Kirjoittaja Aihe: Ompeluhaluja olis, mutta...  (Luettu 10502 kertaa)

mievaan

  • Vieras
Vs: Ompeluhaluja olis, mutta...
« Vastaus #15 : 29.08.2011, 23:36 »
Itse laitan liukkaria paininjalan alle. Helpommin puhdistettavissa mitä öljy.
Ja toki saahan sitä ommeltavaa pvc:täkin omin kätösin vetää taaksepäin ommeltaessa.

Eikös se veny herkästi jos sitä vetää?

Eipä se niin kovaa vetämistä tarvitse. Tai ei miulle vielä ole tullut vastaan tilannetta, jossa olisi niin pahasti ottanut kiinni, että venyisi vetäessä. Ja itseasiassa joissain tilaiteissa venyminen on suotavaakin, silloin oon vetänyt sekä eteen että taaksepäin... :)

n4103xxl

  • Vieras
Vs: Ompeluhaluja olis, mutta...
« Vastaus #16 : 30.08.2011, 08:38 »
Mun koneella tulee saumasta kyllä ihan kiharainen, jos pvc:tä vedän ommellessa, päällitikkauksissa etenkin vaatii kyllä jonkun liukkarin, tai sit sen silikoni paininjalan.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Ompeluhaluja olis, mutta...
« Vastaus #17 : 31.08.2011, 07:25 »
Mun koneella tulee saumasta kyllä ihan kiharainen, jos pvc:tä vedän ommellessa, päällitikkauksissa etenkin vaatii kyllä jonkun liukkarin, tai sit sen silikoni paininjalan.

... tai siis teflon-jalka. Silikoni ei taida kovin hyvin edes liukua muovipinnan päällä. Ainakin mitä minä olen huomannut.

n4103xxl

  • Vieras
Vs: Ompeluhaluja olis, mutta...
« Vastaus #18 : 31.08.2011, 09:34 »
Mun koneella tulee saumasta kyllä ihan kiharainen, jos pvc:tä vedän ommellessa, päällitikkauksissa etenkin vaatii kyllä jonkun liukkarin, tai sit sen silikoni paininjalan.

... tai siis teflon-jalka. Silikoni ei taida kovin hyvin edes liukua muovipinnan päällä. Ainakin mitä minä olen huomannut.
Joo, olet oikeassa, teflonia mullakin on liima nauhana, mitä sit laitan paininjalkaan, kun ompelen, vaikka nahkaakin :)

SpeedMaster

  • Vieras
Vs: Ompeluhaluja olis, mutta...
« Vastaus #19 : 31.08.2011, 13:54 »
Omat kokemukset:
Suutarinkone, jossa veto tapahtuu nousevalla jalalla soveltuu nahkaan ja pvc:lle.
Tavallinen ompelukone (mulla pljettava Singer  :love: ) soveltuu nahalle/keinonahalla tavallisella jalalla, jossa teflonteippi ja pvc:llä käytän rullajalkaa: suosittelen hankkimaan rullajala, mikäli aikoo ommella pvc:tä.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Ompeluhaluja olis, mutta...
« Vastaus #20 : 31.08.2011, 16:26 »
Joo... jos on jo taidot olemassa niin sitten vaan tekniikka kuntoon niin homma pelittää.

Pitäs vaan löytää edullinen ultraäänisaumauskonen niin sais vedenpitäviä saumoja liimamatta. Semmoisillahan nuo tehdään sadevaatteet.

DeFeis

  • Vieras
Vs: Ompeluhaluja olis, mutta...
« Vastaus #21 : 05.02.2012, 22:48 »
Leivinpaperia väliin ni ei jää juntturaan.