Aula - kaikille avoimet alueet > Lounge

Masokisti

(1/5) > >>

Koulutatko:
Masokisti,sehän määritellään ihmiseksi joka nauttii kivusta/satuttamisesta tai mikä lienee ihan virallinen lääketieteellinen määritelmä nyt ollakkaan.Minun mielestäni masokistiä voi olla hyvinkin erillaisia tasoja,jos asian niin voi ilmaista.Joillekkin masokismiä voi olla jo se että laittaa pyykkipojat nänneihin.¨
Toiselle sitä että pitää tajunnan hämärtyä saamastaan kivusta ja käsittelystä.Vaikea määritellä ja määrittely hassua sikäli kun asiaan ei ole mitään standardeja ja kuka ne edes määrittäisi miten kukin kokeee jotakin olevansa.

Asia aloin pohtimaan kun yksi Maasturi täällä minulle kommentoi asiaa että masokisti on sellainen jolle käytännössä voi tehdä mitä vaan kipua ja maso siittä
nauttii.Olen kyllä tyystin erimieltä,vaikka pidänkin hyvinkin kovasta alistamisesta.Mutta myöskin kevyemmästä kivusta.Itseni kohdalla koen että masokisti
voi olla myöskin niin että henkinen ja muu ei kipuun liittyvä on niin rankkaa että menee masokismin puolelle.

Ajatteleeko sadisti sitten niin että" kunnollinen,oikea masokisti" on vain sellainen joka pystyy/haluaa sitä todella kovaa fyysistä kipua?Mikä on oikea masokisti?

bikantti:
Olen kanssasi samoilla linjoilla, että masokismia on monenlaista ja monenasteista. Ehkä itse joskus miettinyt sitä niin, että jos (henkisen tai fyysisen) kivun kautta tavoittelee siitä aiheutuvaa tietynlaista mielihyvää, että voiko sitä sitten edes sanoa masokismiksi? Siis määritelmä tuntuu paradoksilta.

stoge:
By defination :

Oikea sadisti ei ajattele hevonv*ttuakaan siitä mitä masokisti tuntee.

Ja sitten realimaailmaan..

Me masojen pikku-sadisti-huarat sitten taas tehää mitä meidän annetaan tehä.

Masokistisia tarpeita on varmasti ihan yhtä monta kuin on masokisteja.
Kivuntuotto tavalla X antaa kiksit toiselle ja toinen ei pidä siitä laisinkaan.

Välineet, metodit, paikat bla bla bla... kaikilla omat himonsa ja halunsa.

-Pikku-vosu-Stoge (oma valinta!)  ;D

*edit*

Unohdin tärkeimmän...


KOSKA PANNAA?

Krom:
Kuten stoge sanoi, eri tarpeita on varmasti yhtä paljon kuin on masokisteja, ollaan me ihmiset sen verran vaikeita. Itselleni on tärkeää kuka kivun aiheuttaa ja miksi, ei oikeastaan kipu sinänsä. Tosin sitä pitää olla, välillä paljonkin... Tiedä näistä nyt sit.

isabella:
Olen pohtinut tätä viime aikoina. Tuntuu että sellaisia ihmisiä on aika paljon, jotka hanuri mustelmilla vakuuttavat että eivät ole masokisteja. Ja mikäs siinä, tietyllä tavalla kuulun itse samaan joukkoon.

Mutta on hankala määritellä kuka sitten on masokisti. Onko se ihminen, joka saa konkreettista fyysistä nautintoa kivusta? Vai ihminen, joka pitää itse kipua epämiellyttävänä mutta tykkää sen aiheuttamasta aivokemiallisesta ryöpystä? Vai ihminen, joka nauttii henkisellä puolella siitä että toisella on valta satuttaa? Vai ihminen, joka inhoaa kipua mutta tykkää sitä että joutuu epämiellyttävien asioiden kohteeksi "vasten omaa tahtoaan"? Ovatko he kenties kaikki masokisteja?

Ja sitten tosiaan se kivun määrä. Jos itkee ja kiljuu suunnilleen jo piiskan nähdessään (kuten minä) mutta kuitenkin haluaa joskus sitä pikkukipua, onko silloin masokisti? Onko sellainen masokisti enemmän truu, joka kestää että hakataan verille? Entä jos suhteessa on consensual non-consent -sopimus? Silloin alistuva ei päätä kivun määrää, onko siis silloin kyseessä kaikista eniten truumasokisti vai eikö silloin ole masokisti lainkaan?

Näitä olen pohdiskellut. Lopputulokseen en ole vielä tullut :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta