Kirjoittaja Aihe: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia  (Luettu 10927 kertaa)

Feird

  • Vieras
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #30 : 04.03.2014, 14:35 »
No yleisesti ottaen muiden sessiointia saa kyllä vapaasti katsella, mutta epäkohteliasta on lähinnä liian lähelle tunkeminen ja sessioihin sekaantuminen ilman lupaa. Omasta fiiliksestä riippuu haluaako kokeilla kaikenlaista vai tyytyä pelkästään katselemaan mitä ympärillä tapahtuu :) Siihen on vähän vaikea antaa mitään yksiselitteistä ohjetta, mutta suosittelen hyödyntämään biletilan, sillä tuolla Wildclubilla on paljon laitteita, joita kannattaa kokeilla jos kiinnostaa.

Fixx

  • Vieras
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #31 : 04.03.2014, 14:40 »
Sellainen fyysinen kiertely ja kaartelu on jees, henkisempi ei ehkä niin.
Nimenomaan sessioita saa tuijottaa, kunhan riittävän välin pitää (näin hatusta: 2 metriä tai piiskankantama), moni saa ekstrakiksit kun joku katsoo.
Heittäytyminen on kannatettavaa, bileissä se on kaikkein turvallisinta.
Ehdottaa saa aina (sitoisitko/piiskaisitko/saisinko sitoa/piiskata), kunhan sen tekee kohteliaasti, ja tarkkailee onko paikalla D-avecia, jotta ehkä pitäisi kysyä lupa ensin.

Inor

  • Vieras
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #32 : 04.03.2014, 17:02 »
Mitä Fixx tarkoitat henkisellä kiertelyllä ja kaartelulla?

Nimenomaan tuo katsominen kiinnostaa, koska olen niin kovin uusi tällä saralla. Olisi niin paljon nähtävää ja opittavaa. Sekaantuminen ei kävisi mielessäkään noin ohimennen.

Onko erityisen epäkohteliasta kysyä vahingossa suoraan henkilöltä, jos ei välttämättä muista/tajua/osaa hahmottaa kysyä tämän mahdolliselta D-kumppanilta. Tämä osuus on vielä uusi, kun en ole vielä tavannut ihmisiä pareina ja varmasti jännittää kovasti. Voiko tuollaisessa tilanteessa toinen vain oikaista/ohjeistaa puhumaan D:lle eikä siitä nouse iso haloo?

Ylipäätään, onko kiveen hakattuja sääntöjä jotka minun pitäisi tietää? Entä, esitelläänkö sääntöjä bileiden aluksi mitenkään? Sivuilta löytyvät ohjeet olivat enemmin vain henkilö-henkilö codea, yleisiä turvallisuusneuvoja ja sen sellaista, niissä oli aika vähän avattu kinky-maailmaa koskevaa koodistoa.

blandina

  • TörkyTeatteri
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 715
  • Galleria
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #33 : 04.03.2014, 17:52 »
'Onko erityisen epäkohteliasta kysyä vahingossa suoraan henkilöltä, jos ei välttämättä muista/tajua/osaa hahmottaa kysyä tämän mahdolliselta D-kumppanilta. Tämä osuus on vielä uusi, kun en ole vielä tavannut ihmisiä pareina ja varmasti jännittää kovasti. Voiko tuollaisessa tilanteessa toinen vain oikaista/ohjeistaa puhumaan D:lle eikä siitä nouse iso haloo?

Toi luvan kysyminen D:ltä on kyllä jännä aihe. Ainakin musta tuntuu siltä, että alistuisin henkilölle, jonka kanssa minulla ei ole D/s suhdetta, jos joutuisin kysymään luvan D-henkilöltä hänen subin kanssa puhumiseen. Mielestäni, jos henkilöllä on ongelma puhua tuntemattomalle ilman lupaa jonkin valta-asetelman johdosta, niin on sen henkilön joka on päätäntävallan luovuttanut, tehtävä kertoa siitä ja käydä itse kysymässä se lupa henkilöltä, jolle on tämän vallan antanut.

Ja käytännössäkin tuskinpa tulee ongelmaa :)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #34 : 04.03.2014, 17:55 »
Kai sillä alistuvallakin osapuolella on oikeus mielipiteeseen, saako bileissä tavattu tuntemattomuus alkaa sessioimaan hänen kanssaan?

Viridian

Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #35 : 04.03.2014, 19:50 »
Kai sillä alistuvallakin osapuolella on oikeus mielipiteeseen, saako bileissä tavattu tuntemattomuus alkaa sessioimaan hänen kanssaan?

Ei tässä tainnut olla kyse siitä. Keskustelua käytiin siitä, että jos bileissä näkee alistuvan henkilön, jolle haluaa ehdottaa sessiointia, on kohteliasta selvittää, onko hän puolikas pariskuntaa, ennenkuin alkaa kovin tarmokkaasti ehdotella hänelle itselleen. D/s-moodissa olevan parin nähdessään, jos haluaa päästä sessioimaan alistuvan kanssa, on asiallista aloittaa tiedustelu sen D:n suunnasta, että onko yleensäkään mahdollista. Sitten jos on, voidaan jatkaa neuvottelua halutun kohteen itsensä kanssa siitä, olisiko idea mieluisa. Jos taas oli jotain muuta tärkeää kysyttävää, tyyliin: "Ihana hame, mistä olet hommannut?", niin tuskin siitä turpiin saa, vaikka ei muistaisi etsiä mahdollista omistajaa väljvouhkaksi ;).

Tällä foorumilla tästä tulee ajoittain vääntöä, kun joku ei halua alistua toisten parisuhdekuvioille. Mutta silti haluaa sessioida varatun henkilön kanssa? Vaiko vain puhua? Sekoitetaanko tässä keskustelun eri haarojen rönsyillessä nyt useampi asia, puhuminen, kyseleminen ja sessioluvan pyytäminen?

Vähän sama kuin vaniljapiireissä on niitä, jotka eivät halua alistua siihen, että jotkut pitävät tahdittomana naimisissa olevan vonkaamista puolison silmien alla, mutta hänet ohittaen. Useimmat vaniljatkin alistuvat toisten parisuhdekuvioiden aiheuttamaan tarpeeseen hillitä itseään edes vähän, mutta kaikki eivät.

Ja joo, olen puolueellinen tässä, kun mua itseäni pikkuisen hiertää, jos joku alkaa bileissä lääppimään mun hihnassa olevaa subia mun ohi, niinkuin mä oisin joku huonekalu. Vaikka olisi tuttu toisen kanssa, ja toisen kanssa ei, niin kohteliaisuus ja itsensä esittely ei ole alistumista, se kuuluu hyviin tapoihin. Ja joo, yleensä ihmiset osaavat kysyä lupaa, sanallisesti tai selkeästi muuten, vähemmistönä on ne, joille se on liian vaikeata. Niin ja vaikkei aina siltä näytä, sen subinkin kanssa kommunikoidaan tilanne, että haluaako hän piiskaa tai muuta huomiota juuri siltä henkilöltä juuri sillä hetkellä. Sekään keskustelu ei aina ole sanallinen, joskus voi olla tahdikkaampaa, jos subin osuus on äänetön, ja se D on se joka sitten on se ilkeä ihminen, joka kieltää muita koskemasta.

Siinä blandina on erittäin oikeassa, että sen lääpittävän kuuluu saada suunsa auki myös, ja valistaa ympäristöä, ettei hän ole sillä hetkellä täysin vapaa, jos joku tunkee reviirille liikaa. Jos siis esim. panta-hihna-yms. rekvisiitat eivät riitä jonkun ymmärryskyvylle. Useinhan näissä on kyse myös alkoholin vaikutuksesta ihmisluontoon.

Vir, joka ei ole kokenut ongelmaksi sitä, että vähintään hakee katsekontaktin ja saa puolen sentin nyökkäyksen D-henkilöltä ennenkuin ryntää jonkun iholle ;)

-katy-

  • Vieras
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #36 : 04.03.2014, 20:15 »
Mitä Fixx tarkoitat henkisellä kiertelyllä ja kaartelulla?
Minäkin mietin tuota,että mitä se mahtaa tarkoittaa.

Itsehän olen todennut omalla kohdalla,että noi bileet on ennemminkin pois pääsyä omasta seurasta muiden seuraan,vaikkei moita enempää tulis puhuttua. Eli ei sisällä mitään sessiointia itsekseni tai muiden kanssa. Huomannut olevansa hieman erilainen tuossa seksuaalisessa avoimuudessa eli jää kotiin se puoli( so.runkkaus C:-) ) Ymmärrän kyllä käytöskoodia jonkin verran eikä ole siihen haluja puuttua mitenkään,mutta mm. mainitut keskusteluluvan pyytämiset tuntuisi hieman kankealta. Luultavasti jäisi moikkaamatta, jos siihenkin pitäisi lupa kysyä erikseen, Toisaalta jos jollain on kovin tiheätunnelmainen sessioi meneillään smurffien paatilla,sitä tuskin voi olla huomaamatta. ( Sekin etten osaa piiskauskokeilua tai sidontaa, neulotusta jne. kertahommana kokea sessioimiseksi,mutta tilanteeksi ilman muuta, johon ei itse ulkopuolisena menisi sekaantumaan saati neuvomaan)

Olisiko sitten helpompaa, jos järjestettäisiin erikseen ns Sessiointibileet ja tavalliset illanistujaiset, en tiedä. Yksi vaihtoehto vois olla,jos tuntuu,että itsekseen palloilevat aiheuttavat vaikeuksia bileissä. :)
« Viimeksi muokattu: 04.03.2014, 20:35 kirjoittanut katy »

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #37 : 04.03.2014, 20:27 »
Joka tapauksessa olipa sessiorooli mikä tahansa, kenenkään ei ole pakko suostua siihen että joku ventovieras alkaa omin lupineen kopeloimaan. Silloin pitää vain reippaasti hakea paikalle bileiden staff (tai jos paikalla on järjestyksenvalvoja, niin hänet) joka heittää kopeloijan pihalle. Ei tarvitse kysyä omalta D:ltä yhtään mitään lupaa siihen.

(Muokkaus: kirjoitusvirhe korjattu.)
« Viimeksi muokattu: 04.03.2014, 20:44 kirjoittanut Kettu vinossa »

Inor

  • Vieras
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #38 : 04.03.2014, 20:42 »
Viridian aikalailla vastasi kaikkiin kysymyksiini tuossa.

Tuntuu ihan hyvältä, jos tuolla pärjäisi maalaisjärjen kanssa. Alistuvana minulla tuskin tulee haluja lähteä ehdottelemaan kenellekään sessiointia, vaan nimenomaan hain tuota että täytyykö kysyä kaikkeen mahdolliseen kontaktiin lupa. Jos toinen ihminen ei siinä satu olemaan hihnassa tai muuten obliviosly jossain tilanteessa, niin tuntuisi vähän kummalliselta kierrellä ympärillä funtsimassa, kenen puolisko se nyt sitten on ja saako sille sanoa hei. Tarkoitus olisi tuonne mennessä nimenomaan tutustua ihmisiin siinä katselun ja ihastelun ohessa.

Jotta toivon mukaan en tule tänne kirjoittelemaan sunnuntaina, että turpaan tuli kun menin kaikille ihan normaalisti juttelemaan.  ::) Vaikka melkein kivempi se olisi kuin kuitata, että yksin istuin koko illan enkä kehenkään ottanut kontaktia. Bipolarisen ihmisen ainaisia ongelmia, ei koskaan tiedä millainen fiilis kullekin päivälle iskee.

chilinen

  • Vieras
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #39 : 04.03.2014, 20:56 »
Inor, siitä vaan mukaan klubille :) Maalaisjärjellä pärjää hyvin.

Inor

  • Vieras
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #40 : 04.03.2014, 21:10 »
Lauantaina se sitten nähdään, miten akan käy.  >:D

Fixx

  • Vieras
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #41 : 04.03.2014, 22:34 »
Mitä Fixx tarkoitat henkisellä kiertelyllä ja kaartelulla?
Minäkin mietin tuota,että mitä se mahtaa tarkoittaa.
No ei tässä mitään takana.. alkuperäinen viesti vaan tarjosi mahdollisuuden molempiin tulkintoihin.

peikkotyttö

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 126
  • Poly, mutta varattu
  • Galleria
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #42 : 06.03.2014, 18:41 »
Mitä Fixx tarkoitat henkisellä kiertelyllä ja kaartelulla?
Minäkin mietin tuota,että mitä se mahtaa tarkoittaa.
No ei tässä mitään takana.. alkuperäinen viesti vaan tarjosi mahdollisuuden molempiin tulkintoihin.

Luulen, että nyt toinen näistä tulkinnoista ei auennut kysyjille ja toivottiin konkreettisempaa selitystä.

Minulle henkisestä kiertelystä ja kaartelusta tulee mieleen sellainen toiminta, joka alkaa ahdistaa. Esimerkkinä voisi olla ihminen, joka tuntuu seuraavan [minua] tai vahtivan, koska jäisin yksin, jotta hän voisi tulla puheille ilman, että seuralaiseni on paikalla.

Yleisen tason ohjeena voisin sanoa, että mieti, millainen kiertely ja kaartelu sinusta olisi ok, jos sinun ja jonkun / joidenkin muiden sessiointia katseltaisiin.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2226
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #43 : 06.03.2014, 19:32 »
Tuohon luvan kysymiseen, jos joku on esim. kaulapannassa:

Minun näkökulmastani se ei ole alistumista vieraalle D:lle, vaan kahden ihmisen välisen suhteen kunnioittamista. Ei sen tarvi olla tilanne, jossa nöyristellään kuin jonkin auktoriteetin edessä, vaan sen voi tehdä positiiviseen, neutraaliinkin sävyyn. Se, että ottaa omistajan huomioon, antaa noin miljoona kertaa paremman kuvan kuin se ettei millään tavalla noteeraa hänen olemassaoloaan.

Ja kuten Blandina itsekin sanoi, käytännössä tuskin tulee ongelmia. Sen kerran kun itse olin hihnan komentavassa päässä, muistaakseni jokainen lemmikilleni juttelemaan tullut noteerasi olemassaoloni jotenkin. Ei välttämättä edes suoraan lupaa kysymällä, mutta kuitenkin. Kohteliaisuus ja maalaisjärki vievät näissäkin pitkälle.

Just my two cents.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ensikertalaiset bileissä, kysymyksiä ja vastauksia
« Vastaus #44 : 10.03.2014, 13:29 »
Sen verran vielä muistuttaisin kaikkia, että yleensä ei ole kohteliasta kinkyfoorumeilla kertoa julkisesti, keitä kaikkia bileissä näki, ellei ole asianosaisilta lupaa kysyttynä.

Toki jos henkilö itse kertoo osallistuvansa bileisiin  tai bileiden jälkeen kiittää bileistä foorumilla, niin se on OK. Aina saa kertoa että on itse osallistunut bileisiin.

Mutta kaikkia bilepaikalla olleita muita henkilöitä ei ole kohteliasta kommentoida julkisesti foorumilla. Jos esimerkiksi tapasit nimimerkit Poniprinsessa ja Perunasäkki bileissä, niin ei ole kohteliasta sanoa bileketjussa "Kiitos myös Poniprinsessalle ja Perunasäkille, olitte oikein hauskoja", ellei sitten Poniprinsessa ja Perusasäkki ole siihen lupaa antaneet. Viesti kannattaa muotoilla esimerkiksi muotoon "kiitos kaikille tapaamilleni hauskoille ihmisille" tai "moni tuttu nimimerkki sai kasvot".

Osa kinkyistä haluaa pitää yksityisenä tietona, mihin bileisiin on osallistunut. Osa kinkyistä ei myöskään halua että kaikki tunnistavat hänet jatkossa. Jos joku haluaa nimettömänä ja nimimerkittömänä osallistua johonkin sivustaseuraajille helposti mieleenpainuvaan sessioon, niin eihän se sitten ole kivaa myöhemmin foorumilta lukea tyyliin, että "Olipas Perunasäkillä hienot sessiot Poniprinsessan kanssa -  miekannielentää ja tulenpuhallusta, lisää tämmöistä". Muotoilee asian vaikka muotoon "olipas hienoja sessioita, mieleen jäivät erityisesti miekannielentää ja tulenpuhallusta sisältänyt sessio".