Kirjoittaja Aihe: Alistuminen tyhmemmälle  (Luettu 8897 kertaa)

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #30 : 30.07.2014, 11:26 »
Ehkä isot erot ihmisten välillä kaikenkaikkiaan aiheuttavat sen, ettei toinen kiinnosta. Tunnen älykkäitä kusipäitä, joille en alistuisi juuri sen kusipäisyyden takia. Eikä älykkyys yksinään riitä, tarvitaan myös huumorintajua, uteliaisuutta ja viisautta.

Älykkyys ja koulutus eivät sinänsä korreloi, jos kahdella ihmisellä on sama äo, toisella korkeakoulutus ja toisella ei, on heillä yhä sama äo. Tiedonhalua voi tyydyttää monin tavoin.

Älykkyydellään brassailevat älykkäätkin ovat vain - tyhmiä.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #31 : 30.07.2014, 11:58 »
Ongelma älykkyydestä on sen määritelmä, eli mitä enemmän kouluja, sitä suurempi on luulo että on älykäs. Sittenkin tällainen laittaa rakentamaan taloa, jossa joudutaan monenlaisia ongelmia ratkaisemaan,  niin koulutuksen tuomasta ei ole hyötyä, jos taito mitä vaaditaan on osata sahata lauta suoraan vain lyijykynä viivaa apuna käyttäen. Eli ihmisellä voi olla koulutusta vaikka kuinka paljon,  mutta sen siirtämiseen käytäntöön hän voi olla täysin tunneli,  joka osoittaa sen että hän on ymmärtänyt asian ja myös osaa sitä käyttää.

Tossa yhtenä päivänä kävin aiheesta mielenkiintoisen keskustelun korkeakouluopiskelijat kanssa, jota aihe jota oli alussa nauttinut, oli muuttunut aiheen ahtaajien takia epämieluisaksi.  Sillä kun asiaa tutkii, ei voi yleensä alussa tietää onko se mukava vai ei. Viisas yleensä huomaa juuri aiheen ahtaajien vain hyvin paljon aikaisemmin kuin tyhmempi,  joka ei sitä huomaa laisinkaan.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #32 : 30.07.2014, 13:06 »

Lähinnä ravinnon laatu taitaa vaikuttaa enemmän äo:n, ja toden totta korkeakouluihin pääsee sisään melko vähilläkin lahjoilla...

Näinpä. Kouluihin, kun pääsee parhaimillaan/pahimmassa tapauksessa vain opettelemalla asioita hyvin ulkoa. Ei tarvitse välttämättä edes sisäistää liiemmin lukemaansa, kunhan vain muistaa asian riittävän hyvin ulkoa sitten pääsykokeissa.




Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #33 : 30.07.2014, 13:51 »
Älykkyys ja koulutus eivät sinänsä korreloi, jos kahdella ihmisellä on sama äo, toisella korkeakoulutus ja toisella ei, on heillä yhä sama äo.

Älykkyysosamäärän mittaamiseen on myös olemassa useita erilaisia testejä, eikä niiden antamat tulokset yleensä ole vertailukelpoisia, koska eri älykkyystesteissä mitataan erilaisia asioita. Kahdella ihmisellä on sama äo vain, jos he ovat suorittaneet täsmälleen saman älykkyystestin.

Halusin vain lisätä tarkennuksena tämän.

Jouha10

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #34 : 31.07.2014, 10:52 »
Ja onkohan viisaudella ja älykkyydelläkin vissi ero. Älykäs ei välttämättä ole viisas, mutta viisas yleensä on älykäs. Ja voi tyhmäkin olla viisas.
Osaa siis optimoida käyttäytymisensä vallitsevan kontekstin vaatimalla tavalla.


stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #35 : 31.07.2014, 11:00 »
Mä en nyt millään tajuu mistä te puhutte!  :o

nette

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #36 : 31.07.2014, 11:11 »
Millä ihmeellä te oikein mietitte noita, ainakaan minä en edes joudu sellaiseen seuraan joka ois tyhmempi koska janoan sitä keskustelua ja yms hengen ravintoa. Jokainen kokee itse sen jollaisen seuraan hakeutuu en usko et siin kysellään äö:tä koska se ei kerro onko ihminen fiksu vai tyhmä ja tuleeko sen kans toimeen. Jokaisella on jotain annettavaa toiselle eri asia haluaako sitä ottaa vastaan, esim ei mua kiinnosta kikattava kanalauma tai sellainen joka puhuu rahoistaan tai on olevinaan parempi muita , sn tietää jo kun toinen avaa suunsa. mielummin olen sellaisen kans jonka kans pystyy keskustelemaan eikä koko ajan dissaa toista. ja anteeksi en osaa kirjoitella hienosti enkä ees puhua nätisti, puhun asiat suoraan siinäkin joku jo dissaa , jostain kumman syystä siltikin mulla on ystäviä jotka ovat järkeviä eivät ihan ehkä äö:n mukaan mutta niillä on toiset asiat jotka tekee ihmisestä älykkään. Elämänkokemusta tarkoitan. En voi sanoa ketään tyhmäksi koka itsekin varmasti olen vähemmän viisas, mutta kartan ns idiootteja ihmisiä, jotka avaavat suunsa eikä sielt tule mitään muuta kuin tiettyjä asioita. Haluan oppia koko ajan uutta ja rakastan sellaista.  MIE arvostan ihmistä aitona en ESittäjänä