Äänestys

Mielestäni novellikisaan osallistuvat tekstit julkaistaan

omalla nimimerkilla
7 (10.6%)
anonyyminä
59 (89.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 30

Äänestys päättynyt: 19.03.2014, 06:44

Kirjoittaja Aihe: Novellikilpailu 2014  (Luettu 14531 kertaa)

Glori

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #75 : 08.04.2014, 09:19 »
Jätimme tarkoituksellisesti mahdollisuuden kommentoida novelleja. Kuviakin saa kommentoida kisassa heti lataushetkestä alkaen.

Minä lataan novellit kisaan juuri sellaisena kun ne Baarin meiliin lähetetään. En lue niitä, en tarkista sanamääriä. Sen verran silmäilen niitä pikaisesti, että onko novellissa esimerkiksi kursivoituja tai lihavoituja kohtia, jotka vaikuttavat novellin juoneen. Ne pitää lisätä teksteihin manuaalisesti, koska Baarin softa kadottaa muotoilut copy/pastessa.


Sain yksärin jossa vaadittiin ryhtiä kisaan (vai itseeni?). Nyt kisa käydään tavalla, joka työllistää minua huomattavasti enemmän kuin mitä alkuperäinen kuvitelmani oli. Valittamisen sijaan haastankin kaikki käyttäjät lukemaan kisanovelleja ja raportoimaan, jos löytyy sääntöjen vastainen teksti. Kannattaa käyttää sitä jokaisesta novellista löytyvää ilmoita valvojille painiketta, sillä saamme tiedon nopeammin. Ainakaan minä en novelliketjuja avaa työaikana ja harvemmin kotonakaan, joten ketjussa oleva kritiikki esimerkiksi sanamärästä tai sisällöstä saattaa jäädä kokonaan huomaamatta.

hiz

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #76 : 09.04.2014, 07:40 »

Tuo tarinoiden kommentointi mahdollisuus ennen äänestystä oli kyllä yllätys.
( siis oletin että tarinat olisivat lukittu ettei niihin pysty kirjoittamaan kommentteja)


Minuakin yllätti, ja kommentit itsessään ei minua häiritse, mutta on vaikea muistaa mitä tarinoita on jo lukenut ja mitä ei, kun tarinoiden järjestys kommentoinnin takia muuttuu. Siinä mielessä kuvakisaan ei voi verrata, koska kuvakisan annin voi katselmoida minuuteissa, kun näiden kaikkien novellien lukeminen vie jo aika paljon aikaa, ja ei oikein voi tehdä kerralla.

Sivukommenttina niin minusta on hauska lukea näitä anonyymejä tekstejä ja arvata kuka baarilainen on ne kirjoittanut. :) Juoni on ennalta-arvaamattomampi kun ei tiedä kirjoittajan nikkiä etukäteen.

Konehuone

Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #77 : 12.04.2014, 08:16 »
Vielä ehtii mukaan kisaan :)

Kaikki tänään lauantaina Baarin meiliin lähetetyt novellit ovat mukana kisassa. Deadline on siis keskiyöllä, älkää myöhästykö. Raja osallistumiseen on siinä missä vuorokausi vaihtuu. Myöhään illalla saapuneet kisanovellit ladataan kisa-alueelle sunnuntaiaamuna, ja äänestys käynnistyy hieman myöhemmin iltapäivällä.

Tässä linkki kisa-alueelle. Huomatkaa, että ilahduttavan runsaan osanoton vuoksi novelleja on kahdella sivulla.

http://www.bdsmbaari.net/index.php?board=115.20