Kirjoittaja Aihe: Blogiosion uudet viestit  (Luettu 4092 kertaa)

Viridian

Blogiosion uudet viestit
« : 28.10.2013, 08:08 »
Nyt kun etusivua on muokattu, mikä on ollut ihan hyvä asia, kiitos siitä ylläpidolle, olen havainnut, että:
Menovinkit näkyvät omassa laatikossaan, missä eivät huku muuhun viestitulvaan. Hyvä.
Artikkelit näkyvät omassaan. Kätevää.
Deittipalsta näkyy omassaan. Helpottaa niitä kenelle asia ajankohtainen.
Baaritiski, missä on kevyempi asia, näkyy uutuudet omassa pienemmässä laatikossaan, jota kiinnostuneet saavat selata vaikka yksinomaan, tai jättää huomiotta.

Sitten luulin, että etusivulla kaikki muu, mille ei ole omaa pikku laatikkoa, siis uusimmat viestit tulisivat laatikkoon: "uusimmat keskustelut". Näin se näyttää toimivan. Paitsi, että eivät tule kaikki. Koko blogiosasto: uusimmat viestit eivät näy etusivulla missään kategoriassa.

Blogiosastolla olen seurannut Molinayn blogia, ja veikkaisin, että lukijakunta vähenee, kun kukaan ei näe edes hetkeksi etusivulla päivitystä saapuneen. Itsekin olen viime päivinä laittanut useamman viestin blogini ketjuihin. Kukaanhan ei niitä lue, koska kukaan ei tiedä, että olen jotain sinne raapustanut, ellei erikseen käy katsomassa (ja osittain siksi, että ketäpä ne kiinnostaisikaan, enkä ole lukemaan pakottamassakaan). Molinay toki on sen väärti, että ainakin itse käyn katsomassa, onko tullut uusia, mutta aloin ihmetellä, kun etusivulla näkyy parin päivän viestit, muttei hänen päivityksistään pihaustakaan.

Eli se kysymys: onko tämä tarkkaan harkittu juttu ylläpidolta, vai vahingossa mennyt näin, etusivun muokkauksen tiimellyksessä?

Jos harkittua, kiinnostaisi tietää mikä on logiikka? Jos lipsahdus, toivoisin asian korjaamista kun seuraavan kerran joku IT-jumaluus astuu muuttelemaan valtakuntansa asetuksia.

Ei mulla muuta kysyttävää ylläpidolta tällä kertaa.

Iloisin maanantaiaamun terveisiin, Vir

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Blogiosion uudet viestit
« Vastaus #1 : 28.10.2013, 10:08 »
Paina Foorumi-painiketta sivun yläreunasta, niin näet ihan kaikki alueet, joille on tullut uusia viestejä. Nykyinen Etusivu kun ei paljasta kaikkia uusia viestejä muiltakaan alueilta.

Molinayhän mainostaa blogiaan ahkerasti usein fooruminkin puolella ja vielä Juttunurkassakin, joten on aika ihme jos uusi teksti pääsee joltakulta menemään ohi. Sitäpaitsi Blogspotin/Bloggerin (joihin Molinaykin kuuluu) blogeja voi helposti seurata laatimalla itsekin tunnuksen Blogspotiin. Sitä kautta näkee heti jos joku seurattu henkilö on tehnyt uuden blogitekstin. Blogspotin seuraamisen voi myös kätevästi yhdistää omaan Google-tiliin.

Itse ehdottaisin, että blogien pitäjät eivät saisi mainostaa kirjoituksiaan foorumin tai juttunurkan puolella, vaan antaa niiden lukea blogeja joita asia oikeasti kiinnostaa. Omien blogien mainostaminen on vähintään yhtä rasittavaa kuin omien treffi-ilmoitusten mainostaminen. Tämäkin keskustelunavaus tuntui taas yhdeltä Molinay-blogin mainokselta.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2013, 10:24 kirjoittanut Kettu vinossa »

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Blogiosion uudet viestit
« Vastaus #2 : 28.10.2013, 10:29 »
Molinayhän mainostaa blogiaan ahkerasti usein fooruminkin puolella ja vielä Juttunurkassakin, joten on aika ihme jos uusi teksti pääsee joltakulta menemään ohi. Sitäpaitsi Blogspotin/Bloggerin (joihin Molinaykin kuuluu) blogeja voi helposti seurata laatimalla itsekin tilin Blogspotiin. Sitä kautta näkee heti jos joku seurattu henkilö on tehnyt uuden blogitekstin. Blogspotin seuraamisen voi myös kätevästi yhdistää omaan Google-tiliin.

Itse ehdottaisin, että blogien pitäjät eivät saisi mainostaa kirjoituksiaan foorumin tai juttunurkan puolella, vaan antaa niiden lukea blogeja joita asia oikeasti kiinnostaa. Omien blogien mainostaminen on vähintään yhtä rasittavaa kuin omien treffi-ilmoitusten mainostaminen. Tämäkin keskustelunavaus tuntui taas yhdeltä Molinay-blogin mainokselta.

Blaah.

Minulla ei ole mitään tekemistä tämän ketjun aloituksen kanssa, mutta kiitos vinolle että nostit tätäkin. Juttunurkassa huutelun olen lopettanut jo joku aika sitten, kiva kun huomioit senkin.
Blogini "mainostamista" aion jatkossakin tehdä, ainakin silloin kun mielestäni jotain mielenkiintoista sinne saamme aikaiseksi, mutta omassa ketjussaan tämä.

Tämäkin vastauksesi Kettu, tuntui taas yhden asian mainokselta.

- Karwis

Viridian

Vs: Blogiosion uudet viestit
« Vastaus #3 : 28.10.2013, 18:20 »
Paina Foorumi-painiketta sivun yläreunasta, niin näet ihan kaikki alueet, joille on tullut uusia viestejä. Nykyinen Etusivu kun ei paljasta kaikkia uusia viestejä muiltakaan alueilta.

Molinayhän mainostaa blogiaan ahkerasti usein fooruminkin puolella ja vielä Juttunurkassakin, joten on aika ihme jos uusi teksti pääsee joltakulta menemään ohi. Sitäpaitsi Blogspotin/Bloggerin (joihin Molinaykin kuuluu) blogeja voi helposti seurata laatimalla itsekin tunnuksen Blogspotiin. Sitä kautta näkee heti jos joku seurattu henkilö on tehnyt uuden blogitekstin. Blogspotin seuraamisen voi myös kätevästi yhdistää omaan Google-tiliin.

Itse ehdottaisin, että blogien pitäjät eivät saisi mainostaa kirjoituksiaan foorumin tai juttunurkan puolella, vaan antaa niiden lukea blogeja joita asia oikeasti kiinnostaa. Omien blogien mainostaminen on vähintään yhtä rasittavaa kuin omien treffi-ilmoitusten mainostaminen. Tämäkin keskustelunavaus tuntui taas yhdeltä Molinay-blogin mainokselta.

Kyse oli siis siitä, että monikin ( olenko oikeasti ainut joka käyttää etusivua avaussivuna?) olettaa, että uudet blogimerkinnät näkyvät aikansa etusivulla siinä missä muutkin uudet tekstit, ja koko etusivun idea antamassa katsaus kerralla uusiin juttuihin vähäsen häipyy, jos uudet jutut nähdäkseen pitää käydä foorumiaukeamalla klikkailemassa jokainen osa-alue erikseen auki nähdäkseen onko sinne tullut enemmän kuin yksi uusi merkintä.

Samoin tuntuu hiukan overkilliltä laatia tunnus blogspottiin, että voisi seurata baarin blogia. Ja oma google-tilikin pitää siis ketun mielestä olla, jotta voisi seurata mitä baarissa tapahtuu. Ja kyllä, veikkaanpa, että Molinayn into mainostaa blogiaan foorumin puolella johtuu siitä, että hän on ehkä minua ennen havainnut, että merkintöjä ei kukaan osaa hakea blogiosiosta, ellei niitä käy mainostamassa täällä ihmisten ilmoilla.

Itsehän en bloggaa muualla kuin baarissa, joten minua ei voi seurata, vaikka jotakuta sattuisi haluttamaan, tekemällä tunnuksia muualle. Enkä koe tarpeelliseksi muutenkaan alkaa laajentaa lukijakuntaa baarilaisten ulkopuolelle, vaikka lukijat kiva asia ovatkin. Viime keväänä bambiasiat hoituivat kätevästi blogin kautta, ja jopa sen oman foorumiosion kautta, jotka kaikki näkyivät vielä silloin etusivun uutuuslistalla. Siksikin tämä kysely hyvissä ajoin ennen kevättä ja uusia järkkäämisiä.

Mitä tulee ehdotukseen, että paitsi, että tällä hetkellä uudet blogimerkinnät eivät näy etusivulla, niitä ei saisi siellä edes muiden ketjujen kautta mainostaa, tuntuu aika rajulta. Herää kysymys miten kauhea asia se nyt kettu sinulle on, jos se uusi blogimerkintä säilyisi sen puolipäivää näkyvillä uusien avausten osastolla?

Ylläpitohan ei ole itse edes vielä vastannut siihen kysymykseen, onko blogien näkymättömyys etusivulla ihan harkittu asia ja päätös, vai vain sattunut jäämään pois listalta? Itseasiassa muuten nämä "kysymykset ylläpidolle ja ylläpidolta" eivät myöskään näy etusivun millään listalla, vaikka ainakin joskus aiheet saattaisivat koskea useampiakin ihmisiä yleisemminkin, varsinkin silloin jos ylläpito kysyy? Että lisätään nyt sekin kysymykseksi, onko sekin tarkoituksella?

Vir, Ruohoa aidan tällä puolen alueen kylväjä ja niittäjä




Hermes

  • Vieras
Vs: Blogiosion uudet viestit
« Vastaus #4 : 28.10.2013, 21:16 »
Kyllä se blogien näkymättömyys tällä hetkellä on ihan harkittu juttu, mutta voimme toki harkita asiaa uudestaan, sekä miettiä lisää mahdollisia toteutusvaihtoehtoja.

Parhaimmillaan tuon voisi toteuttaa omana laatikkonaan "Viimeisimmät blogit". Syy miksi näin ei ole vielä tehty: foorumin recent posts -toiminto laskee viimeisimmät viestit viestin numeron perusteella taaksepäin. Maksimiviestimäärä, mitä recent-toiminnolle voidaan laskea näinkin aktiivisella sivustolla niin pieni, että viestit kuitenkin katoasivat etusivulta sitä mukaa, kun muualle postataan jotakin. Seurauksena olisi tyhjä laatikko. Sama ilmiö toistuu joskus Tapahtumat ja menovinkit -laatikon kanssa. Se ei ole vielä mennyt kokonaan tyhjäksi, mutta lista kutistuu ajoittain muutamaan otsikkoon, kunnes taas joku postaa jotain uutta kyseiseen osioon. Blogiosioon tulee viestejä niin harvoin suhteessa muihin alueisiin, että siellä näkyisi vain aivan hiljattain tulleet viestit, eikä suinkaan kaikki lukemattomat. Jos/kun blogit laitetaan jälleen näkymään etusivulla, ne todennäköisesti tulevat näkymään Uusimmat keskustelut -laatikossa. Asia on vielä mietintämyssyssä.

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Blogiosion uudet viestit
« Vastaus #5 : 28.10.2013, 21:27 »
Miksi kaikki pitää tunkea omiin laatikoihin?
 
Mä käytin aina sitä vanhaa boksia etusivulla missä näkyi kaikkien alueiden uusimmat viestit. Se kävi mulle hyvin.
Tuo eritelty laatikko -systeemi aiheuttaa just sen että ei vain blogit vaan jotkut muutkaan alueet ei nyt näy etusivulla mitenkään. En ymmärrä tätä logiikkaa.
Olen yrittänyt opetella nyt käyttämään tuota "näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit" mutta vaikeuksia on...

Opin toki tähän uuteenkin ajan kanssa mut vähän kyllä mietityttää tuo logiikka millä tähän nykysysteemiin päädyttiin.

Viridian

Vs: Blogiosion uudet viestit
« Vastaus #6 : 28.10.2013, 22:00 »
Kyllä se blogien näkymättömyys tällä hetkellä on ihan harkittu juttu, mutta voimme toki harkita asiaa uudestaan, sekä miettiä lisää mahdollisia toteutusvaihtoehtoja.

Parhaimmillaan tuon voisi toteuttaa omana laatikkonaan "Viimeisimmät blogit". Syy miksi näin ei ole vielä tehty: foorumin recent posts -toiminto laskee viimeisimmät viestit viestin numeron perusteella taaksepäin. Maksimiviestimäärä, mitä recent-toiminnolle voidaan laskea näinkin aktiivisella sivustolla niin pieni, että viestit kuitenkin katoasivat etusivulta sitä mukaa, kun muualle postataan jotakin. Seurauksena olisi tyhjä laatikko. Sama ilmiö toistuu joskus Tapahtumat ja menovinkit -laatikon kanssa. Se ei ole vielä mennyt kokonaan tyhjäksi, mutta lista kutistuu ajoittain muutamaan otsikkoon, kunnes taas joku postaa jotain uutta kyseiseen osioon. Blogiosioon tulee viestejä niin harvoin suhteessa muihin alueisiin, että siellä näkyisi vain aivan hiljattain tulleet viestit, eikä suinkaan kaikki lukemattomat. Jos/kun blogit laitetaan jälleen näkymään etusivulla, ne todennäköisesti tulevat näkymään Uusimmat keskustelut -laatikossa. Asia on vielä mietintämyssyssä.

Kiitos vastauksesta. Tämä selvensi.

En siis kuvitellutkaan, että blogeille kannattaisi laittaa omaa laatikkoaan, kunhan ihmettelin sitä, miksei ne voisi näkyä juurikin siinä "Uusimmat keskustelut"-laatikossa edelleen, kuten aiemmin näkyivät, muiden uusien "ei erillistä laatikkoa omaavien" joukossa. Mutta jäämme odottelemaan. :)

Vir

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Blogiosion uudet viestit
« Vastaus #7 : 29.10.2013, 16:16 »
Samoin tuntuu hiukan overkilliltä laatia tunnus blogspottiin, että voisi seurata baarin blogia.

Sivuhuomautus, että Molinayllä ei ole blogia BDSM-baarissa, vaan Blogspotissa. BDSM-baarin "blogi" näyttää olevan pelkkä linkkikokoelma Blogspotin kirjoituksiin.

BDSM-baarin blogiosio on käsittääkseni tarkoitettu blogikirjoituksille, jotka julkaistaan kokonaan BDSM-baarissa. Jos Molinay edes copypastettaisi Blogspotin bloginsa sisällön myös BDSM-baarin blogiinsa kaikkien luettavaksi, ongelmaa ei olisi. Mutta nyt hän pakottaa blogista kiinnostuneet lukemaan Blogspotia.

Jos blogi on muualla kuin BDSM-baarissa, sellaisten mainostamiseen on tarkoitettu esimerkiksi nämä ketjut:
http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=3647.0
http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=301.0

En ole blogeja kovin paljoa seurannut, joten voi olla että muutkin kirjoittajat tekevät samaa blogiosion väärinkäyttöä kuin Molinay.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Blogiosion uudet viestit
« Vastaus #8 : 29.10.2013, 16:32 »
Niin vähän "mainostamista" olen viime aikoina tehnyt että minulle on aivan Se ja sama mihin linkin laitan. Mieluusti otan ohjeistusta vastaan baarin admineilta mutta en muilta, varsinkaan niiltä jotka tuovat itseään esiin (voit lukea vaikka mainostavat) itseään jokaisessa ketjussa.

- Karwis

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Blogiosion uudet viestit
« Vastaus #9 : 29.10.2013, 16:44 »
Koko blogiosasto: uusimmat viestit eivät näy etusivulla missään kategoriassa.


Tätä kirjoittaessa ainakin Uusimmissa keskusteluissa Etusivulla näkyy Sana-assosiaatio ketju ja Merirosvon saaliina, lukemisia fantasian nälkäisille neidoille, vaikka ne sijaitsevat blogiosiossa.

Ehkä ongelma siten on korjattu.

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Blogiosion uudet viestit
« Vastaus #10 : 29.10.2013, 18:02 »
Minusta on mukava lukea blogeja ja minuakin on harmittanut että niitä ei enää helposti muista lukea kun uudet eivät näy. Kertovat ihania välähdyksiä kanssakinkyjen elämästä - paljon mieluisampaa luettavaa kuin nillitys ja riitely.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Blogiosion uudet viestit
« Vastaus #11 : 31.10.2013, 16:13 »
Nyt on sellainen bugi, että jos menee "Päiväkirjat fooruminäkymällä" -osioon ja klikkaa "Merkkitse luetuiksi" -painiketta (jolloin merkinnät uusista viesteistä häviävät), niin silti blogit näkyvät Etusivulla sellaisina että niissä olisi uusia viestejä. Pitää mennä Foorumin puolelle ja painaa "Merkitse kaikki viestit luetuiksi", ennen kuin merkinnät häviävät.

Hermes

  • Vieras
Vs: Blogiosion uudet viestit
« Vastaus #12 : 31.10.2013, 21:34 »
No sitten kannattaa varmaan tehdä niin, miten homma parhaiten toimii?  ???

Oikeasti, pitääkö ihan joka asiasta aina valittaa. Ja jos pitää, niin voisiko valituksen kohteiksi valita jotain tärkeitä asioita kuten tarpeettomat eläinkokeet, ihmiskauppa jne? Ja mieluummin niihin asioihin perehtyneillä sivustoilla.

Me pidämme tätä sivustoa yllä omalla ajalla ja omalla kustannuksella, ja päivitämme sivustoa SMF:n, ja tässä tapauksessa myös simpleportalin virallisten päivitysten tahdissa. Toistan sen mitä olen sanonut jo aikaisemminkin: "bugeista" kannattaa valittaa noille edellä mainituille tahoille. Meillä ei ole ja tuskin tulee olemaankaan resursseja alkaa ylläpitää ohjelmistoa, joka ei ole yhteensopiva noiden edellämainittujen alustojen kanssa.

Suljen ketjun, koska alkuperäiseen kysymykseen on jo vastattu.