Kirjoittaja Aihe: Pyllistys!  (Luettu 10136 kertaa)

SaRu

Vs: Pyllistys!
« Vastaus #30 : 06.04.2018, 12:31 »
Erittäin muhkuraisena, arpisena, pehmeän pyöreänä riippurintaisena, lättäperseisenä kasvoilta täysin tavallisena keski-ikäisenä (!!)  naisena ihailen niitä rohkeita, jotka kuviaan lataavat jakoon. Koska jokainen, joka kehonsa kantaa ylpeydellä, on kaunis.
Itsellä kuvat profiilissa kuitenkin tarkoin rajattuna.
Ennen eilistä.
Miksi? Mikä muuttui?

Olin jutellut ystäväni kanssa asiasta ihmisen keho.
Tajusin, että mulla ei ole ikinä ollut ongelmia riisua vaatteita pois ja olla katseen kohteena. Edes vieraan ihmisen edessä. Kaksin tai useammankaan nähden.
Hei c'moon; minussa riittää katsottavaa!  ;D
Mutta katseltu muisto haipuu, pehmenee. Kuva on ikuinen.

Toki maailmassa on paljon ihmisiä, jotka todennäköisesti voisivat fyysisesti pahoin, jos näkisivät kehoni alasti.
Onneksi heistä harva tulee joutumaan siihen tilanteeseen. Liikun harvoin täysin alasti ja nämä henkilöt, joille ulkonäkö on tärkeä, eivät päädy kanssani siihen tilaan, missä vaatteita riisutaan.
Olen ehkä kerran kuullut kehoni olevan kaunis. Sillä hetkellä mietin lähinnä, että käynti optikolla auttaa.

En pidä itseäni kauniina. Mutta en oikeastaan rumanakaan. Olen kasvanut nahkoihini, tunnen jokaisen kohdan kehostani.

Minä oon minä. Minun keho on tämmöinen. Joka arvella on tarina. Kaikkia en edes muista.
Mun muhkurat on osa minua.
Ne on vähentyneet urheilun myötä. Urheilen koska haluan pudottaa painoa, että selviän vielä hetken ilman diabetes-diagnoosia. En ulkonäköni vuoksi

Onko se sitä "tervettä kehopositiivisuutta"?
En tiedä.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Pyllistys!
« Vastaus #31 : 06.04.2018, 14:15 »
Itsehän en ole väittänyt, että kiusaamista tai haukkumista pitäisi sietää jos on itse muokannut ulkonäköään huomiotaherättäväksi. Olen vain kritisoinut "uhriutumista" asian tiimoilta. Kuten bunni sanoi jo aikaisemmin, kertoo enemmän ulkonäön kritisoijasta se ulkonäköön puuttuminen.

Moita

Vs: Pyllistys!
« Vastaus #32 : 06.04.2018, 14:42 »
Mulla on sellainen tunne, että miehillä (tai sosiologisemmin ilmaistuna "miesoletetuilla") on tämän asian tiimoilta aika lailla helpompaa kuin muilla. Harvoin siis kohtaan missään yhteisössä miehiin kohdistuvaa ulkonäköarvostelua, kun taas naisten ("naisoletettujen") ja muunsukupuolisten kohdalla se on yleistä. Usein jopa jonkinlainen lähtökohta?

Vahva heteronäkökulma tuossa. Homomiehet kamppailevat ehkä jopa enemmän ulkonäkönsä kanssa kuin heteronaiset.

Tarkoitatko, että homomiehet arvostelevat ikävään tapaan toistensa ulkonäköä enemmän kuin heteromiehet keskenään? (Varmistan vain, koska puhuin tuossa kohtaa nimenomaan toisiin kohdistuvasta arvostelusta, en itselle asetetuista ulkonäköpaineista ...joihin taas sinä tunnut viittaavan?) Ilmeisesti "karhumiesten" kehomyönteinen armeliaisuus ei ole läpäissyt homokulttuuria vaan jäänyt marginaali-ilmiöksi?

vila

  • Vieras
Vs: Pyllistys!
« Vastaus #33 : 06.04.2018, 15:07 »
Mulla on sellainen tunne, että miehillä (tai sosiologisemmin ilmaistuna "miesoletetuilla") on tämän asian tiimoilta aika lailla helpompaa kuin muilla. Harvoin siis kohtaan missään yhteisössä miehiin kohdistuvaa ulkonäköarvostelua, kun taas naisten ("naisoletettujen") ja muunsukupuolisten kohdalla se on yleistä. Usein jopa jonkinlainen lähtökohta?

Vahva heteronäkökulma tuossa. Homomiehet kamppailevat ehkä jopa enemmän ulkonäkönsä kanssa kuin heteronaiset.

Tarkoitatko, että homomiehet arvostelevat ikävään tapaan toistensa ulkonäköä enemmän kuin heteromiehet keskenään? (Varmistan vain, koska puhuin tuossa kohtaa nimenomaan toisiin kohdistuvasta arvostelusta, en itselle asetetuista ulkonäköpaineista ...joihin taas sinä tunnut viittaavan?) Ilmeisesti "karhumiesten" kehomyönteinen armeliaisuus ei ole läpäissyt homokulttuuria vaan jäänyt marginaali-ilmiöksi?

Homomiehet taitavat kokea sitä ulkonäköahdistusta jopa kahdelta taholta. Sekä homo- että heterokulttuurista päin. Pitäisi näyttää homolta, mutta ei liian homolta. Näin siis ainakin omassa tuttavapiirissäni.

DareDoll

  • Vieras
Vs: Pyllistys!
« Vastaus #34 : 06.04.2018, 16:48 »
Kyllähän sitä ihmisiä yritetään paljon arvottaa ulkonäön perusteella. Siinä missä reilusti ylipainoisesta voidaan ajatella, että on elämänhallinta hieman hukassa, samoiten voidaan itseään laittava ja kauneudenhoitoon panostavaa pitää esimerkiksi pinnallisena ja itseriittoisena.
Aika kaukana on vielä se, että sitä ulkonäköä ei arvioitaisi ollenkaan, kun puhutaan ihmisen luonteenpiirteistä.

Kakkukin voi kyllä olla sekä ulkoa että sisältä ihan paska  :o

Missy

Vs: Pyllistys!
« Vastaus #35 : 06.04.2018, 17:07 »
Mä voin rehellisesti sanoa,että esim.alastomassa mun vartaloani on kutsuttu pakkasen raiskaamaksi naruksi,anorektiseksi että ihanan hoikaksi. Olen nykyään sinut itseni kanssa ja tykkään exhibbaroilla. Kaikkia ei voi eikä tartte miellyttää. Riittää että itse viihdyn omissa nahkoissani.