Kirjoittaja Aihe: Minä vahingossa köyden  (Luettu 8752 kertaa)

Draugo

Köysi nro. 3
« Vastaus #15 : 14.01.2016, 23:09 »
Kolmas köysi on valmiina, tällä kertaa yksittäisistä langoista punottu. Kumihimo-levyn käsittely alkaa pikkuhiljaa olla hallussa mutta langat saisivat olla vähän paksumpia ja jämäkämpiä. Sellaisia on kuitenkin ikävän vaikea löytää varsinkaan värjättynä.
Köydellä on pituutta n. 9m josta puolet mustapunaisella punoksella ja toisessa puoliskossa punainen on korvattu sähkönsinisellä. Punomiseen meni aikaa huomattavasti kauemmin kuin edellisiin köysiin punoksen monimutkaisuuden vuoksi mutta toisaalta jälkikin on huomattavasti paremman näköinen. Seuraava punos tulee olemaan yksinkertaisempi mutta noin samalla määrällä lankoja. Saa nähdä kauanko siihen menee.


NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2261
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Minä vahingossa köyden
« Vastaus #16 : 15.01.2016, 10:49 »
Vau, hienoja teet! :)

Draugo

Vs: Minä vahingossa köyden
« Vastaus #17 : 15.01.2016, 11:34 »
Kiitos. Kunhan vähän vielä osaminen tuosta parnee ja löydän mistä saan helpoiten sopicat materiaalit niin saatan alkaa ottamaan vastaan tilauksia jos joku on kiinnostunut.

Osaako joku kertoa miksi nämä uudet postaukset siirtyy kaikki tämän saman ketjun alle vi siirteleekö joku admin näitä :)

Glori

  • Vieras
Vs: Minä vahingossa köyden
« Vastaus #18 : 15.01.2016, 16:48 »
Kiitos. Kunhan vähän vielä osaminen tuosta parnee ja löydän mistä saan helpoiten sopicat materiaalit niin saatan alkaa ottamaan vastaan tilauksia jos joku on kiinnostunut.

Osaako joku kertoa miksi nämä uudet postaukset siirtyy kaikki tämän saman ketjun alle vi siirteleekö joku admin näitä :)

Tunnustan :) On turha avata jokaiselle köydelle omaa ketjua. Jos haluat, voin nimetä ketjun uudestaan sellaiseksi joka kuvaa ketjua paremmin.

Draugo

Vs: Minä vahingossa köyden
« Vastaus #19 : 15.01.2016, 17:33 »
Kiitos. Kunhan vähän vielä osaminen tuosta parnee ja löydän mistä saan helpoiten sopicat materiaalit niin saatan alkaa ottamaan vastaan tilauksia jos joku on kiinnostunut.

Osaako joku kertoa miksi nämä uudet postaukset siirtyy kaikki tämän saman ketjun alle vi siirteleekö joku admin näitä :)

Tunnustan :) On turha avata jokaiselle köydelle omaa ketjua. Jos haluat, voin nimetä ketjun uudestaan sellaiseksi joka kuvaa ketjua paremmin.

:) Kunhan ihmettelin

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Minä vahingossa köyden
« Vastaus #20 : 15.01.2016, 19:57 »
Joskus poikasena tein meidän kotitilalla käytetyistä paalinaruista kaksinkertaisia hiukan saman tapaan kuin noissa videoissa. Mutta kun pituus oli sopiva siihen tarkoitukseen mihin niitä naruja tarvittiin, tein alkukiertoa varten akkuporaan kolmen tuuman naulasta koukun johon tonen pää sidotaan. Toinen pää sitten vaan oven haan aspiin vetosolmulla kiinni ja kiertämisen jälkeen vaan puolesta välistä kääntö kahtia päät vierekkäin ja taitoskohdasta ote irti. Punos syntyi kuin itsestään sekunnissa.

Draugo

Vs: Minä vahingossa köyden
« Vastaus #21 : 15.01.2016, 20:40 »
Joskus poikasena tein meidän kotitilalla käytetyistä paalinaruista kaksinkertaisia hiukan saman tapaan kuin noissa videoissa. Mutta kun pituus oli sopiva siihen tarkoitukseen mihin niitä naruja tarvittiin, tein alkukiertoa varten akkuporaan kolmen tuuman naulasta koukun johon tonen pää sidotaan. Toinen pää sitten vaan oven haan aspiin vetosolmulla kiinni ja kiertämisen jälkeen vaan puolesta välistä kääntö kahtia päät vierekkäin ja taitoskohdasta ote irti. Punos syntyi kuin itsestään sekunnissa.

Tein ensimmäisen köyden osat tuolleen kaksinkertaiseksi taittamalla mutta kerrostaloasunnossa jäävät ikävän lyhyiksi.