Kirjoittaja Aihe: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?  (Luettu 21325 kertaa)

Smooth

  • Vieras
(Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« : 10.07.2011, 19:37 »
Tämä on nyt vuodatusta.

Väänettiin tänään kamun kanssa kunnolla kättä (melkein huutoon saakka) seuraavasta aiheesta:

Hän väitti minulle kivenkovaa että Mastereiden ja Dominoiden juttuja ja totuuksia (vaikka joskus kuin päättömiä ja hännättömiä) mielistellään tyyliin "wow, hiljaa! Jumala on puhunut" ja kommentit saattaa olla melkoista nuoleskelua ja taas varsinkin miessubit saa tyytyä "noh, ne typeryydet ja alhaiset, mitä niilläkin on asiaa" rooliin.

Naissubien elämä (foorumeilla) kuulemma on helpompaa.

Minä tietty väitin vastaan, ettei asiota voi näin yleistää. Mutta kai siinä joku perä on?, jäin miettimään. Mitä miessubeihin tulee, niitä kun on suhteessa melko paljon ja näin ehkä sinne enemmän ehkä eksyy niitäkin hieman omituisia otuksia. Otuksia jotka kommentoi kuvaa tyyliin "olisipa kiva levittää nämä reidet" (:roll:) mihin ei ole oikeastaan enään mitään sanottava kun voi poistaa kommentin ja miettiä, että josko kaveri pysysi kuitenkin omassa lokerikossa eikä sen kieli olisi niin pitkä ja ruskea...

Masterit - mielenkiintoinen sekalainen sakki...?

Minusta naiset yleensä (sekä subit että Dominat, saatikka switchit) ovat kykeneväisimpiä analyyttiseen pohdintaan ja keskusteluun. Eikä heitä välttämättä tule sitä "true BDSM" tekstiä joka käänteessä.

Eikös perusajatus ole, että me ollaan kaikki ihmisia ja tasavertaisia?

Joku kerran sanoi eräällä toisella foorumilla, että subin sydän on lämmin paikka. Melkein allekirjoitan. Mutta en ihan :).
Ja ajattelevat ja itseään arvostavat miessubit, rohkeutta, perkule!
« Viimeksi muokattu: 10.07.2011, 21:30 kirjoittanut Smooth »

klipklop

  • Vieras
Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #1 : 10.07.2011, 21:01 »
Jonkinlaista nuoleskelua olen kyllä havainnut näillä pervofoorumeilla, juurikin dominoivien suuntaan... en sitten tiedä onko kyseessä kaveriporukat tai jonkinlaiset pervolahkot joiden "hallitsijoiden" jorinoita komppaillaan automaattisesti sen kummemmin aihetta miettimättä.

Kavereiden tukemisen ymmärrän toisaalta oikein hyvin, sehän on ihan luonnollista touhua, vaikkeikaan kovin fiksua, mikäli - ihan vaan periaatteesta - ammutaan vastapuolen kommentit suorilta alas.

Jokatapauksessa itse en ole huomannut, että jonkun "ryhmän" (dom:t, subit, naiset, miehet, tms) edustajiston kirjoittelut olisivat yleisesti ottaen sen älyllisempiä tai typerämpiä kuin toisten. Varmaan jos foorumilla on jotain tiettyä "tyylisuuntaa" harjoittavia suhteessa muihin enemmän, kasvaa sen sakin höpinöiden värikkyyskin.

Susie

  • Vieras
Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #2 : 10.07.2011, 21:10 »
En taida olla kovin "hiljainen" roolimalli  :-X

Eikös perusajatus ole, että me ollaan kaikki ihmisia ja tasavertaisia?

Kyllä, ja painokas kyllä sitten kanssa.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä seksuaalisiin mieltymyksiin liittyvää pokkurointijärjestystä: eikö näillä saitella oltaisi aika sekaisin jos kirjoittelu perustuisi seksuaalisiin rooleihin? Mihinkäs asteikon koloon fettarit ängetään? Miten heterot, homot, bit, polyt, transut, etc. etc. arvotetaan ominaisuuksina ja mieltymyksinä?

Minulle sellaiset ihmiset jotka menevät ulkoisten merkkien mukaan, ja vielä niin henkilökohtaisten ja intiimien kuin seksuaalisuus eivät ole ihan terveitä. Siis oikeasti. Kuinka se että haluan ehkä, siis ehkä, luovuttaa valtani ja itseni jollekin Domille mitenkään vaikuttaa siihen miten keskustelen jollakin foorumilla minuun suhteessa olemattomiin dominoiviin, mahdollisesti täysin minulle tuntemattomiin ihmisiin. Ei mielestäni mitenkään. 
Yleisessä kielenkäytössä voin kirjoittaa Domin/Dommen tai Masterin isolla, mutta jos mielipiteeni tai kokemukseni on jostakusta hänen käytöksensä takia toinen niin silloin pudotan sen isonkin kirjaimen pois. Ja ihan tarkoituksella. Ja ihan yhtä kunnioittavasti, tai kunnioittamatta, suhtaudun subeihin ja switcheihin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Toki herkästi lämpenevänä, analyyttisenä ja sanoja sekä kieltä rakastavana ihmisenä saatan hieman(?) joskus mennä liian pitkälle, tämän myönnän helposti, toivon etten kuitenkaan loukkaa ketään, se ei ole tarkoitus, mutta en kyllä käännä toista poskea jos joku on tökerö, myöskään. Eli en anna periksi näkökannoistani vain siksi että olen sub, kyllä minut pitää vakuuttaa ihan faktoilla ja asiallisilla mielipiteillä ja kannanotoilla.
Toisaalta olen myös sitä mieltä että pitää pystyä pysyttelemään asioissa, henkilöön meneminen on aina henkisen heikkouden merkki, ja jälleen kerran ihan sama onko kyseessä dominoiva vai subbaileva persoona privaatissa.

Ennui

  • Vieras
Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #3 : 10.07.2011, 21:40 »
En ole koskaan ymmärtänyt tätä seksuaalisiin mieltymyksiin liittyvää pokkurointijärjestystä: eikö näillä saitella oltaisi aika sekaisin jos kirjoittelu perustuisi seksuaalisiin rooleihin? Mihinkäs asteikon koloon fettarit ängetään? Miten heterot, homot, bit, polyt, transut, etc. etc. arvotetaan ominaisuuksina ja mieltymyksinä?

Minä en ymmärrä tätä "pokkurointijärjestystä" myöskään bileissä tai miiteissä - yleensäkään missään sessiotilanteen ulkopuolella (sessio = yksityinen tai julkinen, etukäteen sovitut osanottajat).  Kai siksi selvästi "roolissa" kirjoittavat ärsyttävät eniten: aina kun lukee tekstiä jonka kirjoittaja tuntuu olevan itseään täynnä oleva Master tai itsensävähättely- ja nöyryytysfantasioissa kieriskelevä sub, tekee mieli sanoa kirjoittajalle, että voisitko sinäkin tulla foorumille ihan vaan omana itsenäsi? Kirjoittaa niin kuin kirjoittaisit vaikka päiväkirjaa tai kirjettä ystävälle, eikä deitti-ilmoitusta?

Tosin jos on hakemassa seuraa samalla foorumilla, ehkä omana itsenä esiintyminen ilman roolin julkisivua on liian kova pala. Ei voi edustaa parasta osaa itsestään ja antautua rehelliseen keskusteluun vaikeista asioista yhtä aikaa. tavallaan multinikkeilykin on ymmärrettävää, jos piirit on näin pienet.

klipklop

  • Vieras
Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #4 : 10.07.2011, 21:58 »
Tuo rooliinsa uppoutuminen näkyy muutenkin täällä yllättävän laajasti monen kirjoittelussa, ja se rehellisesti sanottuna kyllä rasittaa aivan suunnattomasti. Tosiaan tuntuu että eikö joillakin tosiaankaan ole sitä "real-life-minää", sellaista neutraalia tasa-arvoista persoonaa mitä käytetään "normaalissa" ihmistenvälisessä kanssakäymisessä. Vai onko täällä tosiaan porukkaa jotka menee pankkiin kontaten ja perse pystyssä anovat virkailijalta rahaa tililtään? (nojoo huono esimerkki, tänä päivänä pankissa asiointi monessa tapauksessa meneekin juuri noin...  ::))

Susie

  • Vieras
Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #5 : 10.07.2011, 22:15 »
Tämä menee nyt hieman topicin vierestä, hmmm, pitäisköhän avata uusi...Olkoon:

Toinen asia, joka minua on hiertänyt ja hiertää yhä kun siihen silloin tällöin törmään on: kun joku ottaa minuun rooliminällään yhteyttä, siis joku jota en tunne, tai sitten joku jonka kanssa en ole kartoittanut mieltymyksiä rupeaa laittamaan minua johonkin rooliin.
Olen siis törmännyt molemmissa rooleissa; sekä Dommena että subina tällaiseen kohteluun. Minusta se on röyhkeätä ja sillä yleensä niittaa mahdollisuutensa heti kättelyssä. Hei haloo???!!! Eiköhän ensin tutustuta ja keskustella onko meillä jotakin yhteistä säveltä ja vasta sitten edetä. Ja ilman kontaktia, siis keskustelullista yhteyttä, ei edetä yhtään mihinkään. Miten se onkin niin vaikeata ymmärtää, oikeasti. Ihan näin alkeista kun ei viitsisi lähteä kenellekään tavaamaan.

viana

  • Vieras
Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #6 : 10.07.2011, 22:41 »
Tuo rooliinsa uppoutuminen näkyy muutenkin täällä yllättävän laajasti monen kirjoittelussa, ja se rehellisesti sanottuna kyllä rasittaa aivan suunnattomasti. Tosiaan tuntuu että eikö joillakin tosiaankaan ole sitä "real-life-minää", sellaista neutraalia tasa-arvoista persoonaa mitä käytetään "normaalissa" ihmistenvälisessä kanssakäymisessä. Vai onko täällä tosiaan porukkaa jotka menee pankkiin kontaten ja perse pystyssä anovat virkailijalta rahaa tililtään? (nojoo huono esimerkki, tänä päivänä pankissa asiointi monessa tapauksessa meneekin juuri noin...  ::))

Hmm, miksi käyttäisin tällä foorumilla tasa-arvoista ei-kinkypersoonaani, joka olen töissä ja vaikka siellä pankin kassalla? Haloo, tämä on se paikka, missä minä nimenomaan SAAN olla vapaasti siinä roolissani, jota en voi arjessa sen kummemmin toteuttaa.

klipklop

  • Vieras
Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #7 : 10.07.2011, 23:00 »
Hmm, miksi käyttäisin tällä foorumilla tasa-arvoista ei-kinkypersoonaani, joka olen töissä ja vaikka siellä pankin kassalla? Haloo, tämä on se paikka, missä minä nimenomaan SAAN olla vapaasti siinä roolissani, jota en voi arjessa sen kummemmin toteuttaa.

No onko se rooli ängettävä mukaan joka keskusteluun? Kyllä minä ymmärrän jonkun deitti-ilmon, oman kinky-tarinan tai jonkinlaisen rooliin sitoutuvan keskustelun, puhumattakaan privaateista chateista tai keskusteluista joissa tosiaan heittäydytään niitten roolien vietäviksi... mutta siis että tällaista yleistä keskustelua aletaan vääntää ikäänkuin jotain roolileikkiä, pokkuroiden tai ylimielisesti hymähdellen. Sitä lähinnä ajoin takaa.

EDIT: Minun puolestani jokainen saa edustaa itseään kuinka parhaaksi näkee, se vain jotenkin on niin falskia, mikäli ne jutut tulee aina sen roolin takaa.

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #8 : 10.07.2011, 23:24 »
No onko se rooli ängettävä mukaan joka keskusteluun? Kyllä minä ymmärrän jonkun deitti-ilmon, oman kinky-tarinan tai jonkinlaisen rooliin sitoutuvan keskustelun, puhumattakaan privaateista chateista tai keskusteluista joissa tosiaan heittäydytään niitten roolien vietäviksi... mutta siis että tällaista yleistä keskustelua aletaan vääntää ikäänkuin jotain roolileikkiä, pokkuroiden tai ylimielisesti hymähdellen. Sitä lähinnä ajoin takaa.

EDIT: Minun puolestani jokainen saa edustaa itseään kuinka parhaaksi näkee, se vain jotenkin on niin falskia, mikäli ne jutut tulee aina sen roolin takaa.

Miten muuten vaikka minä subimiehenä kirjoittaisin, kuin omien tuntemusteni ja kokemusteni pohjalta. Eikä se ole rooli, josta kirjoitan. Olen tällainen subina.

Toisaalta ymmärrän, että ihan joka ketjussa ei tarvita mieltymyksen mukaista kommenttia, vaan jopa mieltymyksestä riippumaton ihmisen kommentti. Kommentti ketjun ja aiheen mukaan.

viana

  • Vieras
Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #9 : 10.07.2011, 23:25 »
Minä en ehkä niin koe olevani "roolissa" vaan että täällä, miiteissä, bileissä ja missä ikinä minussa on vallalla se toinen puoli, kun taas muussa elämässä toinen. Ja tämä joka on vallassa täällä kunnoittaa kyllä tiettyjä ihmisiä luonnostaan :)

Mutta no, saahan se ärsyttää :) En minä sille enivei mitään voi :)

klipklop

  • Vieras
Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #10 : 10.07.2011, 23:44 »
Miten muuten vaikka minä subimiehenä kirjoittaisin, kuin omien tuntemusteni ja kokemusteni pohjalta. Eikä se ole rooli, josta kirjoitan. Olen tällainen subina.

No oletko sinä arkielämässä subi? Alistut jokaisen edessä välittämättä ihmisestä tai tilanteesta?  ;D

En tiedä ilmaisenko itseäni jotenkin epäselvästi, mutta edelleen tarkoitan sitä, että jos keskustellaan täällä foorumilla vaikkapa auton fiksaamisesta niin eikait siinä ole mitään mieltä että domit sanoo oman sanansa jonka jälkeen subit sit myötäilee tätä? Eli että tietyistä asioista osattais keskustella tasa-arvoisin asetelmin, jopa TÄÄLLÄ pervofoorumilla.

TOTTAKAI minäkin kirjoitan useisiin kinkyaiheisiin kysymyksiin juuri omasta pervonäkökulmastani, mitä ajatuksia aihe minun rooli-/fetissinäkökulmassani herättää. Sehän tällaisten foorumien pointti onkin. Mutta sekin yleisesti, eli en todellakaan ala vähättelemään tai suurentelemaan omia näkökulmiani muihin verraten ihan vaan roolini/fetissini takia.

Minä en ehkä niin koe olevani "roolissa" vaan että täällä, miiteissä, bileissä ja missä ikinä minussa on vallalla se toinen puoli, kun taas muussa elämässä toinen. Ja tämä joka on vallassa täällä kunnoittaa kyllä tiettyjä ihmisiä luonnostaan :)

Mutta no, saahan se ärsyttää :) En minä sille enivei mitään voi :)

Aivan.  ;D

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #11 : 11.07.2011, 00:27 »
Miten muuten vaikka minä subimiehenä kirjoittaisin, kuin omien tuntemusteni ja kokemusteni pohjalta. Eikä se ole rooli, josta kirjoitan. Olen tällainen subina.

No oletko sinä arkielämässä subi? Alistut jokaisen edessä välittämättä ihmisestä tai tilanteesta?  ;D

En tiedä ilmaisenko itseäni jotenkin epäselvästi, mutta edelleen tarkoitan sitä, että jos keskustellaan täällä foorumilla vaikkapa auton fiksaamisesta niin eikait siinä ole mitään mieltä että domit sanoo oman sanansa jonka jälkeen subit sit myötäilee tätä? Eli että tietyistä asioista osattais keskustella tasa-arvoisin asetelmin, jopa TÄÄLLÄ pervofoorumilla.

TOTTAKAI minäkin kirjoitan useisiin kinkyaiheisiin kysymyksiin juuri omasta pervonäkökulmastani, mitä ajatuksia aihe minun rooli-/fetissinäkökulmassani herättää. Sehän tällaisten foorumien pointti onkin. Mutta sekin yleisesti, eli en todellakaan ala vähättelemään tai suurentelemaan omia näkökulmiani muihin verraten ihan vaan roolini/fetissini takia.


En ole arkielämässä subi. En alistu jokaisen edessä välittämättä ihmisestä tai tilanteesta, enkä tee niin myöskään bdsm:ssä. Alistun vain yhdelle, mutta en silloinkaan missään fantasia- tai roolimaailmassa.

En minä kirjoita täällä auton fiksaamisesta. Ei kai kukaan bdsm foorumille sen vuoksi tule. Minulle ei ole tullut eteen tilannetta, että domit sanoisivat jotain ja minä sitten subina sitä myötäilen. Myötäilen, jos olen samaa mieltä. Ei kai sitä eri mieltäkään tarvitse olla vain siksi, että joku olisi eri mieltä kuin domit.

Vastasin myös ihan selvästi, että joka ketjussa ei tarvita mieltymyksen mukaista kommenttia. Suuressa osassa kirjoituksiani ei ole häivähdystäkään subiudestani.

Ja minusta pitää keskustella tasa-arvoisin asetelmin, keskustellaan sitten mieltymyksistä tai tavallisemmista asioista.

Ilmaisit klipklop itsesi ihan selvästi. Ymmärrän kyllä kantasi tasa-arvo asetelmassa, mutta minä en ole kokenut, että osa sanoo miten asiat on ja subit vain myötäilee. Mastereilla on vahvat mielipiteet ja übermastereilla vielä vahvemmat. Joitain kirjoituksia sitten hymyilen itsekseni ja osan otan ihan vakavissani.

 :) :) :)
« Viimeksi muokattu: 11.07.2011, 01:22 kirjoittanut peace »

Susie

  • Vieras
Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #12 : 11.07.2011, 07:09 »
Hmmmm. Jotenkin menee ihan omituisiin sfääreihin tämä keskustelu, mutta ei se ole niin vakavaa, eihän  ;)

Minä lähinnä tarkoitan roolilla sitä, että jos ihminen on suhteessa sub, niin hän on sitä suhteessa johonki, eli Domiin/Dommeen. Ja nämä molemmat ovat ennen kaikkea ihmisiä, persoonia, siellä mieltymystensä takana. Ja he myös tietävät oman suhteensa dynamiikan, josta käsin kommunikointikin lähtee. Eli suhteessa johonkin tiettyyn ihmiseen on selvillä kuinka puhutaan tai ollaan (eikä siinä ole mitään teennäistä, vaan se lähtee aidosti suhteen molemmista osapuolista ja kokemuksesta toisistaan).
Mutta foorumilla suhteessa, siis kirjoittamalla, olen ihan ilman mitään miellyttämisfunktiota liikkeellä jokaiseen muuhun foorumilaiseen; johan pieni subin pääni menisi aivan sikkaralle jos rupeaisin miettimään miten itse kullekin pitäisi mikäkin asia ja mielipide makoisammin tarjoilla. Ja mikä kulloistakin dominoivaa parhaiten miellyttäisi, hei haloo. Kyllä D/s:ään kuuluu mielestäni hyvin kiinteästi ja oleellisesti juuri toisen tunteminen ja sitä kautta käyttäytyminen ja huomioiminen.   

Eli kyllä minusta nämä ovat ihan suhdelähtöisiä nämä valta-asetelmat. En minä pyri miellyttämään joka heppua, joka ilmoittaa olevansa master. Heh. Kokisin sen tosi kornina. Ja myös naivina.
Mutta mielestäni kyllä peruslähtökohdiltani kunnioitan kaikkia ihmisiä hyvillä käytöstavoilla, tasa-arvoisesti.
Minulle nämä ovat sopimusasioita; asioita jotka vaativat muutakin kuin sen tiedostamisen mikä ja mitä oma seksuulisuus on.
En tunne kovin helpolla tarvetta subbailla kenellekään, siis persoonalle, vaikka se sisäisenä seksuaalisena tarpeena onkin vallitseva ja vahva. Eli olen ihan oma kuriton ja haastava, jopa hankala itseni, tismalleen sellainen kuin olen joka paikassa muuallakin. Ja ihan kaikella subin ylpeydelläni, mitä taas en ole muualla elämässäni avoimesti. Ei minulla ole mitään kiinteätä subipersoonaa jonka mukaisesti käyttäydyn. Ainoa mikä minulla on, on ihmisyyteni. Siinä mukana seksuaalisuuteni, joka muuttuu ja painottuu eritavoilla eri ihmisten kanssa, vuorovaikutteisesti.
Niin, ja on tullut vastaan tässä elämässä sellaisiakin ihmisiä, joille voin dominoida, joten...miten sitten switchit käyttäytyvät...???? Noin niin kuin yleisswitchaavasti, pitääkö ilmoittaa kumpi seksuaalinen moodi just nyt pukkaa voimallisemmin esiin?

viana

  • Vieras
Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #13 : 11.07.2011, 09:17 »
Miten muuten vaikka minä subimiehenä kirjoittaisin, kuin omien tuntemusteni ja kokemusteni pohjalta. Eikä se ole rooli, josta kirjoitan. Olen tällainen subina.

En tiedä ilmaisenko itseäni jotenkin epäselvästi, mutta edelleen tarkoitan sitä, että jos keskustellaan täällä foorumilla vaikkapa auton fiksaamisesta niin eikait siinä ole mitään mieltä että domit sanoo oman sanansa jonka jälkeen subit sit myötäilee tätä? Eli että tietyistä asioista osattais keskustella tasa-arvoisin asetelmin, jopa TÄÄLLÄ pervofoorumilla.


Minä käyn autonfiksauskeskustelut  ja muutkin arkisemmat turinat ihan muualla :) Mutta en minä livenäkään kaikkialla ole tasa-arvoinen (keskustelussakaan), se on oma valintani. Enkä minä myötäile ketään olematta samaa mieltä, mutta kunnioitan kyllä enemmän tietynlaisia ihmisiä. En automaattisesti jokaista masteria, todellakaan, mutta olen aika sanoisinko kohtelias ihminen: jos joku haluaa esiintyä roolissa, jonka pääpointti on kunnioituksen herättäminen, minulle ei ole mikään pakko ryhtyä väkisin väittämään vastaan. Olen ehkä mieluummin hiljaa.

Viridian

Vs: (Pervo)foorumien "hiljaiset" roolimallit?
« Vastaus #14 : 11.07.2011, 17:12 »
Meinasin lainailla klipklopia, että olisin saanut aasinsillan aiheeseen, mutta ehkäpä olen tarpeeksi itseriittoinen ja jumalallinen, että selviän ilmankin.

En ole huomannut, että ihmiset pitäisivät mielipiteitäni vähemmän blondeina vain siksi, että minulla joskus sattuu olemaan piiska kourassa. Eikä lähipiirini myötäile kirjoituksiani. Uskoisin heidän luottavan, että tarinan punainen lanka ilmenee sieltä jostain jorinan syvyyksistä muillekin ilman komppailua.

Ja nyt pitää tunnustaa, että tällä foorumilla en ole tähän asti kirjoittanut mitään. Nikin Viridian kirjoituksia saa luettavakseen kasapäin lähinnä Tuntemattoman maan arkistojen syvyyksistä, kaukaisilta vuosilta. Siellä olen saanut oman osani sekä kehuja, eriäviä mielipiteitä asiallisesti esitettynä, että haistatteluja.

Sen sijaan kysymys siitä, miksi ihmiset ovat "roolissa" ollessaan miitissä onkin mielenkiintoisempi. Itsekin varmaan olen miitissä ( bileistä puhumattakaan) hiukan erilainen, kuin vaikka työpaikalla, koska seura saa aikaan joidenkin käyttäytymismallien todennäköistymistä. Esim. odotan oman aveccini käyttäytyvän palveluhenkisesti, vaikka kyseessä ei olekaan mikään "sessio"... jne. Tekeekö se minusta mahdottoman keskustelukumppanin yleisinhimillisellä ja tasa-arvoisella tasolla? Ehkä ei? Kuitenkaan?

Vir, joka ei lupaa olla tasa-arvoinen bileissä, miiteissä vaan *virn