Kirjoittaja Aihe: heikkous ja voima  (Luettu 6928 kertaa)

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #15 : 13.04.2012, 18:25 »
Jumalat varjelkoon minua ryhtymästä mihinkään heikon subin kanssa.
Entäs sellaisen erittäin voimakkaan ja samalla hyvin heikon kanssa- onko tuollainen yhdistelmä liian sekoa? :-\
Jos subi on henkisesti vahva eikä heikko niin ei ole ollenkaan ongelma. Heikko itsetunto .. korostunut tarve saada hyväksyntää .. tuollainen heikkous subissa hirvittää.

-katy-

  • Vieras
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #16 : 31.08.2014, 14:28 »
Heikko itsetunto .. korostunut tarve saada hyväksyntää .. tuollainen heikkous subissa hirvittää.

Näitä on ja näiden kanssa on elettävä-tai siis mikäänhän ei ole kai pakko kuin kuolla. Itse kun tapaan ihmisen,josta aistin,että häntä on satutettu ja mollattu,kiustattu ja minuutta riistetty,niin mulle tulee suru ja halu suojella,salaa. Ja salaa sitä teenkin,en niin että tekisin siitä jonkinlaisen numeron.
Olen huomannut myös päinvastaista :jotkut haluavat repiä rikkinäisiä lisää ja näin käyttää omaa näennäistä valtaansa omiin kikseihin-tiedä onko alkkarit kosteana.

Mitä noihin heikkouksia ja voimiin tulee, niin tänään ajatelmoin, että joskus voimat vaan voivat loppua kesken, mutta jos ei ole mahdollista tankata, voi kenties pysyä hengissä tai selviytyä fokusoimalla tai priorisoimalla ;D
« Viimeksi muokattu: 31.08.2014, 14:57 kirjoittanut katy »

Querreiro

  • Vieras
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #17 : 31.08.2014, 20:09 »
Heikkous, voima vai kummatkin yhdessä toisiaan täydentäen.

Mikä siis määritellään "heikkoudeksi" ja mikä taas "voimaksi" / vahvuudeksi on sekä ihmisen minuuden että kulttuurisidonnaisten opittujen mallien kokonaisuus.
Esim. miten määritellään onko "heikkoutta" vai "voimaa" oientaa käsi toiselle, jäädä toisen rinnalle, vaikkapa silloin, jos toinen sairastuu vakavasti tai tilanteessa, jossa koko suku hylkää uskonnollisten syiden vuoksi, jne.?
Tai onko "heikkoutta" vai "voimaa" odottaa tekoja sanojen sijaan, samalla kuitenkin itse nöyrtyen sille tietoisuudelle että vaikka miten ymmärrämme mahdollisuuden antaen, emme koskaan voi olla niin hiekkoja vahvoina sekä heikkoina niin vahvoja että tulisemme aina kuulluiksi / kohdatuiksi tuntevina ihmisinä, myös itsemme taholta.

Erityisesti näin kun BDSM -maailmaa ajatellaan, on toki totuus myös se, että Master ja Subi ovat molemmat sekä yhtä aikaa "vahvoja" että "heikkoja".
Joten kun edelliseen pohjautuen ajatellaan molemmille keskinäistä rikkautta tuovan D/s -suhteen olevan yhtä aikaa sekä symbioosi että metamorfoosi (tarkoittaen tässä yhteydessä molempien kasvua ja kehitystä keskinäisessä suhteessa yhdessä keskinäisiä päämääriä tavoitellen "jalostuen"), ymmärretään helposti miten molempien "vahvuuksien" ja "heikkouksien" tulee täydentää toisiaan, yhdessä erottamattoman kokonaisuuden luoden.

Kun ei sen enempää Domme, Subi, Switch kuin Masterkaan voi tahollaan yksin muodostaa mitään D/s -suhdetta, tulee näin jokaisen olla valmis omien "heikkouksiensa" ja "voimansa" yhdistämään toisen "voimaan sekä "heikkouteen", jolloin tuosta kaikesta on mahdollista rakentaa yhteinen kokonaisuus.
D/s -suhteessa ei näin voi olla itsestään selvyyksiä, olettamuksia tai kumppanista riippumattomia rutiineja, vaan kummankin täytyy olla valmis "heikkoutensa" ja "voimansa" toisen kanssa sekä toista kokonaisvaltaisena persoonana kuunnellen kohtaamaan.

Näin "heikkous" ja "voima" ovat todellisuudessa yksi ja sama kokonaisuus!

misuli_n

Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #18 : 03.01.2015, 14:21 »
Vahva on se joka uskaltaa toisen edessä olla heikko / näyttää heikkoutensa.

Tämä on minusta hyvin kirjoitettu,
mutta tuo asia tekee s haavoittuvaksi, paljastaa sisimpänsä toiselle.
Vaatii vahvaa luottamista toiseen, aikaa ja tutustumista, että toinen ei riko luottamusta,
eikä käytä sitä väärin.