Kirjoittaja Aihe: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"  (Luettu 11236 kertaa)

frozenbutterfly

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 306
  • Jäinen perhonen
  • Galleria
Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« : 27.05.2011, 13:19 »
http://www.hs.fi/nyt/artikkeli/Uskollisesti+sinun+-+ja+sinun+ja+sinun/1135266442328?fb_ref=fb-recommend&fb_source=home_oneline

Tämmönen käveli facebookissa vastaan.
Mitä mieltä olette tälläsestä suhdetyypistä?
Toimisiko?
Entä lapset polysuhteessa? Hyvä, huono, VÄÄRIN?
Poly kinky suhde?

Itse uskon pystyväni rakastumaan moneen ihmiseen yhtäaikaa ja kategorioin siinämielessä itseni Polyksi.
"What ever floats your boat." toimii mielestäni tässä. Mä en usko että on olemassa yksi ainoa oikea ihmissuhdetyyppi.

(offtopic: Mä tunnen ton jätkän se on kiva tyyppi ^^)

Guide-Master

  • Vieras
Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #1 : 27.05.2011, 14:20 »
Itse pidän tossa juuri tota mustasukkasuutta pahimpana peikkona, sillä se että kunpaakin voi tasapuolisesti kohdella, vaatii sen että kanssa yksilönä ne hyväksyy.
Itse olen tota miettinyt miten tollanen menis luontevasti, en ole siihe muuta vastausta löytännyt, että mun omilla haluilla ei ole siinä mitään tekemistä, päin vastoin kun tajuaa sen vastuun mikä siitä tulee, pidän jopa sitä pikkasen hullunkurisena, eli helpommalla pääsee kun on vain yksi:)
Itse ainakin joudun miettimään yhteiskunnan suvaitsevuuden moiseen, helposti viellä hyväksytään että naisella on kaksi miestä, mutta toisinpäin voi olla toisin, esim. siinä tilanteessa että kummankin kanssa on lapsia.
Eli monimutkaseksi aina menee, itse menossa kumminkin toiseen suuntaan, joten jää fantasia asteelle:)

Kahlittu

  • Vieras
Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #2 : 27.05.2011, 19:56 »
Kyllä polysuhde toimii siinä missä "tavallinenkin" Jaa, että mistäkö tiedän.

Kaikki alkoi kaksi ja puoli vuotta sitten, kun minä ja vaimo tapasimme vallan hurmaavan naisihmisen. Ei aikaakaan kun sama osoite oli kaikilla. Me kaikki tosiaan olemme suhteessa toisiimme. Yksi kolmisuhde ja sen päälle normi parisuhteet. Lapsiakin taloudessamme on kaksi, jotka ovat tosiaan jo isoja pentuja. Noh, isoja ja isoja mutta sanotaanko niin ettei vaippoja ole tarvinnut vaihdella herran aikaan.

Minä siis elelen tuossa guidemasterin esilletuomassa mies ja kaksi naista suhteessa. Niin, sitähän voisi luulla, että tilanne on unelmallinen, mutta voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että homma ei ehkä kuitenkaan pelitä niin kuin fantasiossa.

Tuntemuksia on tässä parin vuoden aikana tullut jopa kirjoitettua blogiin. Aika harvakseltaan sinne enää mitään rustaa, mutta juuri tänään kävin tuon hesarin jutun sinne linkkaamassa.

isabella

Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #3 : 27.05.2011, 21:18 »
En oikein ymmärrä sitä että aina kun puhutaan polysuhteista (tai homo-, kinky- ym. suhteista) esim. keskustelupalstoilla niin aika pian nostetaan esiin lapsikortti. Eli "onhan toi muuten ok mutta entäs sitten kun on lapsia, ne viattomata raukat joutuu kärsimään vanhempien elostelusta".

Itsellä ei vielä ole lapsia mutta yritys siihen suuntaan on päällä. En näe mitään syytä miksi minun pitäisi lakata olemasta poly sitten kuin meillä on lapsia. Lapset varmasti tottuu siihen että kuvioissa pyörii myös isän ja äidin (tai yhteisiä) seurustelukumppaneita ja oppii pitämään asiaa ihan luonnollisena. Toki vähän vanhempana saattaa nolottaa jos kaverit tietää asiasta mutta eiköhän se ole väistämätöntä että viimeistään teini-iässä lapset häpeää vanhempiaan :) Ei ne normivaniljaheteroidenkaan parisuhteet aina niin vakaita ja rikkumattomia ole mutta silti nostetaan usein esiin polysuhteiden epävakaus ja lyhytaikaisuus.

Tämä vuodatus ei siis ollut suunnattu baarilaisia vastaan enkä täällä ole törmännyt mihinkään sormenheristelyyn. Menin taas vaan hölmöyksissäni lukemaan Hesarin keskustelua kyseiseen poly-juttuun liittyen ja aika pian alkoi riepoa ihan kunnolla  >:(

roosa

  • Vieras
Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #4 : 27.05.2011, 22:58 »
No miksei?

Ja lapset ovat avoimia. Aistivat, milloin ihmisillä on hyvä olla. Seksipuolesta taas kovin pienten ei tarvitse muunlaisissakaan suhteissa tietää mitään

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #5 : 28.05.2011, 09:06 »
Kaksi miestä/nainen + kaksi lasta toimii hyvin.
Huomasin kyllä sellaisen, että aika kypsä saa olla ihmisenä tunnepuolelta jos tällaisessa kuviossa on vuosiakin.  Viisi vuotta tässä tapauksessa.
Paremmin menee jos ei mukaan tule ns. rakkautta vaan ollaan yhdessä kaverimeiningillä ja laitetaan arki toimimaan yhdessä. Hoidetaan talous, koti ja lapset yhdessä. Mutta jaetaan sänky vain yhden kanssa. Toinen etsii toteutusta omalle seksuaalisuudelleen muualta jos on tarvetta siihen.

Yhteiskunta peilaa tällaisen perheen onnistumista sen perusteella miten lapset näyttävät voivan. Jos heidän olemisessaan ei näy oireilua perhekuvioiden takia, he ovat näkyvästi kaikkien käsivarsissa ja sylissä onnellisen näköisinä, silloin ympäristökin huokaisee helpotuksesta hyväksyen polyperheen.

Suhteita on niin monia ja niin erilaisia kuin on ihmisiäkin. Mitään vakiota ei näihin ole olemassa.

viana

  • Vieras
Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #6 : 28.05.2011, 11:34 »
Jeps, minäkin luin tuon. Harmi, että polyja edustavat aina hippihenkiset ihmiset, mutta no, enpähän minä voisi omalla kuvallani mennä mihinkään lehteen tilittämään...

Itse en osaa sanoa polysuhteiden pitkän tähtäimen toimivuudesta mitään, koska meitä on kuitenkin neljä lapsetonta aikuista, jotka eivät asustele yhdessä, ja suhteetkin ovat aika suoraviivaisesti kahden henkilön välisiä. Hyvinhän meillä menee, on mennyt jo kohta pari vuotta, mutta näillä spekseillä se onkin vielä helppoa :)

Ja minä kyllä myös ymmärrän ihmisten huolen lapsista polysuhteessa, vaikka tiedänkin, ettei sillä usein ole pohjaa.

frozenbutterfly

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 306
  • Jäinen perhonen
  • Galleria
Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #7 : 28.05.2011, 16:56 »
Ihanaa et tääl on näin positiivinen ilmapiiri tähän liittyen. Mä laitoin tän linkin myös facebookissa ja noh eikös sitten vanha koulukaverini haukkunut koko touhun sairaaksi ja että lapsihan kasvais vallan kieroon tollasessa ilmapiirissä. (Huomaan taas kuinka ihmiset on kasvanu yläasteiästä eteenpäin) Mutta onneksi sielläkin tuli ihan positiivisiä pointteja kanssa.
Tälläinen oli keskustellu siellä.

Tiina (entinen koulukaverini):"Vittu toi oli kuvottavin juttu mitä oon ikinä lehdestä lukenu. Eihän tossa ole mitään järkeä! Eihän ne voi tehä vauvaa ja elää jossain kolmio draamassa? Ja sitte tolle touhulle on vielä keskitty joku sairas ihme nimiki. Voi vauva parkaa kun ja jos se syntyy tohon perheeseen. "Hei sul on kaks isii, ku äiti tarvii tälläsen haaremin""

Lassi ("veljeni"):"Tiina: Mie en itse kykenis elää usean partnerin kanssa mutta mie en oo nii ahdasmielinen ettenkö uskois et se on mahdollista jos se on kaikille ok. Se et asiat on erilailla, ei tarkoita et se ois väärin. Se lapsi (vauva) voi kokea kiusaamista ja vaikeita kysymyksiä mutta se johtuu siitä että yhteiskunta ei ole suvaitsevainen ja senlisäks jotakuta kuitenki kiusattas koulussa. Kaiken huipuks, ne ketä kiusataa, niil on kaks vaihtoehtoo.. eka on tää harvinaisempi vaihtoehto eli masennus jonka kautta pahimillaan itsemurha mutta toisaalta kovin usein ihminen voimistuu syrjinnänkaltaisten ongelmien ratketessa ja kasvaa kaikesta paskasta oikeaksi helmeksi. Kaikki fiksuimmat ja positiivisimmat tyypit joita tunnen ovat itseasiassa oleet joko kiusattuja tai muutn hyvin erilaisia ihmisiä usein vaikeista olosuhteista"

Tiina:"No joo, mut siis mun pointti ehkä oli se että turha tota touhuu on nimittää sillä sanalla mikä ihme se nyt ikinä olikaan, vaan toihan on vaan tollasta kolmio- neliö- draama juttuu. Ja oikeesti, tota lasta tullaan kiusaa ihan sikan, mut joo tod.näk siit tulee semi suvaitsevainen. Mut tota... En tajuu LAINKAAN sun tota kommenttia, ne ketä kiusaa, niilo on kaksvaihtoehtoo.."eka on tää harvinaisempi vaihtoehto eli masennus jonka kautta pahimillaan itsemurha mutta toisaalta kovin usein ihminen voimistuu syrjinnänkaltaisten ongelmien ratketessa ja kasvaa kaikesta paskasta oikeaksi helmeksi". En tajuu miten se liittyy aiheeseen millään muotoa mistä oli puhe ja kiusaajaan koska käännät asian että kiusaajalle tapahtuisi näin.
Että joo. ja jos et tiennyt niin toisinaan (useasti) kiusattu ja kiusaaja ovat molemmat yhtä kiusattuja."

Lassi:"ei tos mitää draamaa ole jos se on kaikille ok, sillon siin on draamaa jos joku pettää jotakuta
kiusaaja tuskin kasvaa henkisesti niin paljon ku tossun alle jäävä kiusattu
olen tutkinut kyllä asiaa ja kokenut itsekkin kiusattuna olemisen.. ihmiset yleensä pitävät minua positiivisimpana tyyppinä jonka ne tuntee
ton kiusaamiskommentin pointti oli ylipäätään se ettei sil ole niin paljoa väliä mis perhees se kasvaa, kun jotakuta kuitenki kiusataan ja mainitsin sen vain koska itse mainitsit vauvan tulevan elämän. Pyrin osoittamaan sinun kommenttisi vauvan kahdesta isistä turhaksi"

Tiina:"Nosiis must toi ei kuitenkaan ole nmiin "cool" yms, et sil vois olla tollane tieteellisestikki hieno nimi. Ja eikö se nyt riitä jo että Homo- ja Lesbo yms parisuhteet ja muut liitot on suht hyväksyttyjä niin miks nyt pitää viel hyväksyy et jollain voi olla äidin/isän mielihalujen mukaan 2 äitii ja vaikka 3 isää. Tietenkään, eihän biologista mahdollsiuutta tälle ole mutta kuitenkin. Tosi älytöntä touhua, ja kyl must olis järkyttävää kuulla et mun äiti pyörittäis kahta miestä tollei. Toi kuulostaa enemmänkin sairaudelta.
Ei se vauvan kaks isää kommentti ollu turha, se oli mun mielipide ja näkemys asiasta."

Lassi:"ja min äloogisesti jatkoin miten tuo vauva tulee mahdollisesti kasvamaan lopulta hyväksi ja terveeksi ihmiseksi siski että sitä kiusattii
ja sinä olet tosi ahdasmielinen jos pidät tuota touhua sairaana ja tietenki sillä pitää olla nimi, jotta ne löytävät toisensa ja tietävät piireissä mistä puhuvat.
ei noi ihmiset aattele et "tää on cool" ja "tää on koht muodis" vaan ne elää omaa elämäänsä niiku ne haluaa ja en ymmärrä miks siu pitää valittaa asiasta joka ei siule kuulu. "Nyt minusta tämä ei ole oikein"-asenteesi saa siut vaikuttamaan suht itsekeskeiselt ja tosi ahdasmieliselt"

Tiina:"Hei ekaks. Mä en oo väittäny MISSÄÄN VAIHEESSA että tosta lapsesta ei tulis hyvää ja tervettä ihmistä. Itse veit asian kiusaamiseen. Esimerkiksi kommennttini :Hei sul on kaks isii, ku äiti tarvii tälläsen haaremin", voi olla tämän lapsen ystävän sanoma, toteamus. Lasten suustahan se totuus tulee ;)
No miten niin? Toi on melkein kuin moniavioisuutta ja moniavioisuus on tietääkseni kielletty. Joten, mä voin siis pitää sitä senkin puolesta sairaana jos haluan."

Lassi:"kuka sen kielti? joku toinen ahdasmielinen jästi joka päätti usean muun ihmisen puolest et se on väärin"

Tiina:"Ja vielä. Mistäs helvetistä sinä mahdat tietää mitä nuo ihmiset ajattelevat? Ja kyllähän se asia mulle kuuluu jos se tuodaan julkisuuteen. Sehän tuodaan julkisuuteen juuri sen takia että se ASIA KUULUU ja ihmiset tietävät mistä on kyse. .
Ja mites sä jonkun keskustelun pohjalta alat kertomaan että mä olen itsekeskeinen ja tosi ahdasmielinen? Eikös me puhuta nyt aivan muusta asiasta kuin minusta itsestäni henkilökohtaisesti. En minäkään ole vedonnut sinun luonteeseesi, tai persoonaasi. Sinua lainaten, itse vaikutat kovin ahdasmieliseltä. Jos satut tietämään mitä se tarkoittaa.
Kuule eiköhän se laki säädetty mont monta kymmentä tuhatta vuotta sitten uskaltaisin sanoa. ;) Ja eiköhän sekin kielletty sen vuoksi että se on ihmisarvoa loukkaavaa ja epäkunnioittavaa toista kohtaan. Ja sitä paitsi, et voi nimitellä ahdasmieliseksi jonkun omastas eriävän mielipiteen vuoksi.
Ja eiköhän jonkin sortin demokratialla ole päätetty että moniavioisuus on rikos ja eikös se siellä raamatussakin ole kielletty :D"

Lassi:"joo, kylhän se kuuluu ja mielipiteensä saa jakaa mut sie nyt takerut siihen ja osotat sormella joka on vähä eri asia
sanon sinua itsekeskeiseksi koska sensijaan että vain sanoit mielipiteesi, tyrkytät omaasi ja nyt kaikkien pitäis olla siu kanss samaa mieltä
minähän sanoin etten itse voi ottaa montaa kumppania ja olen siis eri mieltä polyjen kanssa ja hyväksyn ne. Sinä taas olet erimieltä ja haukut niitä sairaiksi ja minä taas en pidä tollasist ahdasmielisist syyttelijöist.
Olen siis erimieltä sekä uutisten henkilöiden ja sinun kanssasi.. mutta hyväksyn polyt, mutta siun syyttelyä en.
mie en tue playereita jotka kiertää naisia ja pitää niitä leikkikaluina mut jos mies kertoo jokaiselle naiselle että sil on tyttöystävä tai useampia ni miun mielestä se on sillo ok jos se on kaikille osapuolille ok
ja sama juttu jos naisella on monta miestä: niin kauan ku se on kaikille ok, mitään pahaa ei satu
se on loukkaavaa vain jos se ei ole kaikille ok.. se että raamattu ja lait sanoo ettei se oo ok ei oo riittävä peruste: lait ja raamattu voi ola väärässä koska ne on ihmisten kirjoittamia"

Mirka(Nykyinen koulukaverini): "Tiina, et ajattelisi asiasta noin jos oma äitisi "pyörittäis" kahta miestä tai vastaavaa. Silloin asia saattais jopa olla ihan luonnollinen sinulle(kin). Ei välttämättä mutta hyvin todennäköisesti. Sinulla tämän kommentoinnin perusteella on asenne että voit oman moraalisi kautta tuomita muut etkä koe heidän ansaitsevan onnea elämässä koska kokevat asiat eri tavoin kuin sinä. Mitä heidän onnensa on sinulta pois? Tuossa jutussahan nimenomaan oli puhetta että kyseessä on kaikkien osallisten hyväksymä eikä ketään loukkaava tilanne. Kenenkään joka ei tuollaista halua, ei tarvitse sitä omalla kohdallaan hyväksyä. Salassa toimiminen on aivan toinen asia. Ja mitä kiusaamiseen tulee, niin kaikkia "syitä" löytyy aina... Ihan sama millainen olet tai mistä tulet, jos satut "sopivasti" jonnekin niin tulet kiusatuksi. Homoseksuaalien parien lapsistahan on myös monta tutkimusta, joita kannattaa lukea, jos vetoaa kiusaamisasiaan. Tämä tilanne on tietysti vähän eri, mutta itse otit puheeksi.... Tosin tutkimuksia Suomesta ei taida montaa olla, mutta maailmalta löytyy ja sinulle kait valitettavasti nuo eivät johda mahdollisesti haluamaasi tulokseen...? Toki niistäkin löytyy...Ja mikäli toiset ihmiset antaisivat itsestään poikkeavien persoonien elää rauhassa tuomitsematta heitä, kiusaamista olisi tässä maailmassa paljon vähemmän. Niin kauan kuin ketään ei satuteta tietoisesti ja muutenkin toimitaan muita painostamatta, ja tuo toinen puoli elää itse samoin, eli antaa muiden elää rauhassa omien tuntemuksiensa ja arvojensa mukaan. Tätähän voisi jatkaa vielä toisen romaanin verran jos tuota lapsen paikkaa esim alkaisi miettiä, mutta jätän tähän. En tuomitse kantaasi, mutta pyydän sinua miettimään miksi itse tuomitset toisen ihmisen elämän noin kovin ja onko sinulla oikeasti oikeus siihen. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen tietysti, mutta... Mitä se on sinulta pois jos toinen on onnellinen yhteiskunnallisesti harmittomalla tavalla ja ainoa mikä tuossa mättää on ympäristön suhtautuminen."

Tiina:"Ok, kantanne on tullut selväksi ja ilmeisesti minunkin.
Mutta toisaalta, asia ei sillä tavalla kuitenkaan minua kosketa että sanoisin että tollaset ihmiset voi kuolla tai ne ei muuten olis normaaleja. Heidän käytöksensä/toimintamallinsa mielestäni on varsin ja hyvin erikoinen.
Toisaalta.. Mediahan jälleen toi tämän asian iloisesti esiin esittäen sen tuolla tavalla, että minulle henk. koht jäi kuva että tämä on cool! Täysin normaalia sekä ihanaa. Täysin normaalilta tuo ei kuulosta, mutta teistä selkeästi kuulostaa. Ja jos tämä ei kuulosta minusta normaalilta, EI TEE MINUSTA AHDASMIELISTÄ :D
Ja itseasiassa. Jos mun äitil olis kaks miestä vaikkapa tuollain kuin tällä henkilöllä. Todellakin mä ihmettelisin sitä! Eihän se ole kunnioittavaa käytöstä.. Ja ettekö ole kuullut sanontaa.. "Kolmas pyörä on liikaa" Ja harvinaisen usein se on, aina jossain tapauksessa."

Mirka:"Lassi jatkan sun edelliseen vielä (mitä en ehtinyt nähdä ennen omaa postaustani) että nuo moraaliset opithan yrittää väkisin vääntää ihmisen yksiavioiseksi, mikä on jo aikojen alusta ollut selvää ettei ihminen vaan ole... Joutsen on. Ihminen ei. Se on biologiaa. Joskus ehkä joku ihminen kohtaa toisen jonka jälkeen ei muita enää ole, mutta tuo on erittäin harvinaista.
Anteeksi että jatkan. Ihan pakko sanoa että kommenttisi kuullosti kyllä täysin ahdasmieliseltä. Ehkä se tuli ulos hivenen voimakkaammin kuin ajattelit? Ja jos olisit Tiina syntynyt tuollaiseen perheeseen, tuskin ihmettelisit asiaa. Olisit kasvanut siinä ympäristössä ja se olisi sinulle mahdollisesti jopa luonnollisempaa kuin muut vaihtoehdot. Jälleen totean että ei välttämättä, sillä ahdasmielisellä ympäristössä on varsinkin teineille monesti hirmuisen paljon merkitystä."

Lassi:"Mirka: Totta tuokin ja siksipä hyväksyisinkin polyn. Mutta miul on jokin tosi harvinainen naks naks juttu pääs et sillon ku seurustelen niin mie nään muut naiset ikäänku siskoina: katsoa saa, kauniiks voi kehua, mut mitää kuumia tunteita muut naiset ei herätä, vaikka ne halais ni se ois tosiaa ku halais siskoa eli normaalia. Sit kun on yks ihminen jonka kans on ni kaikki edelliset ihastuksetkin muuttuu ns siskoiks :)

Jos oisin poly, hyväksyisin oman naiseni polyyden mutta koska olen sitoutuvainen yhteen, niin toivoisin että nainenki sitoutuu täysin minuun. Minuuu ei häiritse vaikka suvusta tai kaveripiiristä löytyis polyja. Eräs hyvä ystäväni ainakin on :)"

Mirka:"Lassi: joo olen minäkin kokenut tuon että kaikkista muista ihmisistä häviää tietyt asiat, kun maailmaan mahtuu vain yksi jolle sydän ja fyysinen olemus "kuuluu" sataprosenttisesti, mutta en sulje pois muitakaan mahdollisuuksia. Ehkäpä jonkun ihmisen voisin jakaa toisen kanssa, mutta kyllä olen tuntenut myös sen että se olisi hyvin hyvin vaikeaa... Mutta koskaan toista ei voi omistaa, ei minuakaan... Tunnen myös vastaavia tapauksia ja hyvin on heillä mennyt, toisinaan pidempään kuin useimmilla "normi" pareilla. Tässä voisi taas Tiinalle todeta, että et todennäköisesti tiedä miten yleistä tuo todellisuudessa on, sillä sinun reaktiosi kaltaisten kommenttien pelossa kovin moni ei tuota uskalla tunnustaa. He elävät suurimmaksi osin salassa, (samoin kuin muut seksuaaliset vähemmistöt ovat joutuneet tekemään, kiitos vielä monien maiden, onneksi osaksi menneiden lainsäädäntöjen...). Tai ympäristön paineissa/pelossa eivät edes uskalla omia toiveitaan tuoda julki tai varsinkaan toteuttaa.

Niin monet kristillisiinkin arvoihin perustuvat uskonnot sallivat moniavioisuuden. Toiset jopa niinkin päin että naisillakin saa olla useampi puoliso... Siispä kristilliset ja raamatullisetkin arvot riippuvat siitä kuka niitä mielensä mukaan tulkitsee ja minkä perinteen ja pohjakulttuurin kautta. Eipä olisi sotiakaan tarvinnut käydä niin paljoa, jos tästäkään asiasta ei tarttis toisia tuomita."


Ellu(Paras ystäväni):"Tuolla alkupäässä mainittiin tuo laittomuus... eihän toi ole rinnastettavissa moniavioisuuteen siinä mielessä ettei noita oikeastaan ole vihitty silleen... sen lisäks noi elää tasavertaisessa suhteessa toistensa kanssa ja moniavioisuus perustuu siihen että yhdellä henkilöllä on monia puolisoita joilla ei oikeastaan ole tekemistä toistensa kanssa... tuli vaan mieleen..."



Että tämmöstä... sori tuntui siltä että tämä sisältää jollain tasoa oman mielipiteeni ja sen yleisen keskustelun mitä tämä aihe yleensä aiheuttaa.

Kiitos ja anteeksi.

perapervo

  • Vieras
Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #8 : 28.05.2011, 17:07 »
Yksinkertaisesti voisin tiivistää mietteeni. En tuomitse, mutta ei mun juttu. Eikä asiani miettiä liikaa.
Wanha sanonta toimii tässäkin: "Antaa hevosen miettiä, sillä on suurempi pääkin"
Elikkä kohdallani ei toimisi

viana

  • Vieras
Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #9 : 28.05.2011, 23:01 »
Pervopiirithän ovat ihanan poly-ystävällisiä - ja nämä kaksi ryhmää varsin päällekkäisiä myös :)

Krasavica

  • Vieras
Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #10 : 29.05.2011, 10:26 »
Mää tutkaisin saman jutun ja sanon samaa kuin perapervo: en tuomitse, mutta ei oo mun juttu. Itse en siihen pystyisi, mutta ne jotka kokevat asian omakseen, antaa palaa! :) Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Lunttu

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #11 : 07.06.2011, 05:56 »
Itse elän polysuhteeksi määriteltävässä tilassa, asun yhdessä ja jaan elämäni kahden kumppanini kanssa, perheeseemme kuuluu myös kumppaneideni lapset. Jonkin verran olen aiheesta ja muista polyista lueskellut, mekin olemme elämäntapamme vuoksi lehdessä olleet.. En ymmärrä miten kiivaasti jotkut kokevat asiakseen tuomita ja/tai puuttua toisten tapoihin elää ja olla, pyrin välttämään aiheeseen liittyvän kommentoinnin lukemista tästä syystä, viitsi lähteä ehdoin tahdoin mieltänsä pahoittamaan.. Itse olen sellainen elän ja annan muitten elää tyyppi ja peräänkuuluttaisin tätä myös kanssaihmisiltä enemmän.

Vaikka minulle henkilökohtaisesti olisi tärkeää esim. voida virallistaa suhde kumppaneihini ei minusta ole jo lasten takia lähtemään asian puolesta barrikadeille, hiljaisuudessa on helpompaa olla mikä on vaikka näin jääkin paitsi toisille itsestään selvistä oikeuksista..

Queena

  • Vieras
Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #12 : 24.08.2011, 23:04 »
Mä olen kyllä niin omistushaluinen ja mustasukkainen että ei onnistuisi millään. Kuitenkin ihmiset on erilaisia ja uskon että moneen voidaan olla rakastuneita samaan aikaan, vaikka omalla kohdalla tuntuu kaukaa haetulta. Tollaisessa järjestelyssä voi kyllä noin lapsia ajatellen olla paljon etujakin, koska on enemmän aikuisia lapsen välittömässä lähipiirissä tukena. Varmaan on ainakin eneemmän aikaa lapsille kuin kahdella vanhemmalla, jotka vaikka käy molemmat töissä ja illallakin pitäisi jaksaa asioita lasten kanssa, hoitaa kotityöt ja arjen muut askareet.

En nyt lukenut ihan kokonaan noita fb juttuja ja muita, joten en tiedä oliko näitä pointteja lapsiin liittyen tullut esille jo siellä.

Dominaattori

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 278
  • Galleria
Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #13 : 26.08.2011, 01:29 »
Onhan noita ollut maailman sivu - kartanon isäntä pannut vaimoa ja piikaa ja piika hoitanut isäntää ja emäntää. Pahempana pidän kulissiavioiliittoa jossa isäntä on edelleen pannut piikaa ja emäntä sitten jotain renkipoikaa ja kulissia kannatellaan jonkun ulkoisen syyn tai lasten takia.

Poly ei ole mun juttu (kimppakivat on erikseen), liian monimutkaista tunnetasolla käytännössä (aarghh jos pitäisi kestää 2 x menkoista kärsivä nainen/kk :D). Seksihommat tietty pidettävä aina piilossa lapsilta, mutta jotenekin tuntisin vaikeaksi selittää myös "kaksi isää" tai "kaksi äitiä" lapsille, menisi liian vaikeaksi - mielummin mono tai monoa toiselle jos kimppakiva menee liian intensiiviseksi.

viana

  • Vieras
Vs: Juttu hesarissa Poly-"perheestä"
« Vastaus #14 : 26.08.2011, 19:52 »
Uusimmassa trendissä oli muuten näköjään myös polyjuttu - en ehtinyt lukea, mutta olin huomaavinani, että useimmista polyjutuista poiketen näillä tyypeillä vaikutti olevan jopa työpaikat :D (Ja siis saan pilkata polyja, kun itse olen ;) )