Kirjoittaja Aihe: Karkkikauppasubi - mitä se tarkalleen ottaen mielestäsi tarkoittaa?  (Luettu 17041 kertaa)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Ei ole mitään vikaa siinä, että subi kertoo toiveistaan, unelmistaan, fantasioistaan, rajoistaan, epäilyksistään jne. Mutta sitten jos se tulee sellaisessa muodossa, että D:llä pitäisi olla muistilappu, että varmasti osaa tehdä oikeat asiat oikeassa järjestyksessä siitä mitään poistamatta tai siihen mitään lisäämättä, ollaan selvästi karkkikauppasubbailun puolella.

Niin ollaan ja tulikin mieleen kysyä, tuntuuko muistakin että karkkikauppasubi on melko tarkka suomennos "topping from the bottom"ista? Mitä eroa ehkä niillä olis, hmmm..

Se on juurikin tarkka suomennos 'topping from bottomista'. Niillä ei ole mitään eroa.

IKRM

IndigoZone

  • Vieras
Niin ollaan ja tulikin mieleen kysyä, tuntuuko muistakin että karkkikauppasubi on melko tarkka suomennos "topping from the bottom"ista? Mitä eroa ehkä niillä olis, hmmm..

"Karkkikauppasubi" on ehkä vähän väheksyvä tai paheksuva, sävyltään pilkkanimityksen kaltainen.

"Topping from the bottom" soveltuu kai neutraalimminkin käytettäväksi? Sehän voisi kuvata jopa tilannetta, jossa D on hetkellisesti käskyttänyt subin itseensä nähden topin rooliin jossain toimenpiteessä, jossa D on teknisesti se bottom-osapuoli. Sanotaan nyt vaikka, että Herra Sir Master on köysifetisisti, joka haluaa köydet hallitsevalta subiltaan toisinaan sidonnan, ja sub nöyränä sen toteuttaa, muun palvelun ohella.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
"Karkkikauppasubi" on ehkä vähän väheksyvä tai paheksuva, sävyltään pilkkanimityksen kaltainen.


Karkkikauppasub on kaiketi kehitetty vastineeksi TRUEMASTER-termille, jota puolestaan täällä käytetään pääosin pilkkanimenä.

IKRM

sandy

  • Vieras
Minusta karkkikauppasubi on sanana jotenkin postiivisen makuinen - leikkisä ja herkullinen. Jos olisin Domme haluaisin ehdottomasti karkkikauppasubin, jotä sitten pistelisin ojennukseen :)

Hienolle sanalle on annettu täällä negatiivinen merkitys.

Misskoo

  • Vieras
Mä en henk.koht. ota tätä termiä niin kuolemanvakavasti, en näe sille niin suurta merkitystä kuin moni ylläoleva kommentoija. Toiselle tää termi tarkoittaa sitä, että saa suunsa auki ja uskaltaa toivoa/pyytää, toisille taas tarkoittaa sitä, että sub 'määrää' mitä toinen tekee.. oh well, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ja sitä rataa.

Kettu vinossa

  • Vieras
Koska tykkään enemmän suolaisesta kuin makeasta, kieltäydyn karkkikauppasubin tittelistä ja julistan olevani noin 160 cm läskisubi cokiksella.  8)

-katy-

  • Vieras
Negatiivisessa sävyssä kuullut kanssa puhuttavan otsikon kuvailevasta termistä.
Mahtuuko sitten karkkia ja omaa kuolemaansa kerjäävän välille muunlaisia alistuvia..pirun jyrkkää on jos ei mahdu.
Itse olen ainakin jotenkin ahdistunut siitä,että pitäisi olla niin kovin hooceetä.

Toisaalta,eihän tää elämä ole useinkaan mitään shoppailua karkkikaupassa,eikä ihmissuhteetkaan taida olla,ellei sitten tyyli ole se,että aina rusinat pullasta ja sitten seuraavan pullan luo.
Pulla voi myös mennä väärään kurkkuun,jos liikaa yrittää hööpöttää kilttiä subiressukkaa ;D

Ugly Goblin

  • Vieras
julistan olevani noin 160 cm läskisubi cokiksella.  8)

Saako näitä kotiin kuljetettuna tuplajuustolla?

Mutta ihan aiheeseen. Termi oli minulle täysin uusi ja kun tätä ketjua lukee niin ihmiset ymmärtää sen monella eri tavalla. Itse en näe mitään vikaa siinä että on pikkuinen karkkikauppa meininki, hyvä vaan että kerrotaan mitä halutaan. Varsinkin alkuun tämä on tärkeää koska eihän sessio muuten oikein tahdo onnistua. Jos taas mennään ihan siihen että määritellään ihan täysin miten sessio menee, niin silloin se menee jo liian pitkälle ja pro-dom olisi parempi vaihtoehto. Voisiko tämmöiselle överi tapaukselle antaa uuden nimityksen, pilalle hemmoteltu karkkikauppasubi :D

saimako

  • Vieras
Karkkikauppasubi ja karkkikauppaD ovat ehkä toisilleen sopimattomia sessiokumppaneita. Jonkun D:n kanssa osaa antaa mennä, toisen kanssa tulee tunne, että haluan sitä tätä ja tuota, mutta tuo tahtoo sitä, tuota ja tätä.

Misskoo

  • Vieras
Rupes hirveesti tekee mieli irtokarkkeja just nyt :D

Viridian

Ja sitten on se ylätermi eli karkkikauppa. Tämä skene. Niille ketkä ovat toivottua sukupuolta, ikää ja taipumusta.

Jos tulee uutena, nuorena, kauniina ja mahdollisesti subina tähän porukkaan, eikä jää kiinni heti ensimmäiselle portinvartijamasterille, joka ovenpielessä vahtii saapuvaa uutta lihaa, voi päästä kokeilemaan karkkikaupassa oleilua. Sitä, että ei kannata syödä mahaansa täyteen ekasta laatikosta, niitä laatikoita kun on kaupassa riveittäin, suolaista ja makeaa ja kirpeää, toinen toistaan houkuttelevampina. Ei jahtaamassa, vaan antamassa mahdollisuuden, maista, kokeile.

Vapaa sub testaamassa mitä haluaa olla, mitä voisi olla, kenen kanssa haluaisi ja voisi olla. Ei hänen ole järkevääkään jäädä siihen ovensuun lätkäliigojen ja neuvostosuklaan äärelle, kun jostain nurkasta saattaa löytyä jotain mihin tulee himo niillekin, jotka ovat maistaneet useampaa laatua. Sama pätee vapaaseen D-henkilöön yhtä lailla, vaikka kauppa onkin hiukan pienempi ja hämärämpi, laatikoita ehkä hiukan vähemmän mistä valita, mutta yhtäkaikki enemmän kuin olisi tarjolla, jos tyytyy ensimmäiseen mitä koskaan maistanut.

Useimmat skeneen tulevat kokevat karkkikauppavaiheen. Useimmat myös päätyvät summittaisesta joka laatikon penkomisesta jossain määrin aikuisempaan ja hillitympään karkitteluun. Mutta jotkut pysyvät ikuisesti karkkikaupassa, eivät malta valita mitä vievät kotiin, tai ota edes suosikkilaatua. Kaikenlaisten makujen tunkeminen suuhun kiireellä voi myös haitata yksittäisten makujen ja nautintojen havaitsemista, ja jossain kohtaa voi iskeä myös turtumus ja kyllästyminen koko asiaan. Tässä kohtaa se on tietenkin skenen vika, joka ei uusi reseptiikkaansa tarpeeksi usein...

Eli minulle termi karkkikauppasub tai karkkikauppadom voi myös merkitä henkilöä, joka on vielä sen lumoissa, että uutena viehättävänä yksilönä saa skeneltä anteeksi paljon, ja tarjolla on kaikenlaista karkkia. Voi esimerkiksi määritellä omat rajansa ja tarpeensa miettimättä paljoakaan millainen lääni sille toiselle jää toteuttaa itseään, kuten esimerkeissä on kuvailtu. Ja me kaikki ruokimme karkkikauppasubia, koska ne on niin söpöjä ja pieniä ja ihania ja jos minä en, niin sitten joku muu kummiskin, ja on se nyt hauskinta itse olla se joka toiselle antaa namia, eikö?

Vir

Louhi

  • Vieras
Karkkikauppasub on halveeraava termi, jota käyttävät RusinaDomit. Kukaan ei osta karkkikaupasta rusinoita.

Khyanna

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 630
  • Alien
  • Galleria
Hassua. Mulla tulee ekana mieleen "like a kid in a candystore", eli siinä tapauksessa subi olisi D:lle se karkkikauppa, josta sais ihan mitä haluaa...

Ilmeisesti ei sinnepäinkään. :P

Fixx

  • Vieras
Hassua. Mulla tulee ekana mieleen "like a kid in a candystore", eli siinä tapauksessa subi olisi D:lle se karkkikauppa, josta sais ihan mitä haluaa...

Ilmeisesti ei sinnepäinkään. :P
Just näin mutta toisinpäin :-D

Riverlady

  • Vieras
Risto Asikainen ja Ilkka Vainio kuvailivat just tän ilmiön vuosia ja taas vuosia ennen kuin kukaan oli keksinyt puhuakaan mistään karkkikauppasubeista.
http://m.youtube.com/watch?v=VwrbOuLoLDg&feature=plpp&list=PLB1A20C3637F78668