Kirjoittaja Aihe: Mikä on tarkoituksesi, merkityksesi? Mikä on kaiken tarkoitus?  (Luettu 8494 kertaa)

misuli_n

Ihmisen elämän tarkoitus on sama kuin muidenkin eliöiden: Saattaa seuraava sukupolvi jaloilleen. Muu on sitten hyvinvoinnin mukanaan tuomaa hömpötystä.

mietin samoin.

Misteli

  • Vieras
Ihmisen elämän tarkoitus on sama kuin muidenkin eliöiden: Saattaa seuraava sukupolvi jaloilleen. Muu on sitten hyvinvoinnin mukanaan tuomaa hömpötystä.

Onneksi, siis todellakin onneksi ihmiseksi syntyminen merkitsee niin paljon muutakin kuin imperatiivia jättää oma geneettinen jälki historiaan. Ehkä voi olla niinkin, että sen tekemättä jättäminen saattaa antaa yksittäiselle eliölle -  vähintääkin intrapsyykkisessä todellisuudessaan - täyden tarkoituksen, Mielen ja merkityksen  ::)

IndigoZone

  • Vieras
Ihanan kvasifilosofisesti: Ei ole muita merkityksiä kuin minkä itse itsellemme luomme, toisille annamme ja minkä toiset antavat meille.

Kaksi jälkimmäistä kiinnostavat.

Master T

  • Vieras
En käsitä ajatusta, että kaikella tai millään olisi jotain valmiiksi määrättyä tarkoitusta. Minulla on bambukeppejä. Niillä ei ole mitään tarkoitusta ennenkuin annan niille itse jonkin tarkoituksen. Tarkoitus voi olla vaikka kasvin tukeminen tai naisen piiskaaminen. Olen silloin itse määritllyt niille tarkoituksen, mutta se ei ole muu kuin minun tarkoitukseni bambukepin olemassaololle. Ei siis mikään universaali bambukepin tarkoitus sen olemassaololle.

Elämän tarkoitus on minusta aivan sama. Jos annan omalle tai toisen elämälle jonkin tarkoituksen, se on silloin sitä minulle. Jokainen voi itse antaa omalle elämälleen jonkin tarkoituksen tai olla sitä antamatta. En kykene näkemään, että elämällä olisi jotain valmiiksi määritettyä tarkoitusta. Minulle sopii parhaiten se, että olen antanut itsellleni ja omalle elämälleni tarkoituksia. Jokaisen kannattaa minusta kyllä ajatella, onko antanut elämälleen mitään tarkoitusta. Jos ei ole, kannattaa tuumia, onko se tosiaan valinta, jonka on halunnut tehdä.

Olipa saarnaamista. Huh.


gothicyoga

  • Vieras
en jaksa omia oppeja tarkemmin tilittää, mutta laajemmassa mielessä arvostan ihmisiä jotka tekevät jotain juttua täysillä, täydellä intohimolla ja/tai tähtäävät jonkinlaiseen itsekehitykseen ja hereilläoloon. Toi kuvio: 08-16.00 työnteko, perunoiden keittely lähiössä, bylsiminen kerran viikossa ja visiitti Las Palmasiin kerran 2 vuodessa ilman muita päämääriä tai kelailua ei itselleni täytä elämisen kriteereitä

Dante79

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 378
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
Vastaan tähän vaan linkkaamalla mielestäni parhaan määritelmän ja luennon tästä vuodelta 2008, filosofilta Stefan Molyneux:
Part 1 (14min), Part 2 (12min), Part 3 (23min)

Luuseri

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 59
  • Olen mielenkiintoinen. Ja kiva!
  • Galleria
Minun tarkoitus on maksaa veroja. Saan siitä masokistina tyydytystä. Ihanaa kun sadistieliitti kyykyttää!

Suosikkisessioitani ovat bensapumpulla käynti. Siitä tulee ihan raiskattu lutka-fiilis.

Luuseri

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 59
  • Olen mielenkiintoinen. Ja kiva!
  • Galleria
Se vielä, että kun Käteinen jakaa mun rahoja Kreikoille ja muille, saan siitä sellasta aisankannattajasäväriä. Uuh, joo vie kaikki mun rahat, käytä ne, anna muille.

Ah! Syyllistä mua lisää jos alan vinkumaan asiasta!

Kettu vinossa

  • Vieras
Ihmiskunnan tarkoitus on kehittää aina vain uudempia ja parempia videopelejä, sekä säilyttää ja keräillä vanhoja videopelejä. Jos joku on eri mieltä, hänet laitettakoon käpylehmiensä ja sanaristikkokirjansa kanssa häpeäpaaluun, jotta ohikulkevat nörtit voivat syljeskellä hänen päälleen.

vctr

  • Vieras
Ei ole mitään tarkoitusta. Tarkoitus vaatisi jonkun luojan, joka olisi tuon tarkoituksen luonut. Semmoista tuskin on, joten millään ei ole mitään tarkoitusta, vaan kaikki vain on.

Meilina

  • Vieras
Koska en koskaan muuten tule olemaan hyödyllinen osa yhteiskuntaa (koska pääsin 20-vuotiaana eläkkeelle), tarkoitukseni on ilahduttaa, rakastaa ihmisiä, uskoa hyvää ja saada muutkin hymyilemään ja näkemään maailmassa jotain kaunista. Haluan saada ihmiset tuntemaan itsensä tärkeäksi edes hetken elämässään ja hymyillä heille jotka sitä kaipaavat sekä kuunnella muiden murheita ja auttaa, koska minulla on aikaa ja hellä sydän.

submiesjns

  • Vieras
Koska en koskaan muuten tule olemaan hyödyllinen osa yhteiskuntaa (koska pääsin 20-vuotiaana eläkkeelle), tarkoitukseni on ilahduttaa, rakastaa ihmisiä, uskoa hyvää ja saada muutkin hymyilemään ja näkemään maailmassa jotain kaunista. Haluan saada ihmiset tuntemaan itsensä tärkeäksi edes hetken elämässään ja hymyillä heille jotka sitä kaipaavat sekä kuunnella muiden murheita ja auttaa, koska minulla on aikaa ja hellä sydän.

Kun teet kaikkea tuota. Merkityksesi ja hyötysi, tälle yhteiskunnalle ja ihmisille joita kohtaat on paljon, paljon suurempi kuin monenmuun, ken laskee ihmisen tärkeyden ja  merkityksen aineellisten asioiden kautta!!  :)

Nick

  • Vieras
Elämän tarkoitus on elämä itse.

Juu. Aineen ominaisuus.

Goldenkitten

  • Vieras
Ei ole mitään tarkoitusta, siinähän se hauskuus onkin. Voin tehdä mitä vain itse haluan, sillä elämällä ei ole mitään muuta tarkoitusta tai merkitystä kuin se minkä itse luomme sille. Onhan se hauskaa ajan vietettä kehitellä fantasioita jostakin tarkoituksesta aina välillä ja ymmärrän miksi monet tekevät sitä.

Siinähän on todella pienet todennäköisyydet että elämää ylipäänsä syntyy, niin otetaan nyt kaikki irti kun päästiin siihen pieneen porukkaan kemikaaleja jotka muodostuivat niin että pystyvät jopa tälläisiä asioita pähkäilemään.  ;D

p.s. Tykkäsin kyllä myös vinon ketun vastauksesta.

Violation

  • Vieras
Mun mielestä jokainen luo itse oman tarkoituksensa. Sen, minkä haluaa jättää jälkeensä. Tommy Tabermann sanoi: ”jätä siemen, älä haavaa”. Minä itse jätän taidetta, kuvia.