Kirjoittaja Aihe: Tutkimus: Naisen alhainen paino takaa onnellisen avioliiton  (Luettu 13320 kertaa)

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
Tuosta "Kuka kelpaa?" keskustelusta tuli mieleen tämä juttu jonka luin tänään iltapäivälehdestä.

Tutkimuksen mukaan naisen paino vaikuttaa avioliiton onnellisuuteen.

Tutkimuksen mukaan avioliitto on molemmille osapuolille tyydyttävämpi kokemus, jos vaimo painaa miestään vähemmän. Neljä vuotta kestäneeseen tutkimukseen osallistui 169 vastanainutta paria, kertoo abcnews.go.com.

– Yhteiskuntamme asettaa naisille valtavia paineita saavuttaa joskus saavuttamattomissa oleva alhainen paino. Tutkimuksen suuri viesti on, että kaikenkokoiset naiset voivat olla suhteessaan onnellisia, jos heillä on oikea kumppani. Suhteellinen paino merkitsee, tutkimusta johtanut Andrea Meltzer kuvaa.

Naisen ei siis tarvitse olla laiha – riittää, kun hän on miestään pienempi.

http://www.mtv3.fi/helmi/rakkaus/artikkeli.shtml/2011/07/1362891/tutkimus-naisen-alhainen-paino-takaa-onnellisen-avioliiton

Eli jos itse lihoo, niin pitää lihottaa oma mies vielä tuhdimpaan kuntoon? ;D

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 856
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
taas noita ihmeellisiä tutkimuksia

I-me

  • Vieras
Neljä vuotta ei ole vielä kovin kattava ajanjakso kertomaan todellisesta onnellisuudesta..

Verna

  • Vieras
Ilmoittaudun naiseksi, joka mieluusti tahtoo olla miestään pienempi. :)

Mulla olisi koko ajan hirmuiset paineet, jos kumppani olisi hoikkis ja etenkin erityisen treenattu. Laihduttaisin varmasti kuin heikkopäinen. Siltikin, vaikka tiedän, että osa ihmisistä vain on ja pysyy laihoina tahtoivat tai eivät, eikä se hoikka ruoto kerro mitään siitä, minkäkokoista naista/ihmistä ylipäätään he arvostavat. Aikanaan kyllä kuvittelin, että mies tykkää sitä enemmän, mitä pienempi nainen on, mutta se tuli kertaheitolla kumotuksi, kun mies ilmoitti, että joko lakkaan laihtumasta hänen takiaan tai hän lähtee. Siihen loppui dieettaaminen.

(Satun lisäksi pitämään siitä, miltä iso mies tuntuu.  :-* Tietysti silti valitsisin ennemmin pienen ja mukavan kuin ison ja kusipäisen miehen, mutta on käynyt tuuri ja mieheni on vielä mukavakin.)

n4103xxl

  • Vieras
Heh, tästä tutkimuksesta on piiiiiiitkä kommenttien sarja suomi24:sen etusivulla.... kertakaikkisen surkuhupasaa luettavaa, tiä itkiskö vai naurasko taas kerran. Jos jossain tutkimuksessa tai missä tahansa viitataan ylipainosiin ihmisiin, puhumattakaan sairaalloisen lihavista, ni ryöpytys on ihan uskomatonta  :o etenkin jos kyseessä on naisen ylipaino  :o
Minä aina lueskelen noita välillä, kun tässä yritän laihtua, ni kiinnostaa aihe. Tossakaan tutkimuksessa itsessään, ei ollu kyse ylipainosta, vaan suhteesta miehen ja naisen välillä, siis kokoerosta ylipäätään. Mutta, paino kommentoinnikshan se meni  ::)

roosa

  • Vieras
Olikohan tutkimuksessa huomioitu sekin, että liikunnasta tulee hyvä mieli?

Tosin, painosta ja liikkumisesta huolimatta, eroon päättyi minulla. Eipä taannut!

TragedyForYou

  • Vieras
Minä olen miestäni isompi ja onnellisia ollaan kuin siat pienenä.  :love: :love:

Verna

  • Vieras
Jos jossain tutkimuksessa tai missä tahansa viitataan ylipainosiin ihmisiin, puhumattakaan sairaalloisen lihavista, ni ryöpytys on ihan uskomatonta  :o etenkin jos kyseessä on naisen ylipaino  :o

Tuo on kyllä oikein ikuisuuskysymys, uskomattoman monista keskustelunaloituksista syntyy käsittämätön hässäkkä, jossa kohteena on ylipainoinen nainen. Se kyllä kertoo paljon enemmän itse keskustelijoista kuin niistä ylipainoisista. Ja sanopa yksikin puolustava sananen väliin, niin jo oletetaan että puolustaja on itse ylipainoinen - ja ellei ole, asiasta vaaditaan kuvaa todisteeksi. Mä olen päättänyt nauraa noille, itkeä saisi muuten yhtenään.

Vaikka tosiaan kuulunkin joukkoon nimeltä "tahdon itseäni isomman miehen", silti tulee mieleen, että kaikkea sitä tutkitaankin! Tosin sen jälkeen, kun jossakin päin maailmaa selvitettiin oikein erillisellä tutkimuksella, että ylemmissä kerroksissa asuvat käyttävät enemmän hissiä kuin alakerroksissa asuvat, voiko enää hämmästyä mistään?

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
Mulla olisi koko ajan hirmuiset paineet, jos kumppani olisi hoikkis ja etenkin erityisen treenattu. Siltikin, vaikka tiedän, että osa ihmisistä vain on ja pysyy laihoina tahtoivat tai eivät,

No minun avokki on juuri sellainen joka pysyy hoikkana söi mitä tahansa. Ja se on myös niitä ihmisiä jotka UNOHTAA joskus syödä!!! Siis mitä??? Kerran kokeiltiin huvikseen meneekö minun farkut (29") sille jalkaan ja ei tehnyt edes tiukkaa. Ja sitten se ostaa itselleen minun mielestä pari numeroa liian suuria housuja ("Vyöllä ne sitten kiristetään."). Aaargh! Että välillä on pienet kompleksit vaikka ollaan aika samoissa mitoissa. Mutta aikoinaan kun olin tehodietillä (tyyliin 1 viili ja 2 paahtoleipää päivässä) mies kommentoi kun lonkkaluut alkoi tuntumaan liikaa. Että ilmeisesti naisilla SAA olla vähän mistä ottaa kiinni. ;) Itse olen bi ja mulle kelpaa kyllä pullukammatkin naiset. Kyse on aina siitä miten kantaa kilonsa tai riisitikkunsa.

Horisontintörmäyttäjä

Otsikko: "Naisen alhainen paino takaa onnellisen avioliiton". Tutkija: "Paino ei takaa hyvää suhdetta". Tyypillistä uutisointia tutkimuksista. Otsikossa siis puhutaan alhaisesta painosta, myöhemmin käy selville, että kyse onkin suhteellisesta painosta, ja että asia on kulttuurisidonnainen.
Tässäkään uutisessa ei juuri ole tietoa alkuperäisestä tutkimuksesta, eikä mitään linkkejä siihen liittyen. Lähteenä on toinen tiedotusväline, ja virheitten määrällähän on taipumus lisääntyä, kun tiedotusvälineet kopioivat tietonsa toisiltaan. Moni olennainen asia, jota mitä todennäköisimmin on tutkimuksessa käsitelty, jää uutisessa kertomatta. Tällaisia asioita ovat esimerkiksi se miten onnellisuus määritellään ja miten sitä on mitattu sekä se miten todistetaan suhteellisen painon ja onnellisuuden välillä olevan syy-yhteys eikä pelkkä korrelaatio.

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
Laitoin tuon tutkimuksen tänne ihan hupimielessä. :) Sitäpaitsi siinä on käsitelty vain heterosuhteita. Mites homo- ja lesboparien onnellisuus?

Glori

  • Vieras
Laitoin tuon tutkimuksen tänne ihan hupimielessä. :) Sitäpaitsi siinä on käsitelty vain heterosuhteita. Mites homo- ja lesboparien onnellisuus?

Ikäni painon kanssa taistelleena en pidä tuota ollenkaan hupina. Huono itsetunto? Tässä asiassa kyllä, myönnän.

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
Eiköhän jokaisella naisella ole jossain vaiheessa ongelmia kroppansa kanssa. Itse en ole koskaan ollut painoindeksin mukaan ylipainoinen mutta silti en ole koskaan ollut sinut kroppani kanssa. Aina pitäisi olla laihempi. Eikä miehen vakuuttelut siihen auta.

Mutta tuo hupi tuli siitä kun noita tuontyylisiä tutkimuksia ei voi mitenkään ottaa tosissaan.

Krasavica

  • Vieras
Mää kuulun siihen porukkaan, joka tykkää itseään isommista miehistä. En tarkoita siis pelkästään pituutta vaan myös leveyttä. Iso mies on jotain niin ihanaa  :love:

Jos olisi vaihtoehtona valita joko pieni ja mukava mies tai iso ja kusipäinen mies, en valitsisi kumpaakaan vaan eläisin mieluummin hulluna kissamummona mökinrähjässä. Sen verta tota vartta on tullut elämän aikana, että en yksinkertaisesti mahdu pienen miehen syliin. Koen olevani ihan liian iso, en yksinkertaisesti mahdu. Jalkoja on metrin verran, mihin ne mahtuisivat? Ei tunnu kerta toisensa jälkeen yrittää kääriytyä mahdollisimman pieneksi, että toinen voisi edes yrittää sylissäpitoa.

Ison miehen syliin mahtuu.

Queena

  • Vieras
Eiköhän jokaisella naisella ole jossain vaiheessa ongelmia kroppansa kanssa. Itse en ole koskaan ollut painoindeksin mukaan ylipainoinen mutta silti en ole koskaan ollut sinut kroppani kanssa. Aina pitäisi olla laihempi. Eikä miehen vakuuttelut siihen auta.

Mutta tuo hupi tuli siitä kun noita tuontyylisiä tutkimuksia ei voi mitenkään ottaa tosissaan.

Alle 20 vuotiaana olin todella laiha ja luut paistoivat, silloin häpesin ku olin liian laiha. Nykyisin olen mielestäni liian paksu, ja oikeastaan en muista yhtään vaihetta jollloin olisin ollut täysin tyytyväinen vartalooni. Loogisesti ajatellen voisi kuvitella että jossain sairaan laihan ja paksun välillä olisi pitänyt olla myös omasta mielestä sopiva koko, mutta niin se ei näköjään naisen päässä mene :).