Kirjoittaja Aihe: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?  (Luettu 22903 kertaa)

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #30 : 20.10.2013, 19:18 »
Sellaistakin tapahtuu, että uusia skeneläisiä varoitellaan jo ennen kuin on ollut edes tiedossa, että joku suhde olisi viritteillä. Ja tämä on ensikäden tietoa. Voi vai arvella tällaisen henkilön vaikuttimia.

Luulisin, että se on joillekin tapa lähestyä näitä uusia tulokkaita, avausrepliikki jolla samalla pyritään rakentamaan itsestä luotettava kuva toisen mieleen, ja samalla ajatellaan että arvostelemalla muita nämä eivät jatkossa olisi varteenotettavia kilpailijoita aloittelijan huomiosta kilpailtaessa. Ilmeisesti tämä toimii koska sitä jatkuvasti kuulee käytettävän.

IKRM

Tämä on itsestäni juuri dominoivien miesten kesken itsän turvalisikis Mastereikisi itseään kutusvat, no turvalisuus varmaan monelle subille on se avain sana mitä haluavat kuulla. Mutta ongelmana näillä on yleensä liikaa välineisiin kiinitäytymine, jossa niiden käytämine on fetissi, mutta täysin puuttuvat taidot itse subin mielen hallintaa puuttu.

Se mistä itse aina varotan muita Mastereita, on subbarit joiden tiedä tehnee rikosilmotukisa Masteeista, sillä Suomenoieuslaitos on siinä kumma, että naisen ei tarvitse kun vingahtaa siellä, niin tuomi tulee miehelle.

Ai

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #31 : 21.10.2013, 05:48 »
hyvää pohdintaa kyllä

Normandie

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #32 : 21.10.2013, 07:07 »
Mielestäni tämä keskusteluketju on varsin tärkeä ja ainakin minulla ajatuksia herättävä. Itselläni bdsm-asioista vielä niin vähän kokemusta (vasta puolisentoista vuotta), että en onneksi ole ainakaan vielä tavannut sellaista henkilöä, jonka olisin kokenut olevani itselleni fyysiseksi tai psyykkiseksi vaaraksi tai "haitaksi".

Toivon kuitenkin, että minua edellämainitun kaltaisesta henkilöstä varoitettaisiin, jos ja kun sellaiseen joskus tutustuisin ja joku tietäisi, että minä olen kyseiseen henkilöön tutustumassa. Jokaisen ihmisen oikeusturvan vuoksi haluaisin vain fakta-tietoa enkä kenenkään katkeroituneen, mahdollisesti suhteessaan jätetyksi tulleen henkilön kostonhaluiseen panetteluun liittyvää sadunhohteista tarinointia.

Eli varoitetaan toisiamme, kysytään, jos epäilyttää, mutta toimitaan kumminkin enemmän järjen kuin tunteiden pohjalta. 
 


misuli_n

Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #33 : 21.10.2013, 08:19 »
Vastuu toimistani on ollut ja on aina itselläni, mutta oikeat toiminnot on helpompi päättää, kun kaikki oleellinen on tiedossa. Minua saa varoittaa, mites teitä?

minua saa varoittaa, jos aihetta siihen oikeasti on. Ja joskus aikoinani minua on varoitettu joistakin ihmisistä.

Kuitenkaan en halua sellaista varoitusta, että olen liian herkkä jollekkin ja ei se henkilö sinunlaista etsi.




SpeedMaster

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #34 : 21.10.2013, 10:27 »
Olen varoittanut ja tulen varoittamaan, mikäli olen enemmän jonkun kanssa jutuissa: kuluvana vuonna yhtä henkilöä, randomisti en lähde spämmäämään. Exvaimoni ja -subini oli käynyt ennen minua eräällä idiootilla, joka ei ollutkaan pitänyt sopimuksesta kiinni. Joudun luottamaan tässä yhden henkilön kertomukseen, mutta en missään tapauksessa usko hänen valehdelleen ko. asiassa.

Edit: sopimus oli "ei sähköä" ja oli sitte tullu oikeen kunnolla
« Viimeksi muokattu: 21.10.2013, 12:03 kirjoittanut SpeedMaster »

SweetSub

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #35 : 21.10.2013, 10:57 »
Ainakin itse toivoisin että minua varotettaisiin. Vetäisin rajan siihen, että mitä tahansa mikä voi satuttaa fyysisesti että henkisesti on hyvä tietää.


Fixx

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #36 : 21.10.2013, 12:00 »
Mä en koe, että voisin randomisti varoitella ihmisistä ympäriinsä. Jos jonkun tulokkaan kanssa juttua sattuu syntymään, niin sitten toki voin jotain luonnehdintoja ihmisistä antaa. Suoriin kysymyksiin annan suoria vastauksia, ja pari kertaa olen suositellakseni myös ottanut selvää ihmisestä, kun en ole itse mielestäni riittävästi tapausta tuntenut.

Lähtökohtaisesti kyllä oletan, että suurin osa tulokkaista osaa lukea yhteydenottoja sen verran hyvin, että tajuavat missä mennään. Ne varsinaiset virtuoosikusettajat ovat käsittääkseni aika pieni vähemmistö.

perapervo

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #37 : 21.10.2013, 12:12 »
Kerran soitin ja varoittelin, tuloksena huutopuhelu kun olin kullannupustaan varoitellut.. toista kertaa en varoittele...

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #38 : 21.10.2013, 13:03 »

Tuli mieleeni, että mahtaakohan aloittajalla olla muita tarkoitusperiä keskustelun avaamiseksi kuin selvittää miten muut toimisivat tässä tilanteessa.

Mahtaakohan aloittaja haluta antaa jollekulle tiedonannon että toiminta on huomattu ja jos ei rehellisyyttä löydy niin varoitus lähtee yksityisviestillä.

IKRM

Riverlady

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #39 : 21.10.2013, 13:59 »
Mahtaakohan aloittaja haluta antaa jollekulle tiedonannon että toiminta on huomattu ja jos ei rehellisyyttä löydy niin varoitus lähtee yksityisviestillä.

Suoraan kysymykseen suora vastaus: En. Aloitin ketjun, koska pohdin millä sanankäänteillä ehkä varoittaisin privaviestitse yhtä tai useampaa henkilöä - vai varoittaisinko ollenkaan (ks. ketjun otsikko :) Ei niinkään kiinnosta niiden tunteet, joiden epämääräisestä toiminnasta minulla on omakohtaisia havaintoja, vaan niiden joiden kanssa he ehkä tahtoisivat nyt olla enemmänkin tekemisissä. Haluan tehdä muille niinkuin haluan että muut tekevät minulle, mutta haluanko minä, että minulle kerrotaan? Tai haluaisinko, että olisi kerrottu.

Aloituksen 'sivutuotteena' toki on demonstroitu kinkyskenen saalistajille julkisen ketjun kautta, että heidän vähintään olemassaolo on huomattu ja että moni on valmis kertomaan tietoja eteenpäin. Mielestäni keskustelu on ollut oikein fiksua ja kohteliasta  :) Tietenkään ei ole unohdettu myöskään mainita, millainen juorukerho Suomen kinkyskene on, mutta siis hei. Jengiä yhdistävät tekijät täällä on seksi, valta ja väkivalta eri yhdistelminä ja variantteina. Oudompaa olisi, jos skene ei olisi huhujen ja tietojenvaihdon temmellyskenttä. Miten ja millä ehdoilla itsekukin tahtoo sille kentälle mennä?

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #40 : 21.10.2013, 14:19 »
Jengiä yhdistävät tekijät täällä on seksi, valta ja väkivalta eri yhdistelminä ja variantteina.

Väkivalta ei liene niin yleistä, että se yhdistäisi kaikkia? Kinkysessiointi ei ole koskaan väkivaltaa, jos sessiossa on molemminpuoleinen suostumus ja turvasana on käytössä.

Kommentoin vain tämän, ettei joku aloittelija luule että kinkysuhteissa väkivalta olisi niin yleistä että lähes kaikilla olisi siitä kokemusta.

Toki olisihan jonkinlainen gallup ihan hyvä, että kuinka moni esimerkiksi tämän foorumin ihmisistä on kokenut kinkysuhteissaan henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Toivottavasti se on lopulta aika harvinaista.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #41 : 21.10.2013, 14:38 »
Täh ?  :o

Miks varoa ? Eiks kaikki ookkaa yhtä söpöjä, kilttejä, herttasia, viattomia ja erityisesti helliä kuten mä ?   ???


Riverlady

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #42 : 21.10.2013, 14:47 »
Jengiä yhdistävät tekijät täällä on seksi, valta ja väkivalta eri yhdistelminä ja variantteina.
Kinkysessiointi ei ole koskaan väkivaltaa, jos sessiossa on molemminpuoleinen suostumus ja turvasana on käytössä.

Kommentoin vain tämän, ettei joku aloittelija luule että kinkysuhteissa väkivalta olisi niin yleistä että lähes kaikilla olisi siitä kokemusta.

Juu. Kinkysuhteissa jotkut tilanteet voivat näyttää väkivallalta, mutta jos kellään osapuolella ei ole mitään ko. väkivallannäköisiä tekoja vastaan, tilanteen pelisäännöt on ennalta sovittu ja kaikki ok. (Aloittelijoille vielä rautalangasta, että silloin _kun_ jollain osapuolella on jotain ko. sessiotilannetta ja sen eri komponentteja vastaan, tilanne onkin väkivaltaa - henkistä tai fyysistä. Ja kuten alussa mainitsin, viimemainitun rikollisimmista ilmentymistä keskustelu käytiin toisessa ketjussa http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=3664.0

Angelika

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #43 : 21.10.2013, 15:13 »
Minua on varoitettu ja olen varoittanut itsekin. Enpä muista, että yksikään kuulemani varoitus olisi ollut ihan aiheeton. Varoitellessaan muita, on hyvä miettiä omia tarkoitusperiään ja miettiä niitä myös muiden varoituksia kuunnellessa. Ajatus siitä, että varoittelija on katkera ex, jätetty tmv. käy toki aina mielessä muun pohdinnan ohella, mutta saa kait sitä katkera ollakin, jos on tullut turpaan niin fyysisesti kuin henkisestikin. Ei väkivaltainenkaan ihminen ihan kaikkia tapaamiaan tietty piekse, mutta ei ole pahitteeksi jos tuollaisen taipumuksen tietää etukäteen.

Aikuisena ihmisenä haluan itse rakentaa mielikuvan ihmisistä joiden kanssa päädyn lähemmin tekemisiin. Siitäkin huolimatta minua saa edelleen varoittaa jos ja kun sen katsoo tarpeelliseksi.


cobalt

  • Vieras
Vs: Miten varoittaisitte - vai varoittaisitteko ollenkaan?
« Vastaus #44 : 21.10.2013, 18:55 »
Mielenkiintoinen keskustelu.

Työelämässä, olen vuosien varrella, uuteen työpaikkaan tullessani saanut "varoituksia" useastakin ihmisestä, että sen ja sen kanssa kukaan ei tule toimeen, kamala ihminen, sairas, jne. Erikoista on se, että noin 80-90%:ssa varoitukset ovat mielestäni olleet turhia - kun kyseisten ihmisten kanssa ei ollut pienintäkään ongelmaa mihinkään suuntaan. Ja silti tietystä ihmisestä "varoittajia" saattoi olla pari kolmekin. Kyseessä siis jonkinlainen tulehduspesäke, jota yritetään laajentaa ottamalla minut mukaan, mutta en siis joukkoon luontunut ja yhteistyö sen "mahdottoman" tai "ihan sairaan" ihmisen kanssa sujui täysin ongelmitta.

Pointtina tässä siis se, että varoituksen takana voi piillä muutakin kuin hyvä tahto ja/tai tasapainoinen mieli. Ryhmäkäyttäytymisen psykologia sisältää paljon ilmiöitä jotka selittävät tuota näennäisen abdurdia faktaa, että joku "päätyy" työyhteisössä sellaiseksi "ongelmakimpuksi", josta uusia tulokkaita varoitetaan - ja siis aivan syyttä ja väärin.

Sitten taas kinkypuolella, useammankin, entisen Masterinsa aiheuttamista henkisistä traumoista toipuvan subin dominoijana ja "paikkailijaksi joutuneena" tiedän, että skenessä on persoonallisuudeltaan häriintyneitä ihmisiä, sellaisiakin, jotka purkavat ahdistustaan subiin, tätä henkisesti hyvinkin ikävästi vahingoittavalla tavalla, ja tehden sen bdsm:n varjolla, muka konsensuaalisesti, muka domin ja subin suhteeseen kuuluvana juttuna.

Vasta-alkajia (tai muitakaan) en kuitenkaan ole kenestäkään "nimellä" varoittanut.

Miksi?

Kun en itse ole ollut niissä vahingollisissa tapahtumissa läsnä, näkemässä subin kokemuksia omin silmin, niistä puhuminen menisi kuulopuheen kertomiseksi, ja siinä oltaisin hyvin lähellä kunnianloukkausta tai vastaavaa, jos alkaisi yksilöidä asioita. Ja epämääräinen "varo sitä ja sitä ihmistä ehdottomasti, usko pois että se on vaarallinen" on sekin aikamoinen heitto "pimeästä" jotakin ihmistä vastaan.

Sen vuoksi olen tarvittaessa varoittanut geneerisesti, kehottanut tarkkailemaan tiettyjä merkkejä käytöksessä ja kommunikaatiossa ja yhdistämään sitä sekä maalaisjärkeen että ns. naisen vaistoon - ja hankkimaan mahdollisimman laajaa ja objektiivista lisätietoa aina kun voi, ennenkuin ottaa merkittäviä askeleita.

Alla jokunen linkki joka saattaa oll avuksi jollekulle.

Todellisuudessahan on niin, että esim. persoonallisuushäiriöitä voi olla ammattilaienkin vaikea diagnosoida muutamankaan tapaamisen perusteella, ja maaillikko on vielä huonommassa asemassa. Mutta jo ilmiön mahdollisuuden tiedostaminen sentään antaa jotain eväitä ja tukea sen maalaisjärken käyttöön.

http://psychcentral.com/blog/archives/2008/08/04/how-to-spot-a-narcissist/

http://psychcentral.com/lib/narcissistic-personality-disorder-in-depth/0003494

http://www.mentalhealth.com/dis/p20-pe04.html

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ep%C3%A4sosiaalinen_persoonallisuus

http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia


Alla olevasta linkistä kannattaa katsoa ainakin tuo 13 kohdan lista (jonka kopioin tähänkin) siitä, kuinka toimia esim. psykopaattisen persoonallisuushäiriöisen kanssa, tai kun sellainen epäily herää:

Shorthand for the 13 Rules

To assist with thinking about applying Dr. Stout’s 13 rules we have reduced them to a series of shorthand phrases so they can be taken in all at once:

1. A psychopath (and you can’t tell one by his/her looks) has no conscience.

2. If it feels bad or wrong, it probably is.

3. People should have to earn your trust.

4. Don’t blindly follow anyone, no matter what.

5. If you’re being buttered up, your goose may be cooked.

6. You can’t respect someone you’re afraid of.

7. In a game of one-up you will always lose.

8. Get lost, and stay lost.

9. A hard-luck story can be an effective con.

10. No one can change somebody else.

11. Don’t become an accomplice.

12. Keep a positive attitude toward life.

13. Live well, and be true to yourself.

Ja kannattaa ehdottomasti lukea allaolevasta linkistä laajempi pätkä - siis äskeisen laajennus - otsikolla
"Thirteen Rules for Dealing with Sociopaths in Everyday Life":

http://aftermath-surviving-psychopathy.org/index.php/2011/02/24/how-can-i-deal-with-a-person-with-psychopathic-features/


Esimerkiksi ylle siteeratun 13-kohtaisen listan kakkoskohdasta - ja omasta vaistosta - siinä todetaan näin:

2. In a contest between your instincts and what is implied by the role a person has taken on—educator, doctor, leader, animal-lover, humanist, parent—go with your instincts.

There is a premise behind this rule that initial research has proven may not hold up. That premise is that the average person can reliably tell a “psychopath” from everyone else — or as the rule states, your gut will guide you. In reality, by the time you have figured out that the person you are involved with may be disordered in this way, you are probably already way too involved.

Another problem with this rule is that some of us can trust our instincts — and some of us really cannot. Some of us have been so stepped on or controlled by others that we have lost contact with our instincts, our own sense of competency. Some of us are also so used to unhealthy emotions guiding our behavior (whether resentment, loneliness, anxiety, guilt) that we really should not trust our instincts until we have dealt with our own issues.

We encourage you to consider the whole range of opinions available to you when dealing with potentially life-changing choices. As with medical decisions, it can be helpful to get a second opinion—or a third or a fourth. Don’t let family conflicts cut you off from sound advice, and do not let anyone persuade you to accept the unacceptable. If you do not trust your instincts right now, know that with time and support you can recover your ability to trust your gut (at least most of the time)!

On ihan mielenkiintoista luettavaa muutenkin, ei vain "varoitusmielessä".
 
-C.