Kirjoittaja Aihe: Maineensa veroinen  (Luettu 10687 kertaa)

peksu

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #45 : 17.01.2015, 18:57 »
Kannattaa muistaa, että totuus ei koskaan saavuta kiertämään päässyttä valhetta.

Lucrezia

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #46 : 18.01.2015, 18:02 »
Kannattaa muistaa, että totuus ei koskaan saavuta kiertämään päässyttä valhetta.

Ei se ihan noin sentään ole... Järkevät aikuiset tekevät itse omat päätelmänsä ihmisistä. Vähemmän järkevät tai ei-aikuiset saavat jäädäkin ilman.

Puheet on puheita, tulevat ne sitten henkilön omasta tai muiden suusta. Teot ja käytös ratkaisevat ja nekin vasta itse nähtyinä (enkä nyt tarkoita julkisessa tiedossa olevia pahoinpitelytumioita jne). 

Querreiro

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #47 : 19.01.2015, 00:54 »
Maineensa veroinen tai ylipäänsä joku ihmisestä "luotu kuva" tai vaihtoehtoisesti henkilölle luotu tai hänen itsensä luoma rooli jolla kyseinen ihminen tunnetaan...! Huomioiden edelliseen jälleen myös se mahdollisuus että ihminen itse haluaa itsestään tietynlaisen kuvan itsensä ulkopuolelle luoda...

Pohtia voidaan siis vaikka miten paljon, mutta mikä lopulta on kuitenkin se kaikkein tärkein... No kyseinen ihminen itse, ainutkertaisena tuntevana ihmisenä luonnollisesti!

Ja kuten tiedetään, voidaan ihmisen saamaa mainetta esim. Fetish- / Kinky -Genressä  päämäärätietoisesti jopa manipuloida jonkun ryhmän tai yksilön tarkoitusperiä vastaavaksi.

On siis hyvin totta, että ihminen itse luo maineensa, mutta ihan yhtä totta on myös se, että esim. Nick -nimien luvatussa maailmassa (jossa siis ihmisen primääri todellisuus yksilönä voi suurelle joukolle tarkoittaa täysin samaa kuin "nimetön tuntematon") voidaan luoda toisesta "todellisuus", jolla ei lopulta ole mitään yhtymäkohtaa kyseiseen ihmiseen omana aitona itsenään.

Samoin osan todellisuudesta ihmisessä itsessään muodostaa se, miten hän itse reagoi siihen olemassa olevaan maineeseen joka hänelle elämässään yhteisössä on tai onko hän reagoimatta ympäriltään tulevaan palautteeseen....

Mutta....

... mietitäänpä nyt Suomen Fetish- / Kinky -Genreä ja ihmisen saamaa mainetta tässä yhteisössä...
Kirjoittelu esim. tällä foorumilla, Kinky -bileet, miitit, eritasoiset ystävyyssuhteet, puhumattomuus, puhuminen "varmana tietona",  "puskaradio" sähköpostein, jne. Ja silti löytyy erittäin suuri joukko ihmisiä jotka eivät tuntevina yksilöinä kasvotusten ole koskaan kohdanneet, ollen kuitenkin täysin varmoja, että esim. kaikki se, mikä julkisella foorumilla täällä BDSM -baarissa jostain ihmisestä yksilönä "totuutena kerrotaan", on todellisuutta kyseisestä ihmisestä...
Asenteita yksilöitä kohtaan siis muokataan tietoisesti, tiedostamatta, jne. Mutta moniko miettii, mihin tuo kaikki voi johtaa, näin Fetish- / Kinky -Genressä, johon mukaan jo pyrkiessään yksilö miettii monesti hyvin syvin sekä moniulotteisin pohdinnoin oman seksuaalisuutensa "tuomista" vieraiden ihmisten "arvioitavaksi"?

Joten nyt pääasiallinen tämän kirjoitukseni loppupäätelmä.

Suomi on suhteellisen pieni maa ja mielestäni jos todellinen toiseen ihmiseen aito tutustuminen kasvotusten halutaan toteuttaa, onnistuu se varmasti jonkin järkevän aikajänteen puitteissa, asuivat ihmiset sitten missä päin Suomea tahansa.
Näinpä näenkin ihmisten keskinäisten tutustumisen varsinkin Suomen kohtalaisen pienen Fetish- / Kinky -Genren sisällä olevan monesti enemmän tahdonvarainen asia kuin mihinkään muuhun järkiperäiseen syyhyn pohjautuva toteutus.

Kahdenväliset sekä kahdenkeskiset teot toiselle sekä muille ovat mielestäni paras mittari "kohdata todellisuutta toisessa ihmisessä", joten kuka on "maineensa veroinen", on se suhteellisen yksinkertaista kasvokkain tutustumalla selvittää, toisin kuin "anonyymisti nick -nimien taakse kätkeytyen, jolloin "luotu harhakin" on helppo pyrkiä muuttamaan yksilöstä todellisuudeksi, kun ei tarvitse sanoistaan kasvotusten kenellekään vastata...

BlackFairy

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #48 : 21.01.2015, 02:43 »
Minua on toistaiseksi ainakin suojeltu melkoisen tehokkaasti mitä tulee allekirjoittaneesta liikkuviin juoruihin, en ole kuullut niitä juurikaan. Suhdestatuksistani on joskus liikkunut tosia ja epätosia juttuja, usein kai ihan vaan väärinkäsitysten tai "rikkinäinen puhelin"efektin vuoksi.