Kirjoittaja Aihe: Maleficent - pahatar  (Luettu 5579 kertaa)

Riverlady

  • Vieras
Maleficent - pahatar
« : 22.06.2014, 12:00 »
Vaikka arvostan Liisaa Ihmemaassa, Dumboa, Lumikkia ja seitsemää kääpiötä, Fantasiaa ja Leijonakuningasta, Disneyn kaikkien aikojen paras elokuva tuli nähtyä näin aikuisen naisen päivillä. Veikkaan että Maleficent lievästi sanottuna kiinnostaa kaikkia, joita Dommetematiikka tavalla tai toisella kiehtoo :love:

Juonikuvio on muunnelma tutusta Prinsessa Ruusunen -sadusta, eikä sitä kannata spoilata tässä tai muualla. Spoilausta ei ole kertoa, että Angelina Jolie on elokuvan sekä päähenkilö että Dommehahmo. Tärkeässä miesroolissa on "Control-elokuvan Ian Curtis" Sam Riley :) Alkuiltanäytöksessä (2D), jossa Maleficentin katsoimme, ei ollut lapsia paikalla ja sen verran dramaattisia kohtauksia leffassa onkin, ettei se Disney-tuotannosta huolimatta ole ainakaan alle 10-v. lasten leffa. Lavasteet ja animaatiot näyttivät valkokankaalla upeilta kuten kuvaan kuuluukin, sillä ohjaaja on aiemmin palkittu lavastus-Oscarilla. Kesto 1h37 ja vahva suositus täältä.

gothicyoga

  • Vieras
Vs: Maleficent - pahatar
« Vastaus #1 : 22.06.2014, 23:20 »
Tätä ei kyllä missata

LoD

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • Haluttu ja rakastettu elämännälkäinen AlfaNainen
  • Galleria
    • Mieleni pimeitä syövereitä
Vs: Maleficent - pahatar
« Vastaus #2 : 23.06.2014, 00:37 »
Just totesin kahden leffalipun vanhettuvan kuun vaihteessa joten taidan tietää mihin käytän toisen niistä.. Joku kauniisti pyytävä saattaa päästä kanssani käyttämään toisen lipun... Anelut privaan.. ;)

Norja

  • Vieras
Vs: Maleficent - pahatar
« Vastaus #3 : 01.07.2014, 05:10 »
Oli ihan hyvä leffa. Tosin se että etunimi Maleficent käännetään suorilta Pahattareks ei oo mun mielestä hyvä asia ja saattaa hämätä muitakin kuin mua. Nautin koko leffasta vaikka hiukan väsytti jossain kohtaa. En ole varma oliko mulle liian pitkä vai johtuiko hiilihydraatista. Hienoja otuksia vilisi koko ajan ja maisemat olivat huimaavat. Taistelukohtauksetkin olivat ihan jees ja tarinan kieron juonen ja taistelun takia asetan ikärajan K9, vaikka tää ei edes ole yhtään lasten leffa. Mua ei ainakaan olis todennäköisesti edes kiinnostanu joku rakkaustarinan muotoon kyhätty faabeli. Nykyskidejä tosin tunnutaan opettavan melko sukupuolineutraalisti, mikä onkin hyvä. No ei nyt kokonaan. En pysty tajuu miten joku kundi voi diggaa Robinia tai kukaan voi diggaa Keekkiä. Mutta enhän mä tajunnu aikoinaan sitä BCR-juttuakaan enkä Dingoo, enkä mitään muutakaan.

PS: elokuvassa vilahtaa tuppikulli ;)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Maleficent - pahatar
« Vastaus #4 : 01.07.2014, 10:33 »
Tosin se että etunimi Maleficent käännetään suorilta Pahattareks ei oo mun mielestä hyvä asia ja saattaa hämätä muitakin kuin mua.

Miten se sitten mielestäsi pitäisi kääntää? Maleficent oli käännetty Pahattareksi myös Prinsessa Ruusunen -elokuvassa. Lisäksi hahmon nimi on Pahatar monissa alkuperäisen Prinsessa Ruusunen -sadun suomennoksissa. Siksi toisen nimen käyttäminen voisi aiheuttaa vielä enemmän epäselvyyksiä suomalaisten keskuudessa.

Pitänee tämäkin filmi joskus katsoa, koska tykkään useimmista Disney-elokuvista.  8)

gothicyoga

  • Vieras
Vs: Maleficent - pahatar
« Vastaus #5 : 04.07.2014, 08:44 »
Olipas todella vaikuttava. Siis yleisestikkin erittäin hyvä, mutta erityisesti yksittäisiä kohtauksia jotka liikkuvat jossain ylimaallisissa täydellisyys-sfääreissä, ainakin jos magia-dommetematiikka-jylhät ympäristöt yms kolahtavat  :love: :love:

esclavo

  • Vieras
Vs: Maleficent - pahatar
« Vastaus #6 : 25.09.2014, 17:06 »
Valitettavasti vihasin. Odotin todella paljon.

Angelinasta olisi saanut maailman upeimman Pahattaren, mutta pitihän sekin hahmo sitten pilata ja höystää elokuva vielä muilla turhilla, sieluttomilla hahmoilla.
Upeat puvut, hyvä idea (puolitiehen), kamalaa ohjausta, kamalaa kerrontaa, kamalaa muunnelmaa alkuperäisestä.

En vain ymmärrä, kuinka näin hyvä idea voidaan kusta näin ruhtinaallisesti. Katsoin elokuvan itkien, kuinka ne kehtasivat tehdä meille vain silmänruokaa?