Kirjoittaja Aihe: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?  (Luettu 12971 kertaa)

Viridian

Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #15 : 24.02.2014, 20:45 »
Tämä saattaa olla off topiccia, tai sitten ei.

Eikös suurin osa ihmisistä ole sillä tavalla vaikeita, ettei siitä mitä tykkää tehdä, voi suoraan päätellä sitä kenen kanssa sitä tekisi. Sama vaniljoilla.. vaikka olis vapaa pariutumaan ja tottunutkin seksin harrastaja, sitä ei välttis tee kaikkien kanssa kellä ois sopivat vastakappaleet telakoitumiseen. Niin miksi kukaan sub sen kummemmin?

Ja sitten omakohtainen tarina. Tutustuin ihmiseen, jonka tiesin subiksi, ja jonka seurassa viihdyin, ja jossain kohtaa aloin pyöritellä päässäni sitäkin, että mitenkähän hän suhtautuisi, jos ehdottaisin jotain yhteistä leikkiä. Kauttarantain vihjailuun tuli selkeähkö vihjauksen vastaanottokuittaus: "Jos pitää kysyä voiko, multa saa vastaukseksi ein. Jos joku ei osaa ite ottaa, niin en mä sellaselle anna." Kulutin kauan aikaa sen miettimiseen, mistä voin tietää, että hän haluaa leikkiä mun kanssa, jos joudun kyselemättä pakottamaan.

Tajusin mä sitten jossain kohtaa, että jos aikuinen ihminen itse antaa ohjeen, että elä mieti vaan pakota, niin ehkä se sit osaa olla ohjeistamatta silleen, jos ei itse sattuiskaan haluamaan. Ja ehkä jopa sanomaan ei myös toisen yrittäessä ottaa, jos ei satu itseä innostamaan. Kai. Mutta nää kaikki johtopäätökset kypsyi vasta sen jälkeen, kun olin jo päättänyt, että ihan sama, täältä pesee.

Eli joo, olin siis valmis muuttamaan normaalia kilttiä lähestymistapaani vakuuttaakseni toisen siitä, että mä oon tosi päättäväinen ja otan mitä haluan...Juu juu, olen olen. Kova kuin mikä. Ihme mielenhäiriöitä sitä saakin. Mutta hyvästä syystä. Hiottuja timantteja, joita ei edes itse tarvitse hioa, on harvassa.

Mutta jos nyt miettii, niin se mikä mulle oli haasteellinen, koska se vaati toimintatavan hetkellistä muuttamista, on jollekin toiselle normikaveri, koska oma toimintatapa on valmiiksi sopiva. Ja niitä valmiiksi sopivia tulee jokaiselle eteen kaiken aikaa, joten voi valita helpommankin. Eli aika turhaa pohdintaa tämäkin ;).

Olen samaa mieltä Fixxin kanssa, että jos haluaa luoda mielikuvan itsestään ihmisenä, joka on luonnostaan dominoiva ja tilanteet haltuun ottava, subien (epätoivoinen?) jahtaaminen ei paranna vaikutelmaa. Toki sub voi tuntea itsensä halutuksi kun joku jahtaa tai tulee ja ottaa. Tasapaino voisi olla kiva?

Vir, joka saattaa joskus jahdata, joskus olla jahtaamatta, joskus saada, joskus olla saamatta, joskus menettää, joskus löytää... asiaa joko auttaisi tai ei, jos olisin hyvä pelaamaan näitä pelejä...

edit. typo
« Viimeksi muokattu: 24.02.2014, 21:03 kirjoittanut Viridian »

submiesjns

  • Vieras
Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #16 : 24.02.2014, 20:54 »
Totta...saman kysymyksen voisi tietty heitää vaniljaisenakin...jos tapaat mielenkiintoisen ihmisen esm. baarissa...mitä olet valmis tekemään saadaksesi hänet kiinostumaan sinusta? Simpelikysymys turhan monimutkaiseksi tehty ::)

Fixx

  • Vieras
Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #17 : 24.02.2014, 21:52 »
Subi taas ei ole valmis sessioimaan kenen kanssa tahansa..eli hänellä on kriteerit dominoivan suhteen. Eli..kysymys ei nyt koske itse sessiota..mitä siinä tapahtuu. Kysymys koskee...mitä olet valmis tekemään sen eteen, että kyseinen subi lähtisi sinun kanssasi asiassa eteenpäin? Vai teetkö mitään?
Kaikilla meillä on kriteerit. Kysymys on vain täytämmekö toistemme kriteerit ja mitä voimme tehdä vaateidemme yhteensovittamiseksi.

Olen valmis puhumaan subin kanssa. Puhettahan maailmaan mahtuu, mutta operatiivinen sana tässä onkin "kanssa". Aika moni on valmis puhumaan diibadaabaa maailman tappiin asti, ja aika moni pystyy puhumaan pelkästään itsestään lähes yhtä pitkään. Se, että puhumalla saa oikeasti kontaktin toisen ihmisen mieleen onkin sitten iso asia.

Lainaus käyttäjältä: Viridian
Tutustuin ihmiseen, jonka tiesin subiksi, ja jonka seurassa viihdyin, ja jossain kohtaa aloin pyöritellä päässäni sitäkin, että mitenkähän hän suhtautuisi, jos ehdottaisin jotain yhteistä leikkiä. Kauttarantain vihjailuun tuli selkeähkö vihjauksen vastaanottokuittaus: "Jos pitää kysyä voiko, multa saa vastaukseksi ein. Jos joku ei osaa ite ottaa, niin en mä sellaselle anna." Kulutin kauan aikaa sen miettimiseen, mistä voin tietää, että hän haluaa leikkiä mun kanssa, jos joudun kyselemättä pakottamaan.

Tajusin mä sitten jossain kohtaa, että jos aikuinen ihminen itse antaa ohjeen, että elä mieti vaan pakota, niin ehkä se sit osaa olla ohjeistamatta silleen, jos ei itse sattuiskaan haluamaan. Ja ehkä jopa sanomaan ei myös toisen yrittäessä ottaa, jos ei satu itseä innostamaan.
Tässä kohtaa alkaa sattumaan päähän... joko se viestintä toimii tai sitten ei, arpomalla en kyllä ala sessioita vetämään..

Ugly Goblin

  • Vieras
Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #18 : 24.02.2014, 22:48 »
Jos itse olisin epävarma siitä haluaako sub leikkiä vai ei niin en lähtisi sen enempää miettimään asiaa. Olisi kertakaikkiaan liian hankalaa. Muutenkin tuntuisi jotenkin kovin pöljältä lähteä sessioimaan jonkun kanssa joka ei kerro mitä haluaa. Itselleni on ainakin kovin tärkeää tietää millä pelisäännöillä mennään sessioon. Ihan vaan esimerkiksi voisi heittää että toiset tykkää piiskauksesta josta pylly alkaa vähän punertamaan kun toiset taas haluavat koko pyllyn mustaksi. Jos henkilö taas olisi hyvinkin tuttu ja tietäisin mitä hän haluaa niin itseni tuntien mitä tahansa saattaisi tapahtua. Kuten täällä savossa sanotaan, suattaisin tehdä jotain tai suattaisin olla tekemättä. Mitä, milloin ja millä tavalla taas riippuu ihan täysin henkilöstä, tähän kategoriaan sopivaan henkilöä en edes tunne tällä hetkellä, joten en ala sitä vääntelemään sen enempää.

Pitää vaan muuten linkittää tähän Louis C.K:n (Stand-up koomikko) mielipide tähän asiaan:
https://www.youtube.com/watch?v=b4hNaFkbZYU

teea

Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #19 : 25.02.2014, 10:23 »
Ai eikös tähän saa vastata kuin Dommet tai Masterit. Eipä mitään vastaan kuitenkin...taidan kuulua näihin haasteellisiin subeihin;))
Luin aloituksen ...jos asia on jo tarkkaan kaluttu muissa kommenteissa ...niin ei voi mitään.

Jos haluamasi subi ei ole vain huomannut sinua. Tee itsesi näkyväksi...toki omana itsenäsi...älä teeskentele...ainakaan niin paljoa että se näkyy;)

Tulevan toiveidesi subin kanssa toivoakseni olisit edes puheväleissä tai tapaamisiakin mahdollista olla.  Tuo se auktoriteettisi/ alistava ominaisuutesi/dommeus/ masterius esiin vaikka leikin varjolla. Pieniä asiaan(haluamaasi rooliin) viittaavia juttuja saanee tehdä siis ainakin sanallisesti. Arvioi toki "suhteenne" tilanne  huolellisesti ensin. Jos tiedät mistä mahdollinen subisi pitää kinkypuolella sen parempi, vihjaile niistä.

Rohkene(tapauskohtaista luultavimmin) myös suoraan ja jämäkästi kertomaan/ sanomaan...Esim. koskas sinulla on aikaa haluan sitoa sinut, haluan alistaa sinut.  Tuosta olet ansainnut piiskaa...oletko valmis . Jne jne.
Lisäksi asiaan voisi saada tulevan subin suopeaksi ... elokuvat, musiikki,  yms joissa on bdsm virityksiä... Pelitkin voisi toimia missä häviäjälle totuus tai tehtävä, hih Masterin/ Dommen kannatttaisi valita peli missä hän on vahva voittaja:D Lisäksi on näitä bdsm aiheisia kyselyjä...niitäkin voisi yrittää haluamansa subin saada yhdessä täyttelemään ja keskustelemaan.

Lienee vain yritettävä pikkuhiljaa tai  rytinällä " houkutella" mahdollista subia jos juuri häneen on panostettava. Kuten tavallisissakin suhteissa tai niiden toiveissa toimitaan...eipä näissä niin eroja juuri ole.

pihlaja

  • Vieras
Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #20 : 25.02.2014, 23:13 »
Kohtalaisen rajallisen kokemukseni puitteissa sanoisin, että olen samoilla linjoilla Fixxin ja Lady Whipin kanssa. Joku joko leikkii mun kanssa vapaaehtoisesti ja mieluusti vieläpä ilolla, tai sitten saa ns. mennä koti(ins)a kasvamaan. Sama politiikka mulla on muidenkin ihmissuhteiden kanssa, en siedä manipulointia mihinkään suuntaan. Joko ollaan tai ei olla, siinäpä ne vaihtoehdot aikalailla on. Kommunikaatio on vaatimus, sitä ilman en ala millekään.

Toisin sanottuna, "vaativa" (lue: edellisistä kriteereistä voimallisesti ja ilman järkeenkäypää sekä kommunikoitua syytä poikkeava) subi jää ilman. Se on sitä mun jämäkkyyttä, itseni arvostamista ja vaativuuttakin - kaikki kai ymmärtääkseni dominoivan ominaisuuksia. Mun vinkkelistä myös yleisesti ottaen hyviä ominaisuuksia ihmiselle noin muutenkin.

Mainittakoon, että tähän mennessä näissä kuvioissa vastaan ei onneksi ole tullut tuolla ylläkuvatulla tavalla "haastavia" ihmisiä. Pitäis kai liikkua joskus ihmisten ilmoilla. 

-katy-

  • Vieras
Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #21 : 26.02.2014, 01:05 »
"Kuinka toimit haasteettoman ihmisen kohdatessasi".. Eli hyvä jos riittää särmää ja rosoa,imho :)

esclavo

  • Vieras
Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #22 : 27.09.2014, 14:46 »
Mä voisin sanoa olevani hankala sub. Johtunee siitä, että olen muuten niin hallitseva persoona.

Totaalinen alistuminen minulta vaatii paljon. Tarvitsen siis alistajan, joka osoittaa minulle olevansa minua henkisesti ja fyysisesti vahvempi, älykkäämpi, nokkelampi. Tarvitsen sen tietyn pelon. Tuota pelkoa on hankala selittää, mutta koitetaan.

Tahdon pelätä sitä, että olenko tarpeeksi hyvä ja miellyttävä. Se on päämääräni, olla mahdollisimman loistava toisen silmissä, mutta alistuvana. Tahdon viehättää, palvella, tyydyttää ja auttaa.
On ollut pari tapausta, joissa mies on ensisilmäyksellä tehnyt tämän vaikutuksen minuun, ilman mitään seksuaalista kannssakäymistä (joskin se jännite on olemassa..). Pelkään heti miestä ja tahdon vain olla hänen silmissään mahdollisimman hyvä. Ujostelen, puhun hassusti, tärsien. Annan vain hänen johtaa mitä tahansa tilannetta.

Usein näin ei kuitenkaan käy. Mies on normaalissa kanssakäymisessä altavastaaja, minä olen parempi, nokkelampi, hauskempi, älykkäämpi jopa "miehisempi" muuten kuin ulkoisesti. Näiden miesten on ajan kanssa osoitettava minulle oma asemansa, joka usein osoittautuu hankalaksi tai mahdottomaksi. Heillä ei ole mitään valtaa minuun ennen makuuhuonetta, joka laskee sitten omaa ekstaasiani. Tai sitten en edes alistu makuuhuoneessa, seksi on vanillaa höystettynä tai minä muutun dominoivaksi. Silloin minulle jää tyhjä olo hyvässä kuin huonossa.

Naisten kanssa homma toimii sitten kuin tanssi. Se on vain fyysistä. Miesten kanssa koko juttu on henkistä. Vaikka minulla olisi vain miespuolinen "fuckbuddy", tarvitsen sen henkisen yhteyden, jotta kokisin tilanteen tarpeeksi seksuaaliseksi.

Harvoin olen kohdannut miehiä, joita kunnioitan (pelkään) alistumiseen saakka. Heitä on tullut vastaan kourallinen.

Ehkäpä se johtuu siitä, että vaadin niin paljon? Ehkä oikealla masterilla ei ole mitään mielenkiintoa painia toisen tunteiden kanssa. Tai ainakaan näin pitkälle. Joko se homma toimii tai sitten ei, kuten täällä on sanottu.
Harmi vain minulle, on hauskaa olla vaikeasti tavoiteltava.

Anteeksi sekava teksti, omat ajatukseni herättävät minussa vain uusia ajatuksia, enkä ole varma mitä pitäisi kirjoittaa.

Beamofmoonlight

Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #23 : 27.09.2014, 15:24 »
Jotkut haluaa melko tarkkaan tosiaan valita leikkikaverinsa, mikä ei välttämättä ole ollenkaan huonompi homma, vaan ehkä enemmänkin tervettä itsesuojeluvaistoa. Luottamushan on melkolailla kaiken a ja o. Varsinkin jos haussa on etupäässä pidempi ja tiiviimpi suhde eikä mikään kertapiiskaus.
Itse ainakin edellytän itseltäni "haluan alistua" -tunnetta. Ja saatan "testailla" myös toisen luotettavuutta hämmentämällä hiukan soppaa ja tutkailemalla reaktioita. Toisaalta, jos toinen moisesta suuttuu ja jatkaa matkaansa, se ei haittaa koska se kertoo vain että huumorintajut eivät leijaile samoilla taajuuksilla. Enkä nyt tarkoita mitään törkeää käytöstä tai esim. ohareita ym. vaan melkolailla pelkästään sanallista piikittelyä. Toki sikäli asiallisella levelillä ettei terveen itsetunnon omaava tyyppi siitä suutu. Jos hermostuu, niin hermot tuskin kestää minua myöhemminkään...
Joskus tosiaan tulee tuossa yhteydessä esiin se ettei ns. dominoivalla itsellään ole paukkuja ottaa minuun dominoivaa asennetta, jolloin on todellakin parempi jatkaa etsintää. En nimittäin itsekään halua joutua tilanteeseen jolloin minulta kysellään joka käänteessä suostumusta asioihin kun se tavallaan romuttaa koko hohdon touhusta...
Tietysti "hankalana" olemisessa on se miinuspuoli että seuraa löytyy vähemmän, mutta mielummin olen ilman kuin "eri aallonpituuksilla" olevan kanssa koska jälkimmäisestä ei kuitenkaan seuraa välttämättä mitään hyvää tai ainakaan sitä mitä olen hakemassa.

tomi

Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #24 : 27.09.2014, 15:34 »
Eipä oo sen kummempia neuvoja antaa itse tilanteen ja enpä kyllä olekkaan Dom joten ihmekkös toi.. Mut toi Virin kirjoitus pisti silmään, tunnistan itsessäni aika paljon samaa kun tuossa Virin mainitsemassa subissa, vähän samaan malliin menee ja ei kyse ei ole mistään varsinaisesta pakottamisesta..

Minttu

  • Vieras
Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #25 : 27.09.2014, 16:03 »
Vähän offtopic, mutta luontainen auktoriteetti on ihan mielettömän seksikästä. Se ei tarkoita öykkäröintiä vaan itsevarmuutta ja tilanteen haltuun ottamista. Rakastan sitä, kun toisella on ohjat, enkä koe mitään tarvetta itse ohjata tilannetta. Harvinaista herkkua tosin. Eikä kyse tarvitse olla kuin siitä kahvilla käynnistä.

tomi

Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #26 : 27.09.2014, 16:10 »
Vähän offtopic, mutta luontainen auktoriteetti on ihan mielettömän seksikästä. Se ei tarkoita öykkäröintiä vaan itsevarmuutta ja tilanteen haltuun ottamista. Rakastan sitä, kun toisella on ohjat, enkä koe mitään tarvetta itse ohjata tilannetta. Harvinaista herkkua tosin. Eikä kyse tarvitse olla kuin siitä kahvilla käynnistä.

Oon täysin samaa mieltä ja jos sitä ei ole niin ei homma myöskään yleensä toimi. Ja tosiaan ei tarvii olla mikään sessio tilanne vaan se saattaa tehdä arkisemmastakin tilanteesta sanoisinko nyt vähintäänkin mielenkiintoisen.  :P

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #27 : 28.09.2014, 01:23 »
Not my cup of tea. Haastellinen sub ei ole minua varten enkä minä häntä varten. On rajallisesti aikaa ja resursseja ja muutenkin tykkään enempi satuttaa kuin alistaa henkisesti, vaikka nämä kaksi meneekin usein käsi kädessä. En kaipaa lattiarättejä mutten myöskään haastavia alistettavia. Jätän sellaiset kyllä ihan niille ketkä sellaisesta kicksin saavat.  >:D
*helposti alistuvat masokistit, ilmoittautukaa!*   :P

Conf

Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #28 : 28.09.2014, 07:26 »
Hankala sub, josta pitää arvailla mitä se mahtaisi haluta ja yrittää selviytyä sen mukaan? Kumpihan siinä nyt sitten on se sub?

En jaksaisi kauhean kauan aikaa käyttää miettien, mitä tässä nyt halutaan, halutaanko mitään, keneltä, vai keneltäkään? Toisaalta, moni tuntuu saavan kicksinsä siitä hankaluudesta, joten hyvä että kaikenlaisia variaatioita löytää. Musta on kääkähdettyäeni tullut paljon mukavuudenhaluisempi, selkeet kuviot on mukavampia. Mielummin ilman, kuin pähkäillen minkä maasäteilyn voimakentässä vastapuoli juuri tänään sattuisi olemaan.

Jaa, siis suora vastaus kysymykseen "En oikeastaan mitenkään, mikä poikkeaisi normaalista päivärytmistäni"

LeatherM

Vs: Kuinka toimit haasteelisen subin kohdatessasi?
« Vastaus #29 : 28.09.2014, 16:57 »
Not my cup of tea. Haastellinen sub ei ole minua varten enkä minä häntä varten. On rajallisesti aikaa ja resursseja ja muutenkin tykkään enempi satuttaa kuin alistaa henkisesti, vaikka nämä kaksi meneekin usein käsi kädessä. En kaipaa lattiarättejä mutten myöskään haastavia alistettavia. Jätän sellaiset kyllä ihan niille ketkä sellaisesta kicksin saavat.  >:D
*helposti alistuvat masokistit, ilmoittautukaa!*   :P

Tuo on niin totta.
Ja mitä otsikon kysymykseen tulee. Kävelen kylmästi ohi. Varsinkin kun on jo hankala muija.  ;D