Kirjoittaja Aihe: PDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?  (Luettu 4008 kertaa)

Sun helvettis

Moi!
Onkohan täällä PDST diagosin saaneita?
Ja nimenomaan krooninen hätätila päällä olevia.

Miten hitossa teillä menee? Miten pystyy
Oikeesti elämään kun seksualiset fantasiat
On laajakirjosesti sievästä rakastelusta death play ja rape play asti ulottuvat.
Tuntuu,että seksuaalinen maailma ylläpitää psyykkistä hätätilaa,eikä suinkaan hoida sitä.
Miten onnistuu parisuhde kun on samaan aikaan hätätila päällä ja kuitenkin ne mitkä ovat traumoja ovat myös jollain tasolla just ne asiat mitkä kiihottaa. 
Miten sovittaa PDST ja BDSM turvallisesti toisiinsa.
Ainakaan reali arjessa ei saisi olla todellista pelkoa
Kokea välitöntä hengen vaaraa.
Onks tässä nyt vaihtoehtona loputon selipaatti
Ja yksinäisyys ,että selvii todellisista väkivalta ja kuoleman
Uhka traumoistaan yli,ettei ne sitten vahingossa seksin kautta projisoidu kumppaniin?

Noh. Onko kohtalotovereita?




« Viimeksi muokattu: 10.10.2021, 15:33 kirjoittanut Sun helvettis »

Sinistra

  • Vieras
Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #1 : 09.10.2021, 21:31 »
 :love:

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #2 : 09.10.2021, 22:25 »
Moi.

Ota hiiiiiitaaaaasti kaikki. Opettele kertomaan kropalle, ettei ole hätää. Mieli seuraa aika äkkiä perässä.

T. Kohtalotoveri

Ps. Yksärein voin jakaa omia kokemuksia, jos haluat.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #3 : 10.10.2021, 07:32 »
Voisitko pyrkiä jättämään seksin ja seksuaalisuuden sikseen esimerkiksi kahden kuukauden ajaksi? Siten, että ajatusten tullessa toteat niiden liittyvän seksiin ja sen jälkeen annat niiden menä ohitse, tarvittaessa kiinnittämällä huomion johonkin muuhun?

Traumaattisten tapahtumien työstämisen osalta olisi hyvä olla yhteydessä lääkäriin ja esittää toive psykologin juttusille pääsystä, ellei ole suorempaa reittiä käytettävissä.

Sun helvettis

Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #4 : 10.10.2021, 09:51 »
Joo,siis olen ollut terapiassa jo 10vuotta.
Erosin kolme vuotta sitten 7 vuoden väkivalta suhteesta.
Avioeron jälkeen palasin yhteen elämäni raastiraudan kanssa.
Häneen olen aina luottanut vaikka bdsm maailmamme on rankka. Arki on ollut kaunis.
Kuitenkin hänen kanssaankin kävi edellis kesänä
Todella häneltä vahinko ja on siitä kovin pahoillaan,mutta
Silti arjessa tapahtui tilanne joka nosti kuoleman pelon
Esiin. Sitten erottiin kun en kerta kaikkiaan pystynyt luottamaan. Tammikuussa nähtiin kun ei siitä erosta tuu yhtään mitään.
Ja meillä on pitkä historia takana ja kaikki mahdollisuudet
Selvitä tästä yli. Nyt olen ajatellut käydä ja käynkin hänen luonaan.
Vaikka lopullisesti erottaisiin niin tahdon sen keskustelun
Käydä toki kasvotusten.
Tuntuu sille että ainut mikä meidät pitää erillään on molempien trauma tausta. Helvetin epäreilu tilanne ,että pelkojen tähden ei voi elää todella sielu kumppaninsa kanssa.

Nyt takana vuosi aktiivista postrauma purkua,mutta tämä on
Helvetin pitkä tie. Kun ensimmäinen kuoleman uhka on ollut jo 35 vuotta sitten.

Voisi todella olla fiksua pidättäytyä seksistä tai ainakin aloittaa " alusta". Tän luokan bdsm meno mikä meidän suhteessa on vaatii ehdottoman luottamuksen ja sitä ei nyt ole. Tammikuussa kohdatessa tärisin 4 päivää,enkä uskaltanut nukkua. Hätätila on päivittäinen ja jatkuva vaikka reali kuoleman pelkoa ei nyt ole.

Kiitos kommenteista. Laitan yv. Ootte ihania. ❤️😭❤️

Mutta miten saa luottamuksen takaisin jos se on murskaantunut. En tahtoisi todellakaan luopua tuosta sydämeni katuporasta,mutta hän laukaisee minussa järkyttävää pelkoa. Kohtuu patti tilanne.

Punapää

  • Vieras
Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #5 : 10.10.2021, 10:43 »
Kuulostaa kurjalta tuo jatkuva pelkotila. :love: Ota aikaa, käsittele traumaa terapiassa ja kysy jos vaikka kumppani voisi joku kerta tulla sinne mukaan. Aloittakaa luomaan luottamusta uudelleen askel askeleelta. Kerro mikä tekee olosi turvalliseksi, ja mikä ei. Pienin askelin kohti turvallisempaa arkea. Kannattaa keskittyä ensin turvaamaan itse omaa oloaan ja rauhassa katsoa parisuhdetta. Pelottavat BDSM jutut jättäisin ehdottomasti pois akuutissa ahdistuksessa. Niistä on hyvä nauttia sitten, kun tietää olevansa turvassa. :love: Hurjasti voimia ja tsemppiä raskaalla tiellä.

Sun helvettis

Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #6 : 10.10.2021, 11:47 »
Jep!
Ja ihan semmosia konkreettisia vinkkejä toiminnan muutokseen kaipaisin myös.
Hätätila han on taistele-pakene - kuole moodi.
Mulla se menee niin,että alan huutaa kun en kestä pelkoa mitä toinen vahingossa arjessa nostaa esiin- lähinnä siis sanoillaan. Itsellään meidän koko elämä on vähän niinkuin 24/7 bdsm.
 Arjessa ei oo kuitenkaan mitään jatkuvaa valta asetelmia vaan hyvinkin tasavertaisia ja kunnioittavia ollaan kunnes jommalla kummalla pelko ottaa niska lenkkiä.
sydämeni raatinrauta on varsin blackmetall ja prutaali sielultaan ja hän nyt vaa on semmonen ja se mitä hänessä rakastan on myös se mitä pelkään ja mikä ylläpitää hätätilaa.

Ja sitten mulla alkaa se huuto. Se on väärin,se on raskasta.
Mietin että pystyisikö vaihtaa sen huuto - taistele moodin suoraan mielummin kuole moodiin ja sitä kautta siitä tulis pieni bdsm leikki kun alistun huutamisen sijaan. Vaikee muuttaa ja hidas tollasta mallia mut ei ehkä mahdoton?
Sitten kun mulla pärähtää hätätilassa pakene moodi päälle no käytännössä oon sitten huutamassa - suksi vittuun. Sekin on väärin ja ei ikinä johda mihinkään hyvään. Olis paras vaan alistuu ja sulkee suunsa kunnes hätä menee ohi,mut miten kun se sumentaa järjen se tila? Muuten arjessa oon tehnyt hengitys harjoituksia ja hätä tila on pienempi kun oon yksin.
Mutten haluu elää ilman mun miestä. Vaan sen kanssa.
Aikamoinen työ mut eron sijaan olisin valmis tähän Koska mun elämäni helvetti on parasta mitä mulle ikinä on tapahtunut ja näen eron oikeesti lähes mahdottomana vaihtoehtona.

Eli realistisia keinoja tarvittais säädellä tilaansa kun pelon kohteena on oma mies. 🙈 Joka ei siis ikinä ole tarkoittanut tahallisesti satuttaa,mut mun lapsuuden traumat on niin HC kamaa,että oma mies näyttäytyy tyyliin isänäni ja äitinäni.
Siihen lisäks se että on sitä kuitenkin oikeesti sattunut hänen kanssaan pahasti (vahingossa) mutta ei mun pää sitä usko vaa odottaa tyyliin,että - toi tappaa mut...vahingossa.

Ääh. Voi paska. On kyllä töitä,että tän saa hoidettuun.

Sun helvettis

Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #7 : 10.10.2021, 12:00 »
Ja tarkenna vielä,että totta kai meillä tunteet näytetään ja niitä siedettävän,muttei kukaan kestä jos tyyppi eli minä huudan tyyliin kolme viikkoa putkeen kun pelottaa.
Se pelko ei oikeuta muo rääkymään rakkailleni.
Mun täytyy oppia se. Tai mä joudun koko ikäni elämään yksin.
Miestä vaihtamalla se ei todellakaan auta.

Rama

  • Vieras
Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #8 : 10.10.2021, 12:12 »
Voisi olla ehkä tarvetta keskustelulle toisen kanssa, miten bdsm-jutut on pistettävä tauolle tai ainakin pehmitettävä toistaiseksi huomattavasti. Kuten myös pyydettävä keskittymään omiin toimiinsa arjessa ja kuuntelemaan mitkä asiat sua triggeröi bdsm:n ulkopuolella. Se ei ole luopumista hyvistä jutuista, vaan antamista sulle aikaa että pääset nousemaan kunnolla jaloillesi ja lopetat huojumasta, että voitte myöhemmin taas jatkaa sillä mistä kumpikin nautitte ilman että menet rikki ja kaikki loppuu lopullisesti. Ja ehkä tärkeintä että annat itse itsesi tehdä sitä mikä tuntuu ainoastaan aidosti hyvältä, etkä yritä sinnitellä jonkun asian vuoksi. Sulla on täysi lupa nauttia erilaisista asioista eri elämänvaiheissa.

Keskustelut kahden traumatisoituneen välillä ei ole aina helppoja, mutta jos sen voi tehdä avoimesti nousematta puolustus- ja syyttelymoodiin, se yleensä toimii. Jos toinen tekee sitä, suojat usein kuitenkin laskee kun itse pysyy rauhallisena ja ymmärtäväisenä toista kohtaan.

Sun helvettis

Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #9 : 10.10.2021, 12:28 »
En saa jostain syystä vastattua viesteihin kohdennetusti.
Meidän kohdalla ei oo vaihtoehtoo,että yhdessä ollessa seksuaalisuus olis pois kuvioista ,eikä bdsm kun ollaan molemmat huomattavan aktiivisia. Eikä vaihtoehto oo jotenkin hellästi rakastella kun bdsm ON meille hellästi rakastella.

Mutta mietin,että miten yhdistää hätätila ja bdsm.

Käyn siellä kyllä ens viikolla mutta tuli kohtuu kiihottava ajatus hätätilan ja BDSM turvallisesta yhdistämisestä.
Mun miestä sattuu kiihottamaan se mun pelko ja tosi alistuminen.
Voihan sitä koittaa,että kun pelko menee yli saisin sanottua ,että - pelkään. Jos sitten vielä pystyisi vetäytymään pois omaan olooni kuolema moodiin tutkimaan ja odottamaan hätätilan rauhottumista ni mun mies vois tulla nussii mut ikäänkuin palkaksi kun olen onnistunut olemaan huutamatta.
Jos taas hätä menee päälle ja huudan sen vois sovitusti sopia,että siitä seuraa vaikka risua perseelle. Toki hyvät hellät hoidot sen päälle. Mutta haen ikäänkuin sitä miten sovittaa postraumaattinen stressi ja BDSM koska tää mun tila ei ihan viidessäkään vuodessa ole ohi menossa.

No kokonaisvaltaisesti.ei niin,että jotain jättää pois vaan,että miten yhdistää asioita. Hmm... No mä juttelen hänen kanssaan kun sinne pääsen. Kiitos paljon ❤️ ihanaa. herättelee ajatuksia tämä ja on ihanaa kun tästä voi täällä puhua kun terapeutti ei ihan tajuu sitä miten seksi nyt vaa liittyy kaikkeen. Meidän suhteessa se nyt vaa on niin.
Oli kyse perunan keitosta tai navetan korjaamisesta kaikki liittyy seksiin. 🤣🙈😏❤️Enkä taho tästä suhteesta luopuu. Toivottavasti ei hänkään.

Rama

  • Vieras
Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #10 : 10.10.2021, 12:40 »
Ei otteiden hellentäminen tarkoita välttämättä hellää rakastelua, vaan dominoinnin muuttamista muotoon joka ei pidä sua aktiivisesti triggeröityneenä. Bdsm:n maailmasta löytyy niin paljon erilaisia toimintatapoja, joista voi löytää ihan uusia juttujakin. Jos kiellät itseäsi käyttäytymästä kuten trauma vaatii, se vain pullottuu sisällesi ja tulee purskahtelemaan entistä voimakkaammin ulos, ja syömään sut sisältä päin. Olisi hyvä jos pystyisit antamaan itsellesi aikaa ilman että koet sen olevan paha asia, vaan nimenomaan keino että pystytte pysymään yhdessä ja nauttimaan kunnolla samoista asioista kuin ennenkin, mutta sitten tulevaisuudessa kun voit itse paremmin. Sun hyvinvointis on hyvinvointia myös toiselle puoliskolle ja koko suhteelle, oot yhtä tärkeä osa sitä kuin toinen osapuoli ja seksi.

Sun helvettis

Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #11 : 10.10.2021, 12:49 »
Just nii. ❤️ Olin eilen niin maani myyny oloissa ,etten nähnyt mitään ratkasuu. Ja kun ei olla tammikuun jälkeen edes nähty niin en tiiä mitä se meinaa. Erottu ei olla,ei ainakaan puhuttu siitä yhdessä. Mietin eri toiminta malleja valmiiksi ni on jotain oikeeta mistä keskustella. Trauma työssä kuitenkin on kyse toimintamallin muutoksesta,ei vaatien itseltä liikaa,mut edes vähän. ❤️ Kauheesti tässä ei kumpikaan koskaan muutu,mutta täytyy saada keinoja selvitä,ettei mee paskaksi elämämme kaunein rakkaus. Vaikka siihenkin on pakko varautuu. Koska kaikilla täytyy olla perheessä turva.

quote author=Rama link=topic=32095.msg543388#msg543388 date=1633858810]
Ei otteiden hellentäminen tarkoita välttämättä hellää rakastelua, vaan dominoinnin muuttamista muotoon joka ei pidä sua aktiivisesti triggeröityneenä. Bdsm:n maailmasta löytyy niin paljon erilaisia toimintatapoja, joista voi löytää ihan uusia juttujakin. Jos kiellät itseäsi käyttäytymästä kuten trauma vaatii, se vain pullottuu sisällesi ja tulee purskahtelemaan entistä voimakkaammin ulos, ja syömään sut sisältä päin. Olisi hyvä jos pystyisit antamaan itsellesi aikaa ilman että koet sen olevan paha asia, vaan nimenomaan keino että pystytte pysymään yhdessä ja nauttimaan kunnolla samoista asioista kuin ennenkin, mutta sitten tulevaisuudessa kun voit itse paremmin. Sun hyvinvointis on hyvinvointia myös toiselle puoliskolle ja koko suhteelle, oot yhtä tärkeä osa sitä kuin toinen osapuoli ja seksi.
[/quote]

Rama

  • Vieras
Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #12 : 10.10.2021, 12:54 »
Kuulostaisiko esimerkiksi miltään koittaa jonkinnäköistä ankaramielistä daddydominointia, jossa saat rangaistuksen aina siitä kun et kuuntele itseäsi ja osaa ajatella omaa hyvinvointiasi - tiedän ettei siinä tilanteessa ainakaan raippa tuu heti loppumaan, niin vaikeaa se on. Jos saat rangaistuksen aina siitä kun et uhraa itseäsi ja torju onnistuneesti tuntemuksiasi, traumatoipuminen ei valitettavasti todennäköisesti tule etenemään mihinkään koska itsensä ja tarpeidensa alentaminen on juuri se asia joka pitää traumakäytöstä yllä.

Sun helvettis

Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #13 : 10.10.2021, 13:02 »
Kuulostaisiko esimerkiksi miltään koittaa jonkinnäköistä ankaramielistä daddydominointia, jossa saat rangaistuksen aina siitä kun et kuuntele itseäsi ja osaa ajatella omaa hyvinvointiasi - tiedän ettei siinä tilanteessa ainakaan raippa tuu heti loppumaan, niin vaikeaa se on. Jos saat rangaistuksen aina siitä kun et uhraa itseäsi ja torju onnistuneesti tuntemuksiasi, traumatoipuminen ei valitettavasti todennäköisesti tule etenemään mihinkään koska itsensä ja tarpeidensa alentaminen on juuri se asia joka pitää traumakäytöstä yllä.

Just näin!! ❤️ Siin on vaa se,että sitten kierosti nautin suunnattomasti jos mut ottaa hätätila päällä. Kerran sain paniikkihäiriö kohtauksen ( kun mulle kerrottiin,et oon rakas. 🙈) Tää sit raahaa mut siinä täysin avuttomassa tilassa nussittavaks ja se oli ihanaa. 🤣

Sun helvettis

Vs: BDST (postraumaattinen stressi) ja BDSM vertaistukea?
« Vastaus #14 : 10.10.2021, 13:08 »
Jos mä huudan hätätila päällä se on että en kuuntele itseä.
Kun pelko tulee vihana ulos.
Vihan takana on aina pelko,pettymys jne.
Voisin hyvin ottaa aina turpaani kun vihaan nivjos se todellinen tunne sieltä alkais pikku hiljaa tulla heti esiin.
Eli pelko.