Kirjoittaja Aihe: Masokismin määritelmä?  (Luettu 2774 kertaa)

Anuna

  • Vieras
Masokismin määritelmä?
« : 23.09.2018, 11:59 »
Minulle on periaatteessa ihan sama millä sanalla minut määritellään, aika harva niihin lokeroihin täysin asettuu. Jouduin kuitenkin vastaamaan kysymykseen ’Oletko masokisti?’ ja vastasin ’En, koska en nauti kivusta itsestään’.
Pisti kuitenkin miettimään syntyjä syviä ja lukemaan artikkelin jos toisenkin..mm. näin määrittelee asian wikisanakirja: ’nautinto henkisen tai fyysisen kärsimyksen kohteena olemisesta; nautintoa kivusta, nöyryytyksestä, alistettuna olemisesta’. Tämän määritelmän mukaan olisi pitänyt kai vastatat ’Hell yeah, olen mä’, mutta...
En nauti kivusta vaan sen tuottamiseen liittyvistä monisäikeisistä jutuista, nimenomaan sessiossa. Ei tunnu hyvältä kun sormi jää oven väliin. Kipuun liittyy myös ääriaistimusten hakua ja omien rajojen hakemista. Silitys tuntuu piiskan sivalluksen jälkeen niin hyvältä että taju meinaa lähteä...omia mustelmiaan ja piiskanjälkiään jaksaa ihailla loputtomiin😂Mutta siinäkin tieto siitä miten ja kuka ne aiheutti, on se juttu. Ja se kipu istuessa tuntuu hyvältä vain koska se muistuttaa kivun alkulähteestä.
Tärkeää on myös tieto siitä että kumppani nauttii omasta roolistaan. Näissä ympyröissä alistuva kuitenkin määrittelee rajat joiden sisällä liikutaan, onko se silloin todellista masokismia tai edes alistumista?
Nöyryytys? En koe olevani nöyryytetty, vaikka asetun asemaan jossa alistun asioihin jotka joku toinen kokisi traumaattisiksi ja nöyryyttäviksi. Jossain jutussa määriteltiin myös sidottuna oleminen nöyryyttäväksi..tämäkin lienee vähän liukuva käsite. Toisaalta kyykyttäminen on kivaa omalla tavallaan, ja toisen nolostuttaviin juttuihinkin suostuminen täyttää nöyryytyksestä nauttimisen määritelmän, mutta vain kun puhutaan s/d suhteen kinkyilystä. Normikuvioissa menisi vaan herne nenään.
Alistuminen toiselle on tietysti se juttu, mutta sekin mielestäni kahden kauppa, kaksisuuntaista vuorovaikutusta ja valtapeliä. Jos kumppani ei nauti omasta roolistaan ja tekee sen mekaanisesti, en itsekkään nauti alistumisesta.
Joten vaikea on vastata kysymykseen masokismiydestä..tälläkin alueella enemmän harmaan sävyjä kuin mustaa ja valkoista. Ehkä olisi pitänyt sanoa että olen osa-aikainen masokisti tietyillä reunaehdoilla.
Ehkä turhaa pohdintaa ja netintäytettä, turhia määritelmiä ja lokerointia, mutta olisi kiva lukea ajatuksia aiheesta.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Masokismin määritelmä?
« Vastaus #1 : 23.09.2018, 12:07 »
Tuota pohdittiin kesällä erään muunkin kanssa. Pisti kyllä miettimään omaakin itseä...Minä kun olen aina määritellyt itseni masokistiksi...Surkeaksi subiksikin kyllä nykyään  ;D
En silti tykkää kaikesta kivusta, vaan nimenomaan sen vastakappaleen kautta ja ilman kipua tai vähintään D/s asetelmaa ei ole kiihotusta.

Tästä voisi muuten jutella subi-miitissä 6.10  :D

FinnDom

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 305
  • Vinkulelujen vinguttaja/vinkulelu
  • Galleria
Vs: Masokismin määritelmä?
« Vastaus #2 : 25.09.2018, 22:51 »
Minä määrittelen itseni masokistiksi. Nautin kivusta, mutta sen on oltava seksuaalissävytteistä. En taatusti nauti, jos lyön varpaani oveen tai hammaslääkärissä käynnistä. Minulla ei ole paljoakaan kokemusta bdsm:stä toisten kanssa ja tähän asti olenkin harjoittanut lähinnä itsekidutusta. Noina kertoina orgasmi on ollut monta kertaa kovempi kuin tavallisesti.

Loihi

  • Vieras
Vs: Masokismin määritelmä?
« Vastaus #3 : 28.09.2018, 00:42 »
En ole aiemmin ajatellut olevani masokisti, en ennen kuin löysin itseni.. Siedän kipua kyllä hyvin, ja minua kiehtoo kivun muuttuminen nautinnoksi.
Nuorena yritin viiltää rannettani, koska joku muukin tyttö koulussani oli niin tehnyt. Halusin ymmärtää mikä siinä kiehtoo. Sain vain punertavan pintanaarmun aikaiseksi, en pystynyt enempään. En siis pysty tuottamaan kipua itselleni. Paitsi ihokarvoja nyppiessä.

Välttelen särkylääkkeiden käyttöä, enkä vain ylimääräisten kemikaalien välttämiseksi.
Synnytykseeni kuului ballonki, oksitosiini-tiputus 12 tuntia, ilokaasu ja aqua-rakkulat (kertaa 2, haluaisin kokeilla uudestaankin, hirveän piristävää). Supistukset olivat jotain todella huumaavaa itsessään. Nekin voisin kokea uudestaan.

Hammaslääkärissä käynnistä tuli mieleen... edellisellä käynnillä kieltäydyin puudutuksesta, kun lohjennutta hammasta jouduttiin poraamaan juuria vihloen.
Se oli huikeaa, mieleen painuvaa. Lisäksi, puudutus olisi tuonut lisäkustannuksia. Köyhällä masokistilla on halvat huvit..lohkaise vaan hampaasi.. :-X

Minulla on hyvä aistimuisti ja nautin siitä kovasti...valitettavasti muistini on kovin valikoiva kaikessa muussa asiassa.

Nautin kivusta, sekä seksissä että ilman sitä. Nöyryytyksestäkin, mutta vain session aikana, silloin se on vaan kiihottavaa ja haluan käyttää sitä olotilaa hyväkseni  :love:

Aaa.. no jotain on millä voin tuottaa kipua itselleni, tuli. Minua kiehtoo tuli ja kuuman tunteminen ihollani. Niistä jää niin kivat jälketkin  8)

Lainaus Anunan kirjoituksesta: " Näissä ympyröissä alistuva kuitenkin määrittelee rajat joiden sisällä liikutaan, onko se silloin todellista masokismia tai edes alistumista?"

Masokistina sanoisin että vaikka sovimme Herrani kanssa "rajoista" ja turvasanojen käytöstä, voin silti evätä itseltäni turvasanan (tai sanan joka kehottaa hidastamaan). Eli voin huutaa sessiossa haluavani kovempaa ja pakottaa itseni ottamaan kaiken vastaan vaikka samallani joku sisälläni huutaa "keltaista". En aiheuta traumoja itselleni, nautin vain menosta ja haluan tyhjentää pään. Rajojen puskemista. Ja niiden tuntemista. Olisiko tämä vielä lähempänä todellista masokismia? Jos sellaiseen on edes tarvis?

Alistumiseen liittyen en osaa sanoa. Jos kerron että en halua mitään pissa-kakka-veri-sylki-leikkejä, en halua niitä missään muodossa ja se pitää. Kaikki muu mitä Herrani keksii sopii kyllä :P I aim to please

Tulipa väsyneeltä tekstiä. Mä lähden kiduttamaan itseäni hammaslangalla ja sähköpesurilla..

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Masokismin määritelmä?
« Vastaus #4 : 28.09.2018, 07:42 »
Määritteleminen on kyllä mielenkiintoista...Mulla on kolme lasta, ihan perinteisesti maailmaan saatettua. Enkä sitä kipua kokenut yhtään mukavaksi, päin vastoin. Jopa niin, että onneksi on jo aikoja sitten saanut jättää ne hommat nuoremmille. Juu kyllä kiitos kaikki mahdollinen kivun lievitys ;D

 Hammaslääkäri on kammottavaa, samoin muut lääketieteelliset kivut. Tatuoinnin ottaminen sattui, varsinkin nilkkaan. Hauskoissa etätehtävissä en pääse loistamaan, en kykene tuottamaan kipua itselleni. Sen sijaan oikealta  kumppanilta ottaa vastaa monenlaista...

LoD

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • Haluttu ja rakastettu elämännälkäinen AlfaNainen
  • Galleria
    • Mieleni pimeitä syövereitä
Vs: Masokismin määritelmä?
« Vastaus #5 : 28.09.2018, 07:47 »
Mä pelkäsin ennen kipua, mutta opittuani rakastamaan piiskaa ja muita Herrani käyttämiä tapoja kiduttaa, olen oppinut käsittelemään muutakin kipua ihan eri tavoin.
En silti nauti kivusta ellei se ole suoraan tai välillisesti rakkaan sadistini aiheuttamaa, joten en kulje tuolla tapahtumissa pyytämässä ketä tahansa piiskaamaan minua. :D Tosin jos Hän käskee tehdä niin, sitten se on taas eri asia...

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Masokismin määritelmä?
« Vastaus #6 : 28.09.2018, 09:50 »

Masokistina sanoisin että vaikka sovimme Herrani kanssa "rajoista" ja turvasanojen käytöstä, voin silti evätä itseltäni turvasanan (tai sanan joka kehottaa hidastamaan). Eli voin huutaa sessiossa haluavani kovempaa ja pakottaa itseni ottamaan kaiken vastaan vaikka samallani joku sisälläni huutaa "keltaista". En aiheuta traumoja itselleni, nautin vain menosta ja haluan tyhjentää pään. Rajojen puskemista.


En ota kantaa masokismin määritelmään.
D:nä itse saan (sain) aivan valtavat kiksit yllä olevan luonteisesta sessiosta.
Sähkö, piiskat, cbt tai mikä tahansa kivuntuottamistapa.
Siinä luottamus puolin ja toisin on niin kova, s uskaltaa antautua ja heittäytyä tilanteeseen. Kivun kourissa äärirajoilla pyytää vielä lisää volyymia sähköön huutaen: kipu on ihanaa.
Minä taas luotan häneen. Kehon kieli on aitoa ja osaan arvioida sen perusteella mikä on riittävä.
Nautin vierellä siitä kun näen masokistin nauttivan tekojeni alla. Tämä samaistuminen toisen olotilaan on huippua. Ollaan yhdessä siinä tilanteessa, toinen antaen, toinen ottaen vastaan.

Kipu itsessään ei ole aina välttämätön. Paljon muutakin löytyy kinkyn saralta mikä kiinnostaa.