Kirjoittaja Aihe: kysymys switcheille  (Luettu 28954 kertaa)

VeeKay

Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #30 : 20.03.2014, 10:08 »
Omat: A
Muut: B
8)

hunninko

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #31 : 20.03.2014, 11:29 »
Parisuhteessani A, ainakin teoriassa. Tosin siirtymät ovat pitkiä, ja juuri nyt tuntuu, että jos yrittäisin asetella aivoni bottom/sub/maso rooliin, niin se kestäisi ja tuntuisi tosi vaikealta.

Muuten ehdottomasti B. Ei mitään harmaan sävyjä, puhtaan mustavalkoista toimintaa. Olen vissiin vähän jäykkä ja hierarkinen, tykkään, että on selkeät pelisäännöt ja roolit. Ajatus, että yrittäisin dominoida ihmistä, jolle olen alistunut, tai jonka olen antanut piiskata itseni sinisenkirjavaksi, tuntuu ihan hullulta ja absurdilta, ja sama toisinpäin.

Näin meitä on monenlaisia.  ;)

Tämähän on mielenkiintoinen diskuteeraus. Minä taas taidan saada kiksejä siitä(kin), että ne roolit heittävät volttia. Se, että ihminen joka jokunen aika sitten alistui minulle onkin nyt piiskan kahvapäässä (tai vastaavaa), tuntuu antavan lisää virtaa. Ja sama toisinpäin. Olen sitä miettinyt, että veisikö jommassa kummassa roolissa pidempään oleskelu asioita jollakin kiinnostavalla tavalla pidemmälle. Luulen, että ei - ei ole vain kärsivällisyys riittänyt. On alkanut tuntua hullulta ja absurdilta ;D  Varmaan tämä nyt sitten tarkoittaa, että en saa niin paljon irti pelisäännöistä ja rooleista. Vaan enemmänkin niiden rikkomisesta. Ja osittain ristiriitaisitakin tunteista joita siinä syntyy. Ristiriidat  :love:

vorona

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 373
  • Kiltti mutta kivulias
  • Galleria
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #32 : 21.03.2014, 12:12 »

Switchaatteko
a) saman ihmisen kanssa eri rooleissa (välillä D, välillä s)
Kyllä

b) eri ihmisten kanssa aina samassa roolissa (D:n kanssa aina s, s:n kanssa aina D)
Kyllä

Voisitteko olla suhteessa jossa olette vain yhdessä roolissa vai onko switchiys niin "se juttu" ettei voi tyytyä vain jompaan kumpaan osaan?
Juu, mutta siinä tapauksessa polytellen.

Ja asian pohtiminen synnytti myös hiukan monisanaisemman kuvauksen siitä mistä mää tykkään - täältä se löytyy heille joita asia kiinnostaa http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=7580.0.

K1NK

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #33 : 22.03.2014, 17:30 »
Tuli tässä aamutuimaan pähkäiltyä switchejä :)
Itse kun en ole moiseen kauhean taipuvainen niin mietiskelin että miten tuo homma toimii käytännössä.
Switchaatteko
a) saman ihmisen kanssa eri rooleissa (välillä D, välillä s)
b) eri ihmisten kanssa aina samassa roolissa (D:n kanssa aina s, s:n kanssa aina D)
vai molempia?

Voisitteko olla suhteessa jossa olette vain yhdessä roolissa vai onko switchiys niin "se juttu" ettei voi tyytyä vain jompaan kumpaan osaan?

Jos olen kunnollisen switchin kanssa suhteessa niin roolit vaihtuu. Optimaalisesti vaihtuu ilman erillisiä etukäteissopimuksia, voi vaihtua jopa lennosta, mutta jos olen switchmäisen subin/subimaisen switchin kanssa, kuten enimmäkseen on käynyt, olen ottanut luontevasti itse sen D:n roolin. Olkoon tämä pohjustus vastaukselleni, että A) saman ihmisen kanssa pyrkii olemaan välillä D ja välillä S ja eri ihimisten kanssa se on sitten ollut se että S:n kanssa aina D, mutta en ole kokenut voivani olla suhteessa jossa minulla olisi vain D:n rooli. Kaipaan vaihtelua siihen, sen verran switch olen.

cassandra82

Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #34 : 03.05.2014, 18:03 »
Tällä hetkellä olen parisuhteessa, jossa ei aiemmin syystä tai toisesta ollut BDSMää, mutta tässä asiassa on tapahtunut miellyttävä muutos. Olemme molemmat switchejä, ja rooleja vaihdellaan lennosta tai lyhyenkin ajan sisällä. Esim. illalla voi olla itsellä fiilikset, että haluan hallita ja olla top ja aamulla olen aivan valmis alistumaan, paljon on kiinni henkisestä tilasta. Eli kohta A ainakin toimii, B kohdasta en oikeastaan vielä tiedä, ainoastaan sen, että en voisi olla suhteessa, jossa en pääse toteuttamaan tuota subi-puolta. Tätä kaipasin pitkään suhteeseemme, mutta en tiedä, voisinko olla pitkässä suhteessa myöskään niin, että olisin vain sub, ei ole tästä kokemusta.

gothicyoga

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #35 : 28.05.2014, 23:16 »
tuli nämä mieleen kun kontakti-impro-sessioissa ollut tässä keväällä. Vaikka on suht viattoman kehokosketuksen tasolla, eri henkilöiden välillä syntyy aika luonnostaan tietty moodi. Joidenkin neitien kanssa aika luonnostaan tulee otettua dominoivampi rooli. Tietysti eri asia kuin kinkyily, mutta varsin kiintoisaa kelailla näitä kohdatessa nimenomaan melko tuntemattomia henkilöitä  joista ei ole ennakkokäsityksiä

piNaNas

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #36 : 29.05.2014, 00:42 »
A ja B, riippuu hirveästi henkilökemioista.

Jos minulle halutaan alistua olen suvereenisti D
Jos minä haluan alistua luulisin olevani kyllä ihan täysin s
Näissä D/s on henkisenä asetelmana aika selkeä (ja suhteessa muutenkin syvempiä asetelmaa tukevia kemian tasoja), enkä varmaan voisi kuvitella ryhtyväni switchaamaan näiden tyyppien kanssa.

Roolia vaihdan vain switchin kanssa, jos henkilön kanssa homma kulkee hyvin. Kahden switchin leikkimistä en omalla kohdalla miellä oikeastaan alistumiseen liittyväksi D/s-toiminnaksi, koska rooliin sidottu henkilökemioiden aspekti yleensä jää vajaammaksi.
Vaikka uskon että tässäkin voi olla paljon variaatiota, sillä esimerkiksi tapoja olla dominoiva on niin erilaisia. En itse ole ainakaan vielä törmännyt switchiin(lue: henkilöön jonka kanssa voin switchata), jonka kanssa tavoittaisin sen tyyppisen henkisyyden, jota D/s mielestäni vaatii.
Muuten switchaaminen on kyllä hassunhauskaa puuhaa.

Pää-asiassa näin. Roolit tosin ei varmaan kellään ole ihan kiveen hakattuja ja toisinaan sitä löytää itsestään uusia puolia tai joku osa nousee enemmän pinnalle. Kaikesta nautin hyvällä ruokahalulla. Mulle se kymppanin persoona ja yhteys on kumminkin niin paljon isompi asia kuin roolidynamiikka, et en osaa nyt priföörata näistä mitään. Polyna mahdollisuudet ovat onnekseni monenmat.

Mini-piip

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #37 : 04.01.2016, 03:04 »
En ole paljoa kokeillut roolin vaihtamista mutta omista pienistä kokemuksista sanoisin sen verran että jokaisessa ihmissuhteessa jokin rooli tulee luonnostaan. Joissain suhteissa tuntuu luontevalta olla aina s, joskus taas switchaaminen tulee kuin itsestään - riippuu henkilökemiasta :-)

Make6969

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #38 : 04.01.2016, 08:25 »



Viihdyn samassa tai eri rooleissa saman tai eri ihmisten kanssa.
Yhtäsuuren tyydytyksen saan molemmista rooleista, joten sinänsä roolilla ei ole väliä kunhan on rooli :-
Br. Make

KoljaKettunen

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 18
  • Monipuolinen kinky, enimmäkseen master.
  • Galleria
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #39 : 04.01.2016, 09:11 »
Itselläni homma alkoi silloin nuorempana lievästä orjuudesta ja  eteni kumppanin kanssa kaikenlaista alistumista kokeillen. Sitten huomasin, että alistuminen alkoi muuttua kokonaisvaltaisemmaksi, eli pelkkä jalkojen nuoleminen ei enää riittänyt. Meni vuosia ja vanilja-panojen ohessa pelasimme kohtalaisia valtapelejä kunnes kumppani kertoi haluavansa itsekin joskus alistua. Olihan siitä ollut puhetta tietysti ja jotain oltiin kokeiltukin mutta tuon yhden keskustelun jälkeen rupesin säännöllisesti Masteriksi. Se tuntui välittömästi hyvältä ja jotenkin tuntuu, että löysimme sitä kautta "sen oikean" tavan harrastaa seksiä. Siitä on tietysti jo vuosia mutta nykyisin harrastan alistumista hyvin harvoin ja valikoitujen naisten kanssa. Pääasiassa siis Masterina viihdyn. Vaihtelu ei sinänsä ole mikään periaatekysymys vaan liittyy vahvasti siihen, kuinka koen oman seksuaalisuuteni.

missie

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #40 : 04.01.2016, 09:12 »
Se vähän riippuu. Parisuhteessa tai vakisessiokumppanin kaipaan ehottomasti switcheilyä, en pysty tyytymään vaan yhteen rooliin. Yksittäisistä sessioista ei ole kertynyt vielä kauheasti kokemusta, koska olen jotenkin vältellyt pelkkiä s- tai D-rooleja melko aktiivisesti.

Switcheys vaikuttaa ainakin mun kohdalla myös siihen, miten syvälle sub- tai domspaceen pääsen. Mun on todella vaikea olla kaikkeen alistuva sub, joka tekee niinkuin D sanoo. Kyseenalaistan ja olen joidenkin luokitusten mukaan niin brat kuin olla voi :D Mutta toisaalta, en osaa olla kauhean jämäkkä D:kään. Mulle sessioinnit on kaikista miellyttävimpiä silloin, kun niiden aikana ei noudateta tiukkaa D/s-kaavaa, vaan kaikesta voi keskustella ja roolijako on todella häilyvä.

Tietysti kaikki riippuu myös henkilökemioista. Joistain henkilöistä vaan huokuu sellanen karisma ja auktoriteetti, että alistuminen tulee multa luonnostaan.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2016, 10:43 kirjoittanut missie »

DareDoll

  • Vieras
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #41 : 04.01.2016, 13:26 »
Silleen milleen mieli tekee milloinkin  ;D ;D

No harvoille pystyn kunnolla alistumaan ja kun semmoisen henkilön löydän kehen luotan 100% niin sille sitte seksihommissa alistun.

Vaikeampi mun on niille subiksi yhtäkkiä alkaa ketä alistan mutta on sitä sellaistakin roolinvaihdosta yhteen aikaan ihan menestyksekkäästi tullu kokeiltua  ;)

Potulny

Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #42 : 04.01.2016, 14:35 »
Mä olen lähiaikoina kyllä ollut enempi D vaikka s:kin musta löytyy. Switchiksi silti itseni miellän vaikka hyvin harvalle alistun. Toki on poikkeuksia ja nuo poikkeukset on yleensä sit niin että switchaillaan ihan suunnittelemata tai joskus jopa sovitusti. Sekin on sellainen mystinen juttu, että joskus sitä vaan huomaa kesken session olevansa Dommena vaikka subina aloitti ja vice versa. Toki harvemmin, mutta on siis täysin mahdollista switchailla saman ihmisen kanssa, ihan silleen randomisti. Jotenkin musta tuntuu luonnolliselle ottaa se "rooli" joka sillä hetkellä tuntuu itsestä hyvälle. Ei kyllä vielä ainakaan oo tullut vastaan tilannetta jossa moelmmat haluis alistuu. Dommeilal on molemmat koittaneet ja sit se on painin paikka ja voittaja Dommeilee :D


Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #43 : 04.01.2016, 16:03 »
Mä oon yhden keskustelun myötä jäänyt viime aikoina tätä miettimään. Mulla se on niin voimakkaasti henkilökemioista kiinni, mikä puoli seksissä musta tulee esille, että en pysty laittaa itteäni vaan yhteen boxiin. Arkiminä on hyvinkin vahva ja dominoiva, sadistisuus mussa herää silmänräpäyksessä, tilanteessa kuink tilanteessa ja se on ehkä se helpoin rooli omaksua seksin suhteenkin. On kuitenkin olemassa henkilö, jolle mä alistun oikeissa olosuhteissa, ja sitten on henkilö jonka kanssa seksissä olen masokistin roolissa.
Näitä kahta viimeksi mainittuja tyyppejä, heidän kaltaisiaan, ei vain ole olemassa juurikaan. Tosin heitä kohtaan myös pystyn helposti ottaa sen dominoivan asenteen.

Ehkä tämä on sitä ultimate-switchausta sitten? ;D Vastaan siis molemmat.

koo

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 93
  • Dirty South
  • Galleria
Vs: kysymys switcheille
« Vastaus #44 : 04.01.2016, 20:59 »
En osaa sanoa olenko itse Switch vai Dominantti. Aloitin urani alistuvana poikasena. Tämä suhde oli suhteellisen sadomasokistinen. Tuon suhteen jälkeen olen ollut kaikissa ei-vanilija-suhteissani dominoivassa roolissa. Alkuun minulla saattoi vielä olla Switch-henkisyyttä, mutta näiden suhteiden aikana se on kyllä kadonnut. Samalla tavalla olen myös ajautunut SM:stä D/s:ään. Uskon samalla tavoin kuin muutama edellinen kirjoittaja, että sopivan kumppanin kanssa voisin jälleen löytää bottom-puoleni, mutta tällä hetkellä siihen on kyllä pitkä matka. Yksi tärkeä syy siihen on se, että alistuvassa roolissa sain kiksini S/m:stä, kun taas alistavassa roolissa kiksini tulevat D/s:stä.

Odotan ilolla mihin suuntaan elämäni minua vie :)