onneksi henkilövahingoilta, ainakin niiltä fyysisiltä, lähes vältyttiin.

Pappa jo sanoi; mittaa kolmesti ja sahaa vasta sitten...

Milla

  • Vieras
Vs: Sitojan+sidottavan vastuualueet
« Vastaus #7 : 18.05.2011, 15:01 »
Kimmokkeena tästä
http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=607.0
jatkan vielä aiheesta.

Allekirjoittaneen kanssa on sidonnoissa itketty ja naurettu; paleltu ja hikoiltu; mua on (näemmä  ;D ) vihattu, ja rakastettu. Köydet ovat nostaneet sidottavalle pintaan niin iloja kuin surujakin. On tullut takaumia ja ns iho-muistaa reaktioita. Sidottu on myös ollut "vaaarassa" pudota meditatiiviseen tilaan, missä oman kropan kuunteleminen kivun kohdalta saattaa sulkeutua. Maratoonareille käy joskus näin. Parin päivän ajan kestänyt sidonnan jälkeinen flow on pudonnut äkkijyrkkää kohtisuoraa downia ääntä nopeammin.

Sitojana olen osaltani vastuussa kaikesta tästä. Kallonkutistajan koulutusta ei tarvitse olla, mutta sen verran pitää olla kanttia, että kykenee nämä pystypäin kantamaan sidottavan tukena. Kestää se tukena oleminen päivän, viikon tai ihan mitä vaan.

Kannattaa siis miettiä kuka paketoi ja kenet.

Smooth

  • Vieras
Vs: Sitojan+sidottavan vastuualueet
« Vastaus #8 : 24.05.2011, 22:48 »
Lisäänpä: tsekkaa että sidottava ei ole ryypännyt edellisiltana. Voi alkaa tapahtumaan kummia sitkeämällekin jätkälle.

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Sitojan+sidottavan vastuualueet
« Vastaus #9 : 17.08.2014, 18:33 »
Itse olen joskus tehnyt, sellaisia sidontoja sidottavalle, että hän ei itse voi  päästä niistä pois. Useimmiten tosin, ne ovat sellaisia, että pienellä vaivalla pääsee usein itse pois. Olen tätä todistanut pariin otteeseen, koska kumppanini on aika itsepäinen, ja tykkää pistää vastaan. Pari kertaa olen huomannut että "aha, ei ookaan enää köydet paikoillaan" ja piiska on laulanut tottelemattomuudesta ;)

Mutta nyt kun olen löytänyt myös toisen ihmisen, joka ei ole koskaan kokeillut sitomista tai muutakaan kinkyä, mutta haluaisi kokeilla. Ajattelin hänelle sanoa, että ilmoita jollekin ihmiselle, että tiettyyn ajaan kuluessa, jos ei ilmoita soittane, tekstiviestillä tai muutoin, niin kutsuu paikalle ambulanssin/poliisin. Sidonnan ajattelin myös olevan suhteellisen lievä. Ainoa osa minkä sidon tiukasti kiinni ovat jalat, käsiin laitan feikkiraudat, joista pääsee helposti vapaaksi itse. Ja muutenkin kaikki turvallisuuteen liittyvät asiat käydään läpi ennen sessiota.