Kirjoittaja Aihe: Turvallisuus naisen näkökulmasta, ajatuksia sessioseuran etsintään  (Luettu 2384 kertaa)

Eugenicser

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 68
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Alkoi mietityttämään mitä jos (etä)turvahenkilö ei saa yhteyttä millään muotoa sessioivaan?
Käy esim.paikassa jossa kerrottu session tapahtuvan ja ovet ei aukea?
Soitat turvahenkilönä esim. 112 jossa välittävät tiedon partiolle joka ei kuitenkaan pidä asiaa kiireellisenä tai puutu ollenkaan koska rikosta ei ole tapahtunut,
Viranomaiset kun eivät ennaltaehkäisevään suojeluun puutu.
Kannattaisiko eka sessio sitten kuitenkin pitää esim. Hotellissa niin olisi ainakin sessioivat päätyneet turvakameroihin etc.



« Viimeksi muokattu: 07.05.2024, 07:48 kirjoittanut Eugenicser »

belladonna

Alkoi mietityttämään mitä jos (etä)urvahenkilö ei saa yhteyttä millään muotoa sessioivaan?
Käy esim.paikassa jossa kerrottu session tapahtuvan ja ovet ei aukea?
Soitat turvahenkilönä esim. 112 jossa välittävät tiedon partiolle joka ei kuitenkaan pidä asiaa kiireellisenä tai puutu ollenkaan koska rikosta ei ole tapahtunut,
Viranomaiset kun eivät ennaltaehkäisevään suojeluun puutu.
Kannattaisiko eka sessio sitten kuitenkin pitää esim. Hotellissa niin olisi ainakin sessioivat päätyneet turvakameroihin etc.

Eipä siinä tosiaan voi oikein muuta tehdä kuin ilmoittaa 112 ja tehdä poliisille virallisen katoamisilmoituksen. Lain mukaan poliisin pitäisi aloittaa kadonneen etsinnät välittömästi, jos on syytä epäillä, että hän on joutunut hengenvaaraan, mutta käytännössä voi kyllä olla aika haastavaa vakuuttaa poliisi siitä, että todellinen hengenvaaraan joutumisen riski on olemassa.

Olen itse ollut pari kertaa tilanteessa, jossa läheinen on kateissa. Hätä on silloin suuri ja aika liikkuu tuskaisen hitaasti. Pahinta on juuri se tunne siitä, ettei voi tehdä enempää.

Eugenicser

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 68
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Alkoi mietityttämään mitä jos (etä)urvahenkilö ei saa yhteyttä millään muotoa sessioivaan?
Käy esim.paikassa jossa kerrottu session tapahtuvan ja ovet ei aukea?
Soitat turvahenkilönä esim. 112 jossa välittävät tiedon partiolle joka ei kuitenkaan pidä asiaa kiireellisenä tai puutu ollenkaan koska rikosta ei ole tapahtunut,
Viranomaiset kun eivät ennaltaehkäisevään suojeluun puutu.
Kannattaisiko eka sessio sitten kuitenkin pitää esim. Hotellissa niin olisi ainakin sessioivat päätyneet turvakameroihin etc.

Eipä siinä tosiaan voi oikein muuta tehdä kuin ilmoittaa 112 ja tehdä poliisille virallisen katoamisilmoituksen. Lain mukaan poliisin pitäisi aloittaa kadonneen etsinnät välittömästi, jos on syytä epäillä, että hän on joutunut hengenvaaraan, mutta käytännössä voi kyllä olla aika haastavaa vakuuttaa poliisi siitä, että todellinen hengenvaaraan joutumisen riski on olemassa.

Olen itse ollut pari kertaa tilanteessa, jossa läheinen on kateissa. Hätä on silloin suuri ja aika liikkuu tuskaisen hitaasti. Pahinta on juuri se tunne siitä, ettei voi tehdä enempää.


Ehkä jtn menettelystä tiedän.

Mulla on moisesta muistona hautakivi, velipuolella ei siskoa, eräällä tyttärellä ei äitiä, äidillä ja isällä ei tytärtä ja tekijä istuu elinkautista. Tai noh nukkuu avovankilassa öisin ja käy päivisin töissä. Pelkuriosastolla oli alle 5v eli ei mitään.

belladonna

Alkoi mietityttämään mitä jos (etä)urvahenkilö ei saa yhteyttä millään muotoa sessioivaan?
Käy esim.paikassa jossa kerrottu session tapahtuvan ja ovet ei aukea?
Soitat turvahenkilönä esim. 112 jossa välittävät tiedon partiolle joka ei kuitenkaan pidä asiaa kiireellisenä tai puutu ollenkaan koska rikosta ei ole tapahtunut,
Viranomaiset kun eivät ennaltaehkäisevään suojeluun puutu.
Kannattaisiko eka sessio sitten kuitenkin pitää esim. Hotellissa niin olisi ainakin sessioivat päätyneet turvakameroihin etc.

Eipä siinä tosiaan voi oikein muuta tehdä kuin ilmoittaa 112 ja tehdä poliisille virallisen katoamisilmoituksen. Lain mukaan poliisin pitäisi aloittaa kadonneen etsinnät välittömästi, jos on syytä epäillä, että hän on joutunut hengenvaaraan, mutta käytännössä voi kyllä olla aika haastavaa vakuuttaa poliisi siitä, että todellinen hengenvaaraan joutumisen riski on olemassa.

Olen itse ollut pari kertaa tilanteessa, jossa läheinen on kateissa. Hätä on silloin suuri ja aika liikkuu tuskaisen hitaasti. Pahinta on juuri se tunne siitä, ettei voi tehdä enempää.


Ehkä jtn menettelystä tiedän.

Mulla on moisesta muistona hautakivi, velipuolella ei siskoa, eräällä tyttärellä ei äitiä, äidillä ja isällä ei tytärtä ja tekijä istuu elinkautista. Tai noh nukkuu avovankilassa öisin ja käy päivisin töissä. Pelkuriosastolla oli alle 5v eli ei mitään.

Otan osaa. Mun elämäni kadonneet löytyivät molemmat elossa kuitenkin.

belladonna

Mutta aiheeseen palatakseni, minuakin on pari kertaa myös pyydetty ”etäturvahenkilöksi” tai ehkä pyynnöt on olleet muotoa ”hei, mä oon menossa yhden miehen luo tänään ekaa kertaa klo x, voinko kertoo sulle sen osoitteen”. Oon sanonut, että toki voit, mutta myös huomauttanut, että jos jotain oikeasti pahaa todella tapahtuu, teen sillä osoitteella lopultakin kovin vähän.

Satanik.Venus

Turvahenkilön ainoa tarkoitus on kostaa mahdollinen murha seitsemänteen polveen.

Eipä siitä juuri muuta hyötyä tositilanteessa ole.

Mies maalta-69

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Sub-mies, joka on vasta astumassa hämärään.
  • Galleria
Hankala asia kyllä, kun sessiot ovat yleensä kahden keskeisiä. Joku kahvittelu julkisella paikalla, ennen sessiota, kun ei välttämättä tuo toisesta sitä pimeää puolta esiin. Eräät kun osaavat olla niin vaarattomia ja vasta sessiossa päästävät itsestään pahan esiin.  :-[

Eugenicser

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 68
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Turvahenkilön ainoa tarkoitus on kostaa mahdollinen murha seitsemänteen polveen.

Eipä siitä juuri muuta hyötyä tositilanteessa ole.

Tämä.

Murha tapahtui IRL, ei unohdu.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Turvahenkilön ainoa tarkoitus on kostaa mahdollinen murha seitsemänteen polveen.

Eipä siitä juuri muuta hyötyä tositilanteessa ole.

Tuo voi toki myös toimia pelotteena. Jos teet jotain, niin varmemmin jäät kiinni.

Eugenicser

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 68
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Turvahenkilön ainoa tarkoitus on kostaa mahdollinen murha seitsemänteen polveen.

Eipä siitä juuri muuta hyötyä tositilanteessa ole.

Tuo voi toki myös toimia pelotteena. Jos teet jotain, niin varmemmin jäät kiinni.

Eipä se ole todistetusti murhaajien kohdalla toiminut.
Eräskin kehuskeli että istuu pari vuotta ja on vapailla uhrilleen jo ennen tekoa.
Sai elinkautisen kun aliarvioi vastustajan.

Tapahtui... yllätys.. Suomen Turussa!
« Viimeksi muokattu: 08.05.2024, 15:30 kirjoittanut Eugenicser »

galago

Onhan se turvahenkilö (joku muukin tietää sinun sijaintisi) hyvä neuvotteluvaltti siinä kohtaa, kun heräät tainnutuspistoksesta ja huomaat raajasi olevan sidottuina tuoliin, kun vasta samana iltana tutuksi tullut ihastuksesi päräyttää moottorisahan käyntiin nenäsi edessä.

Emme valitettavasti aina osaa nähdä viehättävän henkilön sosiaalisen maskin takana piileviä äärimmäisiä aikomuksia pelkällä tutustumisella. Jos kyseessä ei ole pakkomielteinen mielipuoli, joka ei välittäisi seurauksista, niin tieto siitä, että murhasta ei selviä ilman seurauksia voi merkitä vielä jotakin.

Kenties on vain parasta toivoa, että jos herää kiinnisidottuna tuoliin... niin mielellään ilman suukapulaa  ;D

semar

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 72
  • Toksinen setämies
  • Galleria
Tuota tuota. On kai tässäkin harmaan sävyjä sovitun mukaisesti toimivan domin ja raivohullun kirvesmurhaajan välissä? Mitenkään kiistämättä jälkimmäisenkin mahdollisuutta, niin eiköhän aika paljon yleisempää ole hengen säilyminen vaikkakin homma riistäytyy paljon sovittua rajummaksi ja kaikenlaista vahinkoa aiheuttavaksi. Tosi harva on lopultakaan mikään tappaja tai ryöstäjä: enemmänkin näkisin riskinä rajut ylilyönnit käsittelyn voimakkuudessa ja tavoissa. Käytännön tilanteissa on aina ennakoimattomia tekijöitä ja sen vuoksi se turvahenkilökään ei missään nimessä ole mikään tae sille etteikö tilanne pääse riistäytymään täysin toisenlaiseksi kuin mistä on sovittu. Silti turvahenkilön olemassaolosta voi olla hyötyä lievimmillään pelotteena tai parhaimmillaan tosiasiallisena nopeana tapahtumiin puuttujana. Harvemmin siitä ainakaan haittaa pitäisi olla. Itse näin alistuvana olen kerran kokeillut olisiko dominointi sittenkin oma juttuni (no ei se oikein ollut). Silloin toisella osapuolella oli turvajärjestely, josta itse asiassa tykkäsin. Se ei mitenkään häirinnyt toimintaa, vaan ennemminkin vapautti tunnelmaa kun tiesin toisen voivan tuntea olonsa suhtkoht turvalliseksi aivan vieraallekin alistuessa. Mitään yksityiskohtia paljastamatta tuossa siis turvahenkilö oli aika lailla hyvin saapuvilla.
 

Eugenicser

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 68
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Tuota tuota. On kai tässäkin harmaan sävyjä sovitun mukaisesti toimivan domin ja raivohullun kirvesmurhaajan välissä? Mitenkään kiistämättä jälkimmäisenkin mahdollisuutta, niin eiköhän aika paljon yleisempää ole hengen säilyminen vaikkakin homma riistäytyy paljon sovittua rajummaksi ja kaikenlaista vahinkoa aiheuttavaksi. Tosi harva on lopultakaan mikään tappaja tai ryöstäjä: enemmänkin näkisin riskinä rajut ylilyönnit käsittelyn voimakkuudessa ja tavoissa. Käytännön tilanteissa on aina ennakoimattomia tekijöitä ja sen vuoksi se turvahenkilökään ei missään nimessä ole mikään tae sille etteikö tilanne pääse riistäytymään täysin toisenlaiseksi kuin mistä on sovittu. Silti turvahenkilön olemassaolosta voi olla hyötyä lievimmillään pelotteena tai parhaimmillaan tosiasiallisena nopeana tapahtumiin puuttujana. Harvemmin siitä ainakaan haittaa pitäisi olla. Itse näin alistuvana olen kerran kokeillut olisiko dominointi sittenkin oma juttuni (no ei se oikein ollut). Silloin toisella osapuolella oli turvajärjestely, josta itse asiassa tykkäsin. Se ei mitenkään häirinnyt toimintaa, vaan ennemminkin vapautti tunnelmaa kun tiesin toisen voivan tuntea olonsa suhtkoht turvalliseksi aivan vieraallekin alistuessa. Mitään yksityiskohtia paljastamatta tuossa siis turvahenkilö oli aika lailla hyvin saapuvilla.
 

Monesti ne henkirikosket on tilanteita jotka lähtee lapasesta kun jokin menee ns.pieleen. Jopa Hammarin Rekan kirvesmurhat tai Valjakkalan (porin lahja maailmalle) toheloinnit. Tuleeko sitten tuomio taposta vai murhasta vaikuttaa esim mitävälineistöä on ollut mukana ja käytettykin. Äkkiä sitä köydet etc välinekassit tuomari mieltää harkituksi rikoksen välineistöksi ja EK kolisee tai jos uhri jäi henkiin niin kovimman astekon mukaan tulee tillenpäitä ei niin kivassa arvojärjestyksessä kiiren tuolla puolen. Eli vanha vitsi millä kannustaa porukan kaidalle tielle on piirtää kaksi ympyrää ...ensin pieni neitseellinen persereikä ennen vankilaa ja 10l ämpärin kokoinen ulospäästessään...

E

galago

Tuota tuota. On kai tässäkin harmaan sävyjä sovitun mukaisesti toimivan domin ja raivohullun kirvesmurhaajan välissä? Mitenkään kiistämättä jälkimmäisenkin mahdollisuutta, niin eiköhän aika paljon yleisempää ole hengen säilyminen vaikkakin homma riistäytyy paljon sovittua rajummaksi ja kaikenlaista vahinkoa aiheuttavaksi. Tosi harva on lopultakaan mikään tappaja tai ryöstäjä: enemmänkin näkisin riskinä rajut ylilyönnit käsittelyn voimakkuudessa ja tavoissa.
 

Toki mietin samaa, mutta neuvotteluvaltin merkitys on riippumaton ylilyönnin laadusta.

Murhalla oli äärimmäisenä esimerkkinä mielestäni vain kivan dramaattinen sävy  ::)

Eugenicser

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 68
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Tuota tuota. On kai tässäkin harmaan sävyjä sovitun mukaisesti toimivan domin ja raivohullun kirvesmurhaajan välissä? Mitenkään kiistämättä jälkimmäisenkin mahdollisuutta, niin eiköhän aika paljon yleisempää ole hengen säilyminen vaikkakin homma riistäytyy paljon sovittua rajummaksi ja kaikenlaista vahinkoa aiheuttavaksi. Tosi harva on lopultakaan mikään tappaja tai ryöstäjä: enemmänkin näkisin riskinä rajut ylilyönnit käsittelyn voimakkuudessa ja tavoissa.
 

Toki mietin samaa, mutta neuvotteluvaltin merkitys on riippumaton ylilyönnin laadusta.

Murhalla oli äärimmäisenä esimerkkinä mielestäni vain kivan dramaattinen sävy  ::)

Siitä on kuule kaikki kiva kaukana kun viimeinen viesti on kumnppaniltasi "iltaan sitten" ja olet ollut aivan liki kun toinen päätyy jääkiekkokassiin, kuljetetaan nippusidottuna suu ja nenä teipattuna roskikseen ja saat kuulla sen oikeussalissa.
Yksi kahvikuppi olisi voinut muuttaa ihan kaiken kohta 10v sitten. Toki voisi olla että olisin itse istunut henkirokoksesta tämän paskan sijaan viikkoa aikaisemmin jos olisin hokannut että törmäsin häneen kesken hänen stalkkauksen. Ilmeisesti sä et ole elämäsi aikana ollut ikinä aidon väkivallan kanssa tekemisissä kun näet siinä jtn hauskaa. Mä olen todistanut näitä ylilyöntejä ihan riittävästi (skenessäkin) ja joutunut vastaamaan niihin väkivallalla ihan työnkin puolesta.