Kirjoittaja Aihe: Metakeskustelua arvoista  (Luettu 18963 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Metakeskustelua arvoista
« : 16.09.2013, 01:21 »
Muutaman kuukauden kun itsekseen miettinyt ns. perimmäisiä kysymyksiä,niin ajatelmoin,että miksei laajentaa juttua tänne foorumillekin.

Joskus kuullut mainittavan,ettei kinkyillä olisi arvoja tai sitten että arvoista on aivan turha jauhaa,koska ovat niin päivänselviä asioita.

Itse olen hyvin yksinkertainen ihminen, liki koti-uskonto-isänmaa-osastoa,ilman uskontoa tosin. Työkseni teen hyvinkin perusduunia,eli auttelen ihmisiä. En tykkää yhtään sellaisesta suuntauksesta, missä suorittaminen ja tuloksen tekeminen sisällytetään esim. vanhuuteen ja heikkouteen. Jokaisellahan se on edessä, muodossa tai toisessa.

Ihminen on seksuaalinen olento aina hamaan vanhuuteen saakka-sääteleekö tarve ja tyydyttämättömyys,identiteetin löytymättömyys yms. sitten miten ihmisen arvoja ja toimintaa- "rankaisen kaikkia lähellä olevia, koska on niin epätasapainoinen olo"-

Vähän sekava aloitus aiheelle, mutta en parempaan kykene tällä erää  :)
« Viimeksi muokattu: 16.09.2013, 01:53 kirjoittanut -katy- »

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #1 : 16.09.2013, 12:08 »
Kinkyillä ei arvoja? Voiko seksuaalisuus ahmaista ihmisen niin kokonaan että se määrittää hänet kokonaan ihmisenä?
No, onhan joka tyypillä arvot, itselläni oikeudenmukaisuus ja rehellisyys kulmakivinä. Arvot ovat osa identiteettiäni, minulla on elämässäni monia rooleja joissa kaikissa pyrin elämään arvojeni mukaan. Kinkyys on osa identiteettiäni, mutta ei todellakaan määritä minua kokonaisuudessani.

mastervsop

  • Vieras
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #2 : 16.09.2013, 12:31 »
Lähdetäänkö siitä että ensin jokainen määrittää itselleen sen oman identiteettinsä ja sitten aletaan tutkimaan miten se on vuosien varrella muokkaantunut ja miksi... eli onko Kinkyily sittenkään se ohjaava juttu vai oma seksuaalisuus  joka on vienyt kinkyilyyn. Itsellä väittisin sen olevan (seksuaaalinen) uteliaisuus joka tuonut minut tähän.

BlackFairy

  • Vieras
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #3 : 16.09.2013, 13:07 »
No tottakai kinkyillä on omat arvomaailmansa siinä missä muillakin. Omaa arvomaailmansa on ihan hyvä tarkastella aika-ajoin. Omien arvojen pohtimista sekä niihin nojaamista käytetään nykyään jonkin verran työkaluna erilaisissa psykososiaalisissa kuntoutusmuodoissa, ja voisin arvella että ihan hyvästä syystä.

Oma arvomaailmani pohjaa vahvasti arvostukseen ja kunnioitukseen. Niin elämän, maailmankaikkeuden, kanssaihmisten kuin itsenkin. Uskon myös välittämiseen, huolenpitoon ja pyyteettömyyteen. Arvostan rohkeutta, uteliaisuutta ja mielen avoimuutta.

Varsinkin jos pyörii skenessä, jossa väki vaihtuu, paljon sattuu ja tapahtuu moni aktiviteetti asettuu perinteisen moraalikäsityksen ulkopuolelle, on mielestäni erityisen tärkeää tarkastella sitä omaa arvomaailmaa. Jatkuva omiin seksuaalisiin toiveisiin sekä niiden täyttämiseen keskittyminen voi helposti hämärtää käsitystä ihmisestä kokonaisena ja moniulotteisena olentona. Pahimmassa tapauksessa toiset nähdään pelkkinä seksuaalisina hyödykkeinä, lievemmissä ei vaan osata käytännössä ottaa huomioon niitä toisen ihmisen tunteita ja tarpeita, tai unohdetaan että ihmistä ei voi pilkkoa pelkäksi seksuaaliseksi ilmentymäksi vaan mukana tulee koko paketti. Vaarallisia kidutustekniikoita käyttävän on myös syytä puntaroida moraalikysymykset tarkkaan. Samoin mielenhallintatekniikoita tuntevan. Mikä on oma arvomaailmani ja sopiiko toimintani niihin? Siitä on hyvä lähteä.

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #4 : 16.09.2013, 13:38 »
Aika hassu ajatus, ettei kinkyillä olisi arvoja. Kyllä mä vahvasti uskon, että kinkyissä on niin monta eri arvomaailmaan kuin kinkyäkin, ja vaikka voisi helposti ajatella kinkyjen olevan suvaitsevaisia niin ei sekään aina pidä paikkaansa.
 Itseäni pidän melko vanhanaikaisena arvomaailmaltani ja perinteisenäkin. Arvostan hyviä tapoja, toisten huomioonottamista ja melko perinteisiä arvoja noin yleisesti ottaen.   C:-)

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #5 : 16.09.2013, 14:28 »
Enemmän kiinnostaisi arvokeskustelussa se, että pystyykö ihminen pitämään kiinni omista arvoistaan mitä syvemmälle hän menee kinkyyn ja mitä enemmän hänellä on leikkikavereita. Vai menettääkö hän jotain jossain vaiheessa tahtomattaan.

Louhi

  • Vieras
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #6 : 16.09.2013, 15:27 »
Minusta on hieman vanhanaikaista ajatella, että seksuaalisuus automaattisesti kertoisi jotakin yksilön arvomaailmasta. Seksuaalimoralismi olisi osuvampi termi sellaiselle aivoriihelle.

Oma arvomaailmani on tilannekohtaisesti joustava olematta kuitenkaan puhdasverisesti relativistinen. Vaikea sanoa, olisiko tuo toisennäköinen, jos tykkäisin jyystää vaniljaisesti.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #7 : 16.09.2013, 15:49 »
Olen arvomaailmaltani joidenkin mielestä oikein loistava tyyppi ja joidenkin toisten mielestä ihan hirveä persläpi, jollaiset pitäisi tuhota koko planeetalta. Joten keskimäärin olen varmaan aika normaali.

-katy-

  • Vieras
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #8 : 16.09.2013, 16:08 »
Enemmän kiinnostaisi arvokeskustelussa se, että pystyykö ihminen pitämään kiinni omista arvoistaan mitä syvemmälle hän menee kinkyyn ja mitä enemmän hänellä on leikkikavereita. Vai menettääkö hän jotain jossain vaiheessa tahtomattaan.

En osaa tuohon suoranaisesti sanoa mitään,mutta mietin vain,että toimiiko ihminen käytännössä ja elämässä arvojensa mukaisesti vai onko ne enemmänkin ihanteen tasolla?

Ainakin vaikeissa tilanteissa ja olosuhteissa ihminen alkaa kamppailla "eloonjäämisestään" ja silloin saattaa enemmän se elukkapuoli toimia-ehkä jopa niin että on vaikeuksia arvostaa enää itseään tai miettii,että millainen ihminen sitä ihan oikeasti on-

Fixx

  • Vieras
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #9 : 16.09.2013, 16:22 »
Olen arvomaailmaltani joidenkin mielestä oikein loistava tyyppi ja joidenkin toisten mielestä ihan hirveä persläpi,
Tuosta tulee mieleen, että arvot ovat vähän kuin anukset, kaikilta löytyy jonkinlainen/jonkinlaiset.. huvittavaa on kun treffi-ilmoituksissa haetaan ihmistä, jolla on "arvot kohillaan". Lähes kaikillahan ne on omasta mielestä kohillaan, joilalkin vaan kääntyneenä 180 astetta toiseen verrattuna.

Enemmän kiinnostaisi arvokeskustelussa se, että pystyykö ihminen pitämään kiinni omista arvoistaan mitä syvemmälle hän menee kinkyyn ja mitä enemmän hänellä on leikkikavereita. Vai menettääkö hän jotain jossain vaiheessa tahtomattaan.
Mielestäni tuossa ei ole juuri korrelaatiota, mutta mieluusti tietysti arvot ja etiikka saisivat olla vahvoja, jos syvälle ollaan BDSM-maailmaan sukeltamassa.

toimiiko ihminen käytännössä ja elämässä arvojensa mukaisesti vai onko ne enemmänkin ihanteen tasolla?
Vahva ihminen pystyy elämään arvojensa mukaisesti, sitten jos menee huonommin voi tulla tinkimisen paikka..
(eipä tämä keskustelukontribuutio kummoinen ollut)

hunninko

  • Vieras
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #10 : 16.09.2013, 16:28 »
Enemmän kiinnostaisi arvokeskustelussa se, että pystyykö ihminen pitämään kiinni omista arvoistaan mitä syvemmälle hän menee kinkyyn ja mitä enemmän hänellä on leikkikavereita. Vai menettääkö hän jotain jossain vaiheessa tahtomattaan.

En osaa tuohon suoranaisesti sanoa mitään,mutta mietin vain,että toimiiko ihminen käytännössä ja elämässä arvojensa mukaisesti vai onko ne enemmänkin ihanteen tasolla?

Ainakin vaikeissa tilanteissa ja olosuhteissa ihminen alkaa kamppailla "eloonjäämisestään" ja silloin saattaa enemmän se elukkapuoli toimia-ehkä jopa niin että on vaikeuksia arvostaa enää itseään tai miettii,että millainen ihminen sitä ihan oikeasti on-

Kysymys on noin esitettynä aika abstrakti ja siksi hankala, itse en osaa sanoa siihen mitään yleispätevää. Vain sellaisen havainnon, että kun tekee asioita jotka ennen kinkyyttä(?) olivat jokseenkin ulkopuolella toiminta-alueesta, tulee noita tekemisiä ja niiden oikeutusta jne. pohdittua melko paljon. Ja peilattua tietenkin myös omia arvoja vasten. Itse en ole ristiriidassa oman arvomaailmani kanssa vielä löytänyt. Mutta varmaan riippuu omien arvojen luonteesta myös.

Louhi

  • Vieras
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #11 : 16.09.2013, 16:30 »
Olen arvomaailmaltani joidenkin mielestä oikein loistava tyyppi ja joidenkin toisten mielestä ihan hirveä persläpi, jollaiset pitäisi tuhota koko planeetalta. Joten keskimäärin olen varmaan aika normaali.

Määrittävätkö muiden näkemykset sinusta sinua vai heitä, kas siinä pulma (näin arvo- ja arvotuskeskustelun hengessä)? Ja onko persläven ja loiston keskiarvo normaali, vai esimerkiksi himmeähkö rinnanseutu? Eniveis: LOL.

-katy-

  • Vieras
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #12 : 16.09.2013, 18:41 »
Olen arvomaailmaltani joidenkin mielestä oikein loistava tyyppi ja joidenkin toisten mielestä ihan hirveä persläpi, jollaiset pitäisi tuhota koko planeetalta. Joten keskimäärin olen varmaan aika normaali.

Määrittävätkö muiden näkemykset sinusta sinua vai heitä, kas siinä pulma (näin arvo- ja arvotuskeskustelun hengessä)?

Minulta ei kysytty,mutta luulisi sen, mitä esimerkiksi ystävät ajattelevat itsestä,olevan jonkin verran merkityksellinen asia. Tai kalskahtaa jotenkin korviin, jos joku sanoo, ettei toisten mielipiteillä ja sillä käsityksellä, joka heillä on ko.henkilöstä,ole mitään merkitystä. Itse koen ainakin tarpeen olla jollekin arvokas, merkityksellisenä.
Mutta että kaikkien ihmisten mielipiteiden mukaan tuskin on syytä alkaa loikkimaan sinne tänne ja yrittämään kaikkia miellyttää heidän haluamallaan tavalla.

Kunpa olisikin niin, että ihan yksikin maailmassa pärjäisi-
« Viimeksi muokattu: 16.09.2013, 19:03 kirjoittanut -katy- »

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #13 : 16.09.2013, 19:24 »
"..." mietin vain,että toimiiko ihminen käytännössä ja elämässä arvojensa mukaisesti vai onko ne enemmänkin ihanteen tasolla?


On niin, että ensin on sanat, kun ne menevät syvälle ja ne omaksutaan muuttuvat käytännöksi.
Ihmisellä on paljon sellaista mistä ajattelee, että näin on ja tällainen olen. Kuitenkin todellisuus on toisenlainen. Nähdään väärin.
Halutaan olla tietynlainen mutta sitä ei olla vielä. Sanat ja ajatukset menevät edellä.

Mutta tässä on potentiaalia muuttua sanojen kaltaiseksi. Tiedostamatta tai tiedostaen aikaa myöden tämä muutos tapahtuu. Silloin voi ajatuksissa olevat arvot saada näkyvän muodon.
Näin ajattelen.

Rotten

  • Vieras
Vs: Metakeskustelua arvoista
« Vastaus #14 : 16.09.2013, 19:33 »
Tottakai minä olen automaattisesti joka asiasta samaa mieltä kuin joku toinen joka kiihottuu samoista asioista kuin minä. Samoin muutan myös mielipiteitäni sen mukaan mikä minulle erektion milloinkin tuottaa. Liittyväthän ne niin erottumattomasti esim. siihen mikä olisi oikeudenmukainen talouspoliittinen malli ja minkälainen baarisisustus on viihtyisin.