Kirjoittaja Aihe: Karkkikauppasubi - mitä se tarkalleen ottaen mielestäsi tarkoittaa?  (Luettu 17240 kertaa)

HeWhoCannotBeNamed

  • Vieras
Karkkikauppasubit :love:

Nuo suloiset olennot, jotka kertovat, mistä tykkäävät ja mistä eivät, jotka ovat kykeneviä keskusteluun ja tietävät oman arvonsa. Joiden kanssa saa rauhassa olla karkkikauppadomme, vieläpä aika valikoiva sellainen.  ;)

(Olen oikeasti aika kiitollinen tästä termistä, vaikka se olikin alunperin tarkoitettu halventavaksi nimitykseksi not-so-true-subeille, se on matkan varrella minusta muodostunut hyvin kuvaamaan niitä, jotka termin ovat omakseen ottaneet.)

Kyl. Kahen ihmisen mielikuvitus > yhen ihmisen mielikuvitus.

Chmlnidae

  • Vieras
No mun mielestä, siis sillain kun täältä palstalta olen tulkinnut, niin se tarkoittaa sitä että on mastereita joiden mielestä heillä on vähemmän velvoitteita tehdä ihmissuhteissa sovittelua ja kompromisseja kuin niillä jotka sattuu olemaan subeja.
Ja sit sen lisäksi kaikki niin omat kuin toisen ominaisuudet tulee sekä tietää että hyväksyä jo suhteen alkuasetelmissa ja keskusteluissa. Myöhempi keskustelu on mussutusta.
Eli vähän kuin tosiaan se seksuaalinen dominoivuus tarkoittaisi sitä että on noin niinku muutenkin ihmisenä etuoikeutetumpi ja parempaa kastia kaikkinensa.

(Oukei; pieni kärjistys mutta tällaista sisältöä kovin paljon joidenkin viesteistä ei vain rivien välistä vaan ihan muutenkin on luettavissa. Ehkä en vain ymmärrä lukemaani oikein.)

Ps. Ja minun tulkintani mukaan se minkälaisessa suhteessa päättää/haluaa olla on aina karkkikauppailua (jos ei ole epäterveesti läheisriippuvainen). Ihan vaikka se olisi se tp-suhde, jos se kerran on just se missä on onnellisin.

ChickenRace

  • Vieras
..niin - Masterin on helppo vaatia subiltaan juuri niitä asioita ja mielitekoja joista itse saa kiksit ts. omaa fetissi-tyyppisiä "intohimoja"... Minä ainakin Masterina haluan sellaisen subin jolla on myös omia mieltymyksiä (- jota sitten "egosentriset massut" kaiketi ovat oppineet kutsumaan termillä - karkkikauppasubi!? )
Itse en näe mitään ongelmaa siinä että myös subi haluaa löytää Masterin jonka maailmankuva,fetissit,sadismi,D/s,S/m, whatever.. -kolahtaa
Itse en voisi kuvitella rinnalleni "hypermasokistia" joka täysin pimeinsilmin ja passiivisesti alistuu ja palvelee Isäntäänsä vailla omaa tahtoa..
Master joka käyttää subistaan moista "karkkikauppasubi" -viittausta, kuvastaa minulle ainoastaan kyvyttömyyttä luoda subille maailma joissa yhteinen polku saavutetaan..ts. Itsetunto ongelmaa, jopa Masterin laiskuutta nähdä vaivaa suhteen eteen...
Toki ymmärrän että on varmasti joukko subeja, joille ainoa oikea polku "on elää elämäänsä" ainoastaan Masterinsa kautta.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2014, 13:20 kirjoittanut ChickenRace »

mose

  • Vieras
Miksi piirre on epätoivottava? Voisiko se olla hyvä missään tilanteessa? Onko karkkikauppasubi hankala subi? Ei tarpeeksi alistuva? Vai liian haasteellinen? Vaiko peräti tietyllä tavalla feikki?

Voiko karkikauppasubi olla hankala? Ehkä siinä tapauksessa kun toinen osapuoli on enemmän sen tyyppinen joka ei subia kuuntele vaan tekee mitä lystää, olkoot se sitten sovittujen rajojen sisällä. Tällainen asetelma varmasti on hankala.

Itse koen tilanteen enemmän niin, että kaipaan juuri tällä hetkellä karkkikauppameininkiä. Mua jotenkin kiehtoo ajatus siitä, että toinen kertoo mistä tykkää ja mistä ei ja domina sitten teen juuri sen minkä hän mieltää nautinnolliseksi alistettuna, mutta lisäämällä siihen mun omaa twistiä. Se ei kiehdo, että koko ajan subi avaa suunsa ja kertoo miten jokin pitää tehdä ja huutelee turvasanaa kun hiukankin nipistää jostain.

Se, mikä on tarpeeksi alistuva lähtee käsittääkseni domin asenteista ja odotuksista. Joillekin täydellinen alistus on se ainoa oikea, toisille taas riittää se vähempikin alistus riittää kunhan alistusta löytyy.

HeWhoCannotBeNamed

  • Vieras
Miksi piirre on epätoivottava? Voisiko se olla hyvä missään tilanteessa? Onko karkkikauppasubi hankala subi? Ei tarpeeksi alistuva? Vai liian haasteellinen? Vaiko peräti tietyllä tavalla feikki?

Voiko karkikauppasubi olla hankala? Ehkä siinä tapauksessa kun toinen osapuoli on enemmän sen tyyppinen joka ei subia kuuntele vaan tekee mitä lystää, olkoot se sitten sovittujen rajojen sisällä. Tällainen asetelma varmasti on hankala.

Tosin tällainen lähestymistapa, eli kuuntelemattomuus, tekee varmaan ihan mistä vaan suhteesta hankalan.

Lilith

  • Vieras
Mulle D/s-suhde on aina lähtökohdiltaan tasa-arvoinen. Alussa keskustellaan ja määritetään rajoja. Mä kerron omista ydinalueistani, sekä asioista jotka eivät mua kiinnosta. S:n pitää olla mun kanssani samalla aaltopituudella mun lempijutuistani jotta kannattaa jatkaa pitemmälle. Ja toki vastaavasti kerron myös asioista jotka eivät kiinnosta minua lainkaan - ja s päättää onko kiinnostunut jatkamaan pitemmälle.

S kertoo asioista joista pitää/ joita rakastaa (vihreä), asioista jotka ovat epämukavia/ inhottavia/ vaikeita (keltainen) ja asioista jotka ovat ehdottomasti kiellettyjä (punainen).

Tämän jälkeen minä päätän mitä tehdään, missä tehdään, milloin tehdään ja miten tehdään.
Operoin vihreällä ja keltaisella, punaisen jätän rauhaan.

Mun maailmassani karkkikauppasubi on sellainen, jonka keltainen on kielletty alue. Joka suostuu operoimaan vain omalla mukavuusalueellaan. Jollekin Deelle se voi olla fine, mutta minä tahdon enemmän. Tahdon viedä kohti ikävää ja inhottavaa ja kamalaa ja tuskaisaa ja pimeää - ja tuoda sieltä takaisin valoon. Ja tietenkin myös pitää hauskaa vihreällä puolella.

Korostan vielä että minulle tämä ei ole arvolatautunut asia. Jos jonkun bdsm-seksuaalisuus toimii noin, hyvä. Minä en vain ole silloin se oikea sessiokumppani.

Hankalaksi sessioiminen menee myös jos s:n keltainen ja punainen ovat täpötäynnä asioita. Minä en viihdy liian kapean repertuaarin kanssa.

True Karkkikauppasubien™ tilauslistoihin olen törmännyt vain käsittämättömissä yksityisviesteissä joita saa kun profiilissa lukee nainen, dominoiva. Yksityiskohtaisia kertomuksia "tulevan sessiomme kulusta", tai pukeutumisestani yms. Tässä olen hyvin arvolatautunut: tuo on todella kehno tapa etsiä seuraa täältä. Oikea osoite olisivat maksulliset palvelut, kuten on tässä ketjussa jo sanottu.

Nick

  • Vieras
Mä olen mieltänyt karkkikauppasubin täysin toisin kuin valtaosa vastanneista.

Mulle karkkikauppasubi on se yleensä nuorehko nainen tai MILF joka kiertää portinvartijamassulta toiselle nopean rundin muutamassa kuukaudessa hävitäkseen skenestä parin, kolmen vuoden kuluttua ilmestymisestään saatuaan rundin valmiiksi ja jysähdettyään jossain vaiheessa kierrostaan jonkinlaiseen stabiiliin tilaan.

Karrikoiden siis.

HeWhoCannotBeNamed

  • Vieras
Mä olen mieltänyt karkkikauppasubin täysin toisin kuin valtaosa vastanneista.

Mulle karkkikauppasubi on se yleensä nuorehko nainen tai MILF joka kiertää portinvartijamassulta toiselle nopean rundin muutamassa kuukaudessa hävitäkseen skenestä parin, kolmen vuoden kuluttua ilmestymisestään saatuaan rundin valmiiksi ja jysähdettyään jossain vaiheessa kierrostaan jonkinlaiseen stabiiliin tilaan.

Karrikoiden siis.

Eikös tää kahen-kolmen vuoden elinkaari ole aika tavanomainen kovin monelle skenessä kuin skenessä?

Nick

  • Vieras
Tuo kaksi- kolme vuotta kattaa suuren enemmistön.

Enemmänkin ajattelin tuota elämysshoppailua, maasturilta toiselle uusien juttujen perässä ja jopa pitäen samaan aikaan rinnakkain useita masterisuhteita.

Puolestani tuo toiminta on ok,  itse pysyttelen ringistä erossa, mahdollisuuksien mukaan.

-katy-

  • Vieras
Tuo kaksi- kolme vuotta kattaa suuren enemmistön.

Enemmänkin ajattelin tuota elämysshoppailua, maasturilta toiselle uusien juttujen perässä ja jopa pitäen samaan aikaan rinnakkain useita masterisuhteita.

Puolestani tuo toiminta on ok,  itse pysyttelen ringistä erossa, mahdollisuuksien mukaan.

Jaa-a..

Selittäisikö sekin, että "piirit" ovat kaiketi suht.pienet, että käydään läpi samoja porukoita tai porukat käy läpi samoja subeja..mää en tiedä kun en ole missään piireissä.
Alkaa tää foormuilla notkuminen tosin oleen jo aika huolestuttavaa, neljä vuotta, gaaddääm

Zyraila

  • Vieras
Lilith määritteli mielestäni samansuuntaisesti kuin itse ajattelen. Tottakai subin on kerrottava, mistä pitää ja mistä ei, mikä on sallittua ja mikä ei, mutta ainakaan itse en siedä sitä, että subi alkaa "käsikirjoittaa" sessiot tai neuvoa session aikana, koska asiat eivät etene hänen päänsisäisen käsikirjoituksensa mukaisesti. Turvasana on tottakai eri asia tosissaan käytettynä, mutta se, että subilta alkaa tulla ohjeita, mitä seuraavaksi ja jos niitä ei toteuta, subi sanoo jälkikäteen session olleen huono ja että olisi ollut parempi, jos olisin tehnyt juuri kuten hän silloin halusi. Eli käytännössä subi, jonka jokaiseen hetkelliseen mielihaluun D:n olisi tartuttava toteutusmielessä jopa kesken session, jotta subi olisi tyytyväinen. Kokemusta on tälläisestä ja pahimmillaan subi on keskeyttänyt session, koska ei saanut haluamaansa. Myönsi jälkeenpäin, ettei tosiasiassa ollut mitään hätää, vitutti vaan, etten suostunut hänen vaatimuksiinsa. Aloittelevana ja rakastuneena en edes tajunnut heti tätä, vaan kuvittelin, etten vain itse osaa mitään ja olen äärimmäisen paska D ja tyttöystävä. Sitten kun lopulta alkoi olla sen verta käsitystä koko bdsm-maailmasta ja jonkinlainen kuva siitä, millainen itse on, ja haluaa olla, D:n roolissa niin alkoi nähdä tämän kuvion ja sen, ettei todellakaan sovittu toisillemme. Tällä saralla, eikä millään muullakaan.

alice

Hmm jaa, oonkohan mä karkkikauppasubi? Tykkään jossain määrin "keräillä kokemuksia" ja koemaistaa vähän joka toisesta karkkilaatikosta (karkkilaatikot tässä tapauksessa siis eri asioita, ei eri ihmisiä), mutta sen näen ite aika positiivisena juttuna. Musta on mielenkiintoista tutkia omia reaktioitani eri asioihin ja testailla kaikenlaista ihan vaan kokeilun vuoksi - koen että sillä tavalla voi löytää jänniäkin juttuja ja uusia mieltymyksiä.

Myöskin mulla on paljon selkeitä näkemyksiä asioista joista jo pidän tai haluan kokeilla tai kokisin muuten vaan hyväksi, ja heittelen Omistajalleni toiveita about sitä mukaa kun niitä mieleen tulee. Ois kiva kokeilla tuollaista, mitä tuumisit tästä, voisitko viskata mut takas paikalleni tai OMGPLEASEPLEASEJOOKOTAHTOOOO. Mutta se on sen päätettävissä, mitä toteuttaa ja miten. Aika usein toteuttaakin, mutta sitten kun ite haluaa ja muokaten jutuista omansa näköisiä, mikä taas on vielä mahtavampaa. Kerran oon tainnut kevyesti murjottaa kun en meinannut saada mitä toivoin, mutta kun on itsellä se yksi tietty todella, todella tärkeä fetissi jota ei pääse muuten mitenkään toteuttamaan ja kuukauden taas odottanut (välimatka, prkl), niin otti pettymys aika koville kun ei meinannut ehtiä. Järjestyipä sekin sit onneksi. Kyllä mun mielestä subina voi sanoa että hei, tää olis mulle oikeasti ihan pirun tärkeää. Toisaalta jos olis vastaukseksi tullut että nyt mennään näin ja piste, niele kiukkus ja deal with it, niin tuskin olisin valittanut enempää.