Kirjoittaja Aihe: D + s (ja muut kinkyt yhtälöt) työryhmänä taiteen parissa  (Luettu 2872 kertaa)

tamakotsi

  • Vieras
Itselläni on vielä kovin vähän kokemusta kinkyilyn ja taiteen yhdistämisestä, etenkin yhteistyössä tois(t)en kanssa, mutta kuulisin mieluusti muita, jotka ovat onnistuneet tässä.

Olen aloittanut saman keskustelun ennenkin, toisaalla: http://www.tuntematonmaa.net/tmphpbb3/viewtopic.php?f=22&t=5730&p=38724&hilit=luova+ty%C3%B6#p38724


Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Löytyi tällainen lause ProfAnationin kirjoittamana joka herätti pienoista ärtymystä:
"- Todellinen luovuus voi räjähtää käyntiin vasta kun ihminen on vapautettu kaikesta häntä rajoittavasta vastuusta tekojensa suhteen."

Sen mukaan ainoastaan alistuvat voivat tehdä kinkystä taidetta tai olla keskellä sitä ja kentien itse taiteen kohteena. Dominoivilta suljetaan pois siksi, koska heidän toiminnassaan täytyy olla vastuu tekemisestään.

Näin opeasti ajateltuna...köysien kanssa tekeminen voi olla mitä suuremmassa määrin taidetta jo itse tekemisvaiheessa ja lopputulos hyvinkin tyydyttää niitä tarpeita mitä etsitään taiteen kokemisesta.

Piiskaus voi olla kaunis tapahtuma. Riippuu ehkä siitä, miten piiskaajan kehon kieli ilmentää hänen sisäisiä tuntojaan. Tai vastaanottajan ja antajan välisestä hyvästä vuorovaikutuksesta. Tästä voi tulla myös tunne taiteen tekemisestä, eräänlainen performanssi jossa kahden ihmisen keho ja mieli kommunikoi toistensa kanssa saumattomalla yhteistyöllä.