Äänestys

Kevään novellikisan 2014 - PETOS,  äänestys

Totuus ja täyttymys
4 (2.8%)
Uusi maa
5 (3.5%)
Corvus
1 (0.7%)
Kreikkalaista pestoa
1 (0.7%)
Petoksen hedelmät
5 (3.5%)
Jos panetus voisi tappaa, olisin kuollut
7 (4.9%)
Kädet
3 (2.1%)
Ikuisesti... toistaiseksi 2/3
5 (3.5%)
Herra B:n petos
3 (2.1%)
Tältä minusta tuntuu
1 (0.7%)
Työllistämistöissä
3 (2.1%)
Minun Ankkalinnani
3 (2.1%)
Luomiskertomus
5 (3.5%)
Eero
3 (2.1%)
Punaisen Paholaisen Aviopetos
3 (2.1%)
Vittuun Tunut
10 (6.9%)
Kuinkas sitten kävikään
2 (1.4%)
Päivänsini
4 (2.8%)
Haluan tuntea sinut, en sinua, elämää, en elää
3 (2.1%)
Rakastui esimieheen
4 (2.8%)
Yllätys kesäteatterissa
5 (3.5%)
Petos
0 (0%)
Pitkä ihana leikki
3 (2.1%)
Maan Lahja
3 (2.1%)
Sinun jälkeesi tulva
12 (8.3%)
Kolme kuukautta
8 (5.6%)
Nappisilmänartut
5 (3.5%)
Älä juttele tuntemattomille
10 (6.9%)
yksi petturi, yksi poliitikko ja yksi psykopaatti, osa 1
2 (1.4%)
yksi petturi, yksi poliitikko ja yksi psykopaatti, osa 2
2 (1.4%)
Minun sisäkköni
3 (2.1%)
Lahja
5 (3.5%)
Täydellinen subi
6 (4.2%)
Metamorfoosi
5 (3.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 29

Äänestys päättynyt: 27.04.2014, 15:48

Kirjoittaja Aihe: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys  (Luettu 9473 kertaa)

Leikkisa

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #15 : 14.04.2014, 18:44 »
Oletettavasti kaikki julkaistut tekstit ovat kuitenkin läpäisseet sääntöjenmukaisuusseulan? Tai jos ei ole seulottu, nii ehkä on jokin ennalta valittu jäävitön raati, joka antaa sitten kunniamaininnat parhaiten teemaan sopineille.

Eiköhän nämä äänestettävät kirjoitukset ole sääntöjen osalta ole nyt selviä, mutta voihan sitä itse kukin laittaa omat kriteerinsä, minkä perusteella arvostelee. Jos ei ole omasta mielestä riittävästi petosta tai riittävästi pervoilua, niin toki sen perusteella voi niitä omia ääniään rajata muihin kirjoituksiin. Kuvakilpailuissakin "paras" on ihan yhtä subjektiivinen valinta. Voittajalla ei välttämättä tarvitse olla kaunein malli, paras idea tai kuvaus-/piirtotekniikka, jos se vain muuten sattuu miellyttämään äänestäjiä eniten.

Glori

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #16 : 14.04.2014, 19:45 »
Alla oleviin lainauksiin viitaten - onhan kaikille nyt selvää että äänestys voittajasta on jo käynnissä? Ettei ole raatia tai ombudsmania joka valitsee voittajan?! Ehkä lainaukset ovat  vain retoriikkaa?

Jokaisen wc-orjan pitää saada äänensä kuuluviin, samoin lettinauhafettarin, dominan, masterin, foorumin käyttäjän, mikäli itse haluaa äänestää kisassa. Ei ole esiraatia, eikä muutakaan elintä tai henkilöä, joka vaikuttaisi tulokseen yksinään. Voittajanovelli on siis se, joka kerää tämän foorumin käyttäjiltä eniten ääniä.


Lainaus
---- Pitäisikö valita Finlandia-tyyliin ombudsman joka tsaarillisella auktoriteetillaan valitsee voittajan? Vai pitäisikö jokaisen wc-orjan saada äänensä kuuluviin?
Lainaus
---- Tai jos ei ole seulottu, nii ehkä on jokin ennalta valittu jäävitön raati, joka antaa sitten kunniamaininnat parhaiten teemaan sopineille.
Lainaus
Kannatan äänestystä vaikka senkin varmaan onnistuu hakkeroimaan. Lukukerrat kertovat vain avauskertojen määrän eikä sitä ole mitenkään rajoitettu :)

mai

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #17 : 14.04.2014, 20:05 »
Kunniamaininnat on yleinen tapa palkita meriittiä (vähän lohdutuspalkintomielessä) kilpailuissa, joissa voittaminen ei seuraa yksinkertaisesti mitattavissa olevasta tuloksesta eikä sellaiset vaikuta äänestystulokseen mitenkään.

balthazar

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #18 : 14.04.2014, 20:14 »
En mä nyt ymmärrä mitä epäselvää tässä on; jokainen saa käyttää omat äänensä niinkuin haluaa, ja joku sitten saa enemmän ääniä kuin muut.

Jollen tietäisi paremmin, voisin sortua kuvittelemaan että kyseessä on jonkinsortin kilpailu?

Aino

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #19 : 15.04.2014, 09:26 »
Olipa viihdyttävä kisa, ja paljon hyviä tekstejä! Ihan mahtavaa, että tällainen järjestettiin, kiitos ylläpidolle!

Kaikki kolme ääntä annettu. Minun kriteereinäni tälläkertaa omaleimaisuus, sujuva, hyvä rakenne, tehtävänannon mukaisuus, ja se, että teksti on novelli, eikä vain hyvin kirjoitettu sessiokuvaus. ;)

Jään jännittämään, mikä teksti voittaa. Kivaa on sekin, että selkeää voittajasuosikkia ei ole, ja anonyymiyskin (ainakin melkein) piti. :)

Konevitsa

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #20 : 15.04.2014, 14:45 »
Omasta puolestani kiitokset jo nyt kisan järjestäjille. On ollut todella mielenkiintoista lukea kisassa olevia tekstejä. Minulle on turhanpäiväistä se, onko niissä PETOS-teema selvästi esillä vai ei, vaan tekstien vaihteleva sävytys ja aihepiirit ovat tuoneet kisaan mielenkiintoa.

Mielestäni jokainen kisaan osallistunut on voittaja, koska ne ovat viihdyttäneet meitä novellien lukijoita ja antaneet inspiraatioita uusiin ajatuksiin! :)

my_may

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #21 : 15.04.2014, 15:53 »
Kiitos järjestäjille tosiaan. Oli hauska lukea erilaisia tekstejä.

Itse annoin ääneni niille teksteille, joista tykkäsin eniten. En niuhoilut petoksista tai fetisismin/kinkyyden riittävästä esille tuonnista, koska kinkyys ainakin on subjektiivista. Kommentointia seuratessani huomasin myös, että petoksen määritelmäkin taitaa olla melko subjektiivinen juttu.

slaveJL

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 377
  • -sleivi-
  • Galleria
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #22 : 15.04.2014, 16:13 »
 :) Ihanaa oli lukea noi kaikki ja suosikit löytyivät kyllä.  :love:
Kiitokset kirjoittajille ja erityisesti hänelle jonka juttuihin jäin koukkuun..Konehuone >:D.

hiz

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #23 : 15.04.2014, 23:37 »
:) Ihanaa oli lukea noi kaikki ja suosikit löytyivät kyllä.  :love:
Kiitokset kirjoittajille ja erityisesti hänelle jonka juttuihin jäin koukkuun..Konehuone >:D.
+1
Olin ajatellut jättää tämän kisan väliin kun ajattelin että Petos teema toisi vaan negatiivista tekstiä luettavaksi. Mutta luin yhden ja luin toisen ja sitten ahmin ne kaikki muutkin heti joka päivä aamuseitsemältä kun ne ilmestyi Baariin. :) Olisin mielelläni antanut enemmän ääniä, kolme ei riittänyt pitkälle minun suosikkilistallani. Kiitos kirjoittajille minultakin!

Ruusu

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 384
  • Annoying Attention-Whore?
  • Galleria
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #24 : 15.04.2014, 23:53 »
Tämähän on aivan kauheaa, mutta minusta tekstejä on liikaa ---ei jaksa lukkee (ei kai sitten ole reilua äänestääkään).
Tulee olo, että kuin tenttiin lukisi ja aloittaa "urakan" liian myöhään. No josko sitten "ajan kanssa" hiljaa nautiskellen, jos nuo tekstit täällä jossain säilyvät vielä äänestyksen jälkeenkin.

Piiskazion

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 417
  • Galleria
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #25 : 16.04.2014, 00:00 »
Minä otin sen linjan, että jos teksti ei vedä, niin sitä ei ole pakko lukea loppuun asti. Tekstistä näkee jo 1-2 kappaleen jälkeen, onko siitä mihinkään. Jos mielenkiintoni ei pysy yllä, niin siirryn kylmästi seuraavaan.

IndigoZone

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #26 : 16.04.2014, 01:18 »
Minä otin sen linjan, että jos teksti ei vedä, niin sitä ei ole pakko lukea loppuun asti. Tekstistä näkee jo 1-2 kappaleen jälkeen, onko siitä mihinkään. Jos mielenkiintoni ei pysy yllä, niin siirryn kylmästi seuraavaan.

Jokin ajansäästötekniikka lienee tosiaan paikallaan, jos äänestäminen uhkaa muuten jäädä tekemättä.

Silmäilin kaikki tarinat lähes kokonaan läpi, mutta vain nopeasti asioiden yli hyppien ja tarinan tyyliä ja teemoja maistellen. Vajaa kymmenkunta kertomusta päätyi ajatuksella alusta loppuun saakka luettavaksi ja niistä viisi varsinaisiksi pisteytyskandidaateiksi.

Master T

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #27 : 16.04.2014, 13:41 »
En minäkään jaksanut niitä lukea kokonaan, joissa jokin joko tyylissä tai tarinassa alkoi risoa muutaman kappaleen jälkeen. Siinä vaiheessa kyllä tavallisesti tietää jo, onko novelli minun makuuni. Aivan pienellä silmäyksellä sitä en huomaa. Siellä oli pari sellaista, jotka vaikuttivat mielestäni nimen ja ensimmäisen kappaleen jälkeen kaameilta, mutta osoittautuivatkin lopulta todella vaikuttaviksi ja taitaviksi.

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #28 : 20.04.2014, 07:45 »
Tämä kirjoutuskilpailu on matkan varrella kerännyt monenlaista kommenttia, mielipidettä, ajatusta, tuumausta. Hyvä niin. Välillä on tuntunut, että menee liian vakavaksi, koska leikkimielinenhän tämä kuitenkin on. Tässä kilpailussa on jokatapauksessa tietyt säännöt ja niiden mukaan kirjoitin itse oman novellini ja niiden mukaan olen myös arvioinut ne parhaaksi katsomani toisten kirjoittamat novellit.

En ymmärrä, mitä merkitystä on säännöillä, jollei niitä noudateta? Sanamäärä, aihe ja kinky-ulottuvuus. Eikö kirjoittajille laaditut ohjeet ole tarkoitettu noudatettaviksi? Ei se ole mitään nipotusta, jos niin olettaa/oletti kirjoittajien tekevän. 

Jos säännöillä ei ole merkitystä, niin yhtälailla voitaisiin sitten julistaa kirjoituskilpailu tyyliin: Sana vapaa. Eli joku kirjoittaisi 500 sanaa ja lyhyen, lempeän rakkauskertomuksen suviyössä....toinen kirjoittaisi tieteellistyyppistä tutkielmaa monikulttuurisuuden valoista ja varjoista...kolmannelle ei riittäisi edes näppäimistön näppäimet siihen kirjoitussavottaan, kun hän kirjoittaisi ensimmäistä kaunokirjallista teostaan ja jossa sivuja 583, ensimmäinen osa.

Joko kirjoituskilpailussa on säännöt, ja niitä noudatetaan tai sitten sana on vapaa. Hyvin yksinkertainen asia.

Niin tai näin. Kiitos kaikille ihanille kanssakilpailijoilleni upeista, monipuolisista novelleistanne! Niitä on ollut aivan mahtava lukea ja olen huomannut, että täällä on paljon todella lahjakkaita kirjoittajia. Hyvä me  :love: :love:

« Viimeksi muokattu: 20.04.2014, 08:03 kirjoittanut Normandie »

Glori

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu kevät 2014 - Äänestys
« Vastaus #29 : 26.04.2014, 09:58 »
Uppia tälle :)

Vielä on reilu vuorokausi aikaa äänestää mieleisiään novelleja. Huomenna iltapäivällä selviää Baarin ensimmäisen novellikisan voittaja.



Itselläni on luku-urakka melkein valmis, vain pari novellia enää lukematta - sitten äänestämään!