Kirjoittaja Aihe: Millainen on hyvä profiili?  (Luettu 34813 kertaa)

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Millainen on hyvä profiili?
« : 23.01.2014, 17:44 »
Olen täällä aina aikani kuluksi tutkaillut, lukenut, katsellut ihmisten profiileita. Joillakin on tosi kivasti tekstiä, kuvia, kaikenlaista siellä ja josta saa hyvän käsityksen profiilin takana olevasta todellisesta ihmisestä. Sitten on profiileita, joissa ei ole yhtään mitään. Ei edes sukupuolta määritetty, saati että siellä olisi mitään muutakaan. Tyhjää täynnä. Minua tuollaiset ärsyttävät. Eihän sinne nyt koko kinky-historiaansa ja -nykyisyyttään tarvitse kirjoitella, mutta jotakin sentään. Onhan se kohteliasta jo kanssakinkyjäkin kohtaan.

Niin, millainen on sinun mielestäsi hyvin laadittu profiili? Mitä toivot siitä löytäväsi?  :)  ???

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #1 : 23.01.2014, 20:19 »
-Miehillä pitäisi olla 'poista' nappi jolla ko. henkilön voisi poistaa. Siis täältä *click click*, hei hei! Tämä minulla, ei muilla.
 Tai itseasiassa, etusivulla nappi jolla voisi poistaa kaikki kerralla niin ei täytyisi klikkailla niin saatanasti!

-Naisilla taas pitäisi olla oletuksena ilmoitusluotoiset asiat jotka täyttäisin

   Aika    :
   Paikka :
   Aseet   :
 
   Onhan muillakin webbikaupoilla tilauslomake ?  :o

 ;D







Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #2 : 23.01.2014, 20:21 »
Mielestäni jokainen tehköön profiilistaan semmoisen kuin tekee mieli. Yleensä siihen on hyvä syy, miksi joku ei tahdo kertoa esimerkiksi kotipaikkakuntaansa tai ei tahdo lisätä kuvia itsestään. Sitä päätöstä pitää kunnioittaa.

Joillakin on tosi kivasti tekstiä, kuvia, kaikenlaista siellä ja josta saa hyvän käsityksen profiilin takana olevasta todellisesta ihmisestä.

En oikein usko että pelkän profiilin (tai edes foorumikirjoitusten) perusteella saa hyvän käsityksen todellisesta ihmisestä. Ainakin se mielikuva todennäköisesti on aivan väärä. Ihmisiä kannattaakin tavata mahdollisuuksien mukaan livenä - siten ihmisiin tutustuu parhaiten. Esimerkiksi moni näyttää livenä ihan erilaiselta kuin valokuvassa. Valokuva myös vääristää mittasuhteita - lyhyt henkilö voi näyttää kuvassa pitkältä, ja niin edelleen.

Kirjoitetussa tekstissä on myös ongelmia, että sen voi tulkita ihan väärin. Se koskee myös profiileita. Olisihan se mielenkiintoista tietää millaiseksi moni minuakin luulee, varsinkin FetLife-profiilini fetissilistan nähtyään. Sekin profiili on kasattu pääosin väsyneenä (silloin kun kaikki on hauskaa) tai nousuhumalassa (jolloin kaikki on vielä hauskempaa). 8) Tämän foorumin profiilin perusteella taisin aika pitkään olla aika kauhea henkilö, joten yritin pehmittää tekstiä äskettäin. Saattoi olla että plörinäksi meni, joten varmaan korjaan profiilia vielä jatkossakin moneen kertaan.

Nick

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #3 : 23.01.2014, 20:59 »
Sellainen profiili jonka takaa ei paljastu kirjoittaja joka osallistuu useihin keskusteluketjuihin per päivä ilman että on oikeasti mitään älyllistä sanottavaa yhtään  mihinkään aiheeseen.  Voisi olla vaikka äänestyspainike per postaus ja tulosten ei tarvitsisi edes näkyä kenellekään mutta jos nimimerkin kirjoituksia kovin moni kovin usein miinustaisi, niin silloin kyseisen kirjoittajan postausmäärä ja threadien määrä per viikko johon voi osallistua, laskisi.  Näin demokraattisesti ja hienovaraisesti moderoitaisiin pois tai rajoitettaisiin foorumilaisten mielestä asiatonta sisältöä nostamalla väkisin julkaisukynnystä kirjoittajan kohdalla jonka oma harkintakyky ei ole riittävä.

Muuten voisi olla hakutoiminto jolla saa listattua profiileja erilaisten kriteerien mukaan. Niin sitten löytyisi ne "hyvät" profiilit helpommin.
 

Feird

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #4 : 23.01.2014, 21:30 »
En ole hirveästi ihmisten profiileja selannu, mutta onhan se vähän orpoa jos siellä ei mitään lue. Kuva ei nyt ole mikään välttämättömyys, mutta toisaalta se vähän piristää sitä profiilia (ei tarvi olla mikään oma pärstäkuva, kunhan on joku kuva, vaikka edes kukkanen :D ). Lyhytkin esittely mun mielestä on ihan ok, mutta jos jotain seuraa hakee niin silloin olis kyllä syytä panostaa siihen profiiliin, en usko et ketään kiinnostaa vastata henkilölle jonka ensimmäinen kysymys anyway on et "miten alistaisit mua?" ja profiilissa ei oo ees määritelty ikää...  ::) Mut joo, jokainen laittaa profiiliin mitä ite haluaa, jotkut kertoo enemmän toiset vähemmän. Hyvä olis et kertois edes jotain.

isabella

Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #5 : 23.01.2014, 22:00 »
Kaikki eivät halua osallistua foorumikirjoitteluun lainkaan. Tiedän ihmisiä, jotka ovat tehneet profiilin vain päästäkseen myös suljetuille alueille lukemaan keskusteluja. Jos ei etsi seuraa eikä halua kommunikoida kenenkään kanssa, lienee ihan sama lukeeko profiilissa mitään.

Tietysti jos laittelee sen tyhjän profiilinsa takaa yhden rivin vonkuviestejä, voi saalis jäädä aika laihaksi :))

spanking man

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #6 : 23.01.2014, 22:08 »
Profiili jossa ei kerrota mitään on ok. Mutta jos profiilissa on etsin seuraa ja mitään muuta ei selviä on jotenkin tylsä. Aika laihaksi itsellä on seuran saanti jäänyt vaikka rehdisti esittelen ja haen. Vain joitain yksittäisiä kirjoituksia vailla syvempää toteutunut.  Olkoon tämä myös seuranhaku ilmoitus samalla...

tonyh

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #7 : 24.01.2014, 02:40 »
Profiili jossa ei kerrota mitään on ok. Mutta jos profiilissa on etsin seuraa ja mitään muuta ei selviä on jotenkin tylsä. Aika laihaksi itsellä on seuran saanti jäänyt vaikka rehdisti esittelen ja haen.

  Mun profiili on tyhjä, koska elämäntilanteeni on ulkoapäin katsottuna kurja, enkä halua näin sähköisesti tehdä mitään esikontakteja ihmisten kanssa. Kompakti yhteenveto omista ominaisuuksista vois tietysti olla kohteliasta esittää, mut toisaalta jos on liian heikko ihminen edes esittäytymään, niin sitten on. Ei se tämän päivän kylmissä arvoissa tunnu, jos joku ei esittäydy tai tule sanomaan päivää.Se on tietysti ikävämpää sitten jos jollakin on joku vielä parempi syy olla esittäytymättä. Mut kaikkee ei voi saada, sanoi kuolevainen ja mitä kovempaa ihmisellä menee sitä vähemmän hän yleensä jättää omia kaiverruksiaan internet-yhteisöjen ihmeteltäviksi.

Pip

Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #8 : 24.01.2014, 02:46 »
Profiili jossa ei kerrota mitään on ok. Mutta jos profiilissa on etsin seuraa ja mitään muuta ei selviä on jotenkin tylsä. Aika laihaksi itsellä on seuran saanti jäänyt vaikka rehdisti esittelen ja haen.

  Mun profiili on tyhjä, koska elämäntilanteeni on ulkoapäin katsottuna kurja, enkä halua näin sähköisesti tehdä mitään esikontakteja ihmisten kanssa. Kompakti yhteenveto omista ominaisuuksista vois tietysti olla kohteliasta esittää, mut toisaalta jos on liian heikko ihminen edes esittäytymään, niin sitten on. Ei se tämän päivän kylmissä arvoissa tunnu, jos joku ei esittäydy tai tule sanomaan päivää.
Piti ihan katsoa profiilisi ja viestimäärääsi tukeutuen pidän sinua trollina. Ei minkäänlaista paljastusta edes sukupuolesta, joten kunnes paljastat jotain itsestäsi niin, niin kauan olet pelkkä trolli, etkä muuksi tule.

tonyh

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #9 : 24.01.2014, 02:50 »
Piti ihan katsoa profiilisi ja viestimäärääsi tukeutuen pidän sinua trollina. Ei minkäänlaista paljastusta edes sukupuolesta, joten kunnes paljastat jotain itsestäsi niin, niin kauan olet pelkkä trolli, etkä muuksi tule.

  Mä en edes tiedä mikä on peikko. Mä ainakin olen ihminen ja jos oonkin peikko niin tosi sievä sellainen. Selvä juttu, et profiilia ei tule ja kinuamalla sitä ei varsinkaan saa. Mut ei sitä multa toisaalta kinutakaan.

Pip

Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #10 : 24.01.2014, 02:53 »
Piti ihan katsoa profiilisi ja viestimäärääsi tukeutuen pidän sinua trollina. Ei minkäänlaista paljastusta edes sukupuolesta, joten kunnes paljastat jotain itsestäsi niin, niin kauan olet pelkkä trolli, etkä muuksi tule.

  Mä en edes tiedä mikä on peikko. Mä ainakin olen ihminen ja jos oonkin peikko niin tosi sievä sellainen. Selvä juttu, et profiilia ei tule ja kinuamalla sitä ei varsinkaan saa. Mut ei sitä multa toisaalta kinutakaan.
Täytyy myöntää, että mä olen viimeinen joka sittä vaatii. Mulla ei ole mitään tarvetta tutustua trolleihin.

tonyh

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #11 : 24.01.2014, 03:00 »
Täytyy myöntää, että mä olen viimeinen joka sittä vaatii. Mulla ei ole mitään tarvetta tutustua trolleihin.

  Näin sanoi minulle mies, jolla on Chaplin-avatar.  ;D

Pip

Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #12 : 24.01.2014, 03:09 »
Täytyy myöntää, että mä olen viimeinen joka sittä vaatii. Mulla ei ole mitään tarvetta tutustua trolleihin.

  Näin sanoi minulle mies, jolla on Chaplin-avatar.  ;D
Ainakin siinä olen minä itse, miten on oman avattaresi kanssa?

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #13 : 24.01.2014, 11:43 »
Piti ihan katsoa profiilisi ja viestimäärääsi tukeutuen pidän sinua trollina.

Tämä on aika ihmeellinen asenne monella nettikirjoittelijalla, että pelkkä viestimäärä kertoo sen, että ihminen on trolli.

Kannattaisi lukea mielummin viestien sisältöä, eikä sitä montako viestiä joku kirjoittaa. Sillä yhdenkin viestin kirjoittaja voi olla trolli, kuten myös joka päivä monta viestiä kirjoittava voi olla ihan asiallinen henkilö.

Muistan kun useampi vuosi sitten liityin eräälle hiljaiselle foorumille ja aikani kuluksi kirjoittelin jokaiseen itseäni kiinnostavaan ketjuun omat pohdintani aiheesta (olin asiallinen ja pysyin ketjun aiheessa). Kiitokseksi sain "trollin" leiman vain siksi kun olin kirjoittanut keskimäärin kymmenen viestiä yhden päivän aikana. Useimmat muut kyseisen foorumin jäsenet kirjoittivat noin yhden viestin viikossa (ja nekin olivat ylensä pinnallisempiin ketjuihin, tyyliin "Mitä biisiä kuuntelet tällä hetkellä")!

Kyllä silloin teki mieli kommentoida, että jos foorumilla toivotaan että jäsen kirjoittaa korkeintaan yhden viestin viikossa, niin sen voisi laittaa sääntöihin!

Aktiiviset foorumikirjoittajathan ne nimen omaan pitävät keskusteluja käynnissä ja foorumia elossa! Jos foorumi on semmoinen että sinne tulee vain pari uutta viestiä viikossa, niin aika tylsähän semmoista on seurata. Moni myös jättää liittymättä sivustolle, jos se vaikuttaa ns. kuolleelta foorumilta (näyttää ettei juuri kukaan kirjota sinne). Jos aktiivikirjoittajien tyyli ei itseä miellytä, niin lienee järkevä pistää heidät estolistalle ja nauttia hiljaisesta foorumista.

Toki sitten, jos aktiivinen kirjoittelija jatkuvasti vain trollaa (siis ihan oikeasti siinä mielessä mitä trollaaminen tarkoittaa), roskapostittaa, haukkuu muita, rikkoo jatkuvasti foorumin sääntöjä tai kirjoittaa täysin yhdentekeviä viestejä jotka eivät edes liity ketjun aiheeseen, niin sitten lienee ihan aiheellista leimata koko henkilö "trolliksi".

Ei minkäänlaista paljastusta edes sukupuolesta

Tällä forumilla on kirjoittajia, jotka syyllistyvät sukupuolistereotypioihin ja seksistisiin heittoihin, joten jos sellainen haittaa, lienee järkevintä jättää sukupuoli kokonaan mainitsematta, erityisesti jos olet nainen.
* Nainen saa helposti treffipyyntöjä, vaikkei olisikaan hakemassa seuraa.
* Jos joku mies on eri mieltä naisen kanssa, hän helposti kuittaa naisen mielipiteen "akkojen jutuiksi".
* Jos naisille tulee keskenään kiistaa jostakin asiasta, sille kuittaillaan siihen sävyyn, että riita johtuu vain siitä että he molemmat ovat naisia ja naiset nyt vaan ovat semmoisia että he eivät tule toimeen keskenään.
Näitä tapauksia olen olen ollut todistamassa BDSM-baarissa. Mahdollisesti myös miehiä kohtaan on ollut samankaltaista ilkeilyä.



(Tämä viestini ei ota kantaa kenenkään yhden tietyn ihmisen kirjoituksiin että onko ne trollausta vai ei, vaan on vain täysin yleisen tason pohdintaa viestimääristä ja sukupuolen maininnasta.)
« Viimeksi muokattu: 24.01.2014, 13:52 kirjoittanut Kettu vinossa »

Wibbe

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #14 : 24.01.2014, 12:00 »
Profiili alkaa itseäni kiinnostamaan vasta jos profiilin omistaja on itse jotenkin muuten aiheuttanut mielenkiintoa tekstillään, kuvallaan tai seuranhaullaan.
Profiilissa toivoisin olevan lisätietoa persoonasta itsestään, on se sitten nettipersoona tai ihka oikea ihminen. Sukupuolen haluan tietää ehdottomasti. Ikä jos näkyy, saa henkilö kunnioitukseni. Silloinhan uskaltaa kertoa jotain jo itsestään. Jos vielä suurinpiirtein on tietoa siitä mistä pitää ja mistä ei, niin voin vaikka ottaa yhteyttä jos on tarve.

Pipin kanssa olen samalla linjalla että ja jos on kova kirjoittamaan mutta profiilissa ei halua kertoa mitään muuta kuin liittymispäivänsä, joutuu helposti trolli-nimikkeen alle. Varsinki jos tekstitkin on provoavia ja ristiriitaisia keskenään ;).

Edit: kävin kurkkaamassa oman profiilini tilaa ja eipä tuokaan kauheasti tietoa antanut. Pata kattilaa soimaa? :D