Kirjoittaja Aihe: Tyttöjen juttuja  (Luettu 9578 kertaa)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #15 : 27.10.2014, 15:27 »
Kettu voi varmaankin järjestää miitin itse?

Kunhan heitin huonon vitsin sukupuolirajoitteisista miiteistä.

Teemamiiteillä tuppaa muutenkin olemaan paha tapa sijoittua Helsinkiin, joten ei ole minulla mitään järkeä  järjestää miittiä. Ei minulla ole rahaa ja aikaa matkustaa Helsinkiin, ja muutenkin siellä riittää yksi käynti 10 vuodessa minulle aivan mainiosti. Seuraava Helsinki-vierailuni on todennäköisesti 2024, pitää kai miettiä miitin järjestämistä sitten.  8)

Riverlady

  • Vieras
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #16 : 27.10.2014, 15:46 »
En ymmärrä miksi pelkkä sukupuoli pitäisi olla jotenkin rajoittava tai toisaalta yhdistävä tekijä ihmisten välillä.

Kinkyys ja naisena eläminen kai jonkin verran yhdistävätkin, kun kerran miittejäkin pidetään. Lisäplussana niissä esim. se, että saunominen on kivaa :)

miksi lihatiskiys sinänsä nähdään ongelmana? Ihmisiä voi lähestyä, päästää lähelle tai torjua. Mikä lienee se suuri ongelma? Se minuutti per kysyjä joka menee muutemaan repliikkiin jolla ei kiinnosta selviää?

Mietipäs nyt miltä itse sinusta tuntuisi, jos vuodesta ja vuosituhannestakin toiseen lahkeessasi esim. roikkuisi koira nylkyttämässä, kun tahtoisit keskittyä ihan perus jutusteluun ja läpänheittoon kaveriesi kanssa. Et haluaisi tulla käsitellyksi lihakimpaleena julkisella paikalla pubissa, mutta joku muu tahtoisi käyttää sinua lihanpalana. Kyllähän se vuodesta toiseen toistuvana vetäisi kenet vaan hieman varautuneeksi.

Käytännössä olen tämän vuoden puolellakin ollut miiteissä, joissa olen ollut ainoa nainen heteromiesten keskellä, mutta merkit ovat olleet 100% kaverilliset. Ihan vasta-alkajana olisin saattanut hieman vaivautua enkä silloin toki olis ketään tuntenutkaan etukäteen.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2228
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #17 : 27.10.2014, 16:33 »
Mun suurin ongelma sukupuolittuneissa miiteissä ja niiden tarjoamassa vertaistuessa on se, että koen hankalammaksi ottaa seksuaalisuutta ja vastaavia yksityisasioita puheeksi toisten miesten seurassa. Minulla on toki omat vertaistukeni, mutta heidän kanssaan ystävyys on kestänyt vuosia ja jokainen on käynyt tarkan seulan läpi ennen kuin näin syvälle on päästy. Pelkkä kinkyys ei riitä vielä yhteydeksi ihmiseen, kun haluan puhua henkilökohtaisista aiheista.

Toisaalta olen aina muodostanut yhteyksiä helpommin ja nopeammin naispuolisten ihmisten kanssa. En tiedä onko kyse pelkästään minusta vai onko tuo yleismaailmallisempaakin, mutta se on yksi suurista syistä miksi preferoin sekamiittejä. Liekö kyse kulttuurista vai mistä, mutta vähänkään isompien miesporukoiden (yli 4 henkeä) tapaamiset tuppaavat degeneroitumaan höhö, tissit -tasolle vähän liian helposti.

Toisaalta, en ole koskaan käynyt kinkymiesten miitissä, joten saattaisin uteliaisuudesta antaa sellaisellekin mahdollisuuden. Eihän sitä koskaan tiedä.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #18 : 27.10.2014, 17:19 »
Jos itse mietin miksi dominoivia miehillä on vaikea miittejä pitää, niin syy on hyvin nopeasti paljastuvat swits miehistä, jotka valikoituja pois joukosta. Sillä ajatus maailma vain ei kohtaa, silloin ei myös pystytä vaihtamaan mielipiteitä. Itsellä on muutamasta tälläsestisestä miitin kaltaisesta kokemusta, näistä on kummastakin jäänyt hyviä kavereita, jotka kunnioittavat toistensa tapoja harjoittaa dominointia.

Seuraava mitä yritän saada aikaseksi on dominoimisen kehehittävästi suhtautuvien miesten, keskustelu illan järjestämisen, jossa pääpaino on henkisen hallinnan puolella.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 18:25 kirjoittanut Guide-Master »

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #19 : 27.10.2014, 17:34 »
Mun suurin ongelma sukupuolittuneissa miiteissä ja niiden tarjoamassa vertaistuessa on se, että koen hankalammaksi ottaa seksuaalisuutta ja vastaavia yksityisasioita puheeksi toisten miesten seurassa. Minulla on toki omat vertaistukeni, mutta heidän kanssaan ystävyys on kestänyt vuosia ja jokainen on käynyt tarkan seulan läpi ennen kuin näin syvälle on päästy. Pelkkä kinkyys ei riitä vielä yhteydeksi ihmiseen, kun haluan puhua henkilökohtaisista aiheista.

Toisaalta olen aina muodostanut yhteyksiä helpommin ja nopeammin naispuolisten ihmisten kanssa. En tiedä onko kyse pelkästään minusta vai onko tuo yleismaailmallisempaakin, mutta se on yksi suurista syistä miksi preferoin sekamiittejä.

Tämä on myös totta. Aika harvassa on ne miespuoliset ihmiset kenen kanssa yleensäkkään juttelee mistään vakavista aiheista ja nekin, jotka on olemassa ovat olleet elämässä käytännössä ihan lapsesta lähtien. Joskin näille ei tule juteltua omasta seksuaalisuudesta, kun eivät skeneen kuulumattomina näistä asioista ymmärtäisi oikeastaan mitään.

Pelkkä kinkyys ei riitä myöskään naisella, jos haluan purkaa tuntojani tai hakea jotain tukea seksuaalisävytteissä jutuissa. Vaan näissäkin olen aika tarkka ja harkitseva, että ketkä ovat niitä henkilöitä, jotka pääsevät lähelle. Yhteinen historia auttaa toki näissäkin asioissa oli se historia sitten seksuaalisävytteistä tai ihan vain kaveripohjaista jutustelua. Tavallaan hieman helpompi luottaa sellaisiin ihmisiin kenelle on osannut antaa ohjat (tapauskohtaista tietysti) tai, jotka ovat antaneet ohjat minulle.

Ja vastaavasti monet naiset ovat paljon avoimempia (yllättäen) kuin miehet. Sellaiselle ihmisille on paljon helpompi puhua omista huolista ja murheista joka jakaa omia huolia murheitaan myös minulle.

Riverlady

  • Vieras
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #20 : 27.10.2014, 22:03 »
Pelkkä kinkyys ei riitä vielä yhteydeksi ihmiseen, kun haluan puhua henkilökohtaisista aiheista.

Aika harvassa on ne miespuoliset ihmiset kenen kanssa yleensäkkään juttelee mistään vakavista aiheista (...) näille ei tule juteltua omasta seksuaalisuudesta, kun eivät skeneen kuulumattomina näistä asioista ymmärtäisi oikeastaan mitään. (...) Pelkkä kinkyys ei riitä myöskään naisella, jos haluan purkaa tuntojani tai hakea jotain tukea seksuaalisävytteissä jutuissa. Vaan näissäkin olen aika tarkka ja harkitseva.

Ymmärrän nämä pointit täysin. Hyvähenkisissä kinkykokoontumisissa (oli sukupuolet mitkä vaan) on kuitenkin aina se mahdollisuus, että kinky- ja syvällisemmistä asioista voi avata keskustelua, jos uskaltaa ja haluaa. Silti ei ole pakko uskaltaa eikä haluta, vaan jo pelkkä yhdessä hengailu ja jutustelu ilman erityistä tavoitetta on arvo sinänsä.

Loc

  • Vieras
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #21 : 28.10.2014, 05:56 »
Riverlady, en ole kyllä huomannut sen enempää tässä kuin vaniljaisissakaan baareissa että tuntemattomia naisia voisi nylkyttää ilman henkilökunnan pihalleheittoa ja sisääntulokieltoa. Jos taas joku kännisen rasvainen ehdotus tai ylipäätään muiden ihmisten huomio häiritsee niin varmaankin helpointa jutella kaverien kanssa kotona. Näteimmätkään tyttäret eivät saa muutemaa kymmentä ehdotusta enempää illassa. Eli max puoli tuntia riittää ei kiinnosta-ilmoituksiin. Ja aika moni tarjoaa reagoimattomuutta=ei sekuntiakaan äärimmäisen arvokasta aikaa mene hukkaan. Ihmetyttää lähinnä asenne jonka mukaan muiden ihmisten kiinnostus on automaattisesti negatiivistä. 

Riverlady

  • Vieras
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #22 : 28.10.2014, 11:48 »
Jos taas joku kännisen rasvainen ehdotus tai ylipäätään muiden ihmisten huomio häiritsee niin varmaankin helpointa jutella kaverien kanssa kotona. Näteimmätkään tyttäret eivät saa muutemaa kymmentä ehdotusta enempää illassa. Eli max puoli tuntia riittää ei kiinnosta-ilmoituksiin.

=> Naisten omille kokoontumisille julkisilla tai puolijulkisilla paikoilla tai on tilausta. M.O.T.

Jalkaa nylkyttävä koira -vertaukseni oli sinnepäin, mutta vasta jälkikäteen keksin osuvamman kuvitteellisen esimerkin miehille, joilla on vaikeuksia asettua toisen asemaan miettimään, miltä ei-toivottu huomio tuntuu. Miettikää sellaiset miehet miltä tuntuisi, jos harva se kerta kun olette poikaporukalla pubissa tms. raflassa viettämässä vapaa-aikaa, joukkoonne hivuttautuisi tai suorastaan änkeäisi teitä 20 cm pidempi tuntematon nainen, joka selvästikin nostaisi penkistä ainakin 50 kiloa enemmän kuin te ja alkais kädet puuskassa selostaa jotain epäkiinnostavaa, kuten "Mitäs pojat heh heh. Tehän ootte kuin Sinkkuelämän sporttibaarijaksosta koko porukka, huh huh, heh heh. Mut voi ei apua, mikä sun horoskooppi on, anna mä arvaan? Kauris? Ei? Vesimies? Ei No kalat! Varmana oot kalat!" jne...

Vastaavia tilanteita vuodesta toiseen, niin välillä tuollaiset naurattaisi, välillä ei ehkä niinkään.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #23 : 28.10.2014, 11:56 »
Komppailen Riverladyä tässä. Miehen voi olla vaikea ehkä käsittää,miltä epätoivottu huomio tuntuu, kun se on jatkuvaa.
Baarissa iskuyrityksistä ei välttämättä pääse eroon vaan sanomalla "ei kiinnosta", voi kunpa se olisikin niin helppoa! Kääliökulttuuriin kun meillä kuuluu olennaisena osana jankkaaminen, dissaaminen tai suoranainen suuttuminen pakeista. Välillä on saanut takiaista ravistella koko illan perästä stalkkaamasta, välillä on päätynyt vihanpurkausten kohteeksi "stananpihtarihuora" ym. Enkä välttämättä jaksa käydä mitään henkevää keskustelua siitä miksi minua ei juuri silloin kiinnosta, juuri se tyyppi. Harvempi kun antaa asian olla ,ja jättää rauhaan sen "ei kiinnosta" kommentin jälkeen. Siinä mielessä tyttöjen illat on kivoja, niissä saa rauhassa jutella ilman jatkuvia keskeytyksiä miesten taholta.

X-Myster

  • Vieras
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #24 : 28.10.2014, 12:43 »
Ymmärrän oikein hyvin tuon Riverladyn pointin kyllä. Ei varmastikaan ole kivaa jatkuva ei-toivottu huomio.

Muuten tuo, sinänsä ihan asiastakin oleva kommentti sai nauramaan. Vertaus kielikuva ja varsinkin tuo esimerkki horoskooppi kyselyineen, on kyllä hauska. Omalla tavallaan sekin kuitenkin osoittaa kuinka lähellä, miehet ja naiset on toisiaan jutuissaan joskus. Vaikka en nykyään juurikaan käy kapakoissa tai muulla vastaavissa paikoissa. Ei ole yksi eikä, kaksi kertaa kun tuntematon nainen, on aloittanut keskustelun juuri noilla samoilla sanoilla. "Mikä on siun horoskooppimerkki, anna mie arvaan..." :D Tokikaan ei niin usein että, sitä häiriöksi olisin kokenut!

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #25 : 28.10.2014, 15:43 »
Minua on joku tuntematon häirikkömies lähestynyt vain 3 kertaa koko elämäni aikana. Pitää kai myöntää, että rumuudesta on jotain hyötyä.  8)

Loc

  • Vieras
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #26 : 28.10.2014, 15:59 »
Njooh, siksihän meillä on miesporukoissa aina muutema munaton mies mukana että kännisen muijan tunkiessa pöytään söpöttämään käsittämättömiä nämäkin saisivat. Ottakaa tyttäret mukaan niitä vähemmän hehkeitä ystävättäriänne ja vinkatkaa että kokeileppa tuolta. +dommeilla on toki muitakin keinoja hankkiututa epätyydyttävästä seurasta. Kielellisesti lahjakkaana ei luulisi olevan vaikea keksiä keinoa jolla sellainen joka ei usko sitä kiinnostamattomuutta saisi asian sisäistettyä. +50kg enemmän nostava nainen tosin olisi jo sellainen jota pitäisi kokeilla jo ihan varmasti:D Se on vain reeniä jos ne pitää kirjaimellisesti heittää poies. Salilla voimaa tai iplajeissa tekniikkaa. koskemattomuus selkenee ehkä paremmin nivellukolla kuin hihittelyllä.

Viridian

Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #27 : 28.10.2014, 17:29 »
Semmonen tuli tässä mieleen, että miksiköhän naiset ei saa kokoontua keskenään ilman, että joutuvat selittelemään miksi se on tarpeen? Onko tää sama juttu kuin se, että ihmiset ei saa perustaa uusia yhdistyksiä ilman, että ottavat onkeensä ympäristön mielipiteen siitä, että täällä nyt on jo nyt varmasti tarpeeksi yhdistyksiä kaikille kinkyille... Samalla tavalla miehet selittää naisille, että ihan helposti te saatte olla rauhassa keskenänne baarissakin, uskokaa nyt ja tehkää niinkuin me ollaan järkeilty....

Ottakaa tyttäret mukaan niitä vähemmän hehkeitä ystävättäriänne ja vinkatkaa että kokeileppa tuolta. +dommeilla on toki muitakin keinoja hankkiututa epätyydyttävästä seurasta. Kielellisesti lahjakkaana ei luulisi olevan vaikea keksiä keinoa jolla sellainen joka ei usko sitä kiinnostamattomuutta saisi asian sisäistettyä. Se on vain reeniä jos ne pitää kirjaimellisesti heittää poies. Salilla voimaa tai iplajeissa tekniikkaa. koskemattomuus selkenee ehkä paremmin nivellukolla kuin hihittelyllä.


Eli jos en halua, että miehet häiritsee illanviettoa ystävien seurassa, naisten ratkaisu: Naisten oma saunailta, jee. Vastaa naisen ratkaisua auton öljynvaihtoon.

Miesten ratkaisuja:

Naisten kuuluu ottaa mukaan ruma naiskaveri, jolle ohjataan häiritsijät.. mitvit, tämänkö takia mäkin saan kutsuja naisten porukoihin?

Sitten dommeilla toki muita keinoja. Ai mitä keinoja, olisi kiva tietää, mitenkä sitä pitäisi alkaa alistamaan jotain random vaniljoja saadakseen ne sivummalle? Yhtä loistavaa syyllistämistä kuin se, että jos joku häiritsee sessiotasi bileissä, et vaan ole tarpeeksi dominoiva.. joo epäilemättä en, jos en vastaa epämääräisiin kännihuuteluihin ruoskaniskulla.

Ja lisää syyllistämistä: kielellisesti lahjakkailla ei moisia ongelmia ole... okei, tämä ratkaisi ongelman, nyt vaan tänne sitä lahjakkuutta kiitos.

Ja viime kädessä pitää tosiaan heitellä miehiä pois.. No just joo, luulin kuluttavani elämääni mielenkiintoisemmin vaikkapa sessioimalla vapaa-aikana kuin treenaamassa salilla tai itsepuolustuslajien pauloissa, ja kaikki se vaiva vain saadakseni syytteet siitä, että olen kajonnut johonkin öykkäriin baarissa...

Mutta jos kerta pitää, niin tyttöjen pitää tehdä mitä tyttöjen pitää, ennenkuin voi hyvällä omalla tunnolla heittää pyyhkeen kehään ja myöntää, että edelleen mieluummin olisin siellä naisten saunaillassa kuin baarissa.

Vir, joka kyllä käy miiteissäkin, missäs niitä kinkyjen miesten toivottuja lähestymisiä muuten saisi?



Loc

  • Vieras
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #28 : 28.10.2014, 17:43 »
Njooh, vaihtoehtoja on monia. Kumman taitavia ihmiset ovat torppaamaan niitä mutta esittäminen vaatii toisella tapaa munaa.

Ihmisten kanssa kanssakäymiseen on monia keinoja joista aika vähän tulee sulkea ulos. Känniurpot lähtevät poken voimin pihalle. Kannattaa vaikka seuraavan kerran jututtaa sellaista jos baarissa lähestyvät ovat automaattisesti negatiivisia asioita. Toisaalta jännä että lähtee seuranhaun ykköspaikalle jos ei hae seuraa.

Kukin saa toki järkätä omia mittejään tai mitä hyvänsä. Kyse onkin siitä miten sen tekee. Jos esimerkiksi harrastaa sellaista äärimmäistä väkivaltaa kuin ulossulkemista niin todennäköisesti tulee myös kohtaamaan sellaisia ihmisiä jotka eivät sellaista toimintaa arvosta. Kuppikunnat porukan sisällä. Mielenkiintoista ettei voi olla yhtenäinen kinkyporukka vaan pitää eriytyä leireihin, milloin vinolainapankkien, milloin sukupuolirajoitettujen miittien suhteen tms.

Mitkä olisivat pahimmat vaihtoehdot mitä seuraisi mikäli jokainen sukupuoli saisi miittiin osallistua? Jännä kun joidenkin pä ei kestä elää maailmassa jossa on enemmän kuin yksi sukupuoli.

Master T

  • Vieras
Vs: Tyttöjen juttuja
« Vastaus #29 : 28.10.2014, 18:01 »
Semmonen tuli tässä mieleen, että miksiköhän naiset ei saa kokoontua keskenään ilman, että joutuvat selittelemään miksi se on tarpeen?


Ei minusta kukaan ole kieltämässä naisten kokoontumisia. Minusta noille tapaamisille on tarvetta, koska moni nainen haluaa niihin osallistua. Tuo on riitävä peruste.
Toinen asia on, jos joku kyselee perusteluja, miksi tehdään jollain määrätyllä tavoin, ei siitä tule loukkaantua naistenkaan vaikka kysyjä olisi mies. Kysyminen ei ole mitään estämistä tai määräilyä. Seon uteliaisuutta. On mikä yhdistys tahansa niin minusta osoittaa heikkoa kykyä perustella asiaansa, jos kysyjälle ei kerrottaisi perusteluja. Näiden naisryhmien suhteen en minä ole huomannut mitään epäselvää heidän perusteluissaan.

Tietenkin eri porukat voivat ja heidän pitääkin perustaa omia porukoitaan. Ei kukaan mene rähjäämään postimerkkeilijöille, miksi he ottavat jäsenikseen vain postimerkkeilyä harrastavia. Jäsenten tai osallistujien määrä ratkaisee onko jollain yhdistyksellä riittävää kannatusta ja mahdollisuutta elää. Sitä eivät ratkaise ulkopuoliset.