Kirjoittaja Aihe: 23.7.2011 SexualInquisition3, mytologiaa ja jumalallisuutta  (Luettu 51106 kertaa)

quattroverde

"Ennemmin vähän kovempi hinta ja toimijoille asialliset "edut" (ruoka, saunailta jne... mitä missäkin yhdistyksessä). Talkootyö on katoavaa kansanperinnettä suuremmissa määrin ja monestakin tuttu "Tule talkoisiin RUOKAPALKALLA ja OTA MUKAAN OMAT EVÄÄT". Ei pitkällä juoksulla ole kestävää... "quattroverde

Eli kyseessä on siirtyminen puhtaasti liiketoimintaa.
Jossa osakkaille/jäsenille jaetaan voitto erilaisina etuina.

 ;) ;D :D

Jos talkootyöstä korvauksena tarjottu ruoka ja saunailta on puhtaasti liiketoimintaa, niin sitten ON O:-).

Kuitenkin talkootyö, ruoka ja saunailta  :love: (mutta minusta ne kaikki kolme pitää olla, niin hommalla on jatkuvuutta)





Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Itse olen tehnyt talkootyötä yli kaksikymmentä vuotta eri paikoissa sitoutuen ja innolla.
Paikathan voi itse valita mihin aikansa antaa.
Kokemuksesta sanon, että ainakin minulle tämänkaltainen työ on henkistä vapautta. Vapaus antaa ajastaan osan pyyteettömästi sinne, mihin sen haluaa antaa.
Tämä on myös osa  yhteisöllisyyttä.

Talkootyötä vaikkapa lastensuojeluun, hengellisen yhteisön hyväksi tai miksei myös kinkytoimintaan.
Avartaa omaa maailmankuvaansa menemällä sellaisiin sidosryhmiin sisälle, joita haluaa oppia ymmärtämään.
Tai sitten senkaltainen toiminta mikä on jo osa omaa ideologiaa ja siksi haluaa. Minulla molemmat motiivit.

quattroverde

Ei kai Helsinkiläisten vika ole se, matkustaminen Oulusta maksaa sinne (tai myöskään toisinpäin), Pks-seutulaiselle toi 30 € näyttelee kovasti illan kokonaisbudjetissa, muuten kun pistää matkoja, ruokia, majoituksia jne...
Myyjä hinnoittelee tuotteen ja asiakas tekee ostopäätöksen...
Jos bileisiin meno 10€ lipunhinnankorotuksesta jää kiinni.... voi voi voi voi voi
Vai on tääläpäin muitakin yhdistyksiä kun ketjureaktio :D
Joo, ei tässä ole nyt siitä 10e kyse enää tässä vaiheessa, vaan periaatteesta. Olen aina pitänyt kinky yhdistyksiä kaikki ihmiset hyväksyvinä, ikään, kokoon. terveyteen, suuntautumiseen tai varallisuuteen katsomatta. Mutta onhan se jokaisen myönnettävä, että 30e eläkeläisen, opiskelian, työttömän  tai yksinhuoltajan budjetissa, on todellakin merkittävä summa. Kuitenkin nämä bileet oli (itsenikin kohdalla) odotettu tapahtuma, mutta eniten alko ahdistaa suhtautuminen muiden yhdistysten jäseniin, ainoastaan smurffeille on alennus lippujen hinnassa.  Joten, tämä pääkaupunkilisä on minulle henk.kohtasesti liikaa, niinkun varmaan monelle muullekin. Tällä hetkellä, meidän yhdistyksen jäsenistä on 4 perunu bile reissun, ja yks avec. Mutta, onhan siellä pks riittävästi porukkaa bileisiin :)

Uskoisin, että Päijät-Hämeen alueella on useita satoja yhdistyksiä.

Kuinka suuri on pääkaupunkiseudun lisä, eli mitä maksavat 100 km etelempänä Ketjureaktion vastaavanlaiset bileet?

"Ennen kävelin bussin perässä ja säästin rahaa, nykyään kävelen taxin perässä ja säästän enempi rahaa"


Koo

  • Vieras
"Ennen kävelin bussin perässä ja säästin rahaa, nykyään kävelen taxin perässä ja säästän enempi rahaa"

 ;D x 100

tomi

Vai on tääläpäin muitakin yhdistyksiä kun ketjureaktio :D
Joo, ei tässä ole nyt siitä 10e kyse enää tässä vaiheessa, vaan periaatteesta. Olen aina pitänyt kinky yhdistyksiä kaikki ihmiset hyväksyvinä, ikään, kokoon. terveyteen, suuntautumiseen tai varallisuuteen katsomatta. Mutta onhan se jokaisen myönnettävä, että 30e eläkeläisen, opiskelian, työttömän  tai yksinhuoltajan budjetissa, on todellakin merkittävä summa. Kuitenkin nämä bileet oli (itsenikin kohdalla) odotettu tapahtuma, mutta eniten alko ahdistaa suhtautuminen muiden yhdistysten jäseniin, ainoastaan smurffeille on alennus lippujen hinnassa.  Joten, tämä pääkaupunkilisä on minulle henk.kohtasesti liikaa, niinkun varmaan monelle muullekin. Tällä hetkellä, meidän yhdistyksen jäsenistä on 4 perunu bile reissun, ja yks avec. Mutta, onhan siellä pks riittävästi porukkaa bileisiin :)

Valitettavasti emme voi ilmaiseksi tapahtumia järjestää koska emme saa valtion, kaupungin tai yksityisen tahon rahotusta.
En nyt vieläkään ymmärrä tätä nutinaa että vain SMFRn jäsenille on alennus, ainahan smurffit on omiin bileisiin halvemmalla päässyt.
Ja kun nytten on suljetut bileet, ei tuota kalleinta hintaa ole ollenkaan...
Vai pitäiskö eri yhdistyksille eri hinnat olla???

Eikä mikään estä liittymästä SMFRään, saapahan alet ja edut sitte kanssa.
Ja oikeuden valittaa ja vaikuttaa yhdistyksen toimintaan.
Ei ole rajoja missä asuva voi jäsen olla.
Itsekkin asun lähempänä Turkua kun Helsinkiä...

Mitä "nutinaan" tulee niin varmaan odotetaan suoraa vastausta miksi Smurffi bileisiin saa isoimman alennuksen vain ja ainostaan Smurffi-kortilla? Siis olen käsittänyt että yhdistysten välillä on eräänlainen "herrasmies" sopimus että eri yhdistysten kortilla saa saman alennuksen eri yhdistysten kinky bileistä. Esim jos Smurffi-kortilla menee vaikka TAFF:iin Tampereelle niin sillä saa saman alennuksen kuin vaikka Rsykkeen tai Baletin kortilla, mutta jos menee Smurffi bileisiin vaikka Rsykkeen kortilla niin alennusta saa vähemmän kuin Smurffi-kortilla...

Eli muitten yhdistysten bileissä tuntuu olevan vain kaksi vaihtoehtoa. 1. hinta kinky-yhdistysten jäsenille tai 2. hinta niille jotka eivät ole minkään yhdistysten jäseniä. Kun smurfeilla on taas vielä kohta 3. hinta smurffien jäsenille. Ja nythän siis se kallein hinta koskee kaikkia muita kuin Smurffien jäseniä.

Itse tuskin olen tulossa tosin hinnasta se ei ole kiinni. Ei sillä ymmärrä kyllä vallan hyvin että toisille se voi olla kynnyskysymys.


swan

  • Vieras
Olen kait liian nyyppäri,enkä tajua kaikkea läheskään "skenellä".

Täys yllätys ollut piirin hajanaisuus ja etenkin valittamisen taso. Jotenkin käsittäis pileiden jälkeen sen, mutta ei etukäteen.
Arvostus ja asenne tulee hyvin ilmi,mut onneksi emme ole vähemmistö tai siis Suomen ulkopuolellakin on sadomasokisteja ja bdsm-porukkaa.

« Viimeksi muokattu: 01.07.2011, 01:58 kirjoittanut swan »

Oranssilyhty

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 614
  • Galleria
Siis olen käsittänyt että yhdistysten välillä on eräänlainen "herrasmies" sopimus että eri yhdistysten kortilla saa saman alennuksen eri yhdistysten kinky bileistä.
Näin asia ei ole, on sovittu että toisille annetaan alennusta ja omille voidaan antaa enemmän, muut yhdistykset eivät vain ole kokeneet extra-alen antamista omilleen tarpeellisena. Onhan noissa jäsenmaksuissakin aika isoa eroa SMFR ja esim Rsykkeen välillä.

Täys yllätys ollut piirin hajanaisuus ja etenkin valittamisen taso. Jotenkin käsittäis pileiden jälkeen sen, mutta ei etukäteen.
Arvostus ja asenne tulee hyvin ilmi,mut onneksi emme ole vähemmistö tai siis Suomen ulkopuolellakin on sadomasokisteja ja bdsm-porukkaa.

Henkilökohtaisesti pidän enemmän siitä että asioista sanotaan etukäteen tai tilaisuuden aikana, eikä niin paljoa tarvitse jälkikäteen itkeä ja jossitella. Ainakin mitä itse olen tapahtumia järjestämässä ollut, olen huomannut että paljon mielummin ehdotukset ja potenttiaaliset ongelmat kuulen etukäteen, kun niihin vielä voi vaikuttaa.
Jälkikäteenkin valittaminen yleensä vaikuttaa kyllä, jos tapahtumaa järjestetään uudelleen tulee edellisvuoden itkut luettua lähempänä tapahtumaa että sieltä huomaa kohdat mitä ei olekkaan muistanut pyrkiä korjaamaan.

Mielestäni tässä on hyvällä asenteella kyselty hinnalle selitystä ja käyty ylipäätän keskustelua aihepiiriiin liittyen, eikä vain itketty. Ei tässä kukaan ole esim sanonut että bileistä huonot tulisi tms haukkunut.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Siihen pihalle pääsee ilmaiseksi ;)

SirMichael

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 276
  • Kiintiö pervo
  • Galleria
Siihen pihalle pääsee ilmaiseksi ;)

Olen miettinyt samaa ja ajatellut että myös piha-alue luokitellaan bile-alueeksi.
Eli Ei pääse :)

Uniform

  • Vieras
Käsittämätöntä minkälaisen vinkumisen tämä lipun hinta on saanut aikaiseksi.
Mä en voi ymmärtää miten kukaan kehtaa millään tavalla kyseenalaistaa bilelippujen hinnan. Kyllähän se nyt vaan on niin että järjestävä taho ihan itse kysynnän ja tarjonnan lakien mukaisesti määrittelee hinnan! Prkl.

On kokonaan toinen asia todeta että itselle liian kallista. Noniin on sakon kasivitonen mullekin liian kallis. Täytyy siis sillä osastolla tyytyä halvempaan, eikä alkaa riihimäelle lähettelemään tyhmiä kysymyksiä että kuinka paljon ne saa voittoa tai että minkä osan valmistusprosessi maksaa kuinkakin paljon.

minks

  • Vieras
no voi vittu. pitäkää kalliit paskat bileen.. eikä ku hetkos, toki maksan ja mukisematta.

ne ketkä kehtaa kitistä lipun hinnasta voisi mielestäni olla kehtaamatta paikalle.
tokkopa smurffit nyt on megavoittoa tässä tekemässä. ääärrrr.. mä niin arvasin että ei ois tätäkään ketjua pitänyt lukea.


Xyzi

  • Vieras
Vai on tääläpäin muitakin yhdistyksiä kun ketjureaktio :D
Joo, ei tässä ole nyt siitä 10e kyse enää tässä vaiheessa, vaan periaatteesta. Olen aina pitänyt kinky yhdistyksiä kaikki ihmiset hyväksyvinä, ikään, kokoon. terveyteen, suuntautumiseen tai varallisuuteen katsomatta. Mutta onhan se jokaisen myönnettävä, että 30e eläkeläisen, opiskelian, työttömän  tai yksinhuoltajan budjetissa, on todellakin merkittävä summa. Kuitenkin nämä bileet oli (itsenikin kohdalla) odotettu tapahtuma, mutta eniten alko ahdistaa suhtautuminen muiden yhdistysten jäseniin, ainoastaan smurffeille on alennus lippujen hinnassa.  Joten, tämä pääkaupunkilisä on minulle henk.kohtasesti liikaa, niinkun varmaan monelle muullekin. Tällä hetkellä, meidän yhdistyksen jäsenistä on 4 perunu bile reissun, ja yks avec. Mutta, onhan siellä pks riittävästi porukkaa bileisiin :)
Sattumoisin on niin, että(ainakin käsittääkseni) kyseiseen tapahtumaan ei pääse sisälle ollenkaan ilman minkään kinky-yhdistyksen jäsenyyttä(tai jäsenyyden omaavan henkilön aveccina). Toisekseen SMFR:n (eli smurffien) jäsenet ovat järjestävän tahon (eli SMFR:n) jäseninä osallistuneet tämänkin tapahtuman rahoittamiseen omia jäsenmaksujaan maksaessaan. Täten olen sitä mieltä, että järjestävän tahon (eli smurffien) jäsenet ovat täysin oikeutettuja pieneen alennukseen sisäänpääsymaksussa.

Kyllä, olen SMFR:n jäsen, ja olen menossa kyseiseen tapahtumaan, ihan oikeasti maksavana asiakkaana.

Ja lopuksi vielä, työttömänä ymmärrän, että 25 tai 30 euroa on iso raha.
« Viimeksi muokattu: 01.07.2011, 05:20 kirjoittanut Xyzi »

n4103xxl

  • Vieras
Olen tässä omalta osaltani yrittäny kylläkin herättää keskustelua tästä lippujen hinnasta, siltäkin kannalta, että tuleeko tämä olemaan suuntaus tulevaisuudessa, koska siinä menee vähän koko kinky ja S/m bileiden periaate loppupelissä pilalle. Mutta olkoon, mitäpä tämä minulle kuuluu, koska en bileisiin tule.  Ja meidän yhdistys on niin pieni, ettei ole resursseja järjestää bileitä omatoimisesti, ikävä kyllä, lahti on niin lähellä hesaa ja jyskälää, että emme vedä jäseniä.  Parit bileethän mekin aikoinaan saatiin järjestettyä, ja hauskaa oli :)

cromzer

Itse ihmettelen sitä miten moni valittaa siitä, että lippujen hinnan nostosta valitetaan. Kai nyt herranjumala saa valittaa ihan mistä tahansa, etenkin kun tuo valitus kohdistuu yhdistykseen, eikä niihin vapaaehtoisiin.
   Lisäksi ihmettelen sitä miten jotkut onnistuvat valittamaan siitä, että smurffien jäsenet saavat halvemmat liput. Eikö se ole ilmiselvää, kun bileisiin päästäkseen on pakko olla jonkin yhdistyksen jäsen. Sinne ei siis yksinkertaisesti pääse jos ei ole jäsen jossain yhdistyksessä. Itse ainakin olen sitä mieltä, että on ihan reilua jos bileiden järjestäjän jäsenet pääsevät vähän halvemmalla. Olen siis samaa mieltä kuin Xyzi.

submit

  • Vieras
Aloitin  uuden ketjun yleiselle keskustelulle kinkybileiden järjestämisestä :)

http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=759.msg9326;topicseen#new