Kirjoittaja Aihe: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?  (Luettu 17201 kertaa)

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2793
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #45 : 11.11.2014, 10:01 »
Täällä on aika paljon epävarmoja ja naisien valtaa pelkääviä nynneröitä jotka ei ilmeisesti juurikaan luota omaan auktoriteettiinsa asioissa joilla on edes vähän merkitystä....

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #46 : 11.11.2014, 11:28 »
Täällä on aika paljon epävarmoja ja naisien valtaa pelkääviä nynneröitä jotka ei ilmeisesti juurikaan luota omaan auktoriteettiinsa asioissa joilla on edes vähän merkitystä....
Täälä on myös miehiä joilta puuttuu kokonaan itsetunto, kun joutuvat lähelle naista, jolloin heistä tulee pelkkiä naisen mieltymyksiä toteuttaja.  Jotka eivät millään tajua sitä, että naisia voi kohdella tasa-arvoisen ti,  jolloin heille myös suo olla tietämätön kaikista asioista miten asioita voi toteuttaa.

Neiti Heinänen

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #47 : 11.11.2014, 11:34 »
*hakee popparit* Parasta viihdettä ikinä. Jatkakaa.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2793
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #48 : 11.11.2014, 11:36 »
*hakee popparit* Parasta viihdettä ikinä. Jatkakaa.
Suotta haet, tuo c-kasetti junnaa paikoillaan....toisto on tietty oppimisen kannalta hyvä asia. Mutta mie menen miellyttämään jotakuta ja teen myös solmuja köysiin...

Master T

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #49 : 11.11.2014, 12:59 »
Vallankäyttö tai valtaan alistuminen ovat näköjään osalle ihmisistä paljon ongelmallisempia ja vaikeampia asioita kuin olen arvannut. Minulle asia on yksinkertainen. Jos haluaa ja nauttii parisuhteessa vallankäytöstä tai sille alistumisesta, pitää pyrkiä suhteeseen, jossa omat tarpeet saavat tyydytyksensä. Tähän voi edetä hankkimalla itselleen sopivan kumppanin, tai pari voi yhdessä kehittyä haluamaansa suuntaan.

Ongelmia varmasti on silloin, tästä kai ketjussa on puhuttu, jos suhteen osapuolista toinen tai molemmat eivät tiedä, mitä haluavat. Parasta on silloin miettiä omia tarpeitaan. On tiedettävä, mitä haluaa, ja samaa edellytän kumppanilta. Parisuhteen ollessa kunnossa, on yhteisen tahdon löytyminen helppoa. Uskon, että on turhauttavaa, jos ei tiedä mitä tahtoo, tai elää sellaisen kanssa, jolla ei ole omista tarpeistaan mitään käsitystä.

Voit lähteä haukkumaan toista sukupuolta tai itsellesi sopimattomasti suuntautuneita ääliöiksi ja kiukutella, miten nämä kohtelevat sinua ja kaltaisiasi. Uhriutuminen voi ehkä lohduttaa, kun maailma ei suostu olemaan haluamasi.

En kyllä jaksaisi olla katkerana uhrina, joka näkee naiset/subit mistään ymmärtämättömiä vihamielisinä vastustajina, joiden kanssa eläminen on jatkuvaa nollasummapeliä. Kaikki, minkä toinen saa, on sinulta pois.

Kiinnostaako jotain olla kaikkia naisia oikealle tielle ohjaava profeetta? Miksi koettaa muuttaa maailmaa pakolla oman mielensä mukaiseksi? Hauskempaa on liikkua maailmassa, joka ei ole tylsän ennalta-arvattava. Minulle on aivan yks'lysti, onko joku nainen dominoiva tai kannattaa tai vastustaa jotain feminismin haaraa. Ymmärrän hyvin dominoivia naisia, koska itsekin  dominoin. He eivät ole minulle mikään uhka. Eiköhän niin heille kuin minulle riitä dominoitavia. Kaikki tuntemani dominoivat naiset ovat hyviä tyyppejä. Keskustelu siitä, miksi joku on dominoiva, on minusta kuivan akateemista spekulointia. Aivan sama, miksi, olennaista on, että ovat, mitä ovat.

Feminismin kannattaminen on kannaltani yhden tekevää. Olennaisempaa on kumppanin seksuaalisen suuntautumisen sopivuus omaani. En ole nähnyt mitään yhteyttä feminismin ja subiuden/dominoivuuden välillä.

Subiuden tai dominoivuuden eri asteista voi keskustella, jos tällainen kategorisointi on lähellä sydäntä, mutta hölmöä on asettaa seksuaalisia suuntautumisia arvojärjestykseen. Jotkut ovat itselle sopivampia kuin toiset, on selvää. Se ei kuitenkaan ole mikään arvojärjestys eikä syy muiden suuntausten halveksimiseen.

Nämä keskustelut näyttävät omituisilta. Jatkuva puolustuskannallaolo oman seksuaalisen suuntautumisen suhteen ei anna kenestäkään kovin varmaa kuvaa.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #50 : 11.11.2014, 16:08 »
lOmpas hassu kysymys.

ChickenRace

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #51 : 11.11.2014, 16:27 »
lOmpas hassu kysymys.

..totta, jopa niin hassu että joutunut tätä viimeaikoina miettimään

-katy-

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #52 : 11.11.2014, 17:11 »
Joskus tuntuu siltä, että Dominoivat ovat D-ihmisiä sen takia koska ovat liian heikkoja antaakseen subin/kenenkään päättää asioistaan. Siinä voi mennä kontrolli omaan elämään jos kulkee jonkun toisen perässä. Edes hetken aikaa.

Tämä on juuri tyypillistä naisen toimintaa. Kaikin mahdollisin keinoin yritetään saada mies uskomaan, että alistuminen ja periksi antaminen on hyvä juttu, ensin yritetään saada pikkusormi ja siitä sitten pikkuhiljaa koko käsi.. Lopulta mies onkin enää säälittävä nynnerö joka ei osaa edes viedä roskia oikein ja on täysin naisen vietävissä kaikin tavoin. Ja, ennen kaikkea, naisen pilkanteon kohteena koska on täysin menettänyt miehuutensa.

Eikö tuosssa mene nyt ihan sekaisin alistaminen BDSM piirissä ja se alistaminen, jota monet ihmiset harjoittavat ihan  vaan globaalisti,sukupuoleen katsomatta.
Olen käsittänyt,että BDSM:n piirissä voi ihmisen itsetunto, ja arvotus kohentua alistumisen ja alistamisen kautta ja joka on kummallisella tavallaan ihan eri asia kuin että sinua riistetään,halveksutaan ja mitätöidään ihan yleisesti vaikka työpaikalla tai ihan missä tilanteessa vaan, jos sattuu kierotuneita ihmisiä olemaan.

Olen toki voinut käsittää aivan väärin BDSM:n idean ja sen myönteisen vaikutuksen seksuaalisesti ja laaja-alaisemminkin eli ei pyritäkään muuhun kuin siihen, mitä harjoitetaan koko maailmassa

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #53 : 11.11.2014, 22:32 »
Joskus tuntuu siltä, että Dominoivat ovat D-ihmisiä sen takia koska ovat liian heikkoja antaakseen subin/kenenkään päättää asioistaan. Siinä voi mennä kontrolli omaan elämään jos kulkee jonkun toisen perässä. Edes hetken aikaa.

Tämä on juuri tyypillistä naisen toimintaa. Kaikin mahdollisin keinoin yritetään saada mies uskomaan, että alistuminen ja periksi antaminen on hyvä juttu, ensin yritetään saada pikkusormi ja siitä sitten pikkuhiljaa koko käsi.. Lopulta mies onkin enää säälittävä nynnerö joka ei osaa edes viedä roskia oikein ja on täysin naisen vietävissä kaikin tavoin. Ja, ennen kaikkea, naisen pilkanteon kohteena koska on täysin menettänyt miehuutensa.

Eikö tuosssa mene nyt ihan sekaisin alistaminen BDSM piirissä ja se alistaminen, jota monet ihmiset harjoittavat ihan  vaan globaalisti,sukupuoleen katsomatta.
Olen käsittänyt,että BDSM:n piirissä voi ihmisen itsetunto, ja arvotus kohentua alistumisen ja alistamisen kautta ja joka on kummallisella tavallaan ihan eri asia kuin että sinua riistetään,halveksutaan ja mitätöidään ihan yleisesti vaikka työpaikalla tai ihan missä tilanteessa vaan, jos sattuu kierotuneita ihmisiä olemaan.

Olen toki voinut käsittää aivan väärin BDSM:n idean ja sen myönteisen vaikutuksen seksuaalisesti ja laaja-alaisemminkin eli ei pyritäkään muuhun kuin siihen, mitä harjoitetaan koko maailmassa

"Oh, this is elementary, my dear Watson."

Vanilja

Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #54 : 11.11.2014, 23:31 »
Minun mielestäni Dom ja sub eivät ole kilpailuasemmissa, vaan me teemme ja haluamme vapaasti.

Nemean

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 257
  • Varjoissa viihtyvä yksilö
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #55 : 11.11.2014, 23:37 »
Minun mielestäni Dom ja sub eivät ole kilpailuasemmissa, vaan me teemme ja haluamme vapaasti.
Tämä komppaa hyvin vahvasti sitä, mitä ajattelin itsekin vastaavani tähän samaiseen ketjuun.
Olen oma itseni, sen pitäisi lähtökohtaisesti riittää minulle ja kumppanilleni.
Mausteet ja vivahteet katsotaan sitten erikseen.

Vanilja

Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #56 : 11.11.2014, 23:58 »

Mausteet ja vivahteet katsotaan sitten erikseen.
[/quote]
Olet niin oikeassa mun mieleen ;)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #57 : 12.11.2014, 12:45 »
Eikö tuosssa mene nyt ihan sekaisin alistaminen BDSM piirissä ja se alistaminen, jota monet ihmiset harjoittavat ihan  vaan globaalisti,sukupuoleen katsomatta.


"Oh, this is elementary, my dear Watson."

Tosiaankin, tähän osaavat varmaan vastata ne jotka asiasta enemmän tietävät. Mitä eroa on ihmissuhteella jossa on BDSM mukana ja ihmissuhteella jossa sitä ei ole.

Vai tarkoitatko peräti, ettei suhde jossa on BDSM mukana ei ole ihmissuhde?

Itselläni on vain yhdenlaisia suhteita, ja olen aina Dominoiva, kaikin tavoin.

IKRM

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #58 : 12.11.2014, 13:44 »
Eikö tuosssa mene nyt ihan sekaisin alistaminen BDSM piirissä ja se alistaminen, jota monet ihmiset harjoittavat ihan  vaan globaalisti,sukupuoleen katsomatta.


"Oh, this is elementary, my dear Watson."

Tosiaankin, tähän osaavat varmaan vastata ne jotka asiasta enemmän tietävät. Mitä eroa on ihmissuhteella jossa on BDSM mukana ja ihmissuhteella jossa sitä ei ole.

Vai tarkoitatko peräti, ettei suhde jossa on BDSM mukana ei ole ihmissuhde?

Itselläni on vain yhdenlaisia suhteita, ja olen aina Dominoiva, kaikin tavoin.

IKRM
Ei saa kiusata niitä joille annetaan lupa olla dominoiva,  sillä he eivät voi mitään että ovat sellaiseen asemaan päätyneet, johon yleensä subi miehet joutuvat tällaiseen tilanteeseen jossa heille annetaan jokin tehtävä.
 

ChickenRace

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #59 : 12.11.2014, 13:49 »
Olen käsittänyt,että BDSM:n piirissä voi ihmisen itsetunto, ja arvotus kohentua alistumisen ja alistamisen kautta ja joka on kummallisella tavallaan ihan eri asia kuin että sinua riistetään,halveksutaan ja mitätöidään ihan yleisesti vaikka työpaikalla tai ihan missä tilanteessa vaan, jos sattuu kierotuneita ihmisiä olemaan.

Itse olen edellä mainittua mieltä.. D/s - suhteen pitäisi tavallaan olla "tasa-arvoisempi" kuin se perinteinen parisuhde jossa valtapeli perustuu sosioekonomiseen asemaan, talouden-, tai "yhteiskunnallisiin status" mittareihin, tai jopa ikiaikaiseen ajatteluun olla "hellan ja patterin välissä".

24/7 D/s.. on itsellä ainakin romuttunut täysin kun sellaiseen lisätään subin puolelta lapsia ja äidinrooli arjessa. Jonkinlainen renessanssi pitäisi kaiketi pyyhkiä masterin psyyken yli, jotta dominoiva voisi kasvattaa roolinsa uusioperheessä. Jossa mm. lapsen biologisen isän auktoriteetti on poissaolevana muualla, mutta myös äidinroolin limittäminen s-persoonan päivittäiseen arkeen ei jaksa kantaa kuin sessiotyyppisesti.

Tänään olen taipuvainen uskomaan ettei ole mahdollista dominoida ulkopuolisena ydinperhettä joka tulee kaikilla tasoilla toimeen itsenä. Tällainen ydinperhe myös haluaa elää riippumattomana tehden valintoja oman edun mukaisesti ja eteen, jotta pärjää myös jatkossa sen satunnaisen " D :n" mahdollisesti jätettyä laivan..

..saatan olla väärässäkin, mutta kuten sanoin tässä kohdin tutkimusmatka on vielä kesken.. -ja niin kauan "D joustaa ja venyttää pakosta omia rajojaan.." , jos kun ei halua astua suhteesta ulos. Jonkalainen toiminta on miellettävissä mm. niin että suhteen dominoivana voimana on mainittu "ydinperhe", jonka asema on mahdoton ohitettavaksi ?!