Kirjoittaja Aihe: kysymys switcheille  (Luettu 29023 kertaa)

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
kysymys switcheille
« : 26.05.2011, 10:26 »
Tuli tässä aamutuimaan pähkäiltyä switchejä :)
Itse kun en ole moiseen kauhean taipuvainen niin mietiskelin että miten tuo homma toimii käytännössä.
Switchaatteko
a) saman ihmisen kanssa eri rooleissa (välillä D, välillä s)
b) eri ihmisten kanssa aina samassa roolissa (D:n kanssa aina s, s:n kanssa aina D)
vai molempia?

Voisitteko olla suhteessa jossa olette vain yhdessä roolissa vai onko switchiys niin "se juttu" ettei voi tyytyä vain jompaan kumpaan osaan?


TheVille

  • Kumijumala
  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 166
  • Dommejen kesyttäjä, apparently...
  • Galleria
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #1 : 26.05.2011, 11:11 »
Vastaan:

A )

ja

B )

ja voisin olla. Kaikki riippuu niin monesta tekijästä.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #2 : 26.05.2011, 11:20 »
Arvohierarkia nykyisessä D/s-suhteessani on sellainen että vain ja ainoastaan narttuna Masterilleni. Hän ei alistu minulle koskaan. (paitsi vaniljahetkinä sängyssä eikä sitäkään voi sanoa varsinaisesti alistumiseksi vaikka aika usein on allani  8) )

Domme olen muille, miehille, naisille, pareille...

Masterini luvalla saan alistua tai hän voi määrätä minut alistumaan muille Mastereille tai Dommeille mutta vain hänen läsnäollessa.

Alistuminen/alistaminen ei ole pelkkää toimintaa vaan se on mieliala, tila jossa ollaan.
Samoin alistaminen...saada henkinen ote ihmisestä.

Olla switch toisen switchin kanssa voi toimia esim. tilanteissa joissa ei ole nokkimisjärjestystä vaan tähdätään toiminnan kautta johonkin pisteeseen. Kuten kotikuritilanteet.



Smooth

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #3 : 26.05.2011, 12:38 »
Vastaan B.

Ja voisin olla suhteessa yhdessä roolissa. Oikeastaan muuten en voisikaan olla suhteessa, koska en switchaa saman ihmisen kanssa. Mutta kukapa sanoo, mikä on se oikea suhdemalli?

SMIle

Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #4 : 26.05.2011, 13:55 »
Joskus nuorempana, kun en tiennyt mitä truekinkyt tekee, niin switchasin saman naisen kanssa molempiin suuntiin :D Nykyään tulee tota mietittyä itsekin tarkemmin. Mutta en usko ton olevan mikään ongelma sopivan kumppanin kanssa. Sen verran leikkimielinen ja vähemmän tosikko olen. Toisaalta toisten kanssa ei tuo tulisi mieleenkään. Ja joo, voisin tyytyä toiseen osaan. Ja olenkin lähiaikoina. Olisko jo puolisen vuotta edellisestä oikeesta masoilusta ;-)

Eli vastaan siis a ja b.
Mut kaikkein mieluiten harrastaisin vain yhden naisen kanssa.

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #5 : 26.05.2011, 17:00 »
Hmm...tätä on tullut hiukkasen pohdittua, ehkä joskus valkenee itsellenikin. Sinällään ei riipu toisesta mitä olen, paitsi siinä että jos toinen on vain jompaakumpaa niin tietenkin otan sen huomioon siinä määrin kuin pystyn...ja sitten vain pidättelen muita osia itsestäni taustalla virnistelemässä. On hetkiä jolloin saa purra hammasta ettei ns. väärä puoli pursu esiin...ohjaan sitten vain itseäni toimimaan sillä tavoin minkä katson sopivimmaksi (ja jos se on minunkin intressissäni...heeh, usein on). Ja vastapuolen reaktioista näkyy sitten miten jatkan, jos jatkan.
En oikein usko että jaksaisin kovin pitkään pysyttäytyä jommassakummassa roolissa...se olisi ahdistavaa. Ehkä paras tilanne olisi toinen samanlainen. Mutta erillisratkaisukin on ihan toimiva. Sekin pitää muistaa että ihmiset kasvavat ja muuttuvat. Tänään tuulee tuolta...huomenna ehkä jostain toisesta suunnasta.

dragonist

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 24
  • Kinkyn mielen omaava hevi- ja rock henkinen switch
  • Galleria
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #6 : 26.05.2011, 18:23 »
Vastaan A.

Lähtöjään olen 95% subi ja törmäsin sitten silloiseen kumppaniin joka oli myös sub. Tästä sitten kehittyi kompromissi puolin ja toisin.
Kumpikin kävi olosuhteiden pakosta "switchahtamaan" :) (lue vinksahtamaan :)) ) ja tässä ollaan. Nautin subina olemisesta, mutta vilpittömästi
nautin myös master puolesta myös. Olen luoteeltani luova, joten tämä switch suuntaus toimii hyvänä vaihteluna. Ammennan myös sub roolista
käytäntöjä master rooliin. Toki nämä ei toimi kaikkeen mitä itse huomaa hyväksi mutta olen huomannut että jotkut asiat taas toimivat erittäin
hyvin.

viana

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #7 : 26.05.2011, 19:44 »
Vastaanpa nyt tähänkin, vaikken olekaan switch kuin teoreettisesti: minä en ole juuri dominoivaa puoltani toteuttanut, mutta siellä se on.

Ainakin vielä näyttäisi, että kinkylyni on sukupuolisidonnaista: en ikinä alistuisi naiselle, mutta naista olisi oikein mukava alistaa. Miehelle sen sijaan alistun automaattisesti, ja miehen alistaminen tuntuu vastenmieliseltä. Alkuaikojen jyrkkyys on tosin karissut, ja kyllä sitä voisi tietenkin tehdä, jos toinen siitä ihan hirveästi nauttisi. On kuitenkin vaikea nähdä, että saisin siitä ikinä itse mitään kiksejä.

roosa

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #8 : 26.05.2011, 21:01 »
Riippuu henkilöstä.

Jollekulle olen sub, toiselle Domme ja jonkun kanssa voin sujuvasti vaihtaa rooleja vaikka kesken session.

Jaajuu, ja (muoks) en voisi kuvitella olevani loppuelämääni suhteessa missä en voisi toteuttaa molempia puoliani.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2011, 22:05 kirjoittanut roosa »

Isabis

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #9 : 26.05.2011, 21:23 »
Vastaan B
Tosin tämä pätee vain suhteessa miespuoliseen M tai s partneriin ja sopiva kemia löytyy noin 1/500 henkilön kanssa. Naisen kanssa olisi helpompi kuvitella switchaavansa samankin partnerin kanssa.

Voisin hyvin olla suhteessa joka rajoittaisi pysyvästi vain toiseen rooliin.

Dunedain

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 132
  • nartun kesyttäjä = onnellisesti naimisissa
  • Galleria
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #10 : 26.05.2011, 21:54 »
Taas hyvä kysymys, mutta vastaaminen on vaikeampaa...

Olen ollut kahdessa vakavassa kinky-suhteessa. Toisessa subina ja nykyään D:nä. Molemmat käyvät, koska itselleni toinen ihminen on tärkeämpää kuin suuntautuminen, dominointi ja alistuminen ovat itselläni vain osa monella lailla rikasta elämää ja ihmissuhdetta. Tunne noiden kokemusten perusteella on, että dominointi on luontaisempi olotila itselle ja olen kiitollinen, että minuun on luotettu tässä roolissa. Toisaalta subina oli kyllä helppoa ja rentouttavaakin aikanaan olla.

Mutta siis vastauksena: en oman rajallisen kokemukseni perusteella switchaa saman henkilön kanssa, mutta tietenkin näin voi leikkimielisesti tehdä. Mutta tää siitä syystä, että nuo roolit eivät minulle ole kauhean vakavia, vaan ne ovat vain piristämässä ihmissuhdetta ja siinä mielessä tietenkin aivan korvaamattomia.

Ja sen lisäksi itselläni on sellainen ajatus, että en tarvitse kuin yhden tärkeän ihmissuhteen eli rakkaussuhteen.

Mutta onneksi kirjo ja mahdollisuudet erilaisille ihmisille ovat rikkaat..

isabella

Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #11 : 27.05.2011, 10:19 »
Taisin hiljattain johonkin toiseen ketjuun tätä kommentoidakin...

Eli sekä A että B. Joidenkin ihmisten kanssa olen vain jompaa kumpaa ja joidenkin kanssa roolit vaihtuvat fiiliksen mukaan. Eräs aiemmin pelkästään alistuva exä paljastuikin suhteen myötä varsinaiseksi sadistiksi ja siinä sitten molemmat sai kyytiä vuorotellen ja kivaa oli  ;D Toki asiaan vaikuttaa toisen osapuolen suuntaus, jos tämä ei ole switch niin sitten on aika selvää että mennään vain yhdellä roolilla. Mutta kokemukseni mukaan myös kaksi switchiä voi olla suhteessa niin että roolit ovat samat eikä mitään switchaamista tapahdu. Riippuu siis lähinnä jokaisen suhteen olosuhteista ja siitä mikä kemia ihmisten välillä vallitsee.

Ja en oikein enää voisi kuvitella että tyytyisin koko loppuelämäni vain toiseen rooliin. Onneksi ei tarvitsekaan, poly kun olen niin voin toteuttaa eri tarpeita eri ihmisten kanssa. 

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #12 : 04.06.2011, 10:14 »
Sekä että A ja B. Tossa on vaan niin hirveesti eri tekijöitä mitkä vaikuttaa "kaikkeen".

Nemean

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 257
  • Varjoissa viihtyvä yksilö
  • Galleria
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #13 : 06.06.2011, 21:53 »
Voisin itsekkin vastata A) ja B), sillä asia on hyvin paljon kiinni kumppanista, kuin myös muista muuttujista.
Kuitenkin eniten näkisin tuon A) Vaihtoehdon kuvaavaan kaikista eniten nykyistä suhdettani tällä hetkellä.

Simone

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #14 : 06.06.2011, 22:01 »
Vastaan myös A ja B - tärkeimpänä tekijänä siihen, kuinka valtasuhteet menevät on mullakin ne henkilökemiat.
Unelmasuhde - ja nimen omaan ihan oikea ihmissuhde, ei pelkkä sessiosuhde, olisi yhden ihmisen kanssa fiiliksen mukaan toimiminen, vaihtaa vaikka kesken leikin rooleja ja jännitteitä jos siltä tuntuu  :)

Muoks, hassu sanamuoto


« Viimeksi muokattu: 07.06.2011, 10:31 kirjoittanut Timjami »