Kirjoittaja Aihe: Onko sessioon valmistautuminen pitkitettyä esileikkiä?  (Luettu 4466 kertaa)

submit

  • Vieras
Aina yhtä rohkea (?) seksuaalisuuskeskustelun virittäjä, Iltasanomat (tässä voisi yhtä hyvin lukea Iltalehti), kehottaa:

Laajenna käsitystäsi esileikistä!

Lainaus
Unohda vanha käsityksesi esileikistä. Saat paljon enemmän irti, kun et ajattele esileikkiä pakollisena 15-minuuttisena ennen action-vaihetta.
 Hyvä esileikki kestää koko päivän. Esimerkiksi omasta kumppanista fantasiointi tukee valmistautumista seksuaaliseen kanssakäymiseen ja lisää etenkin naisen intohimoa.

 Suurin osa ihmisistä mieltää esileikin juuri ennen yhdyntää edeltävänä lähellä olona, kosketteluna eli toisin sanoen virittäytymisenä seksiin.

 Erityistason seksuaaliterapeutti (NACS) Aune Karhumäki opastaa laajentamaan käsitystä esileikistä.

 – Juuri ennen yhdyntää tapahtuva esileikki ei tutkimusten mukaan ole niin merkittävässä roolissa tyydyttävän seksielämän kokemisen kannalta kuin oletetaan. Tyydyttävän seksielämän ja hyvän intiimisuhteen kannalta tärkeämmässä roolissa on esileikki, joka kestää koko päivän. Esileikki kannattaa nähdä intiimin, eroottisen ja seksuaalisen suhteen vaalimisena; sen kuljettamisena läpi arjen, muotoilee Karhumäki.

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/Laajenna%20käsitystäsi%20esileikistä!/art-1288384813552.html

Itse olen aika samoilla linjoilla. Perinteinen yhdyntää edeltäväksi mielletty esileikki voi olla täysin tarpeetonta. kun on kyse S/M-toiminnasta. En tarkoita, sitä etteikö olisi ihanaa suudella ja hyväillä, mutta sopiva seksuaalinen viritystila voi syntyä helposti tapahtumaan tai kohtaamiseen henkisesti valmistautuessa.

Muoks: typo
« Viimeksi muokattu: 26.04.2011, 12:09 kirjoittanut submit »

Mr.Inathu

Vastauksena kysymykseen, EHDOTTOMASTI!
Ainoana tarkennyksena, miten niin "pitkitetty"?
Onko se esileikki ensinkään, jollei se ala viimeistään edellisenä päivänä?  ;)

Hyvin valmisteltu (pitää siis sisällää toistuvaa ja vuorovaikutteista ajatustenvaihtoa) sessio voi jo ensi sekunneista tihkua odottavaa kiimaa, jota jokainen "turhanpäiväisyyksistä" puhumiseen käytetty sekunti venyttää ikuisuuksiksi... Toki hyvät ex-tempore jutut voivat käynnistyä ihan pelkästään toisen osapuolen sanomisesta tai tekemisestä ja johtaa vaikka mihin, mutta nyt kysyttiinkin valmistautumisesta :)

isabella

Tää ei ole varsinaisesti vastaus kysymykseen (siihen vastaus on että ilman muuta on)  :)

En ole ikinä tajunnut esileikin käsitettä, "yhdyntää edeltävää koskettelua". Eli vain yhdyntä on seksiä ja kaikki muu siihen pääasiaan johtavaa valmistelua. Sessiointi ei siis myöskään tämän määritelmän mukaan ole seksiä. Jos ei siis ole mies ja nainen ja mela mene mekkoon niin seksiä ei ole tapahtunut  :o

ursa

  • Vieras
En ole ikinä tajunnut esileikin käsitettä, "yhdyntää edeltävää koskettelua". Eli vain yhdyntä on seksiä ja kaikki muu siihen pääasiaan johtavaa valmistelua. Sessiointi ei siis myöskään tämän määritelmän mukaan ole seksiä. Jos ei siis ole mies ja nainen ja mela mene mekkoon niin seksiä ei ole tapahtunut  :o

Ilmeisesti tästä rajanvedosta oli kysymys, kun Bill Clinton aikoinaan vannoi, että "I did not have sex with that woman". Lausunto oli varmasti etukäteen asiantuntevilla lakimiehillä tarkistettu.  :)

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Olen bilin lakimiesten kanssa samalla linjalla ja olenkin aina sanonut että sessio ei ole seksiä.eli sillon vastaus kysymykseen kai on riippuu siitä päättyykö sessio seksiin.

I-me

  • Vieras
Ehkä se on se syy miksi perinteinen seksi ei enää kiinnosta. Se ei tapahdu korvien välissä.
Vaikkei sessio todellakaan välttämättä ole seksiä, niin tuo virittäytyminen, esileikki siihen kyllä kuuluu. Mikään ei ole sen ihanampaa kuin saada päivä ja kellonaika tapaamiselle. Ohjeet pukeutumiselle. Valmistautua rituaalinomaisesti ja viimein sydän hakaten kohdata Hänet.. Sitä päivän mittaan (tai päivien) mielessä läpikäydyn tunteiden kirjon määrää..  ::)

subula

  • Vieras
Onpas hyvä keskustelu. Thanks Submit ;)

Siis musta välillä tuntuu että mun elämä on yhtä pitkää leikkiä vaan. Seksi on vaan yks leikin muoto. Ei tarkoita sitä että mä olisin jotenkin vastuuttomampi mut leikkisällä mielellä vaan tuntuu moni ilkeäkin asia vähemmän ilkeältä :D

No mut siis tää hieno aasinsilta nyt ei oikein onnistunut. Musta toi iltasanomien juttu oli hyvä. Kyllä olis hyvä jos enempi ihmisistä ton tajuais. Mulle oikeestaan itse yhdyntä ei ole se juttu. Kaikki ne henkiset vibat, kiimat ja kiihotukset, mielen pikku oikut, on niin nannaa eikä niinkään "sisään ulos sisään ulos" -liike. :D Ps. Mun käsitys yhdynnästä ei ole oikeesti noin rajoittunut...

Elämä on yksi iso esileikki. Mut mikä se varsinainen oikee leikki sit on? O.o

swan

  • Vieras
Varmaan aika hullunkurista, että ikisinkku vastailee tämmöiseen aiheeseen, mutta voi kai tuoda sellaisen asian omista ajtuksiistaan tähän, että liiallinen "pitkittäminen" saattaa kääntää asian nurinkuriseksi ja sellaiseen vireeseen, johon ei ole tarkoitus ehkä joutua.

Kun elää pitkään yksin, kamppailen himon ja turhautumisen, epätoivon jne. kanssa, alkaakin muuttua lahnaksi ja olisiko se hiljaista kuolemaa sisältäpäin. Sitä kai voi kutsua myös tuoksi varsinaiseksi leikiksi, joka on aivan totta. Esileikki muuttuu totiseksi todeksi niinsanotusti.
Onko sitten kuolema elämän vastakohta, vaiko kulkevatko ne sisäkkäin ja käsikädessä. Esileikkiä, joka valmistaa ihmistä siihen lopulliseen päämäärään.

En ole synkisteljä kuitenkaan pohjimmiltani.  :))

Severin

  • Vieras
Aina yhtä rohkea (?) seksuaalisuuskeskustelun virittäjä, Iltasanomat (tässä voisi yhtä hyvin lukea Iltalehti), kehottaa:

Laajenna käsitystäsi esileikistä!

Lainaus
Unohda vanha käsityksesi esileikistä. Saat paljon enemmän irti, kun et ajattele esileikkiä pakollisena 15-minuuttisena ennen action-vaihetta.
 Hyvä esileikki kestää koko päivän. Esimerkiksi omasta kumppanista fantasiointi tukee valmistautumista seksuaaliseen kanssakäymiseen ja lisää etenkin naisen intohimoa.

 Suurin osa ihmisistä mieltää esileikin juuri ennen yhdyntää edeltävänä lähellä olona, kosketteluna eli toisin sanoen virittäytymisenä seksiin.

 Erityistason seksuaaliterapeutti (NACS) Aune Karhumäki opastaa laajentamaan käsitystä esileikistä.

 – Juuri ennen yhdyntää tapahtuva esileikki ei tutkimusten mukaan ole niin merkittävässä roolissa tyydyttävän seksielämän kokemisen kannalta kuin oletetaan. Tyydyttävän seksielämän ja hyvän intiimisuhteen kannalta tärkeämmässä roolissa on esileikki, joka kestää koko päivän. Esileikki kannattaa nähdä intiimin, eroottisen ja seksuaalisen suhteen vaalimisena; sen kuljettamisena läpi arjen, muotoilee Karhumäki.

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/Laajenna%20käsitystäsi%20esileikistä!/art-1288384813552.html

Itse olen aika samoilla linjoilla. Perinteinen yhdyntää edeltäväksi mielletty esileikki voi olla täysin tarpeetonta. kun on kyse S/M-toiminnasta. En tarkoita, sitä etteikö olisi ihanaa suudella ja hyväillä, mutta sopiva seksuaalinen viritystila voi syntyä helposti tapahtumaan tai kohtaamiseen henkisesti valmistautuessa.

Muoks: typo

Täyttä asiaa ja kantapään kautta opittu  ::)