Kirjoittaja Aihe: Masokisti  (Luettu 8966 kertaa)

Pip

Vs: Masokisti
« Vastaus #15 : 26.12.2014, 00:52 »
Minulle itselle tulee mieleen että,no en tiedä saako näin tehdä mutta teen kuitenkin.Jos teen väärin niin poistakaan tämä kommentti.Stoge,profiilissa lukee että sadisti,minulle tulee hänen kommenteista tähän ketjuun mieleen pelle.Ja en oikeasti ymmärrä edes hänen kommentteja/kirjoituksia,ymmärtääkö hän itsekkään mihin kirjoittaa ja vastaa.tarkoitan tätä ketjua,en sen enempää henkilökohtaisesti.
Tähän on pakko puuttua hiukan. stoge on mun kirjoissani ihan tervepäinen tyyppi, joka tekee sitä, mitä se tykkääkin tehdä. Mä en ite tee samoja asioita, mutta arvostan sen vilpittömyyttä tekemisissään.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Masokisti
« Vastaus #16 : 26.12.2014, 06:02 »
Minulle itselle tulee mieleen että,no en tiedä saako näin tehdä mutta teen kuitenkin.Jos teen väärin niin poistakaan tämä kommentti.Stoge,profiilissa lukee että sadisti,minulle tulee hänen kommenteista tähän ketjuun mieleen pelle.Ja en oikeasti ymmärrä edes hänen kommentteja/kirjoituksia,ymmärtääkö hän itsekkään mihin kirjoittaa ja vastaa.tarkoitan tätä ketjua,en sen enempää henkilökohtaisesti.

Sarkasmia ja kielikuvin ilmaistu mielipide. Sangen selkeää suomenkieltä.  ;D Jos toisen huumori tai käyttämät kielikuvat eivät aukene, niin tekeekö se tästä henkilöstä pellen?


Mutta itse aiheesta:
"1) masokismi, seksuaalisuuden osavietti, ruumiilliseen tuskaan liittyvä mielihyvä, joka voi olla läsnä kaikissa psyko-seksuaalisen kehityksen vaiheissa ja on painottuneena seksuaalisessa masokismissa. Masokismi on erityinen siksi, että se näyttää toimivan mielihyvä periaatetta vastaan.

2) masokismi, seksuaalinen masokismi, psykoanalyysin mukaan perversio, jossa keskeistä on masokistisen seksuaalisuuden osavietin painottuneisuus ja täten ruumiilliseen tuskaan liittyvä mielihyvä. Masokismi esiintyy usein seksuaalisen sadismin kanssa ja usein puhutaan sadomasokismista. (--)

3) masokismi, masokistinen karaktääri, karakträärin painotus, jossa henkilö tuo kernaasti esiin todellista tai kuviteltua nöyryyttämistä, jonka kohteeksi hän näyttää usein joutuvan."
Lähde: Kliinisen psykologian ensyklopedia, Pertti Luukkonen, 2008.

Mielestäni todellista masokistia ei voi määritellä, koska masoja on yhtä monta kuin ihmistäkin. Seksuaalinen masokismi varsinkin poikkeaa ihmisten välillä, koska sillä kivulla haetaan nimenomaan sitä mielihyvää.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2014, 06:19 kirjoittanut Isrika »

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Masokisti
« Vastaus #17 : 26.12.2014, 09:15 »
Minulle itselle tulee mieleen että,no en tiedä saako näin tehdä mutta teen kuitenkin.Jos teen väärin niin poistakaan tämä kommentti.Stoge,profiilissa lukee että sadisti,minulle tulee hänen kommenteista tähän ketjuun mieleen pelle.Ja en oikeasti ymmärrä edes hänen kommentteja/kirjoituksia,ymmärtääkö hän itsekkään mihin kirjoittaa ja vastaa.tarkoitan tätä ketjua,en sen enempää henkilökohtaisesti.

Tuota, tuota...Minä uskon hyvin vakaasti, että stoge tietää ja ymmärtää varsin hyvin mihin vastaa ja ennenkaikkea miten hän kirjoittaa. Itse pidän hänen oivaltavasta tyylistään kovasti ja hänellä on myös erinomainen itseironian taito. Pelle? Ei todellakaan. Pelleileekö? Ehkä joskus.  :o :o

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Masokisti
« Vastaus #18 : 26.12.2014, 09:58 »
Onko nautinto aina seksuaalisuuttaan,  vai onko se vain yksitapa nauttia? Sillä masokismi voi olla myös oma tapa nauttia asioista,  jossa kipu on nautinnon tuottaja.

Beamofmoonlight

Vs: Masokisti
« Vastaus #19 : 26.12.2014, 11:05 »
Minulle itselle tulee mieleen että,no en tiedä saako näin tehdä mutta teen kuitenkin.Jos teen väärin niin poistakaan tämä kommentti.Stoge,profiilissa lukee että sadisti,minulle tulee hänen kommenteista tähän ketjuun mieleen pelle.Ja en oikeasti ymmärrä edes hänen kommentteja/kirjoituksia,ymmärtääkö hän itsekkään mihin kirjoittaa ja vastaa.tarkoitan tätä ketjua,en sen enempää henkilökohtaisesti.

Koita kääntää kielikuvat asiaan sopivaan muotoon, bongaa tekstistä läpändeeraus ja sarkasmi. Sitten lue teksti uudelleen ajatuksella kunnes ymmärrät. Ymmärtämiselle ei kyllä varmaan voi antaa takeita kuitenkaan. 

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Masokisti
« Vastaus #20 : 26.12.2014, 20:48 »
Ajatteleeko sadisti sitten niin että" kunnollinen,oikea masokisti" on vain sellainen joka pystyy/haluaa sitä todella kovaa fyysistä kipua?Mikä on oikea masokisti?

Ei ajattele... Terve sadismi sisältää aimo annoksen myös sadistista huumoria. Samoin kuin masokistin suunanasta masokistista huumoria. Masokistin on myös hyvä tuntea olevansa arvokas ja haluttu masokistisen mieltymyksensä kautta. Masokistille saa tulla miellyttävä olo myös sadistisesta huumorista jolle voi kumpikin joko nauraa tai sitten vaan kommentoida sitä vaikka niin pitkälle että se lopulta johtaa sanoista tekoihin. Samalla voi tunnustella sen masokistin rajoja kun heittelee piruja ilmaan ilman että vielä ollaan mitään fyysistä tekemässä.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Masokisti
« Vastaus #21 : 27.12.2014, 00:04 »


"That one mother [of victim] that gets on television all the time, who thinks I should get 33 injections, I think she ought to take 33 valiums and go lie down."
--John Wayne Gacy


 ;D

Suzie

  • Vieras
Vs: Masokisti
« Vastaus #22 : 27.12.2014, 11:24 »
... kun rakkini porkaiseen varpaansa kiveen olen pahoillani siitä että siihen sattui (rakkiin, ei kiveen), ja kun taas potkaisen rakkiani ja siihen sattuu (rakkiin, ei jalkaani) nautin..)


Jos olisit sitonut rakkisi silmät ja taluttaisit häntä polulla hihnan päässä ja hän potkaisisi sitä samaa kiveä, niin ilmeisesti nauttisit?


Eli kyse ei ole siitä mikä kivun aiheuttaa vaan siitä, olitko sinä sen aiheuttamisessa osallisena?




Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 620
  • Galleria
Vs: Masokisti
« Vastaus #23 : 27.12.2014, 17:32 »
... kun rakkini porkaiseen varpaansa kiveen olen pahoillani siitä että siihen sattui (rakkiin, ei kiveen), ja kun taas potkaisen rakkiani ja siihen sattuu (rakkiin, ei jalkaani) nautin..)


Jos olisit sitonut rakkisi silmät ja taluttaisit häntä polulla hihnan päässä ja hän potkaisisi sitä samaa kiveä, niin ilmeisesti nauttisit?


Eli kyse ei ole siitä mikä kivun aiheuttaa vaan siitä, olitko sinä sen aiheuttamisessa osallisena?

Kyllä - minä tai joku muu. Siis tarkoituksellinen kipu on kaunista ja kiihottavaa - ei mikä tahansa vahinko, edes sellainen joka sattuu session aikana.