Kirjoittaja Aihe: Seksitön BDSM  (Luettu 14164 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Seksitön BDSM
« : 28.03.2014, 00:53 »
Ei missään nimessä pitänyt alottaa uutta aihetta,mutta en vaan tuossa vanhemmassa topikissa osannut muotoilla asiaa..lainaan kumminkin sieltä

Lainaus
yrittelen kysyä sitä,että kun toisille BDSM ei ole seksiä vaan jotain muuta.

Että mitä se BDSM on sitten ei-seksuaalisessa kontekstissa ja merkityksessä.

Jos joku kertoo pitävänsä mm. fistaamisesta, mutta samanaikaisesti seksi on aivan out of order,niin mitä se fistaaminen sitten niinku on hänelle-yhtä hyvin voisi lykätä käpälänsä vaikka viemäriin,mutta ihmiskeho on kivempi kohde ?

Olen ollut ymmärtävinäni,että BDSM, S/M,D/s hommiin ei monestikkaan tiettynä hetkenä liity varsinaista seksiä kuten yhdyntää, sormettelua, suutelua,rankempaa toimintaa, kuten fistaus,ryhmätolskaus jne. jne., mutta mitä BDSM sitten on jos se ei ole ollenkaan seksiä?
Toisaalta ymmärrän esim. bondagen voivan olla vain meditatiivista ja piiskauksen elähdyttävänä maan pinnalle putoamisena yms.

Mutta siis kiintoisaa, jos ja kun joillekin BDSM on ihan muuta kuin seksuaalista käyttäytymistä

Hra K

Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #1 : 28.03.2014, 01:17 »
Minusta BDSM on kokonaisuudessaan seksuaalisuuden kirjoon kuuluvaa toimintaa tai muuten se ei ole BDSMää vaan jotain muuta. Jos kuristan ihmistä kamppailulajitreeneissä, kuristan ketä sattuu vastaan harjoittelukumppaniksi osumaan mutta jos se on BDSMää niin valitsen imisen joka kiihottuu siitä tai ainakin haluaa kokeilla sitä kiihottumismielessä ja itse teen sitä koska haluan kokea toisen kiihottuvan ja parhaimmillani kiihotun itsekin. Kuristamisen muotkin muuttuu silloin haroittelusta tietyn tunteen hakemsieen kummallekin. Se tekee siitä seksiä.

Jos seksi rajataan siten, että se on seksuaalista toimintaa, johon ei kuulu BDSM eli ollaan suppeammassa merkityksessä, niin silloinhan BDSM ei voi olla seksiä vaan seksiksi lasketaan Katyn mainitsemat yleisesti BDSM:ään kuulumattomat aktit. Minusta nämä määritelmät on käytännössä aika liukuvia ja asiayhteydestä pääasiassa selviää, että mitä milloinkin koitetaan termillä tarkoittaa. Itselleni ei ole omassa päässäni selkeää rajapintaa eri kiihoitustapojen sen sellaisten välillä mutta eri teoilla on kuitenkin minullakin selkeät aste-erot. Monesti on helpompaa parilla sanalla avata tuota sisältöä tai käyttää vaikka sanan seksi sijasta sanaa yhdyntä, jos täällä Baarissa haluaa tarkoittaa suppeampaa seksin merkitystä.

Esimerkkinä sanottakoot, että jos käyn joka ilta sitomassa naapurin leskirouvan jalat levälleen sänkyynsä ja hakkaan nyrkillä orgasmiin ja läksiäisiksi kuristan tajuttomaksi porstuan matolle, niin minun on aika lailla turhaa koittaa väittää, etteikö meillä olisi seksisuhdetta ja emme harrastaisi seksiä. Minusta termi "sm-seksi" on aika kuvaava tavallaan. Ehkäpä olisi hyvä saada jokin enemmän suomea oleva sana kaikelle tämäntyyppiselle toiminnalle ja ilmiöille, niin ei tarvisi ihmisten laukata sanakirjoilla kun puhutaan näistä asioista.

 K

jk Ei tämä ollut ollenkaan huonoimmasta päästä oleva aiheen avaus.


Dante79

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 378
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #2 : 28.03.2014, 05:04 »
Minulla on ollut muutamia ystävyyssuhteita ihmisten kanssa joilla on ollut hyvin estynyt persoonallisuus, ja kykenemättömyys tehdä mitään alotteita vaikka olisi ollut vuosikausia ystävinä. Tuntuu että niissä se dynamiikka on pidemmän päälle alkanut tuntua "D/s henkiseltä" vaikkei mitään seksuaalista olisikaan mukana suhteessa. :)

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 617
  • Galleria
Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #3 : 28.03.2014, 08:32 »
hih. yritin eilen avata juuri tästä aiheesta keskustelua tärisevän rakkini kanssa :D

Mietimme miten edes kiihottuminen määritellään: se ei tuntenut itseään kovin kiihottuneeksi siinä tilassa vaikka nauttikin, varsinkin jälkeenpäin sitten..

vorona

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 374
  • Kiltti mutta kivulias
  • Galleria
Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #4 : 28.03.2014, 08:59 »
Mulle se on sekä seksuaalista käyttäytymistä että jotain ihan muuta. Mut niin sitten taas on aika moni muukin asia, varmaan kaikille mullekin - siis tarkoitan nyt että eiköhän melkoinen osa ihmisen tekemisistä ole johdettavissa ainakin osin seksuaalisuuteen, pukeutumisesta lähtien.

BDSM-seksi on mulle kuitenkin aika erilaista riippuen siitä mitä puuhataan. Jos olen top tai D, niin homma on ilmeisemmin ns. tyyppillistä seksiä. Panen kovasti mielelläni, nuoletan itseäni ja niin pois päin. Hyvinkin orgasmihakuista hommaa aina välillä. Toisen satuttamisella, siis sadisimilla ja panetuksella on ihan suora yhteys:  kiimaannun ihan hulluna kun oikein pääsen vauhtiin, ja sitten jossain vaiheessa täytyy päästä nussimaan (sanan laajassa merkityksessä) jotain ihmislihaa. Myös panetus ja tietynlainen aggressio ovat minussa samaa sukua, ja lisäksi ruokkivat toisiaan.

Sitten taas s- tai bottom-puolella kroppa kyllä kiihottuu, paljon ja nopeasti - siis olen esim märkä, ihan mahdottoman märkä - mutta jotenkin se kiima ei nouse päähän samalla tavalla. Seksiä suurempi nautinto ja tyydytys s-hommissa  (vaikka onhan seksikin kivaa) tulee siitä, että onnistun olemaan mieliksi, että teen leikkikaverini tyytyväiseksi ja että hän nauttii minusta.

Koivuvitsa

  • Vieras
Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #5 : 28.03.2014, 09:33 »
Vastaan nyt katylle, kun tuossa aikaisemmassa ketjussa viisaita sanojani lainasi ;)  :D

Saan kiksini aika pitkälti siitä että pystyn tuottamaan jollekkin samanaikaisesti kipua ja nautintoa. Tavallaan saan nautintoni subini nautinnon kautta. Siihen en osaa vastata että kuinka suurelta osin kysymyksessä on seksuaalinen nautinto?

Mutta joo.. Tästä syystä mulle sopii todella huonosti sellainen subi jolle masterin nautinto on tärkeintä ja joka kaipaa ns hyväksikäyttöä ja parhaiten taas sellainen joka hyväksyy oman äärimmäisen passivisen roolinsa ja keskittyy puhtaasti vastaanottamiseen.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #6 : 28.03.2014, 10:58 »
Vastaan nyt katylle, kun tuossa aikaisemmassa ketjussa viisaita sanojani lainasi ;)  :D

Saan kiksini aika pitkälti siitä että pystyn tuottamaan jollekkin samanaikaisesti kipua ja nautintoa. Tavallaan saan nautintoni subini nautinnon kautta. Siihen en osaa vastata että kuinka suurelta osin kysymyksessä on seksuaalinen nautinto?

Mutta joo.. Tästä syystä mulle sopii todella huonosti sellainen subi jolle masterin nautinto on tärkeintä ja joka kaipaa ns hyväksikäyttöä ja parhaiten taas sellainen joka hyväksyy oman äärimmäisen passivisen roolinsa ja keskittyy puhtaasti vastaanottamiseen.

Minulla on kanssa käytännössä kaksi puolta. Toinen tuo edellä kerrottu joka sopii selkeästi enemmän sessiosuhteisiin ja toinen "seksillinen" puoli mikä sopii rakkaussuhteeseen.

- Karwis

slaveJL

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 377
  • -sleivi-
  • Galleria
Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #7 : 28.03.2014, 12:55 »
 :-\ on tylsää ja mautonta.  >:D

Koivuvitsa

  • Vieras
Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #8 : 28.03.2014, 13:18 »
Eiköhän se tylsyys ja mauttomuus ole ihan mielipidekysymys ;)

slaveJL

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 377
  • -sleivi-
  • Galleria
Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #9 : 28.03.2014, 13:29 »
 >:D onhan se, ja kaikilla on Oikeus Omaan Mielipiteeseen?

Koivuvitsa

  • Vieras
Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #10 : 28.03.2014, 13:44 »
On juu   :). Ja siis tuon tylsyys pointin ymmärrän. Jos omat taipumukset on hyvin kaukana tämän tyyppisestä kinkyilystä, niin se voi tuntua siltä. Sitä voisin kyllä ihan uteliaisuudesta kysyä että miten määrittelet jonkun tyyppisen pervoilun mauttomaksi?  Tai mikä tekee siitä mautonta? ;D

slaveJL

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 377
  • -sleivi-
  • Galleria
Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #11 : 28.03.2014, 13:51 »
 ;D no onneksi olemme erilaisia. Ja en ole koskaan sessioinut ilman seksiä jossain muodossa niin siksi näen seksittömän BDSM aika mauttomana ja tylsänä... mut se on mun mielipiteeni ja kokemukseni.  8)

-katy-

  • Vieras
Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #12 : 28.03.2014, 17:00 »

Saan kiksini aika pitkälti siitä että pystyn tuottamaan jollekkin samanaikaisesti kipua ja nautintoa. Tavallaan saan nautintoni subini nautinnon kautta. Siihen en osaa vastata että kuinka suurelta osin kysymyksessä on seksuaalinen nautinto?

Mutta joo.. Tästä syystä mulle sopii todella huonosti sellainen subi jolle masterin nautinto on tärkeintä ja joka kaipaa ns hyväksikäyttöä ja parhaiten taas sellainen joka hyväksyy oman äärimmäisen passivisen roolinsa ja keskittyy puhtaasti vastaanottamiseen.

Onhan tää aika jännää juttua.
Tulee mieleen se "brain is my sex origin"- vai pitäiskö tässä määritellä että mitä se Seksi sitten tarkalleen ottaen on.

Täytyy miettiä tässä töiden lomassa,heh heh :D

windmillsw

  • Vieras
Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #13 : 28.03.2014, 18:30 »
Hei Katy,

Mielenkiintoinen aihe.
Tätä täytyy ihan paneutua maistelemaan..
Yleensä vain annan tajunna virrata kirjoitusvirheineni, mutta tämän täytynee antaa hautua hieman..
Hyvä aihe.

Tuulis

Koivuvitsa

  • Vieras
Vs: Seksitön BDSM
« Vastaus #14 : 28.03.2014, 18:32 »
Olen huomannut että se ettei sessioihin kuulu seksi liittyy aika pitkälti tietyntyyppisiin bdsm aktiviteetteihin. Esimerkiksi kotikuri ja ageplay fanien kohdalla seksittömyys on aika pitkälti normi. Sama koskee suhteellisen suurta osaa petplay harrastajista. Geneerisemmän bdsm:n harrastajille seksi taas on usein erittäin tärkeä osa sessiota.

Nyt ennen kuin kukaan provosoituu, niin sanon vielä että päätös siitä että en harrasta seksiä sessiosuhteissa ei liity millään lailla noihin ennakko-odotuksiin ja jos joku haluaa yhdistää vaikka kotikurin ja seksin niin se on täysin fine :). Nämä ovat vain omia empiirisiä havaintoja, eivät mitään taivaan totuuksia :D