Kirjoittaja Aihe: Opas aloitelevalla Masterille.  (Luettu 39962 kertaa)

Sexxperience

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #15 : 02.11.2013, 13:22 »
Kun olen switch, niin teen subille samaa mitä haluan itselleni tehtävän

Toi on itseasiassa aika hyvin sanottu.

Tosin poikkeuksiakin on. Ihmisillä on kuitenkin erilaiset rajat ja halut, ja erilaiset käsitykset siitä, mikä on liikaa tai liian vähän.
Me olemme molemmat switchejä, mutta itse haluan rajumpaa kohtelua kun Lina.

Jos tekisin kuten haluan itselleni tehtävän, leikki loppuisi varmaan lyhyeen.

- Ace

AdultMaster

Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #16 : 02.11.2013, 16:52 »
Mielestäni turvasanan käyttö on pakollinen aina ns uusissa suhteissa ja silloin kun ei tunneta uamppania täysin. Ja kumppanin tunteminen edellyttää mielestäni todella pitkää suhdetta, muutamat sessiot eivät sitä todellakaan ole. Turvasana on myös Domioivalle osapuolelle tärkeä ja suojaa myös häntä mahdollisilta vääriltä syytöksiltä.

Näin on sovittu tarkasti turva-asiat ja ei voida väittää, että alistava osapuoli ei ole ottanut turvallisuutta huomioon, asioista ei ole sovittu ja niistä ei ole pidetty kiinni. Tämä tietysti edellyttää sitä että molemmat osapuolet pitävät kiinni sovituista asioista.

On sitten taas ihan sama mitä sovitaan jos niistä ei pidetä loppupeleissä kiinni. Mutta sellaiset ihmiset eivät kuulu tähän sceneen ja mielesäni tällaisista ihmisistä on syytä varoitella. Itse säilytän kysymyslistani ja sovitut asiat sekä esim meilinvaihdon juuri tästä syystä. On sitten muutakin näytettävää kuin pelkkä sana sanaa vastaan jos jotain sattuisi. Onneksi mitään tällaista ei ole tapahtunut.

Tämä nyt sivusi vähän useampaakin aihetta joita on täällä käsitellyt, mutta sopii hyvin yleisen otsikon alle. Sorry että meni vähän offtopic.

kettutyttö

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #17 : 02.11.2013, 16:55 »
Tää on helppo:

-kuuntele mitä subi sanoo
-käytä järkisi

Koskaa muistakaa että epäonnelliset subit vaan lähtee menemään.

AdultMaster

Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #18 : 02.11.2013, 19:07 »
Tää on helppo:

-kuuntele mitä subi sanoo
-käytä järkisi

Koskaa muistakaa että epäonnelliset subit vaan lähtee menemään.

Olen samaa mieltä. Siksi lainaankin omaa tekstiäni, jonka olen joskus vuosia sitten kirjoittanu em ketjussa olevan linkin ohjeisiin vuosia sitten. Mielestäni siinä kiteytyy olennainen:

-----------------------------

"Osoita subbarillesi, että olet kiinnostunut hänestä myös session ulkopuolella. Kysy hänen mielipiteitään ja huomioi ne. Arvosta häntä tasavertaisena kumppanina. Sessiossa olet se, joka määrää, mutta muualla elämässä et ole. Käyttäydy sen mukaan, ole Herrasmies. Sessiossa narttusi voi olla oma pikku lutkasi ja huorasi, mutta sitä hän ei todellakaan ole sen ulkopuolella! Anna hänelle oikeus ja vapaus omaan elämään, muuten hän kyllä ottaa sen itse. Ja huomaat, että olet pian Master ilman subnaista. Subnaiset ovat vahvoja ja itsenäisiä naisia. He ovat vaativia ja ylpeitä. Ja syystäkin. On kunniotettavaa, että he etsivät rohkeasti omaa itseään ja seksuaalisuuttaan. Kunnioita siis heitä. He ovat upeita naisia!!"

Fixx

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #19 : 02.11.2013, 19:54 »
AM, tuo pätee sessiosuhteisiin, 24/7 saattaa olla hiukan monimutkaisempi.

Jos nämä asiat askarruttavat niin apu löytyy kirjasta http://www.amazon.com/The-Masters-Manual-Handbook-Dominance/dp/1881943038 (nevermind että tuon kirjoittaja on gay... :-D)

orjataro

Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #20 : 02.11.2013, 21:41 »
En ole kertaakaan kommentoinut täällä olevia kirjoituksia, vaikka mieli olisi tehnyt monesti. Minusta tuo ohje, että turvasanan käytöstä seuraa sanktio, on hirveän vaarallinen - varsinkin aloitteleville subeille. Uskon, että suurin osa subeista tai orjattareista, jotka aidosti haluavat alistuva, välttävät viimeiseen asti turvasanan käyttöä ja toivovat, että D näkee koska mennään rajoille.

Kaikki tämä on vuorovaikutusta molemmin puolin. Mitä paremmin pitää huolta subistaan kokonaisvaltaisesesti, sitä enemmän saa myös D. Hyvä luo hyvää.

Minä antaisin aloitteleville ohjeen, että kannattaa kuunnella itseään ja jos kokee, että toinen kykenee myös pitämään huolta sessioiden ulkopuolella, silloin hän on aikuinen ihminen.

Kyllä alistuvan pitää pystyä sanomaan turvasana ilman sanktioita.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #21 : 02.11.2013, 21:49 »
Lainaus
Kyllä alistuvan pitää pystyä sanomaan turvasana ilman sanktioita.

Juurikin näin.

submit

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #22 : 02.11.2013, 21:55 »
Kyllä alistuvan pitää pystyä sanomaan turvasana ilman sanktioita.

Jos se ns. sanktio on jotain, minkä subi on etukäteen hyväksynyt, mikä siinä on ei-hyväksyttävää?

Guide-Masterilta lainattua:
"Tämä parhaiten menee sillä tavalla, että valmiikis kerrot subille mitä turvasana käyttämisestä seuraa ja se että pysyt tässä päätöksessä asettaa subille itse pohtimaan omaa kestävyyttään, jolloin hän myös itse joutuu turvasanan käyttämisestä vastuun kantamaan."

Oletan, että suurin osa D-ihmisistä ei ole tekemisissä subien (tms.) kanssa siksi, että haluaisivat tuottaa heille vahinkoa - päinvastoin. Joten tiukaltakin vaikuttava kontrolli voi olla juuri sitä, mitä subi haluaa.

Lisäys: Ehkä epäselväksi jäänyt pointtini on se, että myös subilla on oma vastuu siitä, minkälaiseen suhteeseen lähtee ja kenen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2013, 22:14 kirjoittanut submit »

orjataro

Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #23 : 02.11.2013, 22:21 »
Kysymys ei ole kestävyydestä. Tämä kaikki on yhteistyön tulosta.

Uskoakseni suurin osa alistuvista välttää turvasanaa viimeiseen asti. Sitä kokee epäonnistuvansa, jos joutuu käyttämään turvasanaa, koska haluaa miellyttää alistajaansa kaikilla mahdollisilla tavoilla. Siksi sanktio siitä, että käyttää turvasanaaa, on mnun mielestäni väärin alistujaa kohtaan. Hän yrittään todennäköisesti parhaansa.

Uskon, että hyvä luo hyvää. Mitä paremmin molemmat ottavat toisen huomioon, sitä enemmän ja paremman suhteen he voivat muodostaa.  Mutta tämä koskee aitoja ihmisiä.

Suvaitsevaisuutta peräänkuulutan.

submit

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #24 : 02.11.2013, 22:39 »
Suvaitsevaisuutta peräänkuulutan.

Suvaitsevaisuus on hyvästä, ja ymmärrys siitä, että ei ole vain yhtä oikeaa tapaa harjoittaa seksuaalisuuttaan.

Muuten, aloitusviestissä mainittiin näin:

"Eli aloitelvalla Masterille pikkasen pohdintaa, jota toivon että ei orjalisesti noudateta, vaan jokaiselle Masterille mielummin mietittävä, jota en oleta kaikkien edes haluavan noidattavan, sillä itse BDSM on liian monimuotoine vain yhdellä tavalla tehtäväksi."

Nyt lopetan tähän, koska muuten alan vaikuttaa GM:n puolestapuhujalta, ja  se ei ole tarkoitus eikä tarpeenkaan ;)

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #25 : 04.11.2013, 10:45 »
Miten kummaa täällä taas on, sillä mikä tekee aloitelevan Masterin subiksi aloittelevan. Sillä normaalisti aloiteleva subi ei pääse samalle ajatusten tasolle, jolloin yleensä aloittelevan Masterin subit ovat kokeneempia tai yläkerraltaan hyvin tiedostuneita omasta alistumisesta. Eli yleensä alottelevan Masterin ja subin tarpeet ovat ihan eri, sillä Master haluaa päästä tekemään ja toteuttamaan itseensä, kun aloittelevan subi pääasiallinen tarve on se että hänelle tehdään. Eli aloitttelevalle Masterille, ole rehellinen itsellesi, äläkä anna subin koskaan muokata itseesi, vaan muokkaa subi sellaseksi kun itse haluat.

T:Guide

balance

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #26 : 04.11.2013, 12:24 »
Turvasanan käytöstä ja sanktioista olen itse ajatellut jotain hieman GM:n suuntaisesti..

 On tehty sopimus, että turvasanaa saa käyttää, mutta
a) käyttö on sallittua vain kun se on pakko ja yhdessä asiaa läpikäydessä molemmat osapuolet ovat asiasta samaa mieltä, syy käytölle löytyy ja oli aiheellinen, mutta
b) jos yhdessä todetaan tai toinen huomaa taikka on itsestään selvää että subi on halunnut vain laistaa tilanteesta taikka ei ole ollut kiinnostusta, asiasta tulee subille varmasti sanktio jonka muistaa.

TS. Subi joutuu käyttämään harkintakykyään mutta hällä on myös mhdollisuus päästä tilanteesta perustellusti pois.

Silleen..

-b
« Viimeksi muokattu: 04.11.2013, 19:19 kirjoittanut balance »

Purppura

Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #27 : 04.11.2013, 13:21 »
En ole kertaakaan kommentoinut täällä olevia kirjoituksia, vaikka mieli olisi tehnyt monesti. Minusta tuo ohje, että turvasanan käytöstä seuraa sanktio, on hirveän vaarallinen - varsinkin aloitteleville subeille. Uskon, että suurin osa subeista tai orjattareista, jotka aidosti haluavat alistuva, välttävät viimeiseen asti turvasanan käyttöä ja toivovat, että D näkee koska mennään rajoille.

Varmasti välttävät, mutta ongelma on siinä että aina ei ole helppoa nähdä milloin on menty liian pitkällä, varsinkaan jos toista ei tunne hyvin. Ja tietysti subbari haluaa että hänet viedään lähelle sietorajaa... Mutta silti en itse koskaan laita turvasanalle sanktiota, turvasana on turva, ei rangaistus epäonnitumisesta.  Olen jopa niin pehmo että kehun subiani turvasanan käytöstä jos tiedän että hän ei ole kokeunut.

kettutyttö

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #28 : 04.11.2013, 14:07 »
Tama on tarkea jos on tammonen saanto ettei voi kayttaa turvasana. D sitten kannattaa ensin tiettaa etta subi ei ole semmonen jotka mene sitten sen jalkeen poliisille koska sitten tule rikosrekisteri + tuomio. Ja viela pahempi olisi jos subilla on pari hyvia kavereita jotka hoitavat tama asia koska sitten menee polvilumpiot paskaksi ja dominoiva osapuoli ei tule kavelemaan ainakin pariin vuoteen...

Ps. Ulkomaalainen tietokone...

cobalt

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #29 : 04.11.2013, 17:31 »
Turvasanaan liittyen

Keskustelun tarkoituksena on varmasti pikemminkin herättää aloittelevaa Masteria ajattelemaan ja sitä kautta löytämään itselle ja omalle subille sopivia vastauksia ja ratkaisuja, kuin tarjota valmiita malleja, ja nimenomaan tässä ajatustenherätysmielessä kerron myös minä oman näkemykseni.

Itse näen subin kanssa työskentelyni erittäin selkeästi yhteistyönä, jossa toki on selkeä roolitus. Ja juuri tämän yhteistyöaspektin vuoksi toimin esimerkiksi turvasanan kanssa aika lailla päin vastoin kuin jotkut ketjussa ilmeisesti toimisivat. Eli en korosta sanktioita, en anna ymmärtää, että se on sitten paska ja yhteistyön kannalta negatiivinen juttu jos joudut käyttämään turvasanaa.

Vaan pyrin ohjeistuksellani ja rohkaisullani siihen, että alussa turvasana pääsee subilta pikemminkin liian helposti kuin liian myöhään. Sillä tavalla subi näkee, että ok, systeemi toimii kuten on sovittu. Subin mieleen jää turvasanan helpon käyttämisen jälkeen ehkä kutkuttamaan, että ok, olisin minä kestänyt pidemmälle, harmittaa kun möläytin turvasanan vähän hätäisesti - mutta mieleen jää myös hehkumaan positiivinen luottamus, ja kannustava halu ylittää oma raja. Tässä on olettamuksena että subi on varsin kokematon.

Muutama ensimmäinen turvasanan "kovin helppo" käyttö johtaa subilla vähän samaan tilanteeseen kuin hätäisellä korkeushyppääjällä: jokainen helpolla turvasanalla päätetty sessio päättyy ikään kuin epäonnistumiseen, tavallaan riman pudottamiseen. Ja kun turvasanan toimiminen - ja sen käytön tuottama pikku pettymys omaan itseen - alkaa olla tutumpaa, subi ei enää halua että rima tipahtaa "omasta hosumisesta" hyppy-yrityksessä, vaan hän haluaa että sessio päättyy siihen että turvasanaa ei joudu käyttämään - ja puskee itseään eteenpäin.

Mutta nyt subi ei tee sitä sanktion tai "Masterin suosion menetyksen" pelossa, vaan halusta olla parempi, toiveesta saavuttaa asioita, kaipusta saada olla ylpeä itsestään ja tuottaa ylpeyden aihetta Mestarilleen. Subi tietää, että käyttämällä turvasanaa hän ei riskeeraa suhdettaan Mestariin, vaan hän riskeeraa oman nautintonsa, alistaa itsensä pettymyselle - ja se on niin paljon pienempi riski, että silloin subi ei turvasanan käyttöä kynsin hampain epäyoivoisesti välttämällä ota epäviisaita riskejä ja vahingoittuminen, niin henkinen kuin fyysinen, on äärimmäisen paljon epätodennäköisempää kuin subilla, joka välttelee turvasanan käyttöä kaikin mahdollisin voimin, koska pelkää sen romuttavan suhteen Masteriin, vievän tämän kunnioituksen tms. Luottamuksen ja kokemuksen kasvaessa subin kyky ottaa vastaan asioita kasvaa merkittävästi ja turvasana ei silti ole pelottava hätäjarrun kahva jota ei uskalla katsoakaan, saati käyttää.

Mielestäni turvasana on aika ironinen termi, jos sen käyttäminen pelottaa subia, kun tämä pelkää sillä riskeeraavansa suhteensa Masteriin. Subin kunnioitus Masteriin ei minusta synny siitä, että Master kykenee olemaan kova, vaan siitä että Master kykenee aistimaan subin tunnetilat ja löytämään oikeat keinot oikeaan aikaan - myös pehmeät keinot. Being tough is easy - being sensitive is tough.

Minun tapani voi olla jollekulle tai monille täysin "väärä", mutta omassa toiminnassani se on pelannut erinomaisesti. Vaikka toiminta olisi tiukkaa, nautin enemmän vuorovaikutteisesta toimintamalista ja subin mieleen tutustumisesta, kun autoritaarisesta kylmästä mallista että jos A niin B, no exceptions, no explanations ja pulinat pois. Omasta mielestäni tällä minulle sopivalla vuorovaikutteisella mallilla päästään sitten hyvin nätisti siihen Jos A niin B -tilanteeseenkin, mutta minulle sopivampaa, herkullisempaa tietä; maisemareittiä :)

Ei siis tarvitse kommentoida että "ei tuo sovi kaikille" tai "ei tuo ole koko totuus" - en niin kuvittelekaan, vaan haluan tuoda vain yhden näkemyksen tiskiin, omani, muiden ohelle.


Muuta mitä sanoisin aloittelevalle Masterille


Ja jos olisi toinen asia, joka aloittelevalle Masterille pitäisi sanoa, niin se koskisi Masterin sisäistä maailmaa.

Erilaisilla saiteilla aloittelevat Masterit kysyvät, miten pitäisi käyttäytyä, miten ottaa tilanne haltuun, miten alkaa dominoida tyttöystävää joka on vihjannut että tykkäisi alistua.

Kysymyksistä heijastuu sellainen luulo, että on olemassa jokin Masterin viitta, rooli, joukko toimintoja, jotka päälle heittämällä muuttuu Masteriksi. Että jos tekee niin-ja-niin, niin on Master, mutta jos tekee sen-ja-sen asian "väärin", niin sitten yhtäkkiä ei olekaan Master.

Ja sitten kysellään, että pitääkö se tyttö käskeä polvilleen ja huoritella ennen piiskaamista vai vasta piiskaamisen jälkeenkö ja montako kertaa sivalletaan ekalla kerralla, kolme vai viisi.

Olen joskus tällaisia aloittelijoita oman rajallisen mieleni pohjalta neuvonut, että minusta Masterius lähtee itsetuntemuksesta, omien halujen, kykyjen, rajoitusten tuntemisesta. Subi, aloittelevakin, aistii, jos Master on epävarma. Ja epävarmaa Masteria huonompi vaihtoehto on vain Master, joka koettaa sivuuttaa epävarmuutensa alueet peittämällä ne.

Kukaan ei ole seppä syntyessään ja jokainen kokenutkin Master on kokeneempi jossain asiassa kuin jossain toisessa. Aloittelevan Masterin on lähdettävä jostain ja ensimmäinen asia  - minun mielestäni - on löytää muutama pieni perusasia, joiden tekemisen kanssa on sinut.

Se voi alussa olla aivan pientä käskytystä, subin asentojen ja käyttäytymisen, kielenkäytön, palvemisen ohjausta, ihotuntuman ja herkkyyden kokeilemista eri tavoin. Ei mitään maatakaatavaa, mutta aloittelevalle subille siinä varmasti on ihan riittävästi motivoivaa tekemista - ja subi aistii, että Master ei toimi osaamisalueensa ulkopuolella. Minkä Master itsekin kokee itsevarmuutena: on helppo toimia.

Sen sijaan jos lähtee harppomaan tiedon portaita pitkin loikin, niin että joka harppauksella jää pari tiedon ja kokemuksen porrasta väiin, niin Master on äkkiä oudoilla vesillä ja niin tumpulaa subia ei olekaan, etteikö tämä aistisi, että "tuo on vielä enemmän pihalla tästä jutusta kuin minä - ja sen kuuluisi olla Master jolla on ohjat hallussa".

Harva kuvittelee että lukemalla karatekirjaa ja käymällä kaksissa harjoituksissa yhtäkkiä olisi mustan vyön tasolla, mutta joskus tuntuu että aloittelijat kuvittelevat että dominointi on laji johon voi vain ruveta, voi vain päättää olevansa kokenut dom, jos tahtoa vain on paljon ja käsillä subi joka kaipaa masterointia.

Yksinkertainen, pienimuotoinen dominointi niillä suhteellisen vähillä eväillä joita alussa on, se ei kuulosta "seksikkäältä".

Mutta silti se nimenomaan on juuri sitä, koska se lähtee aidosti siitä mitä osataan, ja se on aitoa yhteistyötä, jossa subia ei yritetä huijata tyhjällä eväslaatikolla, vaan eväitä on siihen mitä yritetään tehdä - ja taidot karttuvat, koska luottamus, joka on edellytys etenemiselle, on hyvin perusteltua, eikä rakennu kuvitteelliselle roolikulissille jota uusi Master jalat tutisten yrittää pitää koossa.

Itsestäänselvyyksiä? Kyllä. Mutta silti näihin juttuihin törmää jatkuvasti, pahimmillaan tyyliin Mitä mun kuuluu sanoa ja tehdä että olen oikea Master, vastatkaa nopeasti koska tyttö on tuossa vieressä sidottuna ja sillä alkaa olla aika tukalat oltavat..

Niin moni haluaa niin kaikki niin heti. Ja elämä kun ei vain toimi siten...