Kirjoittaja Aihe: Ääniä Marsista, ääniä Venuksesta  (Luettu 10648 kertaa)

Katajanoksa

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 301
  • Sopivasti vinossa
  • Galleria
Vs: Ääniä Marsista, ääniä Venuksesta
« Vastaus #30 : 03.10.2018, 10:41 »
Hmm, miesoletettuna subina ketju herättää paljonkin ajatuksia. Mukavaa että aihe on nostettu tapetille ja kieltämättä meidän ääni voisi kuulua täällä enemmän. Silti en koe että olisin subina joutunut paitsioon tai syrjityksi, mutta ajatusten vaihtoa voisi olla enemmän. Myös omalta taholtani :)

Parinhausta tulee ensimmäisenä mieleen dominoivaa naista etsivät 0-profiililaiset, jotka eivät taida olla varsinaisesta foorumikeskustelusta edes kiinnostuneita. Itse näkisin dominoivan kumppanin etsinnän samanlaisena kuin elämänkumppanin etsinnän yleensä eli kiinnostus ihmisestä yleensä, ei pelkästään dominana, kannattaa. Ja sama toimii myös toisinpäin eli haluan että minusta ollaan kiinnostuneita laajemmin kuin pelkkänä subina. Ketjussa aiemmin peräänkuulutettu itsetuntemus auttaa paljon omia tarpeita ja rajoja määritettäessä. Ja itsensä tunteva ihminen herättää varmasti myös enemmän kiinnostusta toisessa.

Kynnysmatoksi en ole alkanut ja elämässäni on muutakin kuin alistuminen. Eilen juuri juttelimme Omistajani kanssa alistumisesta ja siitä kuinka leikin aikana voin tyytyä sellaiseen osaan, johon en "arkiminässäni" suostuisi. Roolit tekevät ihmisestä erilaisia eri yhteyksissä, myös tänne foorumille kirjoittaessa. Itselläni menevät arkirooli ja subin rooli jo iloisesti sekaisin leikkien ulkopuolellakin, mutta se on ollut vain positiivista. Subius on osa minua roolista riippumatta.

pikkusisko

Vs: Ääniä Marsista, ääniä Venuksesta
« Vastaus #31 : 03.10.2018, 18:29 »
Jos vielä jatkan tuohon, että miksei miessubien alistumisesta puhuta täällä ja mikseivät he koe voivansa puhua asiasta.

Ensimmäinen syy on se, että tällä foorumilla ei muutenkaan juuri keskustella. Tänne tulee viestejä vain noin 143 per päivä. Kun katsoo tuota tilasto-osiota, niin esimerkiksi D/s-osio johon tämä miessubienkin alistuminen kuuluisi, kattaa foorumista vain 3,6%. Se tekee noin viisi viestiä per päivä. Toki keskusteluja kaikkien subien ja vastakappaleidensa touhuista käydään muuallakin, mutta se on hyvin vähäistä. Ylipäätään miessubien itsetuntoa ei kohota lainkaan se, että lähes puolet (44%) kirjoituksista on baaritiskin mikä vituttaa tänään tai bile/miitti-osion jee mä on tulos bileisiin heittoja. Ne eivät auta tätä ryhmää.

Ylipäätään miesten on vaikea puhua asioistaan edes nimimerkin takaa, vaikka heillä olisikin ajatukset selviä. Tässähän tulee sitten mieleen, että jonkun pitäisi olla "pioneeri" ja saada suunsa (tai näppäimistönsä) auki, niin muutkin uskaltaisivat. Hetkinen... Minähän olen mies nimimerkin takaa ja tiedän mitä haluan! En tosin ole s vaan D, mutta mitä jos minä "aloitan"? Joo, kyllä, minä tykkään myös joskus heittää D-osan aivoista narikkaan ja alistua naiselle. Ei se tuon vaikeampaa ole.

Ei kyse ole tästä, vaikka minä sanoin jotain ääneen. Tai vaikka joku muukin sanoisi. Sitten kun joku miessubi suunsa avaa, niin mitään keskustelua ei synny. Avaus jää yksittäiseksi heitoksi jonnekin ja hautautuu alaspäin.

Täällähän antoisimmat keskustelut käydään yksityisviesteillä. Tai ainakin niin olen sen itse kokenut, kun niitä on minullekin tullut ihan pyytämättä jonkun verran. Sitä en tiedä, käyvätkö subimiehet sitten keskenään yksityisviesteillä keskusteluaan, mutta epäilen etteivät käy, vaan hukuttavat ne harvat naisdommet yksityisviesteihin.

Se mikä vetää foorumilla jotkut ryhmät mutelle on se, että keskustelua käydään ylipäätään hyvin vähän. Ja sekin vähäinen keskustelu on joko skeneläisten hauskaa läpänheittoa tai bilehileasiaa. Itse kinkyilystä (siis tekemisestä) puhutaan hyvin vähän ja sekin vähäinen puhe on sitten niiden puhetta, jotka ovat monista syistä enemmän esillä. En minä ainakaan näe, että tätä asiaa voisi "korjata" ensimmäisenä juuri niiden ryhmien osalta, jotka ovat mutella, vaan olisi mietittävä niitä keinoja, millä saataisiin ylipäätään suut auki. Sitä kautta sitten voisi se joidenkin ryhmien mute poistua hiljalleen.

Kiinnostava tilastollinen näkökulma :) Itse käyn kyllä huvikseni kurkkimassa noita hyväntuulisia lärpätysketjuja ja joskus kommentoinkin. Itselleni parasta antia ovat kuitenkin nämä keskustelukeskustelut, ja omaan makuuni niitä on ollut ihan sopivasti. Toki välillä tulee kuivempia kausia ja tuntuu ettei täällä puhuta mistään järin innostavasta. Toisinaan taas tuntuu, että keskustellaan niinkin vilkkaasti että jo viestien runsaan määrän vuoksi osa hukkuu äänettömiin.

En voisi olla enempää samaa mieltä siitä, miten hyvä olisi jos ne suut olisivat enemmän auki kuin napsahtavat kiinni. Noidankehä: siihen vaikuttaa valtavasti yleinen keskusteluilmapiiri, joka puolestaan rakentuu siitä mistä ja miten ihmiset ääneen puhuvat. Eikä mikään tosiaan ole ikävämpää kuin tulla vaietuksi olemattomiin, se on vielä kurjempaa kuin saada kasa shaibaa tuulilasiin.

Henkilökohtaisesti toivoisin ja kovaa, että nämä perinteisesti hiljaiset ja toisaalta monotonisesti myyttiseen kuoroon yhtyvät uskaltautuisivat puhumaan asioistaan ja tunteistaan sellaisina kuin ne ovat, ei niin kuin oletetaan. En usko syyn sen vaikeuteen löytyvän kenenkään alushousuista, enkä varsinkaan etteivätkö ne haasteet olisi päihitettävissä. Toisaalta, helppopa minun on naisena, sellaiselle hyväksyttävien suuntauksien edustajana ja näppäimistöstäni näppäränä huudella.

Hmm, miesoletettuna subina ketju herättää paljonkin ajatuksia. Mukavaa että aihe on nostettu tapetille ja kieltämättä meidän ääni voisi kuulua täällä enemmän. Silti en koe että olisin subina joutunut paitsioon tai syrjityksi, mutta ajatusten vaihtoa voisi olla enemmän. Myös omalta taholtani :)

Hienoa kuulla, ettei sinulla ole sellaista kokemusta :) Toivottavasti mahdollisimman harvalla muullakaan miessubilla!

Katveeseen jäämisellä tarkoitin paitsi näkyvyyden määrää, myös sitä millaiset mahdollisuudet turvaan ja tukeen koko yhteisön puolelta on, jos subina tulee kohdelluksi huonosti. Silkkaa spekulaatiota omalta osaltani tietysti, mutta oletan silti alistuvan/masokistisen naisen olevan helpompi saada yhteisöä tueksi jos sattuu käymään kalpaten. Sen miekan toinen puoli vain on tietenkin se, että samalla mitalla saa helposti osakseen myös syyllistämistä, koska naisten nyt ylipäätään pitäisi ilmeisesti osata varjella omaa ei:tään silloinkin kun juuri sitä kohtaan tehdään väkivaltaa.

Aihetta pyöritellessäni tuli mieleen myös se, mistä paljon parjattujen, yksäreissä huohottavien huonosti käyttäytyvien submiesten asenne sitten kumpuaa. Voiko olla, että siinäkin olisi taustalla jokamiehen oikeus vaatia naiselta mitä sitten sattuukaan haluamaan..? Vai onko kyse enemmän kokemattomuudesta ihmissuhteissa, kun vastakappaleita on vielä vaikeampaa löytää kuin miesten keskimäärin?

rp_

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 183
  • En route vers de nouvelles dimensions.
  • Galleria
Vs: Ääniä Marsista, ääniä Venuksesta
« Vastaus #32 : 03.10.2018, 19:59 »
pikkusisko (harvoin muuten saa kieliopillisesti oikein aloittaa virkkeen pienellä kirjaimella), minä tarkoitin sellaista asiaa, että jos keskustelua ei muutenkaan juuri ole, niin silloin kun sitä on, koskee se sitten niitä yleisimpiä asioita. Ihmiset puhuvat usein niistä tutuista asioista, niistä joihin heillä on jotakin kosketuspintaa, sanottavaa tai kiinnostusta. Jos kymmenestä keskustelijasta vaikka yhdeksän on mies-D:tä ja nais-subeja sekä yksi miessubi, niin sellaisessa "pöydässä" se vähäinenkin keskustelu koskee mies-nais D/s-juttuja. Näin se menee. Kun "pöydässä" sitten miessubi sanoo jotakin, niin kyllä sitä kuunnellaan. Muilla "pöydässä" olevilla ei vaan ole mitään kosketuspintaa asiaan ja jos joku jotakin sanoo, niin se saattaa olla jotain aivan perusasiaa subeilusta ylipäätään. Ja sitten keskustelu kääntyy taas mies-nais D/s-asetelmaan. Kuten Katajanoksa sanoi, ei hänkään koe olevansa miessubina syrjitty. Tällaisessa "keskustelupöydässä" sitten käy niin, että se vähäinen puheensorina koskee yleisempiä juttuja. Ja varsinkin keskustelua ei synny miessubeilusta, vaikka jotakin puhetta olisikin. Minä vaan näen niin, että ei ole juurikaan hyötyä sitten tulla "pöytään" sanomaan "nyt miessubien ääni on painunut mutelle, pitää purkaa heteronormatiivisuus". Ei se keskustelu miessubeista lähde tällä keinolla käyntiin. Näen ongelmaksi sen, että "pöydässä" on vain kymmenen ihmistä ja vähän keskustelua. Jos "pöydässä" olisi sata ihmistä (kymmenen miessubia samassa suhteessa), niin ylipäätään absoluuttinen määrä keskustelua miessubiudesta lisääntyisi. Näillä nyt mutella olevilla se alkaisi kuulua ylipäätään sitten, kun keskustelu alkaisi muutenkin voimakkaammin kokonaisuudessaan. Ja "pöydällä" en viittaa mihinkään miittipaikan pöytään, vaan ylipäätään vapaaseen keskustelutilanteeseen.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2018, 21:25 kirjoittanut rpmn »

pikkusisko

Vs: Ääniä Marsista, ääniä Venuksesta
« Vastaus #33 : 03.10.2018, 21:20 »
^ Ensinnäkin, kiitos kirjaimellisesta puhuttelusta kieliopin muurit ylittäen  ;D

Toisakseen, tämä on erittäin hyvä pointti jota en itse ole tullut ajatelleeksi. Kuinka olisinkaan, kun nykyinen keskustelu niin luonteeltaan kuin määrältäänkin on aina ollut riittämiin omiin tarpeisiini.

Isommissa pöydissä lienee helpompa luoda se pieni kontakti niihin, jotka eivät välttämättä sano mitään ääneen. Kuten myös on loogisesti todennäköisempää kohdata samoin kokevia. Toisaalta koen, että nämä pienet pöydät ovat hyvin näennäisiä, sekä määrältään että mukamas yhteiseltä kokemukseltaan. Kuokkavieraasta kunniavieraaksi ei ole tällöin ollenkaan mahdoton skenaario. Päinvastoin, uskon että meistä monet toivottaisivat hyvin tervetulleeksi melkeinpä mitä tahansa mikä saisi nousemaan kankuiltaan ja joko siirtymään omalta sammaloituneelta vakkaripaikaltaan pikkuisen tai sitten tyyten vaihtamaan pöytää.

Seksuaalisuuden tulisi olla jokaisen oma juhla, mutta upeimmillaan ne kekkerit ovat kun pääsee omaa onneaan tahi onnettomuuttaan myös jakamaan.

Pip

Vs: Ääniä Marsista, ääniä Venuksesta
« Vastaus #34 : 03.10.2018, 21:34 »
Omalta kohdallani asenteeni alistuvia miehiä kohtaan on nykyään plussan puolella, koska skeneen on tullut niin paljon uusia ihmisiä ja nykyään uudet osaavat käyttäytyä naisia kohtaan kohteliaammin (mitä toivoisin myös D -miesten tekevän...). Ennen säälittävät pillunvonkaajat pilasivat kaikkien maineen, nykyään näen paljon kohteliaampaa käytöstä, eikä ehkä niin epätoivoista, kuin se on aiemmin ollut. En välttämättä tiedä, että mistä tämä johtuu, mutta olettaisin, että nykyisillä volyymeillä uusien saapuminen tähän skeneen on yksi vaikuttava tekijä, koska milloinkaan ennen ei ole tällaista ryntäystä ollut. Seuraa saa helpommin olemalla kohtelias, eikä sitä ainoaa Dominaa pommittamalla itkunsekaisilla viesteillä tukkien postilaatikon.

Nick

  • Vieras
Vs: Ääniä Marsista, ääniä Venuksesta
« Vastaus #35 : 04.10.2018, 00:13 »
Omalta kohdallani asenteeni alistuvia miehiä kohtaan on nykyään plussan puolella, koska skeneen on tullut niin paljon uusia ihmisiä ja nykyään uudet osaavat käyttäytyä naisia kohtaan kohteliaammin (mitä toivoisin myös D -miesten tekevän...). Ennen säälittävät pillunvonkaajat pilasivat kaikkien maineen, nykyään näen paljon kohteliaampaa käytöstä, eikä ehkä niin epätoivoista, kuin se on aiemmin ollut. En välttämättä tiedä, että mistä tämä johtuu, mutta olettaisin, että nykyisillä volyymeillä uusien saapuminen tähän skeneen on yksi vaikuttava tekijä, koska milloinkaan ennen ei ole tällaista ryntäystä ollut. Seuraa saa helpommin olemalla kohtelias, eikä sitä ainoaa Dominaa pommittamalla itkunsekaisilla viesteillä tukkien postilaatikon.

Voi kyynel, paljon ollaan D-miesten kanssa tätä pohdittu.

Pip

Vs: Ääniä Marsista, ääniä Venuksesta
« Vastaus #36 : 04.10.2018, 03:29 »
Omalta kohdallani asenteeni alistuvia miehiä kohtaan on nykyään plussan puolella, koska skeneen on tullut niin paljon uusia ihmisiä ja nykyään uudet osaavat käyttäytyä naisia kohtaan kohteliaammin (mitä toivoisin myös D -miesten tekevän...). Ennen säälittävät pillunvonkaajat pilasivat kaikkien maineen, nykyään näen paljon kohteliaampaa käytöstä, eikä ehkä niin epätoivoista, kuin se on aiemmin ollut. En välttämättä tiedä, että mistä tämä johtuu, mutta olettaisin, että nykyisillä volyymeillä uusien saapuminen tähän skeneen on yksi vaikuttava tekijä, koska milloinkaan ennen ei ole tällaista ryntäystä ollut. Seuraa saa helpommin olemalla kohtelias, eikä sitä ainoaa Dominaa pommittamalla itkunsekaisilla viesteillä tukkien postilaatikon.

Voi kyynel, paljon ollaan D-miesten kanssa tätä pohdittu.
Niin, hyvin usein D-miehillä empatia unohtuu.

Katajanoksa

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 301
  • Sopivasti vinossa
  • Galleria
Vs: Ääniä Marsista, ääniä Venuksesta
« Vastaus #37 : 04.10.2018, 09:28 »
... Ihmiset puhuvat usein niistä tutuista asioista, niistä joihin heillä on jotakin kosketuspintaa, sanottavaa tai kiinnostusta. Jos kymmenestä keskustelijasta vaikka yhdeksän on mies-D:tä ja nais-subeja sekä yksi miessubi, niin sellaisessa "pöydässä" se vähäinenkin keskustelu koskee mies-nais D/s-juttuja. Näin se menee. Kun "pöydässä" sitten miessubi sanoo jotakin, niin kyllä sitä kuunnellaan. Muilla "pöydässä" olevilla ei vaan ole mitään kosketuspintaa asiaan ja jos joku jotakin sanoo, niin se saattaa olla jotain aivan perusasiaa subeilusta ylipäätään. Ja sitten keskustelu kääntyy taas mies-nais D/s-asetelmaan. Kuten Katajanoksa sanoi, ei hänkään koe olevansa miessubina syrjitty. Tällaisessa "keskustelupöydässä" sitten käy niin, että se vähäinen puheensorina koskee yleisempiä juttuja. Ja varsinkin keskustelua ei synny miessubeilusta, vaikka jotakin puhetta olisikin...
Näinhän se menee, vaikka nautin myös yleisemmästä keskustelusta jossa on pointtia ja syvyyttä. En myöskään itse koe keskustelua subeilusta sukupuoliriippuvana eli minulle on tärkeämpää itse aihe kuin se keskustelenko siitä miehen vai naisen kanssa. Toki sukupuoliin liittyy omia erityispiirteitään ja mieluusti juttelisin joskus toisen miessubin kanssa siitä miten hän on tietyt asiat kokenut.

Seksuaalisuuden tulisi olla jokaisen oma juhla, mutta upeimmillaan ne kekkerit ovat kun pääsee omaa onneaan tahi onnettomuuttaan myös jakamaan.
Allekirjoitan :) Ylipäätään kannatan avoimuutta (melkein) missä tahansa asiassa, koska jakaminen tuplaa ilon ja puolittaa huolet.