Kirjoittaja Aihe: Karkkikauppasubi - mitä se tarkalleen ottaen mielestäsi tarkoittaa?  (Luettu 16421 kertaa)

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Toivoisin mielipiteitä, väittämiä, kannanottoja siitä, mitä juuri sinä, olet sitten dominoiva tai alistuva, tarkoitat tai miten miellät termin karkkikauppasubi. Sitä käytetään täällä Baarissa säännöllisen epäsäännöllisesti ja pääsääntöisesti tuollainen subin piirre tuntuu olevan ei-toivottava.

Miksi piirre on epätoivottava? Voisiko se olla hyvä missään tilanteessa? Onko karkkikauppasubi hankala subi? Ei tarpeeksi alistuva? Vai liian haasteellinen? Vaiko peräti tietyllä tavalla feikki?

 :o :o

 

MasterOpie

  • Vieras
Minä en ole koskaan törmännyt moiseen, mutta uskoisin tällä tarkoitettavan tilannetta jossa annat lapselle 10€ ja viet hänet karkkikauppaan ja kerrot että osta mitä mielesi tekee. Karkkikauppasubi toimii samalla tavalla ja tulee sessioon kertoen että mulle vähän tota, ja tota ja sitten haluaisin monta orkkua ja jälkkäriksi tota.

blandina

  • TörkyTeatteri
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 715
  • Galleria
Ehkäpä niiden kuulusien 'true-mastereiden' käyttämä termi subista, joka kehtaa avata suunsa ja kertoa mitä haluaa. Luultavasti epätoivottava piirre joissain piireissä ja normaalia käytöstä toisissa :)

balthazar

  • Vieras
Karkkikauppasubi on näppärä termi kuvaamaan subia, jonka tarpeet eivät kohtaa tarjontaa.

Mietin vain, että mikähän olisi sitten vastaava termi Hamsterille, jonka tarjonta ei meinaa olla kenellekään mieleen?

Purppura

Ehkäpä niiden kuulusien 'true-mastereiden' käyttämä termi subista, joka kehtaa avata suunsa ja kertoa mitä haluaa. Luultavasti epätoivottava piirre joissain piireissä ja normaalia käytöstä toisissa :)

Ehkä mä en tunne sceneä tarpeeksi hyvin, tai en ole tr00-master, mutta mulla on ongelma yleensä vähän päinvastainen. Toisesta ei meinaa saada ulos 'rajoja' kun halu miellyttää on niin kova ettei saa sanotuksi 'ei'.

Misskoo

  • Vieras
Hmm.. mä olen sitten varmaan hankala subi (ylläri, ylläri), koska mä oon just tämmönen! Osaan kyllä avata suuni ja kertoa mitä haluan, se saanko sen vai en, on sitten täysin asia erikseen..  ;D

Tuomas

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 190
  • Haisuli
  • Galleria
    • FetLife
Gägi on kiva  ;)

-KarkitonRenttu-

Krasavica

  • Vieras
Mun mielestäni karkkikauppasubi on sellainen, joka haluaa ohjailla sessiota täydellisesti. Mun mielestä toiselle pitää jättää tilaa toteuttaa itseään myös sessioidessa, oli se sitten s tai D. D voi yllättää omalla tavallaan, s voi omalla tavallaan. Kaavamaisuus on mielestäni tylsää ja minulle ainakin osa session kutkuttavuudesta on sitä, etten (ainakaan täsmällisesti) tiedä, mitä tapahtuu seuraavaksi. Ainahan voi kertoa, mitä haluaa (ja kerronkin :P ), mutta se on eri asia, mitä saa. :D

Karkkikauppasubista pitää erottaa se, että osaa ja uskaltaa sanoa, mitä haluaa. Jos toinen osaa kertoa, mitkä jutut ovat ehdottoman ei, toisen täytyy niitä kunnioittaa. Yleensä ne jutut ovat sellaisia, mistä ei joko 1) saa yhtään mitään tai 2) niissä on jokin henkinen lukko takana. Yleensä kiellot ja no-no-listat asetetaan ihan hyvästä syystä ja niistä pitää voida keskustella, miksi näin on. Jos toinen alkaa kolkutella niitä asetettuja rajoja tarkoituksella kunnolla, se on mulle käsittämätön turn off. Jos ekasta kerrasta sanomista ei uskota, keskeytän session. Jos se tekee minusta karkkikauppasubin, niin sitten tekee. En tasan anna itseäni vääränlaisille fiiliksille alttiiksi vain siksi, että toinen haluaa niin tehdä. Eikä siinä ole kyse häpeästä, kivusta tai muusta vastaavasta, vaan siitä, että mulle tulee tietyistä jutuista todella epämukava ja ahdistunut olo. Jos D on niin idiootti, ettei se sitä tajua, näytän ovea.

Misskoo

  • Vieras
Gägi on kiva  ;)

-KarkitonRenttu-

Hahaha, totta :D Sitten ei paljoo parane karkkikaupatella :D

Penni

  • Vieras
Aika samalla linjoilla Krasavican kanssa. Karkkikauppasub haluaa ohjailla sessiota ja saada juuri sitä, mistä itse pitää, jolloin Domista voi tulla Top. Karkkikauppasubista on erotettava se, että sanoo mitä haluaa - se ei vielä ole mielestäni karkkikauppailua, mutta se, että sub odottaa saavansa juuri mitä haluaa, on.

Kettu vinossa

  • Vieras
En ymmärrä mitä pahaa on subeissa jotka ilmaisevat mitä tahtovat ja mitä eivät tahdo sessiossa? Useissa BDSM-oppaissakin suositellaan, että ennen sessiointia uuden kumppanin kanssa kannattaa aina jutella mitä sessiossa saa ja ei saa tehdä, ja toiveita siitä mitä ei saa tehdä on kunnioitettava.

Toki sitten ymmärrän turhautumisen, jos toinen sanoo että "kaikki kelpaa", mutta keskeyttää sessioita silti vähän väliä kun moni asia ei oikeasti kelpaakaan. Toki sekin varmasti harmittaa, jos on sovittu että jotain saa sessiossa tehdä mutta sitten sitä ei saakaan tehdä sessiossa.

FreyasValkyrie

  • Vieras
Kaupalliseen puoleen taas karkkikauppasubbailu on ihan omiaan.
Saa tasan tarkkaan sitä mitä haluaa, voi valita hiukset, asut, oikeanlaiset sukatkin jopa,- ja vaikka jopa käsikirjoittaa koko session.

Missä kohtaa domme potkaisee takamukselle, missä kohtaa syljetään naamalle, missä kohtaa sträpätään.
Taikka sitten rastilla ruutuun, mitäs nyt tekis mieli ja mitä ei..

Harraste-skeneen se ei kuitenkaan yleisesti toimi. Vaikka tässä otetaan rooleja suuntaan jos toiseen, kaikki eivät vaan tykkää "larpata" oman mukavuusalueensa ulkopuolelle. Joillekin on tullut tietty kaava tehdä sessioita, miksi muuttaa hyvää kokonaisuutta jos se on toiminut jo pidempään? Joillakin uskallus kokeilla uusia juttuja jänskättää liikaa.

Subilla saattaa olla kovat odotukset sessiosta ja vaikka D kuinka pistäisi parastaan, se ei välttämättä kuitenkaan yllä siihen mitä se on fantasiana ollut Subin päässä. Toisen ajatuksiin kun harvoilla on täydellinen äksessi.
Mulla on itselläni Dn roolissa halu tehdä mahdollisimman hyvä sessio subille. Yleensä saan todella hyvät kiksit siitä että toinen oikeasti nauttii hommasta. Mutta jos toinen latelee kovat listat että teet näin ja näin ja näin, et tee tätä tätä tätä ja oikeastaan mä olen kirjoittanut tän sulle jo valmiiks.. ei haittaa jos joku lause jää sanomatta.. kunhan se tyyli on oikein =) Anteeksi, en tiennyt tulleeni koe-esiintymiseen 0.o?

Rakastan roolileikkejä, koska larppaan ja ropetan arkielämässäni. Se on hyvin vapauttavaa luoda itselleen uusi identiteetti session taikka larpin ajaksi. Unohtaa oma arkiminä ja sen realistiset ongelmat/vaatimukset. Sellaisen hetken haluan myös ehdottomasti luoda subilleni, mahdollisimman täydellisen irtioton.
 
Mulle ei ole ongelma jos subi haluaa kokeilla muita D-henkisiä ihmisiä. Onhan kaikilla niin omat jutut kuitenkin. Jos subi ei ole missään romanttisessa suhteessa mun kanssa, niin en minä missään nimessä estä. Ja jos sitten on subin kanssa jotain vispilän kauppaa arkielämässä, nämä lainaillut ja muut on kaikki tottakai sovittavissa.

Elämyksiä ja uusia visioita tässä kuitenkin kaikki hakee?
Niin mun mielestä sopiva karkkikauppailu on ihan ok, subeille ja d-henkilöille,- molemmille :)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Karkkikauppa, hamsteri..diipadaapa... kaikki termejä niille jotka ei ole oikeita ja ongelmahan on se, että ei ole oikeaa, on ainoastaan
henkilökohtaisia haluja, himoja ja tarpeita sekä näiden tyydyttämistä tai tyydättämättä jättämistä.

Kuten toiseen ketjuun taisin kommentoida, vai olikohan se tää, en tiedä... MÄ olen ainoa normaali, te MUUT ootte vähän outoja!  :o

So c'mon evvvvripoty .. JOS PILLUA SAAN, MÄ LÄHDEN MUKAAN! JOS PILLUA SAAN EI MUA ESTÄ KUKAAN...  ;D
(Oon huomenna menossa Hervantaan *wink* *wink*)


-Stoge

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 821
  • Galleria
Ei ole mitään vikaa siinä, että subi kertoo toiveistaan, unelmistaan, fantasioistaan, rajoistaan, epäilyksistään jne. Mutta sitten jos se tulee sellaisessa muodossa, että D:llä pitäisi olla muistilappu, että varmasti osaa tehdä oikeat asiat oikeassa järjestyksessä siitä mitään poistamatta tai siihen mitään lisäämättä, ollaan selvästi karkkikauppasubbailun puolella.

Esimerkiksi tällaiseen tyyliin (tilanne täysin kuvitteellinen):
"Haluan, että sitosit mut X-asentoon sun sänkyy ja kiusaisit vähintää viis tuntii..hukutat mut sun pyllyn alle :P ja pakotat kielinussii sun peppureikää kunnes mun kieli on aivan poikki...sit läpsit mua nii vitun lujaa et alan itkemään..ja pakotat mut nussii sun pyllyreikää lisää mun kielellä tai lyöt kovempaa. Eli en haluu hirveetä kipuu. Piiskata saat.. :D ens vkl sidot mut x-asentoon sun sänkyyn..ja kutsut vähintää kolme naista sun lisäks nuolettaa pyllynsä."

Jos subi määrittelee mihin asentoon hänet sidotaan, minne, mitä tehdään sen aikana ja kauan se kestää, mitäköhän siinä jäi vielä D:n päätettäväksi... oma pukeutuminen ehkä tai se käytänkö juuttiköyttä vai keinokuituista ja minkä pituiseksi sen köyden pätkii?  ;) D:llä voisi olla parempia ideoita toteuttaa tuo sama asia, mutta se vaatisi luottamusta toiseen, että homma hoituu ja toinen osaa. Mitä D saan niistä pitkistä sessioinneista vai onko se vain yksipuolista toisen fantasioiden toteuttamista, ohjelmatoimistona olemista tai yksipuolista palvelutarjoajana olemista? Mutta siis dominoinnissa ei ole paljonkaan hauskuutta jos se menee kovin yksipuoliseksi. Toisen toiveiden toteuttamiseen oikeastaan parhaiten vastaavat ne ammatti-Dommet, jotka keskittyvät asiakkaan mieltymyksiin ja tekevät juuri niin kuin on sovittu sooloilematta ja sotkematta omia kiksejään asiaan mukaan.

Mutta tottakai asia on herkkä ja hienovireinen ja siitä on varmasti niin monta mielipidettä kuin on sessioihin osallistujaakin. En usko että edes sessiosuhteissa tämä olisi mitenkään kovin keskeinen ongelma, mutta yksittäisissä sessioinneissa kylläkin. Johan tuo on kerrasta nähty puolin ja toisin, joten toistolle ei varmasti ole tarvetta, vaan sitten etsitään muita sessiokumppaneita.

Riverlady

  • Vieras
Ei ole mitään vikaa siinä, että subi kertoo toiveistaan, unelmistaan, fantasioistaan, rajoistaan, epäilyksistään jne. Mutta sitten jos se tulee sellaisessa muodossa, että D:llä pitäisi olla muistilappu, että varmasti osaa tehdä oikeat asiat oikeassa järjestyksessä siitä mitään poistamatta tai siihen mitään lisäämättä, ollaan selvästi karkkikauppasubbailun puolella.

Niin ollaan ja tulikin mieleen kysyä, tuntuuko muistakin että karkkikauppasubi on melko tarkka suomennos "topping from the bottom"ista? Mitä eroa ehkä niillä olis, hmmm..