Kirjoittaja Aihe: Kunnioita runkkumatskuasi  (Luettu 43352 kertaa)

pikkusisko

Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #180 : 27.11.2018, 21:50 »
Ihan noin niin kuin yleisesti, minusta tässä ketjussa kiukkuisimpia ovat tuntuneet olevan moni niistä, jotka eivät kuulemma ymmärrä miksi tämä aihe ketään koskettaisi.

Tarkennetummin, minä en Ms. M valitettavasti taaskaan onnistunut pysymään kärryillä. Millä tavalla tämä keskustelu sinun mielestäsi olisi sitten ollut toisenlainen, jos kirjoittajana olisi mies? Minulla on toki omat arvaukseni, mutta en pidä niitä ollenkaan olennaisina.

No, pikkusisko. Jos nyt leikitään ajatuksella, että mies olisi kirjoittanut kolumnin aiheesta. Kertonut, kuinka tuntee huonoa mieltä, koska on saanut rohkeaan kuvaansa törkykommentin. Mitä luulet, olisiko tällainen vääntö käynnissä?

Villi arvaus, EI.

Ja mitä se sitten kertoo? Minusta siinä on hyvin vahva kaksinaismoralismin maku.

Myönnän itse, että en itsekään varmasti olisi siinä väännössä mukana. Enkä olisi tässäkään, ellei täällä nyt oltaisi ehdottelemassa ennakkosensuuria ja sananvapauden rajoittamista, vaikkakin vain ajatuksen tasolla.

Ja niin,  jos niin. Haluaisin myös tietää, onko sinun mielestä sinulla kuvan julkaisijana vastuuta mistään? Entä jos kuvasi loukkaa jotakuta? Otatko vastuun?

Edelleen olen sitä mieltä, ettei näillä arvailuilla ole mitään tekemistä itse asian kanssa, enkä siksi ryhdy ajatusta jatkamaan. Silti, vaikka minullakin visioni on, enkä kerta kaikkiaan osaa sovittaa niitä niin että ymmärtäisin vieläkään mitä ajat takaa.

Vaikka kolumnissani jaoinkin oman kokemukseni, jossa satuin olemaan nainen ja mielestäni asiattomasti kommentoinut oletettavasti mies, otin kantaa myös siihen ettei minulla naisena olisi mitään syytä taikka asiaa kommentoida vastaavalla tavalla miesten kuviin. Minusta sukupuoli ei olekaan tässä ollenkaan olennainen asia, vaan se miten käyttäydytään toista ihmistä kohtaan.

Ennakkosensuuri tarkoittaisi tässä yhteydessä kai sitä, että kaikki kommentit menisivät ylläpidon kautta ennen kuin ne edes julkaistaisiin. Sitä ei käsittääkseni kukaan ole esittänyt eikä toivonut.

Olen enemmän kuin valmis ottamaan vastuun siitä, jos jokin julkaisemani kuva loukkaa jotakuta, samoin kuin olen itse vastuussa jokaisesta viestistäni täällä. Jos en omasta mielestäni ole ketään vastaan rikkonut, voin silti seisoa julkaisuni takana ja jatkossakin jakaa samansuuntaista sisältöä. Jos taas huomaan olleeni ajattelematon tai tarpeettomasti turhan kärkäs tai jotain muuta täydestä syystä ikäväksi koettua, pyydän anteeksi ja aivan varmasti kiinnitän asiaan jatkossa huomiota. Koska silloin minua ihan takuulla hävettää.

Toivottavasti vastasin kysymyksiisi.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #181 : 27.11.2018, 22:34 »
Mua loukkaa kun mun kuviin tulee niin vähän törkeitä kommentteja.  :'(

Tehkää asialle jotain!  ;D

pikkusisko

Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #182 : 27.11.2018, 22:37 »
Lähe stoge panee äläkä itke siinä  ;D

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #183 : 27.11.2018, 22:38 »
Koska se adminini nukkuu eikä ole siirtämässä tätä offtopicciin…

ONKO SUSTA TULLUT JUMALAUTA DOMME ?  :o

 ;D

pikkusisko

Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #184 : 27.11.2018, 22:40 »
Koska se adminini nukkuu eikä ole siirtämässä tätä offtopicciin…

ONKO SUSTA TULLUT JUMALAUTA DOMME ?  :o

 ;D

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #185 : 28.11.2018, 08:56 »
Silti, vaikka minullakin visioni on, enkä kerta kaikkiaan osaa sovittaa niitä niin että ymmärtäisin vieläkään mitä ajat takaa.


Käsittääkseni vastauksissa ajetaan takaa sitä, että tänne baariin ei haluta toksista feminismiä pilaamaan tapetteja ja tunnelmaa.


IKRM

Lily

Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #186 : 28.11.2018, 09:17 »
Eiköhän tää keskustelu olis jo tässä? Noin niinku yleisesti ottaen: onko kellään (enää) mitään rakentavaa sanottavaa?

Vaikka itse olenkin pikkusiskon kanssa eri leirikuntaa, haluan silti pahoitella niiden tuntemusten voimasta ja vuoksi, joita törkykommentointi silloin ja mahdollisesti vieläkin on aiheuttanut.
Olen kuitenkin sitä mieltä että tässä nyt ylitetään jo hyvän maun rajat roppakaupalla jos tätä vielä jatketaan?


pikkusisko

Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #187 : 28.11.2018, 13:16 »
Minä olen taas ihan huuli pyöreänä täällä. Mikä kumma tämän keskustelun olemassaolossa on sellaista että se häiritsee noin paljon?

Mitä ihmettä täällä kaverit tapahtuu :D

Lily

Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #188 : 28.11.2018, 13:23 »
Minä olen taas ihan huuli pyöreänä täällä. Mikä kumma tämän keskustelun olemassaolossa on sellaista että se häiritsee noin paljon?

Mitä ihmettä täällä kaverit tapahtuu :D
varmaankin kirjoitin vähän väärin. Mä lähinnä tarkoitin et olisko hieman sivuraiteille lähtenyt keskustelu. Mut siis ihmeessä jatkakaa ;D ei mulla muuta. ;D

viaton

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 369
  • pikkuvikainen
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #189 : 28.11.2018, 13:37 »
Minä olen taas ihan huuli pyöreänä täällä. Mikä kumma tämän keskustelun olemassaolossa on sellaista että se häiritsee noin paljon?

Mitä ihmettä täällä kaverit tapahtuu :D

Keskustelun olemassaolo tuskin häiritsee ketään. Enemmänkin ehkä se piste, johon ketju on edennyt (juupas-eipäs vänkäys ja muut älyttömyydet). Rakentavaa on hetkittäin ollut, mutta välillä on ollut sitten jotain ihan muuta...

Niin ja en itsekään välttämättä halua kuulla, jos joku runkkaa kuvilleni. Kommentit netissä eivät kuitenkaan jaksa liikuttaa niin paljoa, että kokisin ne häiritsevinä. Ehkä sitten, jos joku yksäreillä tuollaisia tunnustuksia lähettelisi. Täällä kommentit on kuitenkin olleet pääasiassa positiivisia, vaikkakin ehkä mauttomia. Monilla muilla palstoilla saisi lueskella "hyi,yök" kommentteja kuvistaan.

Onhan tuo nyt typerää ja mautonta, mutta väkivaltana en noita älyttömyyksiä näe sitten mitenkään. Ei tuollaista tarvitsisi tehdä ja senhän vastuulla se tietysti on, kuka noita kommentteja lähetteleekin. Ei kai sitä kukaan ole tässä ketjussa kieltänyt? Noh, ehkä tämän metelin jälkeen nuo kommentoijat oppivat tai sitten eivät.. se ei ole kenenkään muun vastuulla kuin sen, joka siellä näppiksen takana istuskele ja painaa lähetä-nappia.

rp_

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 183
  • En route vers de nouvelles dimensions.
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #190 : 28.11.2018, 20:18 »
Minä olen taas ihan huuli pyöreänä täällä. Mikä kumma tämän keskustelun olemassaolossa on sellaista että se häiritsee noin paljon?
Kyllä sinunlaisella varmasti riittää empatiakykyä moneenkin paikkaan, myös tähän. Minä ymmärrän kyllä niitä, joita tämä häiritsee. Ne näkevät asian kokonaisuutena, koska tätä on monessa muussakin paikassa, näkevät tämän jatkumona sille mitä tulee joka tuutista. Ja huomaavat, että tämäkin keskustelu meni taas mielettömiin rinnastuksiin ja puhtaaseen miesvihaan, kuten se menee muuallakin. Ja kyllästyvät tähän kokonaisuuteen, eivät välttämättä juuri sinun kolumniin.

Mitä itse kirjoitukseen tulee, niin monet tulkitsivat tämän pelkästään jatkomona ns. ammattiloukkaantumiselle. Varsinkin, kun kolumnissa oli asiaa käsitelty niin, että "antaako oikeutuksen, voiko silloin tehdä, jne...". Ei se mällittisseille kommentin postaajalla pyöri mikään ajatusprosessi päässä vastaavien asioiden osalta, vaan se törähtää vaan näppäimistöltä kommentiksi internetin olemattoman matalan julkaisukynnyksen vuoksi. Kolumni kun käsitteli porsasilmiön porsasta normaalilla mittatikulla, jonka jotkut tulkitsi vain pätemiseksi.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #191 : 28.11.2018, 21:11 »
En näe tässä keskustelussa mitään miesvihaa. En jaksa ymmärtää, miten joku voi loukkaantua niin mitättömästä. Eikö maailman miehillä ole vakavampiakin ongelmia?

 >:D :P

Tuli

  • Vieras
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #192 : 28.11.2018, 21:20 »
Minäkään en näe tässä keskustelussa mitään miesvihaa.

piNaNas

  • Vieras
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #193 : 29.11.2018, 01:48 »
Ei ole minunkaan silmiin miesvihaa näkynyt. Vaikka (voi apua) olen koko ketjun lukenut.

pikkusisko

Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #194 : 29.11.2018, 08:00 »
Ei sitä sympatiaa ihan joka paikkaan heru empaattiseltakaan ihmiseltä. Tässä keskustelussa on ollut yksi (1) kommentti, jossa minunkin silmääni miehuus nostettiin tarpeettomasti tapetille epäimartelevassa valossa. En pysty näkemään että tämä leimaisi koko ketjua, kuten en myöskään katso että tekstin kirjoittajan sukupuoli todentaisi tässä mitään miestä alistavia rakenteita.

Kyllä tähän kolumniin saa minun puolestani olla kyllästynyt, ymmärrän varsin hyvin  :))