Kirjoittaja Aihe: tosi kevyiden aiheiden siirrosta  (Luettu 16987 kertaa)

Hasse.W

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #60 : 27.01.2012, 12:27 »


Miten edes määriteltäisiin aihe, joka "ei kuulu joukkoon"? Kun se saa riittävästi ääniä vastustuksessa? Kun joku äänekäs alkaa kritisoida riittävästi?


Eli tuo tapahtumakeju on todistettu jo. Ensiksi laitetaan tarkkailu-tittelin alle. Jos erehtyy senkin jälkeen ilmaisemaan eriävän mielipiteensä, pääsee ennakkosensuuriin.

Tuossa on se mitä linjan tiukentamisella tarkoitetaan käytännössä.(21.10.2011, 22:49 Leikkisa)
Ei kannata hyppiä liian isoille varpaille.
Varsikin jos toinen osapuoli on kaveri ylläpidon kanssa häntä kyllä suojellaan kaikilla keinoilla.
Kyllä on tyhjää puhetta tuo yhdessä tekeminen, vastuun kantaminen ja avoin keskustelu täällä nykyisin.
(mikä kyllä oli hyvä asia täällä )

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #61 : 27.01.2012, 13:07 »
Ihan uuden mielipide:
kaikilla palstoilla tuntuu olevan jonkin näköinen "panisitko"-ketju, johon ihmiset osallistuvat jos osallistuvat. Joillekin se on ajanvietettä ja toisille niin yhdentekevää etteivät viitsi koko ketjua avata.
Minä olen pohtinut mikä idea täällä olevalla ketjulla on? onko se oman markkina-arvon testaamista? Lisääkö se "me"-henkeä? Vai onko se vaan harmitonta kivaa?

Itse olen molemmat ketjut avannut ja pari sivua selannut tämän ketjun innoittamana enkä koe tarvetta niihin osallistumiseen koska olen niin tiukasti varattu Lisäksi kauhistuttaa ajatus siitä, että seuraavalta tulisi kommenttina "no en helevitissä vaikka maksettas"  :-[ Mutta mielestäni ne eivät määritä palstaa höpinäksi tai alenna sen arvoa. Minun mielestäni ne kertovat siitä että palstalla on toisensa tuntevia ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita samoista asioista ja valmiita tutustumaan toisiinsa paremmin.

Nuo kaksi ketjua mielestäni laskevat rimaa tutustumiseen palstaan ja teihin muihin :)

Muoks: Koska viimeinen lause on herättänyt hämmennystä, tarkennan että mielestäni nuo kaksi ketjua olemassa olollaan laskevat rimaa = madaltavat kynnystä = helpottavat palstaan ja teihin tutustumista :)

Tämän/tuontyyppiset ketjut on enimmäkseen harmitonta kivaa,jos oikeasti traumatisoituu siitä että joku sanoisi

ei ikinä,ehkä on syytä jättää ketju välistä tosiaan.

Fifi

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #62 : 27.01.2012, 13:42 »
Kauhistumisella ja traumatisoitumisella on aika iso ero. Näin uutena palstalaisena koen kyllä aika erikoiseksi sen että pienen persoonani kirjoitus on saanut jo kahden konkarin pottuilua osakseen.. palstan tyyli kai tämänkin?

Jatkan silittämistä & siiivoamista ja jätän tämän ketjun rauhaan.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #63 : 27.01.2012, 15:48 »
Kauhistumisella ja traumatisoitumisella on aika iso ero. Näin uutena palstalaisena koen kyllä aika erikoiseksi sen että pienen persoonani kirjoitus on saanut jo kahden konkarin pottuilua osakseen.. palstan tyyli kai tämänkin?

Jatkan silittämistä & siiivoamista ja jätän tämän ketjun rauhaan.

harmi jos otit kommenttini pottuiluna,itsestäni se oli vaan mielipide.

Kyyberi

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #64 : 27.01.2012, 16:28 »
Oliko mun sikakuva ohi aiheen? Mielestäni se on juuri aiheen ytimessä. Kannatetaan suvaitsevaisuutta ja hyväksymistä, kunhan se on yhteneväinen siihen omaan näkemykseen. Ja käsittääkseni tuo kuva on oikein passeli siihen.

Elämässäni on huumorilla iso osuus, ja aion sitä käyttää tulevaisuudessakin. Toki asiallinen keskustelu on usein paikallaan, mutta tässä ketjussa on asiallisuus menetetty jo. Ymmärrän keskustelun siinä sensuurijutussa, mutta sekin keskustelu meni inttämiseksi jossain vaiheessa. Mutta tärkeä aihe, ja ennen inttämistä käyty keskustelu varmasti vaikutti ylläpidon touhuihin. Kuitenkin se ylläpito ne linjat määrittelee viime kädessä. Nyt jäsenet vaativat foorumilta pois juttuja, joista toiset pitävät. Alanko minäkin vaatimaan miesten deitti-ilmotuksia pois, ne kun eivät kiinnosta ollenkaan ja niitä tuossa etusivulla näkyy aina silloin tällöin? Tai nuo hiivatun runot? Tai... tai... tai...

Silloin kun aletaan vaatimaan "panisitko edellistä?"-ketjua pois, koska siitä ei itse tykkää, ollaan possukuvan lähteillä. Toki voi olla että sen merkitys ja sanoma ei kaikille heti auennut, pahoitteluni.

P.S. Chat-mode ja foorumimode ovat eri asioita, foorumimodeksi en haluaisi tällä palstalla, tehtävän vaikeuden vuoksi. :)

swan

  • Vieras
Vs: tosi kevyiden aiheiden siirrosta
« Vastaus #65 : 27.01.2012, 16:43 »
Oliko mun sikakuva ohi aiheen?  Kuitenkin se ylläpito ne linjat määrittelee viime kädessä. Nyt jäsenet vaativat foorumilta pois juttuja, joista toiset pitävät. Alanko minäkin vaatimaan miesten deitti-ilmotuksia pois, ne kun eivät kiinnosta ollenkaan ja niitä tuossa etusivulla näkyy aina silloin tällöin? Tai nuo hiivatun runot? Tai... tai... tai...

Silloin kun aletaan vaatimaan "panisitko edellistä?"-ketjua pois, koska siitä ei itse tykkää, ollaan possukuvan lähteillä. Toki voi olla että sen merkitys ja sanoma ei kaikille heti auennut, pahoitteluni.
En ota tai ole ottanut kantaa sikakuvaan ja toisekseen piti jo vaieta tän aiheen tiimoilta, mutta haluan korjata väärikäsityksen/-ymmärryksen.

Kukaanhan ei ymmärtääkseni ole vaatinut minkään aiheen tai ketjun poistoa foorumilta siis tai mulle ei ole tullut vastaan sellaista vaatimusta ainakaan.

Sopisko nyt niin, että toiset panee ja toiset runoilee ja jotkut tekevät molempia, kun molemmille aiheille tuntuu olevan tarvetta ja kysyntää täällä baarissa?

Vaikka en henk. koht. ymmärrä panoketjun pointtia,voin silti sietää sitä, ilman että alan henkilöihin kohdistuvia veetuiluviestejä ja kuvia laitteleen tänne.  :)