Kirjoittaja Aihe: Opas aloitelevalla Masterille.  (Luettu 39908 kertaa)

Viridian

Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #105 : 10.11.2013, 13:01 »
Koska olen puuttunut jo ketjuun aiheen vierestä, täytyy yrittää puuttua myös aiheeseen.

Täällä esimerkiksi Nicolaus antoi hyvät ohjeet, joilla pääsee pitkälle.

On sentäs jotain kenties yleispäteviä neuvoja:
- ota selvää mitä itse haluat
- etsi subi, jonka halut ovat lähellä omiasi, älä tyydy kehenkä tahansa
- keskustelkaa etukäteen
- aloita kuullostellen, kunnioita toista, pari ekaa kertaa menee ihan luottamuksen hakemiseen
- muista väkivalta on vain väkivaltaa

Itse olen havainnut keskusteluissani ( valitettavasti en naisena voi antaa omakohtaisia kokemuksia Masterina olemisesta, menee näin kuulopuheiden ja keskusteluiden pohjalta) naispuolisten subien kanssa, että kunhan edellä mainitut ohjeet on täytetty hyvästi alussa, niin aika sujuvasti päästään itse asiaan, jatkuvaan suhteessa oloon.

Mutta, aika usein siinä vaiheessa myös se subin oma sisäinen subi alkaa haluta erilaisia, joskus hyvinkin epätasa-arvoiselta vaikuttavia asioita, ja ollaan uusien asioiden edessä. Keskustelu on teoriassa ainoa tie, käytännössä ihmisluonto yrittää ennen keskustelua päästä ns. helpommalla, toivoo, että toinen ymmärtäisi pienistä vihjeistä. Koska on olemassa illuusioita, joita ei haluta rikkoa selittämällä asioita puhki.

D-s -suhteessa on aika rajut päänsisäiset asiat kyseessä. Erilaiset ihmiset haluavat kokea erilaisia asioita, joku haluaa yhtä, eikä missään nimessä sitä, mitä toisen olisi saatava voidakseen kokea olevansa hyvässä suhteessa, siksi tässä vain esimerkkejä: On häpeää, halua nöyrtyä tai tulla nöyryytetyksi, tarvetta olla käytetty tai altavastaaja. Tarvetta kokea oikullisuutta, julmuuutta, hyväksikäyttöä, piittaamattomuutta, mutta sopivasti.  Näitä tarpeita on vaikea myöntää edes itselle, saati toiselle. Ja ylenpalttinen keskustelu ei aina selvennä asioita, ellei olla jo niin hyvästi totuttu toisiinsa, että kyetään keskustelemaan kokematta sitä kritiikkinä itseä kohtaan, tai ainakin nousemaan niiden tunteiden ohi oikeaan kommunikointiin.

Ja sitten kun saatu toinen uskomaan, että tee niinkuin haluat, käytä, ota kiksisi vallasta ja sen kyselemättömästä käytöstä, sitten tulee se ristiriita, että varsinkin henkisesti joskus vähän on liikaa, ja joskus paljon on liika vähän. Miten opettaa Master lukemaan ajatuksia, miten oppia antamaan vihjeensä niin selvinä, että toinen tietää, että esimerkiksi tänään saa ja pitää olla sydämetön julmuri, ja niin hienovaraisina, ettei se julmuri koe olevansa kone, jonka tehtäviin kuuluu tarjota julmistelua tilauksesta. Varsinkin aloittelevien Masterien tehtävä ei ole helppo, ja metsään ajoja tulee aina tapahtumaan. Siinä kohtaa ohjeeni aloittelevalle Masterille on: ota opiksi, tilanteen vaatiessa pyydä anteeksi ja sovi asiat, ja jatkakaa  eteenpäin, mieluiten toki yhdessä.

Siitä omakohtaisuudesta tähän, myös minä olen joutunut kokemaan välillä syvää riittämättömyyden tunnetta, tilanteita, missä kaikki valinnat ovat jollain tavalla huonoja, ja päiviä, jolloin peilistä katsoo sietämätön kuspiä, joka saa ihmetellä, että kukaan haluaa itselle alistua. Ja sitten lohdutan itseäni, että minä olen sentään se osapuoli, joka ei saa fyysisiä arpia tai menetä uskoaan koko sukupuoleen.

Ja päätän pyhästi olla oikeudenmukainen, fiksu, ajatuksia lukeva, tieteellisen ennakoiva, ja samaan aikaan toki fantasiallisen julma, taitava ja ihastuttava, unohtamatta rentoutta ja hauskanpitoa. Helppoa kun sen osaa :).

Vir


MasterOpie

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #106 : 10.11.2013, 13:15 »
Siinä kohtaa ohjeeni aloittelevalle Masterille on: ota opiksi, tilanteen vaatiessa pyydä anteeksi ja sovi asiat, ja jatkakaa  eteenpäin, mieluiten toki yhdessä.
Vir

Tuohon lauseeseen kiteytyy paljon opastusta (aloitteville) Mastereille.
Itse lisäisin vielä että ilman kommunikaatiota en usko minkään suhteen toimivan.

- Karwis

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #107 : 10.11.2013, 13:38 »
Ehkä tärkein pointti kaikista...Älä lue tämän ketjun ohjeita kuin piru raamattua!  O:-)

submit

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #108 : 10.11.2013, 13:40 »
Ehkä tärkein pointti kaikista...Älä lue tämän ketjun ohjeita kuin piru raamattua!  O:-)

Haha - kuten ei mitään muutakaan aineistoa. Järjen käyttö on suotavaa ja ilman sitä ei pitkälle pötkitä ;)

AdultMaster

Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #109 : 10.11.2013, 14:29 »
Menee taas OT:n puolelle. Ylläpito siivotkoon halutessaan muualle...

Silti aina välillä hämmentää se, että yhden kirjoittajan ohje kuunnella sydäntään ja tarvittaessa lähteä eri suuntiin haukutaan sydämettömäksi subien lihatiskikäytöksi, kun taas Leccaren ohje: "Kaikki naiset alistuvat, kun lyö riittävän kovaa.", kelpaa elämänohjeeksi, koska useimmat katsovat sen huumoriksi(?). Paitsi ne, jotka ottavat tosissaan, huomatessaan, että ohjeita kehutaan ja kompataan, ja kukaan ei näe niissä mitään outoa tai baarin hengen vastaista.

Tulkintani on, että jos joku ei kirjoita kieliopillisesti hyvin ja tekstissä on teknisiä virheitä, osa lukijoista tuomitsee kirjoittajan sen perusteella, eikä vaivaudu lukemaan tekstin SISÄLTÖÄ. Tosin voi olla, että kaikilla ei ole siihen riittävää älyllistä eikä D/s-tiedollista kapasiteettia, joten siinä mielessä ymmärrän ongelman kyllä ;)

Jos ei ymmärrä jotain asiaa (esim. elämäntapa-D/s), se voi ehkä tuntua jotenkin pelottavalta ja subin (varsinkin naisen) ihmisarvoa loukkaavalta. Mutta ei kannata aliarvioida (nais)subeja ja heidän päätöksentekokykyään.

Joskus tuntuu, että käynnissä on näkymätön (?) kilpailu naissubeista - kuka saa pelastettua heidät pois potentiaalisesta truumaster-uhkasta :D

Kompataan jälleen edellisiä ;)
------
Lisäys: Kiitos ylläpidolle että poistitte tämän kirjoituksen perään laitetun  asiattoman kommentin!
« Viimeksi muokattu: 10.11.2013, 16:34 kirjoittanut AdultMaster »

hiz

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #110 : 10.11.2013, 18:01 »
En nyt muista ihan tarkkaa sanamuotoa, mutta luin joskus fetlifesta mielestäni hyvät ohjeet Masterille:

How to treat a sub:
1. Act like an asshole
2. Don't act like an asshole

Siis, selvennettynä, subi (useimmiten, vaikka kaikki ovat tottakai yksilöitä) toivoo D:ltään paskamaista kohtelua, jota ei vaniljamaailmassa keneltäkään hyväksyisi. Hän haluaa tulla käytetyksi, ehkä hiukan häpäistyksi jne. Mutta samalla hän haluaa että D kunnioittaa häntä ihmisenä, ja ottaa hänenkin tarpeet huomioon.

Leikkisa

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #111 : 10.11.2013, 19:00 »
En nyt muista ihan tarkkaa sanamuotoa, mutta luin joskus fetlifesta mielestäni hyvät ohjeet Masterille:

How to treat a sub:
1. Act like an asshole
2. Don't act like an asshole

Siis, selvennettynä, subi toivoo D:ltään paskamaista kohtelua, jota ei vaniljamaailmassa keneltäkään hyväksyisi. Hän haluaa tulla käytetyksi, ehkä hiukan häpäistyksi jne. Mutta samalla hän haluaa että D kunnioittaa häntä ihmisenä, ja ottaa hänenkin tarpeet huomioon.

Jos tätä mietin omalle kohdalleni, niin se ei pidä aivan paikkaansa muuten kuin 2. säännön osalta.

Ehkäpä nämä omat jutut kuuluisivat enemmänkin sinne pehmeämmän koulutuksen ketjuun, koska en niin hirveästi välitä sellaisesta huonosta kohtelusta. Se pikemminkin tuntuu pahalta osana subiutta ja alistumistakin. Huonolla kohtelulla en tarkoita kivun tuottamista, rangaistuksia tai mitään sellaista joka tuntuu ikävältä ja kivuliaalta. Pikemminkin oma alistumiseni on lähempänä sellaista filosofiaa, mihin törmäsin joskus jossain Fetlifen kirjoituksessa, missä subi pikemminkin D:n nautinnon lähde ja hänen oikea kätensä.

Minun näkökulmassa subia käytetään pitämään huolta siitä, että D:llä on kivaa ja hyvä olla. Kaikenlainen koulutus on lähinnä sitä, että opetetaan tekemään asiat niin kuin D ne haluaa ne tehtävän. Oli kyseessä sitten mitä tahansa käytöksessä, asennoissa D:n jaloissa tai vaikka tavassa pedata sänky. Mikä kenellekin on sitten henkilökohtaisesti tärkeää. Asioita ei siis tehdä ilkeyttään vaan niillä on jokin tarkoitus. Kenties juttu vain tuntuu, näyttää tai kuulostaa paremmalta, jos asia tehdään määrätyllä tavalla. Se tarkoitus voi siis olla myös se, että subia on vain hauska katsoa jossain tilanteessa. Kun subi näkee D:n nauttivan näistä asioista, tulee siitä osa myös hänen nautintoaan ja subi kuitenkin haluaa tehdä asiat mielluummin oikein kuin väärin. Tässä on varmaan se ero alistuvan ja alistettavan subin välillä myös. Alistettava mielellään varmaankin kapinoi vastaan ja sellainen henkilö tarvitsee myös D:n, joka taas mielellään näyttää aina sen valtansa ja auktoriteettinsa. En tiedä, miten te muut teette jaon näiden kahden termin välillä, mutta kuitenkin.

Jos lähtökohta on kuitenkin se, että subi haluaa tuottaa sitä mielihyvää D:lle, voi ohjaus olla hyvinkin lempeää ja huomioivaa myös. Se voi olla nautinnon ja toiminnan kontrollia D:n puolelta hyvin monella eri tavalla, mistä sitten annetaan helpotuksia palkintoina onnistuneista asioista. Subihan voidaan laittaa myös tukaliin tilanteisiin, joissa ei ole helppoa olla ja silloin sellainen pehmeä ote D:ltä voi olla hyvinkin sellainen turvallisuuden tunteen tuoja subille, joka auttaa kestämään vähän pidempään ja luottamaan, ettei mitään pahaa tapahdu. Vieressä kun on toinen, joka välittää ja pitää huolta, vaikka subi ei siihen itse tilanteessa pysty. Itseasiassa uskon, että myös alistettava subi nauttisi tällaisesta huomiosta myös, kun se kapinahenki on ensin nujerrettu D:n toimesta.

Kovemmat rangaistuksetkaan eivät toki ole mitenkään poissuljettuja, mutta nekinhän voi ottaa käyttöön, hoitaa pois alta ja sitten on taas kaikki hyvin. Ja rangaistuksiahan on maailma täynnä, eikä niihin tarvitse liittyä huonoa kohtelua laisinkaan. D voi hyvinkin reilusti selittää, että subi kärsii rangaistuksen X nyt tämän viikonlopun ajan, koska on mennyt tekemään ilkeyttä aiemmin. Ehkäpä X on sitä, että subi on kiinni jossain vaikka ketjulla poikkeuksena vessatauot tai subin hoitamat askareet. Mikä vain tuntuu sopivalta tavalta toimia. Siinä sitten subi kärsii viikonlopun ajan tietäen miksi näin tapahtuu ja miten pitäisi toimia jatkossa, eikä D:n tarvitse olla ikävä ihminen pitääkseen subinsa kurissa. Sitä vallankäyttöähän kuitenkin halutaan kokea subin puolelta, koska se on se hyvältä tuntuva asia.

Jos D taas käyttäytyisi kovin paskamaisesti, sellainen tuntuisi lähinnä välinpitämättömyydeltä subia kohtaan. Niin kuin toivo subin osalta olisi jo menetetty, eikä hänellä olisi enää mitään väliä. Miksi subi sitten tekisi mitään yrittääkseen parantaa tilannetta, kun toinen ei enää välitä? Sellaisessa tilanteessa varmaankin vain ahdistuu ja alkaa harkita sitä poispääsyä koko suhteesta.

Alistuvia ja alistettavia on varmasti joka lähtöön erilaisine tarpeineen ja alistavalla puolella samoin. Tiedän itse hyvin, että en varmasti viihtyisi itseäni väärällä tavalla alistavien henkilöiden parissa, vaikka he saisivat siitä ties kuinka kovat kiksit. Kyllähän niitä ristiriitaisiakin vaatimuksia löytyy myös varmasti, mutta niissäkin on ehkä kyse nimenomaan siitä, että sitä huonompaa tilannetta ja voimakkaampia tunteita kaipaava ihminen ei välttämättä kuitenkaan halua tuntea sitä koko aikaa, vaan välillä jotain enemmän ja välillä vähemmän. Eiköhän useimmille riittäisi kuitenkin siis se, että sitä tiukempaa kuria ja huonompaa kohtelua on jonkin hyvin rajatun ajan, mutta pääsääntöisesti on kuitenkin hyvä olla. Kuka haluisi olla huonosti kohdeltu aina kun tapaa jonkun ihmisen?

Jotenkin tuntuu myös helpommalta tällaisen D:n kunnioittaminen kaikin puolin ja hänen auktoriteettiinsa on kaikin puolin turvallisempaa alistua. Miltä tämä sitten kuulostaa naissubien korvaan? Haetteko te aivan erilaisia tuntemuksia alistumisessa?
« Viimeksi muokattu: 10.11.2013, 19:15 kirjoittanut Leikkisa »

Altair

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #112 : 10.11.2013, 19:09 »
Lähtökohtaisesti yrittäkää ymmärtää toisianne. Siitä voi joskus syntyä jotain. Tämä ei ole nyt siis pelkästään OT-kommentti. Erilaisten keskustelupalstojen lisäksi tämä uskoakseni toimii kaikenlaisissa suhteissa (Ds- ja vanilja-). Tämä ei ole myöskään kommentti kenellekään erityisesti, ettei kukaan suotta pahastu. Kaikille...yleisesti...muistutukseksi myös itselleni.

Hyvää jatkoa! Keskustelulle ja ihan noin muutoinkin.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #113 : 10.11.2013, 19:26 »
Kiitos Leikkisä, samaa mieltä. Tosin lisäisin vielä sen, etä joissain tilamteissa huonosti kohtelu on hyvin kohtelua, raja on häilyvä ja yksilöllinen. Ehkä tärkeintä ainakin itselle on reiluus ja oikeamielisyys.

hiz

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #114 : 10.11.2013, 19:51 »
Kuka haluisi olla huonosti kohdeltu aina kun tapaa jonkun ihmisen?

..//..

Jotenkin tuntuu myös helpommalta tällaisen D:n kunnioittaminen kaikin puolin ja hänen auktoriteettiinsa on kaikin puolin turvallisempaa alistua. Miltä tämä sitten kuulostaa naissubien korvaan? Haetteko te aivan erilaisia tuntemuksia alistumisessa?

Olen kiltin näköinen nainen. Arjessa melkein kaikki, varsinkin miehet, ovat minulle mukavia, huolehtivaisia ja ystävällisiä. Sessiosta haen tilanteita jossa minun tahtoa vaihteeksi EI kunnioiteta eikä minua kohdella kun prinsessaa. Haluan rajoja, kun arjessa niin helposti saan mitä haluan. En myöskään hae turvallisuutta, vaan haluan kokea pelkoa ja sitä ettei minulla ole tapahtumien kulkuun mitään sanomista enkä ikinä tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu.

Mutta - niinkun tällä aina toistetaan, ja aiheesta - kaikki hakee eri asioita. Ja luulen että pohjimmiltaan puhumme samoista asioista, koska en minäkään halua oikeasti paskamaista kohtelua, mutta sellaisessa mielessä paskamaista että D ei sessiossa rajoita käyttäytymisestään tai haluistaan pois mitään sellaista mitä hänen muiden kanssa pitäisi rajoittaa. Haluan että hän minun kanssani saa vaihteeksi käyttäytyä huonosti ja itsekkäästi, jos niin haluaa. Mutta tuo myös olettaa, että hän muissa tilanteissa käyttäytyy muita ja minua kohtaan kunnoittavasti.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #115 : 10.11.2013, 21:35 »
Tässä mielestäni täyttä asiaa aloittelevalle Dominoivalle:

http://molinay.blogspot.fi/2013/11/peikon-pieni-opaskirja-dominoiville.html

eugénie

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #116 : 11.11.2013, 00:30 »
Hyvä vinkki aloittelevalle masterille on kokeilla ensin kunnolla subina oloa (jos ei ole jo kokeillut). Antaa kummasti näkökulmaa asioihin. Ja ehkä selkeyttää identiteettiä  :)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #117 : 11.11.2013, 08:09 »
Hyvä vinkki aloittelevalle masterille on kokeilla ensin kunnolla subina oloa (jos ei ole jo kokeillut). Antaa kummasti näkökulmaa asioihin. Ja ehkä selkeyttää identiteettiä  :)

En lukenut koko ketjua mutta tämä on paras kommentti joka silmiin sattui.
Jos itse tietää miltä ne asiat joita tekee tuntuvat voi sanoa tietävänsä mitä on tekemässä.
Itselleni on tehty melkein kaikki vastaavat teot mitä teen.

-Stoge

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #118 : 11.11.2013, 17:07 »
Ehkä tuo ajatus pätee enemmän piiskaamiseen, sitomiseen ym mutta luulen ettei kovin hyvin henkiseen alistumiseen - jos ei ole oikeasti yhtään alistuva mieli niin voi olla vaikea eläytyä miltä alistuvasta tuntuu.

Riverlady

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #119 : 11.11.2013, 17:29 »
Hyvä vinkki aloittelevalle masterille on kokeilla ensin kunnolla subina oloa (jos ei ole jo kokeillut).

Ehkä tuo ajatus pätee enemmän piiskaamiseen, sitomiseen ym mutta luulen ettei kovin hyvin henkiseen alistumiseen - jos ei ole oikeasti yhtään alistuva mieli niin voi olla vaikea eläytyä miltä alistuvasta tuntuu.

Haitteko arvon naiset termiä "bottom" - ihminen joka on toimenpiteiden kohteena muttei varsinaisesti alistu? Bottomina olo on opettavaista Dominoiville ihmisille, vaikka kyseinen D ei juuri kenenkään piiskanheiluttajan subiksi alistuisikaan. (Edit: Tämän kommentin loppuun ei jäänyt ylimääräistä quote-komentoa, vaikka kommentin ulkoasu tällä hetkellä siltä näyttääkin. Ihme homma.)