Aula - kaikille avoimet alueet > Lounge

Hienovaraiset vihjeet, eleet, toimet...

(1/4) > >>

Jen:
Tästä aiheesta varmasti on keskusteluja ja ihmisiä, jotka haluavat keskustella, ilmaista kantansa.

Jokaisessa D/s suhteessa on oma kaavansa, oli se tiedostamaton tai tietoinen, ja jokainen pari toimii omalla mallillaan toimi se eli ei. Oli käytösnormeista sovittu tai tulivat ne parin toimintaan luontaisesti, on mielenkiintoista seurata eri D/s parien suhdedynamiikkaa. Suurin osa tästä dynamiikasta on hienovaraista ja jopa huomaamatonta muille, jotka eivät tietoisesti hae näitä elementtejä eivätkä hienovaraiset eleet rajoitu vain D/s suhteisiin, mutta painotan, tässä keskustelussa haen juuri D/s suhteiden hienovaraisia eleitä.

Olit sitten Dom tai sub, miten ilmaiset suhteessa toimivan hierarkian kumppanillesi (ja ympäristölle)? Miten osoitat asemaasi tai kumppanisi asemaa? Vain makuuhuoneessa vai kokoaikaisesti arjessa?

En välttämättä hae konkreettisia tekoja vaan myös niitä pieniä eleitä, joita teemme lähes tiedostamatta. Palvelualttiudesta katseen suuntaamiseen. En mitenkään halua tunkeutua minkään parin henkilökohtaiselle alueelle, eli jos sinusta ei tunnu sopivalta käydä tätä keskustelua, pyydän, älä silloin vastaa mitään. En hae elämäntarinoita vaan jokseenkin kaipaan yleistä pohdiskelua erinäisitä eleistä, esimerkkien kautta tai ilman, miten haluaisit kumppanisi ilmaisevan mitä hän haluaa?

Jos haluat jotain kumppaniltasi, miten osoitat sen? Annatko hienovaraisia vinkkejä ja vihjailuja vai sanotko suoraan mitä haluat? Odotatko kumppanisi luonnostaan tietävän mitä haluat ja miten, tietääkö hän mitä haluat?

Alue on laaja, enkä sitä nyt edes halua lähteä suuremmin rajaamaan. Mielelläni lukisin tähän aihealueeseen liittyviä pohdiskeluita.. Itse olen muutaman käynyt päässäni ja viestein eri ihmisten kanssa.. Erinäiset hienovaraiset eleet, joita toteutan jopa luonnostaan eivät varmasti ole jääneet huomaamatta kaikilta, mutta varmasti voin sanoa, ettei jokainen lähellä ollut ole kaikkia eleitäni ja toimia i huomioinut. Omat eleeni eivät ole sovittuja tai neuvoteltuja vaan luontaisia toimintamalleja, joita jopa huomaamattani noudatan. Tosin, mitä kauemmin edellisestä tapaamisesta on, sitä "heikommin" osa eleistäni toteutuu, mutta en ihmettelisi ollenkaan mikäli ne palautuvat 99% varmuuteensa alta aikayksikön.

Juomansta huikan ottaminen, ruoasta suullisen syöminen vasta suhteen Dominoivan osapuolen jälkeen, enintään yhtä korkealla istuminen tai seisominen, toisen kuunteleminen, erinäiset (myös brättäilevät) huomionosoitukset, pienet jopa lähes huomaamattomat eleet, ilmeet, teot.. Suurinta osaa en toteuta tiedostaen, vaan tiedostamattomasti ja vasta jälkikäteen usein huomaan toimineeni tietyllä tapaa. Näitä riittää ja mielelläni kuulisin myös muista ja enemmän.

hihaton:
Mulla on tapana osoittaa katseella, mihin haluan subin asettuvan tai kiinnittävän huomionsa. Ele on todennäköisesti niin pieni, ettei siihen kukaan muu kiinnitä huomiota. Lisäksi on muutamia ääneen lausuttuja sääntöjä olemisesta, kuten esimerkiksi se ettei sub istu ennen kuin minulla on tuoli allani ja silloinkaan ei korkeammalle kuin minä. Jos en erikseen käske toisin, sub kulkee aina jäljessäni tai rinnallani.

Keskustelussa tulee myös käytettyä aika paljon katsetta, josta sub tunnistaa tarkoitukseni jo kohtuullisen hyvin. Tavallinen "et oo tosissasi"-huudahdus harvoin vaatii muuta vastausta kuin tietävän, intensiivisen tuijotuksen sekunnin-parin ajan. Seurassa sitten vähän hienovaraisemmin, mutta silloinkin saan yleensä sanattomasti tehtyä tiettäväksi milloin rajoja lähestytään.

Yhdessä ollessamme minulla on aina sängystä noustessa aamupala ja teekuppi odottamassa, jollen ole erikseen päättänyt herätä ensin ja hemmotella pikkuistani jollain erityisellä. Joskus hän saa syödä pöydän alla jaloissani, joskus keitän puurot, mitä milloinkin satun keksimään.

Ja kun silloin tällöin käy niin, ettei viesti mene sanattomana perille, sanon kyllä sen ääneen. En jätä huomaamatta jääneitä vihjeitä roikkumaan ja aiheuttamaan ärsyynnystä kummallekaan. Ei tästä mitään tulisi ilman jatkuvaa kommunikaatiota, sanallista ja sanatonta.

peksu:
Mielenkiintoista pohdittavaa. Hienovaraiset eleet on teemana. Olihan siinä aloituksessa muutakin pohdintaa kyllä.

Aloitan hienovaraisilla. Ja varmuuden vuoksi, ennen kuin joku sanoo, ettei pidä olla sääntökirjaa jonka mukaan toimia niin sanon, että tämä juttuni ei ole semmoinen. On vaan omia kokemuksia.

 Osaltani löydän helposti kolme elettä. Katse, kuten Hihaton totesi on ensimmäinen ja tehokkain ja toimivin mun kokemuksen mukaan. Ei kyllä toimi aivan kaikilla.

Jos tarvittavalla hetkellä ei katsekontaktia ole, niin sen saa vaikkapa naputtamalla etusormella pöytää pari kertaa kevyesti, äänettömästi. Subin silmä sen huomaa ja katsekontakti syntyy. Jos ei auta niin sitten rykäisy viimeistään toimii.

Katseella voi sitten ohjata itse asiassa aika helposti.
Nyökkäys, pään ravistus- kyllä/ei. Hienovaraisesti tehtynä ei niitä huomaa kuin erityisesti asiaa mahdollisesti tarkkaileva.

Aivan sama juttu aivan minimaalisella katseen rypistyksellä. Eivät nämä ole sovittuja olleet koskaan.

Näkyvistä sitten. Subi kulkee aina rinnalla, oikealla puolella. Ellen toisin määrää. Koira kulkee vasemmalla  :)

Ravintolassa tarjoilija tuo ruokalistan molemmille. Subi ojentaa ruokalistansa minulle. Valitsen hänelle sopivan ruoan.

Aterian jälkeen tarjoilija yleensä kysyy ensin minulta, että maistuiko ruoka. Vastaan yleensä, että maistui, kiitos. Ja ennen kuin ehtii subilta kysyä niin vastaan, että hänelle maistui myös.

Anekdoottina ja aivan todella kerran pääsi käymään niin, että tarjoilija oli vikkelämpi kuin minä ja ehti kysyä subilta: maistuiko tyttärelle myös ?  :D

No sitten on  subeja jotka haluaa sanallisia käskyjä tai määräyksiä. Kahden kesken tai joku haluaa kuulla niitä vaikka kaupassa niin, että joku toinenkin kuulee.

Hienovaraiset ja käskyt eivät ole toisiaan poissulkevia. Täydentävät toisiaan.

Kirjo on laaja.

Korostan vielä, että ei ole yhtä, kahta tai kolmea tapaa näissä. Kaikki muotoutuu suhteen ja ajan kanssa uomiinsa.

smoky:
Newbie- subin näkökannalta, ehkä sen syvemmin avaamatta, katse, äänensävy, kunnioitus ja vaativuus molemmin puolin.

Tietyllä katseella mut saa hiljaiseksi, polvilleen, tai miellyttämään, tilanteesta ja seurasta riippuen. Tietyllä äänensävyllä saa mut hiljaiseksi, polvilleen, selälleen, nauttimaan, kiroamaan, miten vain. Pidempi katse ja kulmien kohotus kertoo mulle paljon toisen haluista ja mielenliikkeistä. Molemminpuolinen kunnioitus toisen itsenäisyyttä, itsekyyttä, tarpeita ja haluja kohtaan mahdollistaa tämän. En mieti, huomioivatko muut asiaa vai eivät. Vaikka pitkälle päästään pelkillä eleillä ja sanattomuudella, tarvitsen ehdottomasti myös sanallisia käskyjä ja vaatimuksia alistuakseni.

Ehkä tiedostamattani (nyt asiaa ajateltuani) pidän mielelläni huolen toisen tarpeista. Huolehdin toisen lempiruuan pöytään tiettyyn kellonaikaan,  täyden viinilasin tai oluen kouraan, huolehdin kaverit ja vieraat tyytyväisiksi, jotta toinen saa keskittyä turinointiin ja maailmanparantamiseen, saunanlämmitykset ja hieronnan sitä sen enempiä pyytämättä tai käskemättä. Sovittuja arjen asioita, vastuita ja tehtäviä löytyy molemmin puolin.

Nyt asiaa syvemmin pohtiessani... Tiedostetut roolit löytyvät vain makuukammarin puolelta, mutta tiedostamattomat, selkeät roolit löytyvät myös arjen harmaudesta ja sen monista sävyistä, välillä enemmän, välillä vähemmän.

Guide-Master:
Itse kun on elellyt  jo pidenpään  saman katonalla, niin kyllä sitä oppii toisen herkimmät  kohdat  löytämään niin hyvässä kuin pahassa. Eli toista oppii lukemaan ja oikealla  tavalla kiistellä,  riippuen tarpeesta☺

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta