Kirjoittaja Aihe: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä  (Luettu 13866 kertaa)

Smooth

  • Vieras
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #15 : 03.07.2011, 09:47 »
rintalapusta puhuttu vosia ihmettelen kuka sitä vastustaa? itseäni ei haittaisi kulkea vaikka tutun kumminkaima sitten tunnisaisikin ai pertti on sub/maso hetero  eli lapuun nimen/nicin lisäksi suuntautuminen.


Pitää olla tosi iso lappu, että saa selitetuksi että tänään sitä, huomenna tätä. Miksi luokitella itseään niin kapeasti. Olen sadisti, mutta olen myös masokisti, olen siis sitä-sun-tätää mutta pervo.
Kohta joku ehdottele että yksilenkkinen panta, kaksilenkkinen panta, kolmilenkkinen panta ja mihin ilmansuuntiin niiden lenkkien pitää sojottaa... >:D

viana

  • Vieras
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #16 : 03.07.2011, 11:02 »

- Paljonko mielestäsi on sopiva hinta kinkybileiden lipulle? Olisiko hyvä, että järjestävän yhdistyksen jäsenet saisivat aina omiin bileisiinsä lisäalennuksen?

Riippuu bileistä. Ravintolassa pidetystä perus klubi-illasta kympin-viidentoista korvilla on hyvä, yksityistiloissa pidetyt erikoisemmat bileet saavat puolestani maksaa vaihtelevasti, sanotaanko sataseen astikin joskus harvoin. Osallistuisin mielelläni kerran vuodessa vähän fiinimpiinkin kemuihin, jotka saisivat maksaa paljon. Moninaisuus on rikkaus: on kiva, että vuoden aikana on paljon bileitä eri meiningillä ja eri painotuksilla, ja olen sitten valmis maksamaan niistä erilaista hintaa.

- Oletko valmis maksamaan enemmän lipustasi, jos tapahtumassa on ohjelmaa (esityksiä, dj, työpajoja tms). Onko ohjelmalla mitään merkitystä sinulle? Minkälaista ohjelmaa haluaisit bileisiin?

Olen ja en. Minusta se, että on ohjelmaa ja aktiviteetteja on hyvä, muttei mikään itseisarvo. En erityisesti maksaisi esiintyjän tulosta, jos se jotenkin hinnassa eriteltäisiin, mutta minusta ohjelmalla on tärkeä roolinsa tunnelman luojana ja osana kokonaisuutta (esimerkkinä Turun baletin viime bileet), vaikkei niitä itse aina satukaan katsomaan. Ilman ohjelmaa bileistä tulee minusta helposti kovin epäjuhlavat, perusbaarimeininkiset. Kyllä itse tykkään eniten juonellisista "näytelmistä", mutta ihan millaista vain ohjelmaa saa tuoda, sitähän on maailma täynnä. Minusta esimerkiksi tyylikäs musiikkikin voisi olla hienoa taustalle, vaikkapa aidosti hyvä vanhanaikainen yökerholaulajatar-tyylinen esiintyjä, vaikkei edes kummemmin temppuilisi. Minulle musiikki (joka ei ole liian kovalla) luo tunnelmaa bileissäkin.


- Miten tärkeänä pidät sitä, että kinkybileissä on paljon dungeonlaitteita?

Erittäin tärkeänä.


- Harjoitatko ylipäätään S/M-aktiviteetteja bileissä, vai menetkö ennemminkin tapaamaan ihmisiä?
Harjoitan, aina jossain määrin, mutta myös tapaamaan ihmisiä. Tosin ihan samoja naamoja näkee ihan miiteissäkin, joten se ei kyllä yksinään missään nimessä riitä. Ilta on täydellinen, kun on päässyt pukeutumaan, leikkimään laitteilla ja hyvässä darkkarissa, näkemään tuttuja ja ehtinyt siinä ohessa vetäistä pienet humalatkin. Tärkeintä on kuitenkin tietystä ilmapiiristä ja ympäristöstä nauttiminen: pukeutuneista ihmisistä ja kinkystä meiningistä.

- Haluatko olla itse mukana biletatalkoissa?
Välillä, varmasti tulevaisuudessa useammin.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2011, 11:18 kirjoittanut viana »

Norja

  • Vieras
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #17 : 03.07.2011, 11:51 »
Aloitetaanpa uusi ketju tämän Agroksenmäen SexualInquisition3, mytologiaa ja jumalallisuutta - juhlien ilmoituksesta heränneen keskustelun  innoittamana:
http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=759.msg9326;topicseen#new

- Paljonko mielestäsi on sopiva hinta kinkybileiden lipulle? Olisiko hyvä, että järjestävän yhdistyksen jäsenet saisivat aina omiin bileisiinsä lisäalennuksen?
- Oletko valmis maksamaan enemmän lipustasi, jos tapahtumassa on ohjelmaa (esityksiä, dj, työpajoja tms). Onko ohjelmalla mitään merkitystä sinulle? Minkälaista ohjelmaa haluaisit bileisiin?

Mun mielestä bileiden muuttuminen D.I.Y.-henkisistä alakulttuuritapahtumista yhä kaupallisempaan ja mainstreamimpaan suuntaan ei ole välttämättä hyvä asia. On tietenkin hyvä asia että monimuotoisuutta on, mutta esimerkiksi jo se, että tapahtumia järjestetään lähes yksinomaan ravintoloissa on kyllästyttävää ja rajoittavaa mm. erilaisten kieltojen takia. Pääsymaksut ovat nousseet jatkuvasti vaikka ohjelma ei ole mainittavasti parantunut, ehkä jopa päinvastoin. Se että bileissä esiintyy ammattilaisia, esimerkiksi fetissimalleja ja Dommeja tai muita maksullisia esiintyjiä on joillekin tärkeätä mutta sen ei tarvitsisi välttämättä vaikuttaa pääsylippujen hintoihin. Esiintyjät voisivat hyvinkin tulla talkoolaisina niinkuin kaikki muutkin jotka ovat järjestelyissä mukana. Muutama vapaalippu voisi olla ihan sopiva palkkio.

Guide-Master

  • Vieras
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #18 : 03.07.2011, 14:10 »
Tässä on tää päätöksenteon ihanuus demokratiassa, eli kun kasvetaan niin perus idea laimenee. Eli enemistön mukaan joutuu aina menemään.

SirMichael

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 276
  • Kiintiö pervo
  • Galleria
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #19 : 03.07.2011, 14:40 »
Näin bilejärjestäjänä luen mielenkiinnolla tätä keskustelua.

Ajat muuttuvat ja meiningitkin.
Toki bileet myös muuttuvat ajanhengen mukaiseksi.
Jos halutaan pienempiä ja rankempia ja suljetumpia tapahtumia,
niin melkein niitä sitten järjestetään sillä pienemmällä porukalla ja
yksityiseti ja hiljaisesti.
Olen tällaisiinkin kutsuja saanut.

Voisin tuohon dresscode asiaan kantaa ottaa..
Selkeät code bileet esim. kumi, nahka, tms. toimii.
Mutta pelkkä yleinen dresscode on hieman hankalampi juttu.
Tiedän samoihin bileisiin päässeen verkkareissa ja t-paidassa, kun pukuun pukeutuneen pääsy on evätty.
Se riippuu ihan siittä ihmisestä ketä ovella on että kuka tuon coden täyttää,
ja jos on tuttu kaveri niin pääsee sisään kuitenkin.

SMFRn missään bileissä ei ole dresscodea, vain teema, jotta ne jotka haluavat
pukeutua niin saavat siihen aiheen....

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #20 : 03.07.2011, 16:58 »
juu ikuisuus kysymys drescoden pitävyydestä varsinkin naiset pääsee sisään naikka verhosta tehdystä asusta,sitten miehien kanssa onkin niin että jos ei satu olemaan "naamatuttu" alkaa arviointi voiko tota päästää vaikka on jäsenkin smfr on ottanut askeleen oikeaan suuntaan ei se pukeutuminen vain asenne ratkaisee,nämä joittenkin mainitsemat pervojen tirkistelijät pääsee AINA kuitenkin paikalle muistan 1 bileiden jälkeisen nauramisen samassa kulkuvälineessä 1 pariskunnan kanssa niin olin "siviilivaatteissa", heillä oli varsin hauskaa muistellessaan muistatko senkin nahkapellen tyyliin,, mikään systeemi ei ole aukoton eli periaateessa vanha kinky systeemi lisämaksu turisteille/ei pukeutneille mielestäni toimii edelleen.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #21 : 05.07.2011, 09:37 »
20e alkaa olla maksimihinta lipulle. Ohjelman voi hoitaa talkootyönä, eikä suurin osa juhlijoista edes kaipaa moista. Laitteissa on tarpeeksi ohjelmanumeroa :) Talkootöitä olemme tehneet monestikkin, vaikka useimmiten on vaikuttanut siltä, että apua ei edes tarvita (Ilmaisen sisäänpääsyn eteen olemme sekä kasanneet että purkaneet+hoitaneet yhden lipunmyynti-vuoron)...Lähes polvillaan pitänyt anoa mukaan pääsyä, vaikka paikan päällä onkin sitten kipeästi kaivattu ylimääräisiä käsiä. (Aika erikoista, kun kuitenkin aina kitistään talkooväen perään?) Minusta joko DC tai  jonkin kinkyjärjestön jäsenyys on erittäin hyvä vaatimus bileisiin osallistumiselle, jotenkinhan ylimääräiset töllistelijät on rajattava ulos.

Mari

  • Vieras
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #22 : 06.07.2011, 15:21 »
Mä olen varmaan sitten ollut se töllistelijä bileissä muutaman kerran. ::) En kuulu mihinkään järjestöön ja olen saapunut paikalle yksin. Ihan omasta mielenkiinnosta aiheeseen. Se, että aletaan vaatia bileisiin pääsyksi sitä ja tätä varmasti rajaa myös "asiallisia" kävijöitä pois.


nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #23 : 06.07.2011, 21:51 »
Bileet talkoilla on ongelmallinen juttu.
Hyvää on se, että ne eivät olle kaupallista shittiä. Huonoa se, että kun tapahtuma on järjestetty muutaman kerran ja kuuluu vuosikalenteriin, niin porukka on väsy.

Hyvistä kaupallisista bileistä voisi maksaa ... 20 -50 €

Eli kyllä järjestävien ihmisten pitää hyötyä ... järjestävän yhdistyksen pitää hyötyä ja kyetä maksamaan organisaatiolle .. jotenkin.

Oranssilyhty

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 614
  • Galleria
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #24 : 14.07.2011, 18:58 »
Tämä toisesta ketjusta peräisin oleva lainaus hieman herätti ajatuksia
Lipun hinta voi tietty tuntua aika lujalta, mutta jos miettii, paljonko esim normibaari-iltana menee rahaa (varsinkin jos maksaa jonkun 10e sisään ja siihen muutama olut/viini päälle), niin eihän toi loppujen lopuksi paha ole, kun voi tuoda omat juomat.

Itselleni 10e baariin olisi melko paljon, kyse on jo konsertissa missä on useampi pitämäni esiintyjä, eli se korvaa bileiden ohjelmapuolen eli jotta kulu olisi samaa pitäisi juomissa saada se 20e "säästö". Lasi perus punaviiniä on n 3.5-5e, pullossa on 5 lasia eli jos nurkissaon ylimääräinen pullo tulee siitä juuri ja juuri se 20e hintaero säästöä. Tämän reilun 7 alkoholiannoksen määrä ainakin itselläni olis bileisiin aivan liikaa, ihan sosialisointiakin ajatelle, väsymistä puhumattakaan mistän puuhastelusta.

Miten paljon ihmiset sitten oikein yleensä juovat OPM bileissä kun OPM mielletään mahdollistavan korkeampi lipunhinta?
Lisääkö se että tapahtuma on OPM ihmisten juomista, ja olisiko siinä mielessä fiksumpaa olla pitämättä OPM bileitä lainkaan jos halutaan etteivät ihmiset humalapäissään ole bileissä/sessioi?

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #25 : 14.07.2011, 19:17 »
OPM:ssä menee...riippuen janosta muutamasta kympistä  satkuun,riippuen mitä raahaa mukanaan......ja kuinka suuri prosentti sessioi bileissä? Veikkaan että aika pieni osa...joten BYOB pileet kunniaan.
Ja ainakin itse olen huomannut sen että moisissa kekkereissä tulee vähemmän nauttitua...laiska kun olen raahaamaan juomia mukanani.

chilinen

  • Vieras
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #26 : 14.07.2011, 19:40 »
No en tarkoittanut asiaa niin, että OPM oikeuttaa korkeampaan lipunhintaan, vaan lähinnä mitein sitä, että vaikka maksaisin bileisiin sen entisen 20 sisään ja ostaisin vielä baarista juomaa, menisi iisisti yli 30 e illan mittaan.  tai vaikka sisäänpääsy ois vähän halvempikin.  Älkääs nyt lukeko kuin piru raamattua :)

MiaQ

  • Vieras
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #27 : 11.08.2011, 02:56 »
Talkootöitä olemme tehneet monestikkin, vaikka useimmiten on vaikuttanut siltä, että apua ei edes tarvita (Ilmaisen sisäänpääsyn eteen olemme sekä kasanneet että purkaneet+hoitaneet yhden lipunmyynti-vuoron)...Lähes polvillaan pitänyt anoa mukaan pääsyä, vaikka paikan päällä onkin sitten kipeästi kaivattu ylimääräisiä käsiä. (Aika erikoista, kun kuitenkin aina kitistään talkooväen perään?)

Kommenttina tähän: TAFFissa kaivataan talkooväkeä lipunmyyntiin, dresscodea valvomaan, lavaroudareiksi, kasaamaan ja purkamaan. Palkkion ilmainen sisäänpääsy, mutta jos puuhailee pidempään kasauksesta lähtien on tiedossa safkalippua

Ilmoittautua voi: elviira00 (at) gmail.com

Mr.Vic

Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #28 : 11.08.2011, 05:11 »
Talkootöitä olemme tehneet monestikkin, vaikka useimmiten on vaikuttanut siltä, että apua ei edes tarvita (Ilmaisen sisäänpääsyn eteen olemme sekä kasanneet että purkaneet+hoitaneet yhden lipunmyynti-vuoron)...Lähes polvillaan pitänyt anoa mukaan pääsyä, vaikka paikan päällä onkin sitten kipeästi kaivattu ylimääräisiä käsiä. (Aika erikoista, kun kuitenkin aina kitistään talkooväen perään?)

Kommenttina tähän: TAFFissa kaivataan talkooväkeä lipunmyyntiin, dresscodea valvomaan, lavaroudareiksi, kasaamaan ja purkamaan. Palkkion ilmainen sisäänpääsy, mutta jos puuhailee pidempään kasauksesta lähtien on tiedossa safkalippua

Ilmoittautua voi: elviira00 (at) gmail.com

Pittääpä harkita....

Kuinkas tuo sisäänroudauksen aikataulu sopii yksiin Latex-workshopin kanssa?

MiaQ

  • Vieras
Vs: Vapaata keskustelua kinkybileiden järjestämisestä
« Vastaus #29 : 12.08.2011, 10:35 »
Kuinkas tuo sisäänroudauksen aikataulu sopii yksiin Latex-workshopin kanssa?

Latex-workshop loppuu 17.00. Roudausauton pakkaaminen alkaa 16.30 ja kamat on YO-talolla n. 17.00 eli sopii, jos tulee Tiinan studiolta suoraan YO-talolle, osallistuu roudaukseen ja kasaamiseen muutaman tunnin. Siinä jää aikaa - ei paljon - käydä pukeutumassa ja syömässä ennen bileitä

t. MiaQ