Kirjoittaja Aihe: Millainen on hyvä Master?  (Luettu 7046 kertaa)

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Millainen on hyvä Master?
« : 23.02.2014, 20:27 »
Millaiset asiat ovat sinulle tärkeitä, kun haet itsellesi Masteria (tai Dominaa)? Mihin kiinnität ensitapaamisella huomiota, jos nyt oletetaan, että se tapahtuu jossakin kahvilassa ns. neutraalilla maaperällä? Kuinka paljon luotat intuitioosi ja kuinka paljon järkeesi?

Mitkä asiat Masterissa ovat tärkeitä suhteen edetessä? Muututko sinä Masterisi toivomaksi vai Masterisi sinun toivomaksesi? Kuinka paljon olet valmis tekemään kompromisseja Masterisi kanssa vai annatko Masterisi pääsääntöisesti päättää kaikesta?

Lyhyesti siis: Millainen on hyvä Master sinun mielestäsi?



 

submiesjns

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #1 : 23.02.2014, 21:19 »
hmm..tuo on niin isokysymys, vaikea vastata tyhjentävästi edes omastapuolestaan. Yritän kuitenkin :) Tavatessa, kyllä ne on ne kuuluisat kemiat jälleen. Tunne joka leijuu jossain ilmassa ja on vaikea selittää..sen vain tietää kun hetken aikaa juttelelee..löytyykö se yhteinen sävel. Silmät on ne joihin itse kiinnitän paljon huomiota..jos ne hymyilee, ollaan jo pitkällä. Mahdollisen "suhteen" edetessä on kyllä hyvä hiukan tietää kummankin mitä toinen toivoisi..edes osittain. Tiukkoja vaatimuksia siitä mitä haluaisin tehdä en lähtisi vaatimaan enkä myöskään pyytämään toiselta, siltä dommelta. Jos juttu etenee yhtäkertaa pidemmäksi uskon, että aika ja toisentunteminen paremmin parantaa itsestään esm. sessioiden laatua. Ensimmäinen kerta on kuitenkin aina tunnusteleva. Jos kumpikin on valmis antamaan toiselle jotain ja saa samalla siitä myös itselleen. On asiat jo melkoisen hyvin. Empatia, puolin ja toisin..se on tärkeää...Kemioiden kohdatessa kunnolla...itse mieluusti alistun dommelle...ei siis tarvitse erikseen alistaa..Hyvä domme myös ymmärtää antaa arvon sille ken hänelle alistuu. Joistakin dom-henkilöistä se vain huokuu itsestään se selittämätön tunne...hänelle minä tahtoisin alistua...Onko se nyt sitä karismaa?

Satan

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #2 : 23.02.2014, 21:38 »
Itse ainakin huomannut eri nettisivuilla, että moni "Masteri" luulee töykeyden ja alistamisen kulkevan käsi kädessä.

Hyvä Master on siis sellainen, joka ymmärtää ettei ylimielisyys tai huono käytös automaattisesti tee hänestä Masteria. Luulisi tällaisen asian olevan itsestäänselvyys. Samalla tapaa kun subi kunnioittaa herraansa, niin hänenkin kuuluu kunnioittaa subia. Vaikka sitä kunnioitusta sitten hieman eri tavalla saatetaankin osoittaa.

Ja tietenkin kommunikaation taidon omaava Masteri on hyvä olla. Jos se taito puuttuu toiselta osapuolelta niin en kyllä tiedä ovatko muutkaan suhteet kovin antavia hänelle.

misuli_n

Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #3 : 23.02.2014, 22:07 »
Hyvä Master... vaikea kysymys... ehkä merkitys olisi minulle enemmän kuin bdsm-suhde.

« Viimeksi muokattu: 24.02.2014, 15:32 kirjoittanut misuli_n »

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #4 : 23.02.2014, 22:45 »
Vastaan tässä vielä itse omaan kysymykseeni.

Hyvän Masterin aistin jo siinä kahvipöydässä....kemiat, ilmeet, eleet. Yhteiset puheenaiheet, luonteva kohtaaminen melkein kuin olisi aina tunnettu. Luontainen dominoivuus, ei tehtyä, ei teeskenneltyä, ei yritystä olla "kovempi" kuin mitä on. Katse - se katsekontakti! Tietty katse ehdottomista, ankarista silmistä minun silmiini saa minut antautumaan jo siinä, julkisella paikalla, teemuki kädessä, leivoshaarukka toisessa. Istuen kuin polttavan lieden päällä, mahdottomana pysyä paikallani, palaen.

Tutustumisen jatkuessa...luottamus molemmin puolin. Minulle on äärimmäisen tärkeätä, että minuun luotetaan. Petyn ja loukkaannun, jos ei luoteta ja jos tuo epäluottamus on periaatteellista. Rehellisyys ja arvostaminen puolin ja toisin. Kuunteleva Master, joka paikalla ollessaan on läsnäoleva ja kohdistaa huomionsa minuun juuri sillä nimenomaisella hetkellä. Ankara, kova ja oikeudenmukainen Master, joka ymmärtää, että minäkin ajattelen eikä pyri tappamaan minun ajatuksiani ja minuuttani.

Hyvä Master antaa minun olla olemassa omana itsenäni, tykkää minusta edes hiukan ja ohjaa minun itsepäistä mieltäni kohti parempaa subiutta kovalla kädellä, huumorintajulla, ankaruudella ja tietynlaisella hymyllä. ;) ;)   


Shy

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #5 : 24.02.2014, 01:09 »
Todellinen Master on suurisieluinen ihminen. Todellisen suuruuden rinnalla ei tarvitse kokea olevansa pieni/ heikko tai huono. Tuossa läsnäolossa alistuu kunnioituksesta luonnostaan.  :love:

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #6 : 24.02.2014, 03:49 »
Lainatakseni :

-Hyvä masteri ei käsittele väärin tai liian kovaa vaan niinkuin haluan
-Hyvä masteri ei läträä viinan kanssa
-Hyvä masteri ei petä
-Hyvä masteri on rehellinen
-Hyvä masteri antaa turvaa
-Hyvään masteriin voi luottaa ja kemiat toimii
-Hyvä masteri on juuri sellainen kuin haluan

Eiku.. jumalauta, oliks tää harlekiini -palstan "Etsitään ihanne aviomiestä!" ketju ?  :o
Joskus, kuten olen ennenkin sanonut, hamstereilla tuntuu olevan tosi vaikeeta.

"Slaves shall serve"

-Stoge

ps. Tämä EI ollut provokaatio vaan oma rehellinen näkemykseni.

*edit*

Mielestäni hyvä masteri on sellainen, että kun sen näkee ekan kerran kusee alleen pelonsekaisesta kunnioituksesta.
Se kohtelee laumaansa kuin koiria ja kouluttaa ne mielensä mukaiseksi.

Mä olen nähnyt sellainen Dominan tasan kerran, vuosi oli '9x ja mä olisin nuollut sen kengät.



balthazar

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #7 : 24.02.2014, 08:17 »
Hyvä D on tietysti juuri sille omalle subilleen se sopiva vastakappale. Jollekin toiselle samainen D voi olla turha tusinahamsteri.

Sama menee tietysti toisinpäin, miksipä täytyisi käyttää aikaa ja energiaa subiin joka ei, syystä tai toisesta, tunnu oikealta?

IndigoZone

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #8 : 24.02.2014, 09:31 »
Hyvä D on tietysti juuri sille omalle subilleen se sopiva vastakappale. Jollekin toiselle samainen D voi olla turha tusinahamsteri.

Sivujuonnehiustenhalkominen:

Onko "D" käsitteenä täsmälleen sama asia kuin otsikossa haettu "Master"?

(Toki asia palautuu henkilökohtaiseksi sanojenmäärittelyksi, jossa rajanveto on vaikeaa ja käytännön päällekkäisyyttä paljon, mutta väitän silti, että pohjimmiltaan ja lähtökohtaisesti ei.)



submiesjns

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #9 : 24.02.2014, 10:13 »
Lainatakseni :

-Hyvä masteri ei käsittele väärin tai liian kovaa vaan niinkuin haluan
-Hyvä masteri ei läträä viinan kanssa
-Hyvä masteri ei petä
-Hyvä masteri on rehellinen
-Hyvä masteri antaa turvaa
-Hyvään masteriin voi luottaa ja kemiat toimii
-Hyvä masteri on juuri sellainen kuin haluan

Eiku.. jumalauta, oliks tää harlekiini -palstan "Etsitään ihanne aviomiestä!" ketju ?  :o
Joskus, kuten olen ennenkin sanonut, hamstereilla tuntuu olevan tosi vaikeeta.

"Slaves shall serve"

-Stoge

ps. Tämä EI ollut provokaatio vaan oma rehellinen näkemykseni.

*edit*

Mielestäni hyvä masteri on sellainen, että kun sen näkee ekan kerran kusee alleen pelonsekaisesta kunnioituksesta.
Se kohtelee laumaansa kuin koiria ja kouluttaa ne mielensä mukaiseksi.

Mä olen nähnyt sellainen Dominan tasan kerran, vuosi oli '9x ja mä olisin nuollut sen kengät.

Tähänkään kysymykseen tuskin löytyy, yhtä täydellistä vastausta. Kuka tai mikä sopii kellekkin! Omalla kohdallani, juuri Stoge tuossa yllä kertoi aika hyvin esimerkin, millaisen ajatusmaailman omaavat dommet, eivät saa minussa syntymään sitä kunnioitusta mikä vaaditaan....enemminkin päinvastoin...kehoitan ehkä menemään vessanpeilin eteen, katselemaan omaa kuvaansa ja kusemaan allensa, ihan vapaasti ;) Tämäkään ei ollut sitten provo :) vaan mielipide 8) Itselläni...Kunnioitus ja halu alistua tulee ensin...se pelko tulee sitten, ehkä sessiossa kun ei tiedä varmaksi, mitä tulee ::) Vielä ei ole tullut vastaan dommea jota alkaisin pelkäämään, kahvilla istuessa ja jutellessa...enkä usko, että tuleekaan...Kunnioitustakaan ei saa missään automaattisesti...se on asia joka pitää hankkia...omalla olemuksella tai teoilla..

Puremua

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #10 : 24.02.2014, 13:39 »
Hyvä D tietää mitä haluaa. Hän toimii omaksi ilokseen. Tekee sen, mikä on suunnitellutki tekevänsä. Ei anna subin vastustelujen haitata omia päämääriään. Ei säikähä pientä itkunparahusta. Toimii rajan tuntumassa, josta pienenä pelkona ja jännityksenä, mennäänkö yli vai ei. Hän on rauhallinen ja liikkeet hillityt. Olemus miellyttävä ja arvokas, jota on pakko kunnioittaa. Hänestä säteilee auktoriteettia.

balthazar

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #11 : 24.02.2014, 16:54 »
Onko "D" käsitteenä täsmälleen sama asia kuin otsikossa haettu "Master"?

(Toki asia palautuu henkilökohtaiseksi sanojenmäärittelyksi, jossa rajanveto on vaikeaa ja käytännön päällekkäisyyttä paljon, mutta väitän silti, että pohjimmiltaan ja lähtökohtaisesti ei.)
No näinpä kyllä, minua ei ole koskaan kutsuttu Masteriksi, saati että olisin itse niin tehnyt. Tai ei ainakaan tule mieleen, kuvittelisin että muistaisin. Jostain kumman syystä tuli kuitenkin tarve taas vaihteeksi ilmaista se, ettei ole oikean- tai vääränlaisia ihmisiä seksuaalisine vinoutumineen ja keskenäisine suhteineen. Itse meistä kukainenkin on vastuussa omasta onnellisuudestaan, eikä näinollen moisia vaatimuksia ja määreitä välttämättä kannattaisi kasata sen enempää itselleen kuin toiselle; kunhan tekee niinkuin itselle on hyvä, muttei toisen kustannuksella.

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #12 : 24.02.2014, 19:21 »
Allaoleva on suora lainaus Stogen tekstistä 240214...

Mielestäni hyvä masteri on sellainen, että kun sen näkee ekan kerran kusee alleen pelonsekaisesta kunnioituksesta.
Se kohtelee laumaansa kuin koiria ja kouluttaa ne mielensä mukaiseksi.


Stoge kohtelee tässä hiukan kaltoin Harlekiini-sarjaa *virnistän* mutta ymmärrän hänen pointtinsa. Minulle on kerran käynyt liki tuolla tavalla....kusee alleen jne...ja se tunne oli huikea. Kerran elämässä kokemus? Ehkäpä ja valitettavasti niin.

Dominoivuus asuu joissakin ihmisissä niin syvällä, syvällä...siellä uinuvat ne pedot, jotka hämärässä heräävät saalistamaan....




Lederfeder

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #13 : 24.02.2014, 22:28 »
Mielestäni hyvä masteri on sellainen, että kun sen näkee ekan kerran kusee alleen pelonsekaisesta kunnioituksesta.
Se kohtelee laumaansa kuin koiria ja kouluttaa ne mielensä mukaiseksi.

Ensimmäisen lauseen allekirjoitan. Kerran olen tavannut ihmisen, jonka eteen olisin pyllähtänyt perseelleni rappukäytävässä, jos hän olisi edes vihjaissut. Ikävä kyllä ikää hänellä oli lähemmäs 80 vuotta ja tuskin kinkytouhuissa pyöri. Sellaisen masterin kun saisi. En kuitenkaan usko tapaavani sellaista ihmistä toiste. Tälläisessä tapauksessa häviää kaikki halu turhaan äpinään ja vikinään ja haluaa vain miellyttää ja palvella, tuntui se kuinka kurjalta tahansa. Jos ihmisessä ei ole sitä jotain, joutuu todella pinnistelemään, että viitsii edes ottaa munaa poskeen. Tästä saa maineen karkkikauppasubina, mutta vittujakos. Toistaiseksi olen pystynyt näkemään aika tarkasti ensitapaamisen perusteella, millainen ihminen on masterina. Tiedän kyllä, että joskus arvio voi mennä täysin metsään.

Toisesta lauseesta olen sinänsä samaa mieltä, mutta masterin on myös huomoitava subin (aidot) rajat. Rajoja voi venyttää pikkuhiljaa mieleisikseen, mutta kertarykäyksellä voi rikkoa subin. Toisaalta, sama pätee koiraan.

« Viimeksi muokattu: 24.02.2014, 22:43 kirjoittanut Lederfeder »

misuli_n

Vs: Millainen on hyvä Master?
« Vastaus #14 : 23.03.2014, 23:57 »

Valo, voima, turva ja rankaisija.

M, joka pystyy pitämään otteessaan ja nauttii subistaan.