Kirjoittaja Aihe: suhteet ja seksuaalisuus  (Luettu 5547 kertaa)

swan

  • Vieras
suhteet ja seksuaalisuus
« : 27.06.2011, 10:15 »
Tylsästi suora lainaus otsikoksi tämän osaston aihepiiristä siis.

Kinkyjen väitetään olevan enemmän seksuaalisempia tai aktiivisempia,avoimempia ja mitä kaikkia muita määreitä on tullut kuultua ja luettua.

Minusta ihan hyvä aihe puhuttavaksi, koska seksistä ei voi ikinä puhua liikaa (?!)  :))

Miten itse koette asian, kuuluuko seksi joka suhteeseen esim. automaatisesti?
En tietenkään tarkoita nyt lapsia ja eläimiä tässä, vaan aikuisten välisiä suhteita.

Voiko olla esimerkiksi ystävyyttä ilman eroottista latausta?

Omalla kohdalla koen, että voisi olla ja onkin. Tai ainakin työkaveruutta on, missä ei ole tullut ajatuksiin harrastaa seksiä missään muodossa.

Onko seksi jotain enemmän vaiko verrattavissa jumppasuoritukseen? Itsellä on sellainen tuntemus, että vaikka vain kropat ja elimet kohtaavat, voidaan seksin kautta koskettaa ihmistä henkisestikin "syvältä" eli välttämättä ei vain pintaa raapaista.

Toisaalta epäilen, että mulla on myös turhan henkinen "ote" asioihin", josta voisi vähän höllätä, mutta sekään ei tapahdu tuosta vaan.

Sana on aivan vapaa, foorumin sääntöjen rajoissa toki.  :)

Koo

  • Vieras
Vs: suhteet ja seksuaalisuus
« Vastaus #1 : 27.06.2011, 16:42 »

Miten itse koette asian, kuuluuko seksi joka suhteeseen esim. automaatisesti?
En tietenkään tarkoita nyt lapsia ja eläimiä tässä, vaan aikuisten välisiä suhteita.

Voiko olla esimerkiksi ystävyyttä ilman eroottista latausta?


Ei kuulu, voi olla - raavin täällä päätäni miettiessäni enkö nyt ymmärrä kysymystä? Minulla on toistakymmentä kaverimiestä joiden kanssa käyn baareissa, keikoilla, festareilla, vietän leffa- ja peli-iltoja, kokkaan jne jne eikä seksi ole ikinä tullut kyseeseen koska välissä ei ole eroottista latausta, on "vain" ystävyys :) Ihan laatuunkäyviä miekkosia niin ulkonäöltään kuin luonteiltaan, mutta se eroottinen kipinä puuttuu kokonaan eikä pahimmassakaan änkyräkännissä virhearviointeja ole tapahtunut.

swan

  • Vieras
Vs: suhteet ja seksuaalisuus
« Vastaus #2 : 27.06.2011, 17:47 »
Aivan Koo. Ehkä olisin voinut miettiä näitä itsekseni vielä tarkemmin ennen kuin aloittaa ketjua aiheesta. Joskus liikaa alkaa puimaan täällä kun yksinkin pitäis oppia olemaan, elämään ja nauttimaan.

Mutta,täytyy opetella,aikaa on.

Alistavaherra

  • Vieras
Vs: suhteet ja seksuaalisuus
« Vastaus #3 : 27.06.2011, 22:52 »
Olen eri mieltä asioista, etteikö voisi olla sekä tavallisia ystäviä sekä niitä, joiden kanssa ystävyys on myös syvällisempää sekä seksuaalista ilman, että se tarkoittaa parisuhdetta. Tietysti helpompaa se on molemmille, kun on selkeä näkemys suhteen laadusta onko se tosiaan tota baari/leffa/hauskanpito taikka muuta ajanviete seuraa. Aina kun asiaan liittyy sitoutuminen ja yhteiset tulevaisuuden näkymät, mitä halutaan tavoitella, kyse on parisuhteesta.

Mutta tosiaan ystävyys, johon liittyy läheisyys ja seksuaalinen halu, on mahdollinen :)

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: suhteet ja seksuaalisuus
« Vastaus #4 : 28.06.2011, 07:42 »

Mutta tosiaan ystävyys, johon liittyy läheisyys ja seksuaalinen halu, on mahdollinen :)

Kyllä, tämä on mahdollista. Kokemuksen kautta.

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: suhteet ja seksuaalisuus
« Vastaus #5 : 28.06.2011, 09:38 »
Mulla on molemmanlaisia kavereita, on niitä joiden kans hengaillaan paljon ja ollaan hyvin läheisiä mutta ei ole koskaan ollut mitään seksuaalista ja sit on niitä joiden kans voi myös joskus toisinaan harrastaa "kaveriseksiä" ilman että se sinällään vaikuttaa ystävyyteen tai mihinkään parisuhdeasioihin. Tosin pitää sanoa että nuo seksiin liittyvät kaverisuhteet ei ole niin läheisiä kuin ystävät ilman seksiä.
Mun kaveripiiri on kokonaisuudessaan hyvin miesvoittoinen joten kokemusta asiasta on paljon, ja siis voin sanoa ihan rehellisesti että kyllä on mahdollista olla ystävyyssuhde vastakkaisen sukupuolen kanssa ilman seksiä/seksuaalista halua (tai en oo ihan varma niistä miehistä mitä ne vastais ;))

Pip

Vs: suhteet ja seksuaalisuus
« Vastaus #6 : 28.06.2011, 10:46 »
ja siis voin sanoa ihan rehellisesti että kyllä on mahdollista olla ystävyyssuhde vastakkaisen sukupuolen kanssa ilman seksiä/seksuaalista halua (tai en oo ihan varma niistä miehistä mitä ne vastais ;))
Voin sanoa, että varmasti muutama ei epäröisi, mikäli ehdottaisit seksuaalisempaa kanssakäymistä.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: suhteet ja seksuaalisuus
« Vastaus #7 : 05.07.2011, 22:51 »
Miksi pitää luokitella?
Mitenkä kahden kinky välinen ihmissuhde eroaa kahden vaniljan välisestä ihmissuhteesta?

Mielestäni eroa ei ole; ei suhteen laadussa eikä avoimuudessa.

viana

  • Vieras
Vs: suhteet ja seksuaalisuus
« Vastaus #8 : 05.07.2011, 23:07 »
Ainakin minulla ystävyyssuhteetkin ovat usein olleet omalla hassulla tavallaan seksuaalisia - eivät toki mitkään työkaveri-, kämppis- tms. Eikä niin, että mitään olisi välttämättä aidosti tapahtunut (vaikka monen kanssa toki onkin, jotain pientä), mutta siten, että jotain pientä kipinää on usein ollut, niin naisten kuin miestenkin kanssa. Minulla raja on aina ollut himppasen häilyvä, ja ystäviinkin on siten valikoitunut omasta mielestä viehättäviä ihmisiä. Etenkin nuorena viehätyin usein jostakin ihmisestä ystävämielessä niin hurjasti, että se muistutti rakastumista - ja tunne oli usein molemminpuolinen. Nykyäänkin saatan pitää ihmistä viehättävänä, ja sen vuoksi ryhtyä ystävystymään - mutta ajan myötä ystäväpiirini on monimuotoistunut niin, että nykyään sieltä löytyy paljon ihmisiä, joiden kanssa ei ole minkäänlaista kipinää, ja hyvä niin :)

Minun vastaukseni on, että ehdottomasti voi olla ystävyyttä ilman minkäänlaista kipinää. Mutta minulle on luontaisempaa, että on.

Lucrezia

  • Vieras
Vs: suhteet ja seksuaalisuus
« Vastaus #9 : 05.07.2011, 23:26 »
Kinkyjen väitetään olevan enemmän seksuaalisempia tai aktiivisempia,avoimempia ja mitä kaikkia muita määreitä on tullut kuultua ja luettua.

Voiko olla esimerkiksi ystävyyttä ilman eroottista latausta?

Niinhän sitä väitetään ja juurikin vaniljamiesten taholta on kinkytaipumuksista puhuttaessa tullut hyvin pian kommenttia tyyliin "sä sit olet aika panokone"...Huokaus. Voi voi kun ne eivät tajua, että tässä on kyse HALLINNASTA.

Ystävyyttä ilman eroottista latausta voi olla. Miksei voisi? En muutenkaan koe kaikkia näkemiäni miehiä sellaisiksi, että haluaisin oitis köyttää ja käyttää. Tai edes käyttää.

On ollut ilo tutustua aivan mahtaviin tyyppeihin, joita voi pitää melkeinpä veljinään ja joilta saa henkisesti niin paljon, ettei siinä enää seksiä tarvita.